Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zime czy lejecie 5W30 czy 5W40 to jeden grzyb, bo na zime i ten i ten ma oznaczenie 5W, lepszy na zimne rozruchy jest 0W.

 

Fakt że pierwsza cyfra oznacza lepkość zimową ale tylko ogólnikowo, jesli zagłębimy się w karty charakterystyki to widać że jest spora różnica między 5W30 a 5W40 w lepkościach, silnik przy zimnym rozruchu ma sporo lżej i olej 5W30 szybciej się rozprowadza, akurat przechodziłem z oleju 5W30 na 5W40 i było wyraźnie czuć że zimny rozruch jest bardziej oporny.

Opublikowano

ja od 2 mies przeszedlem na polecany w DE do mojego auta Mobil 1 0W40 New Life.

Olej ten w 72% sklada sie z PAO (od 80% mozna uzywac nazwy full syntetik)

Od 5 000km nic nie ubylo a temp oleju nawet podczas zabawy nie przekroczyla 130 st C

Opublikowano
... jesli zagłębimy się w karty charakterystyki to widać że jest spora różnica między 5W30 a 5W40 w lepkościach

Bylbym bardzo wdzieczny jakbys podlinkowal z 2 karty charakterystyki na ktorych widac roznice w zakresie temperatur 10-20st C, bo w takich temp powiedzmy ze obecnie mamy rozruchy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W kartach charakterystyki lepkość kinematyczna jest podana w 40 i 100 stopniach celsjusza. Na filmiku widać różnicę przy -35 stopniach C. między 5W40 a 5W30.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://img846.imageshack.us/img846/1258/beztytuupng5w30.png

Edytowane przez guzior2
Opublikowano

Jeśli chodzi o olej Millers'a do diesla (rok budowy od 2004 roku) z DPF'em, to z tego co udało mi się znaleźć na stronie producenta (http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/), do wyboru są dwa oleje:

- XF LONGLIFE C3 5w30

- XFS 0W40

Oba spełniają normy: BMW LL04 oraz ACEA C3.

 

Lepkości obu olejów są następujące:

- XF LONGLIFE C3 5w30:

Lepkość kinematyczna przy 100 C: 11,7 cSt

Lepkość kinematyczna przy 40 C: 72,0 cSt

 

- XFS 0W40

Lepkość kinematyczna przy 100 C: 13,0 cSt

Lepkość kinematycza przy 40 C: 78,03 cSt

 

Kolego guzior2, jak dobrze rozumiem, to do porównania wybrałeś XF 5w30 oraz XFS 5w40? Ponieważ XFS 5w40 nie spełnia LL04, to czy w przypadku naszych aut z silnikiem diesla nie powinno się wybierać pomiędzy XF Longlife C3 5w30 a XFS 0w40? Pytam, bo jestem na etapie wymiany oleju i nie chcę czegoś przeoczyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego guzior2, jak dobrze rozumiem, to do porównania wybrałeś XF 5w30 oraz XFS 5w40? Ponieważ XFS 5w40 nie spełnia LL04, to czy w przypadku naszych aut z silnikiem diesla nie powinno się wybierać pomiędzy XF Longlife C3 5w30 a XFS 0w40? Pytam, bo jestem na etapie wymiany oleju i nie chcę czegoś przeoczyć.

 

Moje porównanie to tylko przykład, oczywiście że do naszych silników idą te ze specyfikacją LL-04.

Opublikowano

guzior2 troche Cie podpuscilem i bylem ciekaw jak wybrniesz z zadanego pytania o rozruch w temperaturach 10-20st C, bo dobrze wiedzialem ze karty charakretystyki podaja z zasady 40 i 100st C :mrgreen:

Tak czy inaczej kazdy leje wedlug wlasnego uznania oby tylko normy byly spelnione i juz.

Pozdro

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

witam .

A co powiecie na olej QUALITY longlife-04 5W-30 do mojej 320d?

 

nie wiem jaki byl zalany przez wczesniejszego wlasciciela,prawdopodobnie

castrol ale jaki ,mysLe ze ten narazie bedzie odpowiedni a pozniej bym przeszedl na

Castrol profesional 0W-40 .

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam .

A co powiecie na olej QUALITY longlife-04 5W-30 do mojej 320d?

 

W środku jest Castrol tak że żadna rewelacja ale jeśli kupisz w UK to bedzie pewnie lepszy niz ten z PL.

Opublikowano
witam .

A co powiecie na olej QUALITY longlife-04 5W-30 do mojej 320d?

 

W środku jest Castrol tak że żadna rewelacja ale jeśli kupisz w UK to bedzie pewnie lepszy niz ten z PL.

 

 

tak zamowiony w uk ,ale from germany,mysle ze bedzie ok.

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

tak zamowiony w uk ,ale from germany,mysle ze bedzie ok.

 

Jeśli jesteś pewny pochodzenia tego oleju to ok.

