Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja jak do nich jezdzilem to zawsze mowilem co potrzebuje, ale z tego co zaobserwowalem w kwestii doradztwa nie brakuje im doswiadczenia. Ja leje valvoline ale zastanawiam sie nad liqui moly nastepnym razem, inni leja millersa i tez chwala. Trzeba stosowac wszystko co firmowe byle nie castrol.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Witajcie :) Dużo się naczytałem na temat oleju i jedyne co mogę powiedzieć i potwierdzić to to że Castrol chyba już nie wiele ma wspólnego z jakością. Do takich wniosków doszedłem przy eksploatacji mojej poprzedniej buni e46 328i. miałem tamto auto przez 6 lat i wiele razy wymieniałem w niej olej i zawsze lałem Mobil1 i wszystko było ok. do czasu gdy raz będąc w małym dołku finansowym, wpadł mi w ręce w promocji Castrol , którego zakupiłem. Po zmianie oleju silnik chodził głośno i wyraźnie było słychać jak łańcuch rozrządu hałasuje. Pojeździłem trochę i po 2 miesiącach wymieniłem ten olej na Mobil-a bo mi sumienie nie dawało żyć. Oczywiście po wymianie silnik a raczej łańcuch przestał hałasować i wszystko wróciło do normy. Teraz od roku mam e90 330i N53 i od zakupu już 2 razy wymieniałem olej. Po przestudiowaniu tego wątku "jaki olej?" mój wybór padł na Millers XF LONGLIFE 0W40 bo mam dostęp do produktów Millers-a. Niestety ale jestem trochę zdruzgotany i zastanawiam się czy to tak ma być czy po prostu ten olej Millers-a jest za rzadki czy niewłaściwy. A chodzi mi o to że auto z przebiegiem 90k km spala olej i to jak na moje oko to dość dużo. Nie ukrywam że lubię od czasu do czasu pocisnąć do końca obrotomierza , bo niestety ale 272 konie mechaniczne kuszą i wypuszczone na wolność :) dają wiele frajdy. Spalanie oleju jest dla mnie zaskoczeniem, ponieważ jak już wcześniej napisałem, moim poprzednim autem też było BMW i pomimo tego że silnik był tam starszej generacji, poprzednie e46 którego pozbyłem się z przebiegiem 230k km i katowałem je jak sie tylko dało i kiedy tylko było to możliwe nie spaliło NIGDY ani grama oleju. Od wymiany do wymiany zawsze tyle samo, nigdy nie dolałem ani trochę. W E90 którą posiadam teraz, w zależności od tego jak jeżdżę , dolewam ok 1.2l---1.5l oleju na 4000-6000km. Nie wiem czy to dużo czy to mało ale dolewanie oleju do silnika zawsze kojarzyło mi się z zużytym silnikiem albo jakaś awarią czy wyciekiem. W mojej E90 wycieków żadnych nie ma, więc olej znika z silnika przez rurę wydechową :) Pytanie które chciałbym zadać to czy olej który używam w tej chwili jest dobrym olejem ?? i czy zmiana oleju na jakiś inny trochę gęściejszy zmniejszy jego branie ?? Jeżeli miałbym zmienić olej na inny to jaki polecacie ??
Opublikowano
Witajcie :) Dużo się naczytałem na temat oleju i jedyne co mogę powiedzieć i potwierdzić to to że Castrol chyba już nie wiele ma wspólnego z jakością. Do takich wniosków doszedłem przy eksploatacji mojej poprzedniej buni e46 328i. miałem tamto auto przez 6 lat i wiele razy wymieniałem w niej olej i zawsze lałem Mobil1 i wszystko było ok. do czasu gdy raz będąc w małym dołku finansowym, wpadł mi w ręce w promocji Castrol , którego zakupiłem. Po zmianie oleju silnik chodził głośno i wyraźnie było słychać jak łańcuch rozrządu hałasuje. Pojeździłem trochę i po 2 miesiącach wymieniłem ten olej na Mobil-a bo mi sumienie nie dawało żyć. Oczywiście po wymianie silnik a raczej łańcuch przestał hałasować i wszystko wróciło do normy. Teraz od roku mam e90 330i N53 i od zakupu już 2 razy wymieniałem olej. Po przestudiowaniu tego wątku "jaki olej?" mój wybór padł na Millers XF LONGLIFE 0W40 bo mam dostęp do produktów Millers-a. Niestety ale jestem trochę zdruzgotany i zastanawiam się czy to tak ma być czy po prostu ten olej Millers-a jest za rzadki czy niewłaściwy. A chodzi mi o to że auto z przebiegiem 90k km spala olej i to jak na moje oko to dość dużo. Nie ukrywam że lubię od czasu do czasu pocisnąć do końca obrotomierza , bo niestety ale 272 konie mechaniczne kuszą i wypuszczone na wolność :) dają wiele frajdy. Spalanie oleju jest dla mnie zaskoczeniem, ponieważ jak już wcześniej napisałem, moim poprzednim autem też było BMW i pomimo tego że silnik był tam starszej generacji, poprzednie e46 którego pozbyłem się z przebiegiem 230k km i katowałem je jak sie tylko dało i kiedy tylko było to możliwe nie spaliło NIGDY ani grama oleju. Od wymiany do wymiany zawsze tyle samo, nigdy nie dolałem ani trochę. W E90 którą posiadam teraz, w zależności od tego jak jeżdżę , dolewam ok 1.2l---1.5l oleju na 4000-6000km. Nie wiem czy to dużo czy to mało ale dolewanie oleju do silnika zawsze kojarzyło mi się z zużytym silnikiem albo jakaś awarią czy wyciekiem. W mojej E90 wycieków żadnych nie ma, więc olej znika z silnika przez rurę wydechową :) Pytanie które chciałbym zadać to czy olej który używam w tej chwili jest dobrym olejem ?? i czy zmiana oleju na jakiś inny trochę gęściejszy zmniejszy jego branie ?? Jeżeli miałbym zmienić olej na inny to jaki polecacie ??

