Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Silnik zalany masz olejem w pełni syntetycznym Mobil 1 new life 0w40, jednak nie w rekomendowanej specyfikacji BMW Longlife 04 tylko BMW Longlife 01. Ten drugi co masz jest rekomendowany do twojego silnika.

Klasy lepkości zimowej 0W i letniej 40 są te same i to bardzo ważne.

Jak będziesz miał wymianę oleju to zlej ten co masz i zalej rekomendowany Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Opublikowano

LL01 jest jak najbardziej odpowiedni do silnikow benzynowych BMW, te oleje sa zreszta lepsze w kazdej dziedzinie i nizastapione dla benzyniakow uzywnych szczegolnie w miescie przy malych odcinkch, tu akurat chodzi tylko i wylacznie o to ze olej LL04 pozwla BMW w benzynach na osiagniecie norm euro w europie. Roznica w zywotnosci katalizatora w benzynie mimo duzej ilosci prob testow nie zostala doprawde przetestowana bo koniec katalizatora w duzo wiekszej mierze zalezy od stanu silnika, jakosci paliwa i sposobu jazdy. Uznaje sie ze przy sredniej zywotnosci katalizatorow miedzy 160 a 200 tys km, roznica miedzy jazda na LL01 full saps a LL04 low saps to kolo 10 tys km, pomijalne.

 

w dizlach roznica przez dpf to inna bajka, trzeba stosowac LL04.

 

Jak chodzi o topowanie Mobil new life 0W40 esp 0W40 to nie powinno byc problemu ale biorac pod uwage ze litr oleju 35 zl czy warto w ogole brac to pod uwage

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Obecnie w BMW które kupiłem niedawno jest zalany Castrol 0W40. Chciałem zmienić olej na Millers (w poprzednich samochodach wlewałem Millersa i Motula i zawsze byłem zadowolony z tych oleji).

Wybrałem Millers 5w50. Czy uważacie że jest sens wlewania 5W50 czy moze wystarczy 5W40 ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
LL01 jest jak najbardziej odpowiedni do silnikow benzynowych BMW, te oleje sa zreszta lepsze w kazdej dziedzinie i nizastapione dla benzyniakow uzywnych szczegolnie w miescie przy malych odcinkch, tu akurat chodzi tylko i wylacznie o to ze olej LL04 pozwla BMW w benzynach na osiagniecie norm euro w europie. Roznica w zywotnosci katalizatora w benzynie mimo duzej ilosci prob testow nie zostala doprawde przetestowana bo koniec katalizatora w duzo wiekszej mierze zalezy od stanu silnika, jakosci paliwa i sposobu jazdy. Uznaje sie ze przy sredniej zywotnosci katalizatorow miedzy 160 a 200 tys km, roznica miedzy jazda na LL01 full saps a LL04 low saps to kolo 10 tys km, pomijalne.

 

w dizlach roznica przez dpf to inna bajka, trzeba stosowac LL04.

 

Jak chodzi o topowanie Mobil new life 0W40 esp 0W40 to nie powinno byc problemu ale biorac pod uwage ze litr oleju 35 zl czy warto w ogole brac to pod uwage

Zgadzam się w całej rozciągłości. Nie rozpisywałem się bardziej, ale oczywiście nie chodziło mi, że olej LL01 nie może być stosowany. Po prostu podałem koledze informacje z "katalogu" a to jaki olej wybierze przy następnej wymianie to już jego decyzja. Wszystko zależy jak podchodzi do takiej wymiany, jedni wolą wymieniać co 40000 km bo tak zaleca BMW, inny będzie wymieniał co 10000 km ze względu na cięższe warunki eksploatacji samochodu.

Opublikowano
nie no tak ale de facto powinno se wyieniac olej co max 10 tys a jak ciezkie warunki czytaj duzo miasta to co 7 tys.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Witam kolegów,

 

Obecnie w BMW które kupiłem niedawno jest zalany Castrol 0W40. Chciałem zmienić olej na Millers (w poprzednich samochodach wlewałem Millersa i Motula i zawsze byłem zadowolony z tych oleji).

Wybrałem Millers 5w50. Czy uważacie że jest sens wlewania 5W50 czy moze wystarczy 5W40 ?

 

nie tylko ze nie ma sensu to jeszcze wlales olej nie odpoiadajacej zadenej z norm BMW LL01 lub LL04.

