Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW leje Castrol Long Life, było już o tym milion razy.

 

 

To juz nie jest prawda od 2 lat... jak im sie skonczyl kontrakt z castrolem przeszli natychmiast na Mobil 1, teraz leja nowe oleje BMW ktore sa produkowane przez shell. Niektore aso leja jeszcze Mobila.

Dzięki, nie wiedziałem.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Spora promocja" od "normalnej" ceny Tesco. :lol: W sam raz dla klientów tego typu sklepów. :norty:
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ludzie 10w40 do takiego silnika długo to nie pochodzi pierd.... jak długi 5w30 lub 5w40 to max jaki można lać jak się coś dzieje to muszą być uszczelniacze już przerabiałem w Opocznie robią bez ściągania głowicy za 2000zł a może ktoś ma taniej jak coś to pisać pozdrawiam bmwowców
Opublikowano

witam kupilem olej

MOBIL 1™ ESP FORMULA 5W-30

 

do silnika n57 3l

 

czy ktos mi powie czy to dobry wybor oraz czy oleje mobil 1 sa dobre?

wczesniej uzywalem shella ale chcialem z nowym autem spróbować nowego oleju.

pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam do Was pytanie odnośnie wymiany oleju, jaki stosować?

Motor 320d 163KM - M47/N2

 

Widzę, że mnóstwo opinii pojawiło się w tym temacie. Wiem, że musi być spełniona norma LL-04 dla DPF, teraz pytanie czy Motul będzie dobrym rozwiązaniem?

 

Poprzednik stosował olej Castrol EDGE 5w-30.

 

Pytanie czy wybrać 5W30 czy 5W40? W większości w tyg robię krótkie trasy w okolicach 15 km, wiec silnik w pełni nie zdąży się zagrzać i chciałbym go optymalnie chronić.

 

Jest to moja pierwsza wymiana po zakupie dlatego również mam pytanie odnośnie ODM-y. Czy wymieniać ją również?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
witam kupilem olej

MOBIL 1™ ESP FORMULA 5W-30

 

do silnika n57 3l

 

czy ktos mi powie czy to dobry wybor oraz czy oleje mobil 1 sa dobre?

wczesniej uzywalem shella ale chcialem z nowym autem spróbować nowego oleju.

pozdrawiam.

 

Jeżeli nie podróba to dobry olej, ja leję to 4 aut właśnie ESP Formula 5W30 (w tym do jednej benzyny F30).

 

Mam do Was pytanie odnośnie wymiany oleju, jaki stosować?

Motor 320d 163KM - M47/N2

 

Widzę, że mnóstwo opinii pojawiło się w tym temacie. Wiem, że musi być spełniona norma LL-04 dla DPF, teraz pytanie czy Motul będzie dobrym rozwiązaniem?

 

Poprzednik stosował olej Castrol EDGE 5w-30.

 

Pytanie czy wybrać 5W30 czy 5W40? W większości w tyg robię krótkie trasy w okolicach 15 km, wiec silnik w pełni nie zdąży się zagrzać i chciałbym go optymalnie chronić.

 

Jest to moja pierwsza wymiana po zakupie dlatego również mam pytanie odnośnie ODM-y. Czy wymieniać ją również?

 

Lałbym 5W30 - przecież i tak się nie przegrzeje to raz, a brać za dużo też nie powinien.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
A polecalbyś dalej castrola czy zmiana marki na inny ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Niektórzy jeżdżą i chwalą, ale za dużo widziałem złego po tym oleju by teraz nagle się do niego przekonać.

Wyjątek to TWS 10W60 do M-ek, to inna sprawa. A ten cywilny to nie produkowany w jednym miejscu nawet także powtarzalność znikoma.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

To co w takim razie polecacie?

Na co lepiej się przerzucić?

 

Druga sprawa, czy można wylać stary olej i od razu zmienić na inna markę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

Witam, jestem w mojej 318i '07 przed wymianą oleju.

Obecny to Castrol Edge 5w30 (auto ma apetyt a olej )

Auto jeździ w mieście na krótkich dystansach , prebieg 140tyś

 

jaką dobrą alternatywę polecacie?

czy może nie zmieniać owego Castrola?

:)

Opublikowano
To co w takim razie polecacie?

Na co lepiej się przerzucić?