 

Uważam, że zalałeś niewłaściwy olej. Do N53 mogłeś wlać 5W30 lub 5W40 (z Millersa np. C3 EE LL ) - spalanie oleju mogło by zmaleć. I niestety prawie każdy nowy motor BMW bierze olej, a jest to proporcjonalne do wyginania wskazówki pod czerwone pole.

 

U Ciebie moim zdaniem idzie go za dużo, ale 0Wxx jest trochę za rzadkie na start, gdzie jest inne luźniejsze pasowanie w nowych motorach.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Mam 320d jak w profilu, przelatane 157k km, taki olej: http://czescidobmw.pl/oleje-millers-oils/olej-silnikowy-millers,3308.html czy http://czescidobmw.pl/oleje-millers-oils/olej-silnikowy-millers,3998.html się nada? Generalnie w chwili obecnej nie wiem, co jest zalane - brak plakietki, samochód kupiłem w listopadzie. Chcę zmienić olej, mimo że mam do wymiany jeszcze 12k km (czyli rok jazdy - mało jeżdżę), ale nie chcę też jeździć na jakimś syfie.

 

Dodam, że olej planuję wymieniać w mautoczesci w Legionowie (przy okazji innej naprawy). Pytanie czy warto samemu kupować czy pozostawić im to zajęcie?

Oleje Millers mają aprobaty poszczególnych firm. XF ma aprobatę BMW więc nie ma nad czym się zastanawiać bo EE jej nie posiada. sam go kupiłem w zeszłym tygodniu:)

Opublikowano

Witam wszystkich. Nadszedl czas wymiany oleju i zmiany z castrola 5w30 na Millers. W zwiaku z tym mam dwa pytania.

1. jaka plukanke zastosowac przed zalaniem nowego oleju?

2. ktory olej zalac Millers Xf lonlife 5w40 czy EE longlife 5w30

Moj silnink to N46B20

 

 

Pordrawiam

Opublikowano
Podepne sie pod temat lecz moje BMw to e 90 320i 2005r. Chciałem sie zapytać jaki olej do mojej buni polecacie, aktualnie jezdze na Liqui Moly 5w-30 4600. Wolałbym zostać przy liqui albo motull ktory polecicie ? albo ktory byscie sami wlali do swojego
Opublikowano
Witam wszystkich. Nadszedl czas wymiany oleju i zmiany z castrola 5w30 na Millers. W zwiaku z tym mam dwa pytania.

1. jaka plukanke zastosowac przed zalaniem nowego oleju?

