Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oznaczenie W (winter) dotyczy pierwszej cyferki czyli 5W, drugi parametr czyli 40 oznacza klasę lepkości oleju w warunkach letnich. Jeśli masz coś porobione w silniku i lubisz go pocisnąć to lej 40 (przy wyższych temperaturach olej utrzyma swoje parametry lepkości i nie dopuści do zerwania filmu olejowego).

 

Ciekawi mnie jak trzeba by było cisnac zeby zagrzac olej ?

Opublikowano
E90 ma wodną chłodnicę oleju, więc stosunkowo ciężko.

 

Wiadomo pare 1/4 i pewnie by sie zagrzał lub autobana i cisnac na maxa przez 20min ...choć przy wmiare normalnej jeździe wydaje mi sie że dość ciezko

Opublikowano
Da sie prostu zrobic... wejdz na trojke, i 120 km/h przez dwie godziny na autostradzie :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam, Zmienialem olej i postanowilem sie troche podzielic wrazeniami...

Ja zawsze uzywalem Castrol Edge 0w40 do mojego 335d oraz do wczesniejszego 330d (e46) i wedle moich odczuc (nie testow) byl OK... lecz kolega Rivasi bardzo castrola odradza a przypuszczac mozna ze wie co mowi, postanowilem zrobic zmiane oleju na inny... przegladalem strony producentow jakie wartosci zalecaja i padlo ze 0w30 do mojego silnika wiec tym razem postanowilem zobaczyc jak bedzie sie zachowywac silnik na Mobil 1 0w30 ESP (nie jest to olej ktory kolega Rivasi polecal ale chodzilo mi o bezproblemowa dostepnosc w sklepie w Londynie)

Przed zalaniem nowego oleju zalalem plukanke LM motor clean (zdjecie ponizej) po 15minutach spuscilem olej z miski, zrobilem maly myk zeby sciagnelo resztki oleju z silnika/pompy itp (dodatkowo 1litr) odessalem resztki z filtra olejowego i zalalem nowy swierzy olej (lacznie 8litrow sie zmiescilo)

Pierwsze wrazenie: silnik pracuje jak by lzej, dzwiek taki sam jak na castrol. ale to tylko moje wrazenie, zobacze czy bede widzial jakies roznice za jakies 2tys km. Dopiero zrobilem okolo 200km ;) Zrobie z 5tys km i doleje dodatek do oleju AR (juz kiedys dolewalem i widoczne zmiany byly w pracy silnika) i przy nastepnej wymianie moze pomysle nad jakis innym olejem zeby miec jakies wieksze porownanie co do odczuwalnych zmian w pracy silnika...

 

1019_1434027597271_ctx-1.jpg

Opublikowano
Da sie prostu zrobic... wejdz na trojke, i 120 km/h przez dwie godziny na autostradzie :)

 

No własnie ;) Wiadomo dać sie da ale trzeba byc hardcorem :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
W Polsce zdarzają się upały nawet po 37 st.C i wtedy olej nie odda tak szybko ciepła. Trzeba uważać, jednak i tak dają radę. Akurat w przypadku BMW nie cisnąłem go tak bardzo, ale poprzednie nie miały ze mną lekko. Najbardziej dostawał samochód z silnikiem JTD zalany Motulem 5W40 8100 X-Clean (wymieniany co 10000km), jazda autostradą na ostatnim biegu ok 4100 obr/min przez 2 godzny, praktycznie cały czas lewym i nigdy nawet nie jęknął. Ponad 200k przebiegu a zapalał i leciał bez problemów. Czasem trzeba było odpuścić jak już temperatura cieczy chłodzącej szła za wysoko. Wbrew pozorom oleje wytrzymują sporo.
Opublikowano
...

 

A/ dja jaki myk aby odciagnac 1 litr oleju dodatkowo :) to bardzo duzo i daj wrazenie po motor clean chyba ze to to samp co engine flush

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Witam. A ja ostatno zalałem shell helix ultra professional am-l 5w 30 i jestem bardzo zadowolony. Zrobiłem już ponad 2 tys i wszystko ok. Na valvoline synpower extrime mst c3 5w-30 wydaje mi sie ze silnik głośniej chodził. Nawet parametry ma lepsze niż ten valvoline. Ale co tam każdy leje co uważa.
Opublikowano
...