 

Druga sprawa, czy można wylać stary olej i od razu zmienić na inna markę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jeśli chcesz lepiej spać to zrób płukankę, ale ja bym nic nie robił tylko przy zmianie zalał nowy. To nie przejście z mineralnego na syntetyk tylko zmiana producenta, lepkość ta sama. Mobil 1 ESP Formula 5W30 się nada.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

Czyli zmieniać tak? Czy jakaś różnica będzie przy nowym oleju? Jak to wygląda?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Czyli zmieniać tak? Czy jakaś różnica będzie przy nowym oleju? Jak to wygląda?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Ty nie poczujesz raczej żadnej różnicy. No może jedynie łagodniejszą pracę jeżeli Castrol który lałeś był z ch. partii. Poczekaj do normalnej wymiany (15 tys. km) i wtedy zmień.'

Za to na dłuższą metę będzie to bezpieczniejsze i mniej ryzykowne dla silnika.

 

Choć są tacy co jeżdżą na Castrolu cały czas i niby jest ok ale to nie mój problem :)

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Jak bierze olej to sprawdź 5w40 casrtrol, valvorine motull lub cos innego, prawie na każdej stronie producenta masz dane o lepkości. Jak po zmianie dalej bedzie brało a niema wycieków to ten typ tak ma i tyle
Opublikowano
A jakbyś ocenił jeszcze kwestię Motula w stosunku do Mobila?

 

Motul to bardzo dobry olej, z tym że jest obecnie na rynku dużo podróbek, na Allegro w ogóle masakra (i to w renomownaych firmach nawet bywa). Jeśli pewne źródło to ok.

 

W cywilnym aucie nie odczujesz, czy Motul czy Mobil jest lepszy. Jeśli chcesz pomóc swemu motorowi to po prostu zmieniaj olej często, to ważniejsze niż jego klasa (pomijam te naprawdę słabe jakościowo).

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

Ok to w takim razie skieruje sie ku Mobiliwi.

 

Jeszcze jedno, jak to jest z jazda autem po nocy. Krążą różne opinie, zagrzać silnik i dopiero ruszyć w momencie gdy olej rozprowadzi się po silniku.

 

Druga sytuacja to ruszać na silnym silniku w miarę spokojną jazdą i doprowadzić do naturalnego rozgrzania podczas normalnej eksploatacji.

 

Co lepsze jest dla silnika?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
amster, ruszasz normalnie i nie pałujesz auta dopóki silnik się nie zagrzeje. skoro zadajesz tego typu pytanie to jeszcze pamiętaj,że masz auto z turbiną i po bardziej dynamicznej jeździe nie wyłączaj od razu silnika tylko pozwól mu chwilę pochodzić,żeby turbina się schłodziła. jak auto cały czas stoi pod chmurką to szczególnie zimą warto mieć pewność,że masz sprawne świece i akumulator.
Opublikowano

Spoko spoko, pytanie dość głupie. Zawsze auto gaszę po kilku minutach wiec o turbo dbam. Ale nie ukrywam, ze chwile przed ruszaniem zawsze czekałem :))

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli przestał pod chmurką i było bardzo zimno (mrozy) to przed ruszeniem daj mu te 40-60 sek. pracy. Jeżeli automat to wrzuć D i 10 s odczekaj przed ruszeniem.

 

A tak to normalnie odpalasz, po 10 sekundach ruszasz tylko delikatnie, bez gwałtownego przyspieszania, dozować obroty w zależności od dystansu (np. pierwsze 1000 m nie kręcić powyżej 2000 RPM, później stopniowo zwiększać).

 

Tak naprawdę jeżeli nie spałujesz auta na zimnym a wlejesz dobry jakościowo olej spełniający normy i warunki klimatyczne (5W30 w Twoim przypadku) to tylko często zmieniać olej A ŻADNEJ krzywdy mu nie zrobisz. Jak coś się stanie to nie z winy użytkowania...

 

PS. W silniku benzynowym szczególe common-rail w ogóle szkodliwe jest grzanie auta na postoju. Raz, dwa czy trzy nic mu nie zrobi, ale notoryczne działanie tego typu powoduje, że paliwo bez obciążenia nie do końca właściwie się wypala i z czasem dochodzi do rozrzedzenia oleju przez benzynę.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.