 

Jezeli masz dizla wybierz olej LL04 jezeli Benzyne to LL01 bo inaczej zepsujesz silnik.

lepkosc 5W40, 5W30, 0W30, 0W40

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
LL01 jest jak najbardziej odpowiedni do silnikow benzynowych BMW, te oleje sa zreszta lepsze w kazdej dziedzinie i nizastapione dla benzyniakow uzywnych szczegolnie w miescie przy malych odcinkch, tu akurat chodzi tylko i wylacznie o to ze olej LL04 pozwla BMW w benzynach na osiagniecie norm euro w europie. Roznica w zywotnosci katalizatora w benzynie mimo duzej ilosci prob testow nie zostala doprawde przetestowana bo koniec katalizatora w duzo wiekszej mierze zalezy od stanu silnika, jakosci paliwa i sposobu jazdy. Uznaje sie ze przy sredniej zywotnosci katalizatorow miedzy 160 a 200 tys km, roznica miedzy jazda na LL01 full saps a LL04 low saps to kolo 10 tys km, pomijalne.

 

w dizlach roznica przez dpf to inna bajka, trzeba stosowac LL04.

 

Jak chodzi o topowanie Mobil new life 0W40 esp 0W40 to nie powinno byc problemu ale biorac pod uwage ze litr oleju 35 zl czy warto w ogole brac to pod uwage

 

dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Esp 0w40 mam na stanie więc doleję, a jak przyjdzie czas na wymianę to zaleję ponownie new life 0w40

pozdrawiam

Opublikowano
Dzisiaj kolejna wymiana i standardowo - po płukance Valvo i wyciągnięciu z podstawy filtra weszło 5,7l do M47. Wymiana jak zawsze - po 15kkm, pomimo 90% udziału tras i średniej prędkości 55,6 km/h :)
Opublikowano
Dzisiaj kolejna wymiana i standardowo - po płukance Valvo i wyciągnięciu z podstawy filtra weszło 5,7l do M47. Wymiana jak zawsze - po 15kkm, pomimo 90% udziału tras i średniej prędkości 55,6 km/h :)

 

 

Fzhut a wrociles do elfa?

Ostatnio ja zalalem full tech llx + elf sxr mieszanka :)

Chodzi niezle.

Silnik sie wyciszyl i ogolnie OK.

MADE IN PRL
Opublikowano

Kurcze, nadzwyczaj dobrze przewidujesz, bo rzeczywiście, wróciłem do Elfa. Ale może wróciłem to zbyt szumne określenie - tym razem on był w dobrej cenie, a jest niezłym olejem, więc wziąłem :) Moja filozofia jest taka, że leję po prostu dobre oleje, ale nie z półki "premium" (czyt. AMSOIL, Millers) i zmieniam je co 15tkm - myślę, że takie traktowanie, zważywszy na mój sposób użytkowania jest zdrowe dla silnika :cool2: Może i super jest zmieniać co 8kkm, ale uważam, że w moim przypadku ponad dwie zmiany na rok to i tak już trochę jest, a skoro skróciłem resurs ponad dwukrotnie to krzywdy wielkiej mu nie robię.

 

Właśnie - czy wiesz, jaka jest różnica między LLX a SXR ? Bo rozkminiałem ten drugi, ale nawet większej karty charakterystyki nie mogłem znaleźć i nie wiem, co przemawia za jednym i drugim. Wziąłem LLX'a bo tu już miałem doświadczenie raczej pozytywne, więc konserwatywnie pozostałem przy nim.

Opublikowano

SXR to prawdziwy low saps ktorego lalem dlugie lata do widlastych benzyn.

Mial rozne karty charakterystyki w zaleznosci od roku produkcji i rynku na ktory byl przeznaczony.

Najbardziej szlachetny jednak byl zawsze w 1L bankach plaskich nowego typu z przeznaczeniem na szwajcarie.

Bardzo wysoki TBN cos 7.4 czy 7.2.

Moj jeep mruczal i przepalal go dopiero z interwalem 7200km(ktory zalozyl producent) doslownie jak w zegarku.

LLX ma specyfikacje BMW LL04 C3 i wedlug producenta ELF zgodnie z nowym opakowaniem zlota etykiete oznaczajaca najszlachetniejszy olej w gamie najbardziej zaawansowanych mieszanek przeznaczonych do diesla.

Tyle ze jego low saps jest na granicy mid saps.

LLX to mieszanka typowo do diesla DPF a SXR A5/B5 raczej do benzyn lub do niewysilonych diesli.

Nie robie LL i zmieniam olej zazwyczaj pomiedzy 7-10 tys km bez wzgledu czy to diesel czy benzyna.

Elf napewno jest lepszy od shella czy castrola dostepnego na naszym rynku.