 

A/ dja jaki myk aby odciagnac 1 litr oleju dodatkowo :) to bardzo duzo i daj wrazenie po motor clean chyba ze to to samp co engine flush

 

 

Myk jest dosc prosty ale nie kazdy bedzie sie z nim zgadzac.. Odpalenie silnika na 2-3 sekundy :) rusza pompa i wywala wszystkie resztki z silnika do miski, splywa zawsze dodatkowo do okolo litra starego oleju... Tylko trzeba pamietac by najpierw zlac wszystko co mamy w misce ;) i nie zmieniac jeszcze filtra oleju. dopiero po wszystkim wyciagam filter i strzykawka z rurka odsysam wszystko co znajduje sie w pojemniku na filter oleju... Tym sposobem zlewam okolo litr wiecej niz samym odkreceniem korka miski.. i zazwyczaj wchodzi mi zblizona wartosc oleju jaka jest podawana w ksiazkach... Tym razem zeszlo mi wiecej chyba bo wlalem 8Litrow gdzie np strona castrol podaje 7.5litra :) lecz zazwyczaj roznice sa okolo 100ml miedzy tym co podaja a tym co potem musze zalac :)

uwazam ze 2-3 sekundy nie zrobi nic zlego z silnikiem bo olej jeszcze jest rosprysniety i po odpaleniu to i tak jeszcze resztkami "siknie-nasmaruje" wszystkie elementy zanim splynie do miski wiec na sucho nie chodzi te 2 sekundy.

Po wlaniu nowego tez nie bedzie odpalany na sucho bo wszystko nie zdarzy splynac wiec operacja teoretycznie bezpieczna :wink: Robie tak od 7lat i nie mialem nigdy zadnego problemu z tego powodu :cool2:

Uwazam ze po nocnym staniu, lub po paru dniowym odpalenie silnia zrobi wiecej zlego niz odpalenie po 20min na te 2-3 sek by wyplulo resztki oleju z kanalow, pompy itp.

 

 

Wrazenie po motor clean:

Pierwsze wrazenie mam ze silnik pracuje "lzej" Niedawno robilem mojemu koledze procedure i mowil podobnie :) Wiec albo wiara w srodek i autosugestia albo silnik rzeczywiscie zmienil troche prace... :cool2:

Wizualnie tez mialem wrazenie ze olej sciekal dosc brudnawy itp :) i musze dodac ze ostatnie 5tys km jezdzilem z wlanym preparatem AR2300 i po zalaniu prepareparatu po niedlugim czasie na pewno praca silnika zmienila sie na plus. :cool2:

Opublikowano
ciekawy ten twoj trik z silnikiem bo faktycznie 2-3 sekundy jeszcze jesli ma sie powloke to raczej nic sie nie stanie... dzieki bo nie pomyslalbym o czyms takim.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
ciekawy ten twoj trik z silnikiem bo faktycznie 2-3 sekundy jeszcze jesli ma sie powloke to raczej nic sie nie stanie... dzieki bo nie pomyslalbym o czyms takim.

 

:cool2: dobrze ze przynajmniej cos moglem dopowiedziec w sprawie oleju :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też tak kiedyś robiłem jak sam zmieniałem olej i to wiele razy przez wiele lat. Nigdy też nie dostrzegłem negatywnych skutków takiego postępowania.
Opublikowano

Witam,

 

Przyznam, że im dłużej czytam o wyborze oleju tym trudniej mi podjąć decyzję :)

Mój silnik to 320D 177KM z DPF (230 000 przebiegu). Aktualnie znajduje się w nim olej BMW Quality Longlife 04 SAE 0W40.

Auto mam od niedawna, zrobiłem nim około 5000km i przez ten czas poziom oleju pozostaje idealny.

Nie wiem czy decydować się na olej od BMW, Castrol Edge Titanum czy może coś innego.

Druga sprawa to lepkość - czy przy takim przebiegu mimo bardzo dobrej kondycji silnika zmieniać lepkość?