Opublikowano
Witam! Powiedzcie mi jaki olej mianowicie mój kolega mówi castrol edge 5W 30. Ja gdzieś wyczytalem że 0W 30 na stronie castrola zalecają 0W40 jak i tu na forum. Już nie wiem co wybrać. Dodaje że chodzi ty o castrol edge aha i potrzebuje longlife 04 alternatywnie 01. Dzięki
Opublikowano

ja leje Motul'a LL-04 i jestem mega zadowolony :D

 

Viscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.846

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.9 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s

Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.67 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 171

Pour point ASTM D97 -38°C / -36.4°F

Flash point ASTM D92 235°C / 455°F

Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight

TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

Opublikowano
Mam taki maly problem -Mam wlany olej castrol 5w30 ACEA C3 ,rowniez był olej bmw 5w30 ACEA C3 do bmw 320i( troche bierze) ,ale to co zauwazylem ze sa tez inne oznaczenia tych samych olei -5w30 ACEA A3/B3 i C3( i czy przypadkiem nie powiino byc tak,) moze to byc przyczyna brania oleju ktory mam teraz z samym C3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam taki maly problem -Mam wlany olej castrol 5w30 ACEA C3 ,rowniez był olej bmw 5w30 ACEA C3 do bmw 320i( troche bierze) ,ale to co zauwazylem ze sa tez inne oznaczenia tych samych olei -5w30 ACEA A3/B3 i C3( i czy przypadkiem nie powiino byc tak,) moze to byc przyczyna brania oleju ktory mam teraz z samym C3

 

Castrola lubi ubywać ponieważ łatwo odparowuje i jego baza jest ropopochodna, lepiej zalej prawdziwym syntetykiem np. Millers

Opublikowano
I dalej nic nie wiem Piszecie ze w ropniakach nie bierze !A jaka macie tem.silnika! W benzynach w e90 jest ok 105-110 C.A niby olej ten sam.I pytanie co ze zjawiskiem parowania.w Usa gdzie jest najwiecej benzyn nie uzywaja Castrola.Ja mam zalany Castrol i to co zauwazylem zostawia szlam.Pietnascie minut czyscilem czujnik poziomu oleju z tego syfu.!!! Po odkreceniu korka wydobywa sie duza mgielka.Czy naprawde ten Castrol jest h..!Czy po olej do silnika ,proszek do prania i paste do zembow i kawe musze jezdzic do Niemiec!
Opublikowano

Czego nie wiesz??? Od poczatku tego tematu przewija sie miedzy wierszami lub wprost wypowiedz ze Castrol jest beeee i aby zalac czyms co jest na PAO.

Kazdy zalewa tym czym chce, a propozycje czym zalac padaly juz tutaj kilkakrotnie. Poczytaj pomysl i wybierz wlasciwy dla ciebie.

Poza tym jak mozna traktowac firme powaznie jezeli jej szef mowi takie rzeczy: "Szef Castrola: wymiana oleju szkodzi silnikowi"

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja w swojej 318i n46 mam zalany obecnie Mobil 0W-40 new life LL01 - taka tam zwykła masówka... :? gdyż po kupnie samochodu nie miałem czasu się porządnie zastanowić jaki olej premium wybrać. Z uwagi na wysoką temperaturę pracy jaką osiągają e9x benzyny 105-112 stopni oraz to, że mam skrzynie aut. a przy tak niskiej mocy lubi ona redukować biegi i piłować na wysokich obrotach postawiłem na 40. Natomiast jeśli chodzi o lepkość zimową postawiłem na 0 - niższe opory pracy no i czasami w naszej szerokości geograficznej zdarzają się jednak większe mrozy. Myślałem o Motulu ale nie widziałem w ofercie 0w-40 a jedynie 5w-40... 0w-40 jest przecież lepszy... Dobrze rozumuję ? jak coś to mnie poprawcie :PP
Opublikowano

Hehe uwierz ze 3x lepszy jest motul albo millers 5w40 niz to co masz. Co do naszej szerokosci geograficznej to nie ma co przeginac 0 czy 5w beda bez roznicy :). Ps rozumujesz ok tylko olej do dupy kupiles :).

 

A te normy ll01/04 to maja znaczenie glownie przy posiadaniu dpfu, tak to duzo lepiej sprawdzi ci sie prawdziwy syntetyk zmeniany co 12-15k niz to co masz, bo praktycznie 3/4 czasu utrzyma wyjsciowe parametry potem lekko spadna. W przypadku tych ll0x degradacja wlasciwosci oleju przebiega zdecydowanie szybciej.

 

Pzdr.Łukasz

Opublikowano

Porównanie płynięcia od 15W do 0W przy -22C -

 

Temperatury -22C ubiegłej zimy w moim regionie zdarzały się dosyć często, raz przywaliło -30C. Tak więc poważnie zastanawiam nad czymś 0W, ale tylko na okres zimowy a później powrót do 5W. Przez zimę zrobię akurat tyle KM, że wypadnie mi znowu serwis olejowy na wiosnę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
I dalej nic nie wiem Piszecie ze w ropniakach nie bierze !A jaka macie tem.silnika! W benzynach w e90 jest ok 105-110 C.A niby olej ten sam.I pytanie co ze zjawiskiem parowania.w Usa gdzie jest najwiecej benzyn nie uzywaja Castrola.Ja mam zalany Castrol i to co zauwazylem zostawia szlam.Pietnascie minut czyscilem czujnik poziomu oleju z tego syfu.!!! Po odkreceniu korka wydobywa sie duza mgielka.Czy naprawde ten Castrol jest h..!Czy po olej do silnika ,proszek do prania i paste do zembow i kawe musze jezdzic do Niemiec!