2. ktory olej zalac Millers Xf lonlife 5w40 czy EE longlife 5w30

Moj silnink to N46B20

 

 

Pordrawiam

 

post wyżej masz odpowiedź na 2 pytanie

co do 1 skoro lejesz millersa to płukankę raczej tej samej firmy. ale Liqui Molly Engine Flush też jest polecany

Opublikowano
Oleje Millers mają aprobaty poszczególnych firm. XF ma aprobatę BMW więc nie ma nad czym się zastanawiać bo EE jej nie posiada. sam go kupiłem w zeszłym tygodniu:)

Oleje Millers z serii EE już posiadają aprobatę BMW, może na butelkach i baniakach wyprodukowanych jakiś czas temu nie ma takiej informacji ale na stronie Millers-sa jest w już zaktualizowane i produkty z serii EE mają aprobate BMW. http://www.millersoils.co.uk/automotive/results-tds-auto.asp?SegmentID=403&market=Automotive

 

Zastanawia mnie jedno co decyduje o tym że dany olej ma aprobatę danej marki produkującej samochody ?? Millers produkuje np. olej LONGLIFE 5w50 który ma aprobatę Mercedesa , Porsche , VW, i Forda czyli producentów przodujących na rynku motoryzacyjnym. I teraz czy silniki tych producentów są inaczej skonstruowane ?? czy może tłoki chodzą w inną stronę niż w silnikach BMW :) ?? odpowiedź prawdopodobnie brzmi "NIE" ale nie wydaje mi się żeby olej który ma aprobatę Porsche gdzie silniki tej firmy produkują moc i działają bardzo często na najwyższych obrotach spełniając oczekiwania ich właścicieli , był nie dobry dla silnika BMW.

Opublikowano

Może tu chodzi o pakiet dodatków w oleju i stąd różnice w aprobacie dla danego producenta.

 

Shell Helix Ultra ECT 5W-30 zmienił teraz trochę specyfikacje swojego oleju. Doszła norma DEXOS 2,a nie ma już VW 505/507, Cena też wyraźnie podskoczyła.

 

Co oznacza w oleju dla diesla: C2 lub C3?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

C1 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS wiekszej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV

C2 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV

C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV

C4 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV.

Inpa, ncs expert, chętnie pomogę okolice Konina
Opublikowano
Witajcie :) Dużo się naczytałem na temat oleju i jedyne co mogę powiedzieć i potwierdzić to to że Castrol chyba już nie wiele ma wspólnego z jakością. Do takich wniosków doszedłem przy eksploatacji mojej poprzedniej buni e46 328i. miałem tamto auto przez 6 lat i wiele razy wymieniałem w niej olej i zawsze lałem Mobil1 i wszystko było ok. do czasu gdy raz będąc w małym dołku finansowym, wpadł mi w ręce w promocji Castrol , którego zakupiłem. Po zmianie oleju silnik chodził głośno i wyraźnie było słychać jak łańcuch rozrządu hałasuje. Pojeździłem trochę i po 2 miesiącach wymieniłem ten olej na Mobil-a bo mi sumienie nie dawało żyć. Oczywiście po wymianie silnik a raczej łańcuch przestał hałasować i wszystko wróciło do normy. Teraz od roku mam e90 330i N53 i od zakupu już 2 razy wymieniałem olej. Po przestudiowaniu tego wątku "jaki olej?" mój wybór padł na Millers XF LONGLIFE 0W40 bo mam dostęp do produktów Millers-a. Niestety ale jestem trochę zdruzgotany i zastanawiam się czy to tak ma być czy po prostu ten olej Millers-a jest za rzadki czy niewłaściwy. A chodzi mi o to że auto z przebiegiem 90k km spala olej i to jak na moje oko to dość dużo. Nie ukrywam że lubię od czasu do czasu pocisnąć do końca obrotomierza , bo niestety ale 272 konie mechaniczne kuszą i wypuszczone na wolność :) dają wiele frajdy. Spalanie oleju jest dla mnie zaskoczeniem, ponieważ jak już wcześniej napisałem, moim poprzednim autem też było BMW i pomimo tego że silnik był tam starszej generacji, poprzednie e46 którego pozbyłem się z przebiegiem 230k km i katowałem je jak sie tylko dało i kiedy tylko było to możliwe nie spaliło NIGDY ani grama oleju. Od wymiany do wymiany zawsze tyle samo, nigdy nie dolałem ani trochę. W E90 którą posiadam teraz, w zależności od tego jak jeżdżę , dolewam ok 1.2l---1.5l oleju na 4000-6000km. Nie wiem czy to dużo czy to mało ale dolewanie oleju do silnika zawsze kojarzyło mi się z zużytym silnikiem albo jakaś awarią czy wyciekiem. W mojej E90 wycieków żadnych nie ma, więc olej znika z silnika przez rurę wydechową :) Pytanie które chciałbym zadać to czy olej który używam w tej chwili jest dobrym olejem ?? i czy zmiana oleju na jakiś inny trochę gęściejszy zmniejszy jego branie ?? Jeżeli miałbym zmienić olej na inny to jaki polecacie ??