Mysle ze jest niedoceniony przez niewiedze roznej masci fahowcuw :)

MADE IN PRL
Opublikowano

Dzięki, o coś takiego mi chodziło. Ja produkty elfa doceniłem z tego względu, że w domu jeszcze od poprzedniego millenium były same renówki - a te sprzęty jeżdżą odkąd pamiętam na olejach z grupy totala. I przenigdy, jak by auto nie było eksploatowane - a na jednym z aut trzy osoby nauczyły się jeździć + odprawiały "katorgi" młodego kierowcy - nie było najmniejszych problemów silnikowych związanych z niewłaściwą lubryfikacją węzłów silnika. Co zauważyłem na shellu ? Nie wiem czy to wrażenie czy nie, ale od przebiegu ok 10kkm zaczął zdecydowanie mocniej klekotać. Na elfie tego nie było. Nie wiem na ile to autosugestia, ale skoro nawet wewnątrz to zauważałem to chyba coś w tym jest ;) I prawdę mówiąc spalanie elfa 0,5l na 15tkm też można uznać za bardzo normatywne, pół litra to ja zalewałem do 1.8 CDAA co każde 1000 km :cool2: A elfy mają też jeden niewątpliwy plus w kwestii ochrony turbosprężarki - wysoka temperatura samozapłonu - kiedyś porównywałem kartę solarisa LLX z millersem o aprobacie BMW LL-04 i był millersa o dobre 20 stopni.

 

A w kwestii Fki którą ostatnio zalewałem motulem X-CLEAN+ - wszystko sobie poprawnie działa. Następną wymianę zrobię jej z płukanką, produkt valvo jest śmiesznie tani i aż głupio z niego nie skorzystać ;)

Opublikowano (edytowane)

http://www.elf.com/discover-more-about-elf/elf-a-constant-technological-innovation.html

 

Z linku wynika ze to ELF od 1979r. produkuje oleje do diesla ktore maja za zadanie wyplukiwac sadze ze srodka.

Jestem ciekawy w ktorym roku inni producenci zaczeli produkowac podobne oleje na rynek europejski.

Nie bardzo moge sobie przypomniec co za auta oprocz mercedesa E i vw golfa mk1 wtedy jezdzily na dieslu.

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Opublikowano

Bardzo ciekawy temat rozwinęliście.

 

Mam pytanie (nie e90) czy do diesla M57 z norma LL01 można zalać olej który nie spełnia żadnej z norm LL?

 

Mam na myśli diesla 3.0d 184KM z 99r i olej Valvoline maxlife.

Teraz leje Synpower Extreme MST C3, ale skoro maxlife jest pełnym syntetykiem?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moje e91 330xd ma 214 tys nastukane

Jaki olej będzie lepszy waszym zdaniem:

Valvoline

SYNPOWER XTREME MST C3 5W-30

czy

SYNPOWER XTREME MST C3 5W-40

 

???

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze pytanko do fachowca.

 

Czy po wyrzuceniu DPFa lepiej jest już lać olej LL01? Ktoś wcześniej pisał, że LL01 lepiej chroni silnik. A co z większą ilością sadzy w LL01 dla turbiny i katalizoatora?

Opublikowano

To jest pytanie z rodzaju zgadul zgadula bo producent nie przewidzial mozliwosci uzywania LL01 w silnikach dizlach W genracji silnikow E9X juz podczas ich koncepcji. Prezumujesz pytaniem ze LL04 rozni sie od LL01 tylko nizsza zawartoscia popiolow ale nie wiesz tego. To ze mozna uzywac LL01 w silnikach benzynowych tak jak LL04, nie znaczy obowiazkowo ze mozna uzywac olejow ze specyfikacja LL01 w Dizlach z generzacji E9X bez DPFA. Istnieje prawdopodobienstwo ale to nie jest pewniak a nawet jezeli ktos to robi to kilka przypadkow z ograniczonym przebiegiem nie stanowi wyroczni.

 

Jezeli uznajesz ze LL04 nie chroni twojego dizla wystarczajaco to bezpiecznej wedlug mnie zmniejszyc interwal wymiany.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

To proszę o radę jaki olej i z jaka specyfikacją LL-01 czy LL-04 lepiej teraz lać do BMW e87 118d 2005 122km fabrycznie bez DPF.

Do tej pory lałem Motul 8100 X-cess LL-01 ze względu na lepszą ochronę silnika.

Opublikowano
a ulatwisz sprawe i powiesz jaki to silnik bo bez DPFA to jeszcze prawdopodbnie starej generacji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.