Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do benzyny śmiało 5W40, w zasadzie cokolwiek z LL-04 i low/mid SAPS.

Ja do swojej 320i zalałem ostatnio Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W-40, low SAPS.

Opublikowano
tak jak radzi kolega dzidek, ten Valvoline jest naprawde dobry ale mozesz do benzyny bez problemu lac LL01 0W40 na przyklad Mobil 1 new life 0W40.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Mozna lac LL04 do benzyny ale po prostu LL01 daje lepsza ochrone silnikowi szczegolnie jezeli samochod jezdzi duzo w miescie na krotkich trasach i jest stale rozcieczany przez paliwo podczas startu na bogatej mieszance a silnik nie ma czasu sie dogrzac. Dofdatkowo ogolnie paliwo w polsce jest strasznie niskiej jakosci, tym bardziej to przemawia za LL01. Nie zapomnijmy ze LL04 jest tylko obowiazujacy w unii europejskiej przez przepisy srodowiskowe i bardzo dobra ogolnie dostepna jakosc benzyny w krajach zachodnich, cala reszta swiata BMW jezdzi na LL01 bo tak nakazuje BMW (pod grozba zerwania gwarancji w samachodach ich objeta).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dzieki koledzy za wypowiedź to poszukam LL01 tylko który lepszy, Mobil, Valvoline, Millers, może Motul? W swoich Dieslach zawsze lałem Motula ale nie wiem co jest najlepsze dla silników benzynowych?
Opublikowano (edytowane)

Witam panowie,

 

Krótka porada, auto rocznik 2005, 178k na liczniku, benzynka - motor 2.0 129

 

jaki olej najbardziej odpowiedni? jazda głownie po mieście.

 

Rozumiem ze 0w40, ll01. Jeśli chodzi o markę co polecacie?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mat25
Opublikowano

Mobil albo Valvoline potem Motul potem Millers ale wszystkie sa dosyc bliskie siebie.

Wymiana co 10 tys km.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Podłączam się . Bmw E91 318i. Silnik 2.0 129km 2006 r 198000 tyś przebieg.

Skłaniam się ku Motul tylko czy 5w30 czy 5w40, 0w40 i czy ll-04 albo ll-01

Obecnie jest Castrol - Edge longlife 04 sae 5w30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam poczytac: viewtopic.php?f=88&t=174830

Sporo ciekawych informacji. Jezeli bmw do danego silnika zaleca np 5w30 to przy takim bym zostal w koncu inzyniery w fabryce wiedza co projektuja :mrgreen: czy ll04 czy ll01 to nie wiem. Np shell helix prof. am-l 5w30 ma lepsza specyfikacje, lepkosc w różnych temp i temp zaplonu bedac ll04 niz valvoline synpower 5w30 ktory jest dla normy ll01.

Tez jezdze na edge fst 5w30 jakies 2 lata. Wczesniej mialem zalanego valvo synpower xl-III 5w30. Oba z ll04.

🙃🙃

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, niedługo będę wymieniał olej, mam swoje 2 typy ale zastanawia mnie jedna rzecz.

LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 - cena za 5l 190 zł

VALVOLINE SynPower 5W30 5L (4L+1L) - 132 zł

obecnie jeżdżę na MOTULU 8100 X-CLEAN - ok 160 zł

I teraz moje pytanie, a w zasadzie dwa skąd się biorą takie rozbieżności cenowe i czy warto tu stosować myśl co droższe to lepsze i zmienić na LM czy zostać na Motulu, a może Valvoline. Który będzie najbardziej odpowiedni do benzyny 150 KM

Opublikowano
Ja jeżdżę od dwóch wymian na Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 i jestem z niego dużo bardziej zadowolony niż z Castrola. Ubywa go od wymiany do wymiany tylko jedną krateczkę według skali kompa, a jak odkręcisz korek z wlewu to ten olej zostawia taki ładniejszy filtr (mgiełkę) na wszystkich częściach w silniku castrol tego aż w takim stopniu nie miał. I jak spuszczam olej to jest dużo ładniejszego koloru niż castrol. Ja polecam zrobisz jak uważasz. Co do ceny to poszukaj ja za swój dałem 130zł.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak chcesz cos z górnej półki to lej Millersa a w zupełności wystarczy Motul 8100 X-CLEAN 5W30
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co polecacie do N53 3.0? W sumie to w E60 ale to chyba bez znaczenia. Przebieg ~230kkm, zalany mam teraz Valvoline MaxLife 5W40
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jest git

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
patrze na ceny oleju i podrozal, bmw 5w30 o 40% w nowej niebieskiej flaszce, w starej jest tanszy i jeszcze go sprzedaja. czy olej w nowej flaszcze BMW TwinPower Turbo SAE 5W-30 Longlife-04 rozni sie od starego 5w30?
Opublikowano

Ja bym takiego oleju u siebie nie zalal ale wiem ze ludzie leja i tez jezdza.

Z tego co pamietam to zima jest z nim problem bo jest zbyt gesty w niskich temperaturach.

Inna sprawa ze OEM bmw olej to tez nie jest jakis tam miod ktory wyjatkowoscia swoich wlasciwosci tez nie grzeszy.

MADE IN PRL
Opublikowano
no to zostane przy mobilu 5w30 esp, przez caly okres nie musialem robic dolewek, a orginalny olej bmw czy liqui moly musialem dolewac 0,5l przez 20 tys km. tym bardziej ze mobil z tych trzech jest teraz najtanszy o 20%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.