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Opublikowano
Witam,

 

Przyznam, że im dłużej czytam o wyborze oleju tym trudniej mi podjąć decyzję :)

Mój silnik to 320D 177KM z DPF (230 000 przebiegu). Aktualnie znajduje się w nim olej BMW Quality Longlife 04 SAE 0W40.

Auto mam od niedawna, zrobiłem nim około 5000km i przez ten czas poziom oleju pozostaje idealny.

Nie wiem czy decydować się na olej od BMW, Castrol Edge Titanum czy może coś innego.

Druga sprawa to lepkość - czy przy takim przebiegu mimo bardzo dobrej kondycji silnika zmieniać lepkość?

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

 

 

Nie zmieniaj lepkosci bo to nie ma sensu zadnego. jezeli masz zalany 0w40 to lej 0w40 , oczywiscie musi byc LL04 , a co do marki to poczekaj na specjalistow :).

Ja mialem kiedys castro a teraz na mobil1 sie przesiadlem przed nastepna wymiana sie jeszcze zastanowie co bedzie dalej :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie. Do chwili obecnej do samochodu lalem Motul X-Clean 5w30 ( wymiana co 10-14tys max). Pojechalem do sklepu gdzie zawsze zaopatruje się w olej (PetroStar w Warszawie) i za namową kupiłem Millers Trident 5w-30. Czy macie jakies doswiadczenie z tym olejem? Jak wypada na tle innych. Np. Motula. Dzieki za odpowiedz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TRIDENT Longlife 5W30 to olej MidSaps? czyli ma sporo popiołów ale jednak dopuszczony do DPF?

SAE klasa lepkości: 5W30

Ciężar właściwy przy 150C 0,853

Lepkość kinematyczna przy 1000C 12,0 cSt

Lepkość kinematyczna przy 400C 73,6 cSt

Indeks lepkości 160

Temperatura krzepnięcia <-300C

Temperatura zapłonu >2000C

Lepkość na zimno przy -300C 6,600 cP max

 

W porównaniu z Castrol EDGE Professional BMW LL-04 0W-30 - olej LOW Saps ten Millers wydaje się być ciut słabszy.

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.838

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.3

Lepkość CCS przy -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5900

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 71

Indeks lepkości ASTM D2270 None 170

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.7

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -57

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 238

Opublikowano
TRIDENT Longlife 5W30 to olej MidSaps? czyli ma sporo popiołów ale jednak dopuszczony do DPF?

SAE klasa lepkości: 5W30

Ciężar właściwy przy 150C 0,853

Lepkość kinematyczna przy 1000C 12,0 cSt

Lepkość kinematyczna przy 400C 73,6 cSt

Indeks lepkości 160

Temperatura krzepnięcia <-300C

Temperatura zapłonu >2000C

Lepkość na zimno przy -300C 6,600 cP max

 

W porównaniu z Castrol EDGE Professional BMW LL-04 0W-30 - olej LOW Saps ten Millers wydaje się być ciut słabszy.

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.838

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.3

Lepkość CCS przy -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5900

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 71

Indeks lepkości ASTM D2270 None 170

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.7

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -57

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 238

 

 

Mam tego Tridenta na 2.5 litra w benzynie i śmiga bez zarzutu, a połowę tańszy niż Castrol Edge. Jak zapytałem w serwisie to mi powiedzieli, że to kwestia gustu i się uśmiechnęli, więc zakładam, że po co przepłacać. Po za tym to Millers brand, a oni robią duże beczki garażowe, więc i tak pewnie większość samochodów na nich jeździ.

Opublikowano
Połowę tańszy to przesada. Różnica w parametrach niewielka i taka sama w cenie.

http://allegro.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll04-0w30-1l-wymiana-i5872307715.html 42,90 / litr

http://allegro.pl/millers-trident-5w30-1l-longlife-bielany-i5635500325.html 39,50 / litr

 

 

Ale jako, że mieszkam w Dublinie, IE, to...

 

za 5 litrów Tridenta

 

http://millersoilsireland.ie/trident-long-life-5w30/

 

oraz

 

4 litry Castrola

 

http://www.halfords.ie/motoring/engine-oils-fluids/engine-oil/castrol-edge-titanium-0w30-oil-4-litre

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.