 

Mialem dokladnie ten sam problem. Przy 0W40 bral olej mniej wiecej tak jak napisales, zmienilem na 5W30 i od 9 miesiecy nie dolalem ani kropli.

Opublikowano

 

Mialem dokladnie ten sam problem. Przy 0W40 bral olej mniej wiecej tak jak napisales, zmienilem na 5W30 i od 9 miesiecy nie dolalem ani kropli.

 

Czyli potwierdzasz to, co mu doradziłem :) I dobrze.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

 

Mialem dokladnie ten sam problem. Przy 0W40 bral olej mniej wiecej tak jak napisales, zmienilem na 5W30 i od 9 miesiecy nie dolalem ani kropli.

 

a znalazles gdzie byl wyciek ? bo jezeli nie to sporz pod pokrywe glowicy pewnie tam sie gromadzil olej i masz zafajdane, albo uszczelka albo sruby przepuszczaly

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Od dwóch godzin czytam ten temat i mam mętlik w głowie :mad2: Zagapiłem się trochę z wymianą oleju więc muszę szybko robić zakupy.

Mam silnik M47n2 BEZ DPF oryginalnie, pod koniec tygodnia będę robił chipa. MOBIL 1 ESP FORMUŁA 5W30 + Archoil 9100 będzie OK? Z tego co wyczytałem płukanka wszystko jedno jaka ?

Opublikowano
bedzie dobrze

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
koledzy powiedzcie mi czy w mojej buni jest dpf jak już pisałem 2.0i 150km 2006r. bo jak na desce sprawdzam serwis to jest opcja klocki,olej i tp i pojawia się tłumik z gwiazdkami a w górnym lewym rogu jest wiatrak pozdrawiam
Opublikowano
jak to dobrze że jest takie forum ale jeszcze chciałem kupić koło dojazdowe tylko zastanawiam się czy 15 czy 16 felgę bo nie ma miejsca na koło zapasowe a więc może ktoś doradzi
Opublikowano
jak to dobrze że jest takie forum ale jeszcze chciałem kupić koło dojazdowe tylko zastanawiam się czy 15 czy 16 felgę bo nie ma miejsca na koło zapasowe a więc może ktoś doradzi

 

Wykup ubezpieczenie opon w razie przebicia - koszt około 20zł rocznie.

Felga to min R16...widział ktoś kiedyś E90 na R15???

 

To temat o oleju, więc nie zaśmiecajmy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Panowie ile oleju wchodzi do M47 163KM ?

I który olej wybrać 5w30 (auto z DPF) Millersa, Motula może coś innego?

Przelot niecałe 220, oleju nie bierze - warto lać jeszczę do tego Archoil 9100?

 

Dodam, że auto często ganiane na trasach przy prędkościach 150km/h i wyższych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5,5 litra książkowo wchodzi. Ja wlałem do siebie Motula, norma LL-04.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej pisał pamięta żeby spełniał normę ll-04 żeby nie zawalić filtra. Potwierdzam Motul ,Millers dobry wybór!
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano

Ogólnego tematu olejowego nikt chyba nie czyta, więc spytam tutaj...

 

Model: E90

Silnik: 325i N52B25

Przebieg: 190 000 km (prawdziwy)

Styl jazdy: spokojny, okazjonalne depnięcie

Użytkowanie: miasto 80% (krótkie odcinki),trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: 500 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-clean+ 5W30

 

Chciałbym zmienić na coś gęstszego, żeby ograniczyć spalanie oleju (aktualnie 5l / 10 000km).

Biorę pod uwagę:

MILLERS OILS EE LONGLIFE 5w40, mój aktualny faworyt

MOTUL Specific LL-04 lub X-clean 5W40

VALVOLINE 5W40 - tu nie wiem jaki

 

Po jakimś czasie chciałbym sprawdzić czy dalej będzie pił i jak to picie się zmniejszy, i ew. zrobie uszczelniacze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.