Witam!

 

Ja jak i kilka postów wcześniej kolega "Plastick" zdecydowanie polecam Motul sam używam X-Cess 5W40, gwarantuje 100% zadowolenia.

 

Zwolennikiem Castrola nie jestem, ale tak wygląda silnik Forda Mondeo 2.0 16V 1996r. auto traktowane jako typowy wół roboczy jeżdżone tylko na gazie, od ok. 60tyś. km eksploatowany na oleju Castrolu Magnatec 10W40 wymiana co 10 - 12tyś. km wcześniej zalewany był o ile pamiętam Mobil 1 Super S 10W40. Przebieg auta to ok 320tyś. km. Zdjęcia zrobione tuż przed wymianą oleju, świec i uszczelki pokrywy zaworów.

 

http://images42.fotosik.pl/587/c3d75d591dcbf117m.jpg

http://images39.fotosik.pl/1758/718ca2916e81e8f1m.jpg

http://images41.fotosik.pl/1762/1f501be0d75dad6fm.jpg

http://images39.fotosik.pl/1758/a67604ea34255305m.jpg

http://images37.fotosik.pl/1780/32911212f445d860m.jpg

http://images41.fotosik.pl/1762/5ab28406c453d958m.jpg

 

Oczywiście nikogo nie namawiam do zmiany oleju na Castrol, a zdjęcia mają charakter informacyjny.

 

Podobny widok ujrzałem z kolegą przy wymianie rozrządu, gdzie trzeba było zdjąć pokrywę zaworów w VW Golfie III 1.9 AFN 1997r. który również jeździ na Castrolu, niestety zdjęcia nie mam, także nie wiem skąd bierze się ten szlam?

 

Rozumiem że właściwości smarnych ten olej może i nie ma rewelacyjnych, lotność też jest spora (mgiełka po otworzeniu korka wlewu oleju) przez to trzeba pilnować prawidłowego stanu oleju, ale to że zostawia szlam w benzyniaku? że w dieslu to jeszcze bym się zgodził tu olej zbiera sadzę która krąży po całym układzie smarowania i wszędzie to nam osiada i jeżeli przedłużymy interweniał wymiany oleju to co prawda olej smaruje, ale jego właściwości myjące i absorbujące zanieczyszczenia są znikome.

 

Druga sprawa to to czy olej oryginalny czy podróbka.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ja w swojej 318i n46 mam zalany obecnie Mobil 0W-40 new life LL01 - taka tam zwykła masówka... :? gdyż po kupnie samochodu nie miałem czasu się porządnie zastanowić jaki olej premium wybrać. Z uwagi na wysoką temperaturę pracy jaką osiągają e9x benzyny 105-112 stopni oraz to, że mam skrzynie aut. a przy tak niskiej mocy lubi ona redukować biegi i piłować na wysokich obrotach postawiłem na 40. Natomiast jeśli chodzi o lepkość zimową postawiłem na 0 - niższe opory pracy no i czasami w naszej szerokości geograficznej zdarzają się jednak większe mrozy. Myślałem o Motulu ale nie widziałem w ofercie 0w-40 a jedynie 5w-40... 0w-40 jest przecież lepszy... Dobrze rozumuję ? jak coś to mnie poprawcie :PP

Ten olej jest bardzo polecany na e90-forum.de i praktycznie 90% 335i na nim jezdzi.

Mobil 1 0W40 New Life.

Olej ten w 72% sklada sie z PAO (od 80% mozna uzywac nazwy full syntetik)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie proszę o szybkie podsumowanie na co wymienić castrola 0w-40 który ubywa w tempie 8/10 na 2/10 w przeciągu 4tys km! 163km 2.0d 75k przebiegu miasto spokojna jazda i b.szybko po autostradach. odma nowa, wycieków nie widać.
Opublikowano
Panowie proszę o szybkie podsumowanie na co wymienić castrola 0w-40 który ubywa w tempie 8/10 na 2/10 w przeciągu 4tys km! 163km 2.0d 75k przebiegu miasto spokojna jazda i b.szybko po autostradach. odma nowa, wycieków nie widać.

 

Przy bardzo szybkiej autostradowej jeździe - czyli jeździe w górnym zakresie obrotów każdy silnik będzie zauważalnie zużywać olej. Ciągła jazda z prędkością w granicach 200+ najbardziej zużywa silnik podobnie jak zimny rozruch. Dodatkowo silniki z turbiną z reguły biorą więcej niż wolnossące jednostki. Teoretycznie jeżeli ostrej jazdy autostradowej jest dość dużo można by pójść np w 50.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.