Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przejscie z Castrola 0w40 na Motula 5w30 8100 x-clean+ To dobry wybor ?? Zebym nie zamienil jak stryjek siekierke na kijek ??????

 

Po wymianie możesz sparafrazować, że stryjek wymienił siekierkę na piłę motorową :lol: . Nie no, bez przesady. Ja mogę powiedzieć tyle, że leję tegoż Motula i silnik sobie mruczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Castrol edge TITANIUM FST™ 0W40, BMW Longlife-04

 

Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,842

Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2 /s - 13,1

Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2/s - 77

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 172

Lepkość CCS -35ºC (0W) ASTM D5293 cP 5890

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0,8

Temperatura płynięcia ASTM D97 ºC -51

Temperatura zapłonu, PMCC ASTM D93 ºC 200

 

i wersja professional 0W40 BMW Longlife-01

 

Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,842

Cecha charakterystyczna Ocena wizualna - Fluorescencyjny

w świetle UV*

Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2/s - 13,1

Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2 /s 79

Lepkość CCS -35ºC (0W) ASTM D5293 cP 5950

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 168

Temperatura płynięcia ASTM D97 ºC -60

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 1,15

 

Rivasi, wytłumacz mi, bo nie rozumiem jak wersja professional (pewnie droższa) może mieć gorsze parametry od zwykłej wersji tego samego oleju? Dane z katalogu http://www.warsztat.castrol.pl/uploads/pdf/katalog_produktow_castrol.pdf

 

Tu nie ma duzo danych tak naprawde, roznica we wskazniku lepkosci jest pomijalna, dziwi mnie tylko fakt ze olej LL04 ma lepszy CCS niz olej LL01 ale roznica tez nie jest ogromna. Nawet roznica w popiole nie jest taka ogromna. Temperatura zaplonu jest krytycznie niska w przypadku oleju LL04 i 6 stopni powyzej teorytycznego minimum wymaganego dla wersji professional (211 stopni ktorych tu nie podales)

 

 

Ciekawostka, poprzednia wersja castrola 0W40 FST miała lepsze parametry, szczególnie temp. zapłonu :norty: Schodzą na psy, czy coś się pod tym kryje?

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.841

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.5

Lepkość CCS przy -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -60

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 79

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.12

Indeks lepkości ASTM D2270 - 169

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 240

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem w realu i 5L liqui moly top tec 4600 kosztuje 200zł a 5L Liqui moly top tec 4200 kosztuje 400zł czyli top tec 4200 jest dwa razy droszy.

zna sie ktos? czy ten 4200 jest o wiele lepszy od 4600?

w dalszym ciagu zastanawiam sie nad powrotem do mobil 1 albo nad zakupem ori bmw 5w30.

motul odpada nie wierze w francuskie wynalazki, elfy srelfy czy mannesoele.

jesli chodzi o dizla z dpf to nie ma co eksperymentowac z producentami olejow gdzie na ich glownych rynkach nie ma aut z dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liqui moly toptec 4200 to klasa C3-04 a toptec 4600 to klasa C3-08 wg .ACEA

toptec 4600 jest nowszym olejem co nie znaczy ze bedzie lepszy do twojego silnika.

norma bmw longlife 04 jest zbyt ogolna i nie rozroznia pomiedzy nimi roznicy bo oba naleza do niej.

 

(twoje rozwazania mialy by sens gdyby twoj silnik mial do 50 tys km przebiegu a tak kazdy z nich jest dobrym rozwiazaniem wiec trzeba kupic tanszy..)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nowsze oleje do DPF maja gorsze parametry od starszych, oprocz jednego: popioly.

 

Coś w tym jest. Porównanie:

 

 

Castrol edge professional 0W30 LL04 (2011)

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.838

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm˛/s 12.3

Lepkość CCS przy -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5900

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm˛/s 71

Indeks lepkości ASTM D2270 None 170

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.7

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -57

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 238

 

Castrol edge professional 0W30 LL04 (2014)

 

Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.842

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.3

Lepkość CCS -35°C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 72

Indeks lepkości ASTM D2270 - 169

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -51

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.8

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 200

 

 

W 2006 roku castrol SLX 0W30 LL04 miał odwagę podać więcej parametrów:

 

Gęstość względna @ 15C ASTM D4052 g/ml 0.8383

Wygląd Ocena wizualna Jasny i przejrzysty

Lepkość kinematyczna 100C

ASTM D445 mm²/s 12.3

Lepkość kinematyczna 40C

ASTM D445 mm²/s 71

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 None 170

Lepkość, CCS -35C (0W) ASTM D5293 cP 5900

Wapń, % wt ASTM D4951 % wt 0.151

Fosfor, % wt ASTM D4951 % wt 0.076

Cynk, % wt ASTM D4951 % wt 0.083

Temperatura zapłonu, PMCC ASTM D93 °C 238

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.64

Całkowita liczba zasadowa, TBN ASTM D2896 mg KOH/g 6.69

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -57

Lepkość, HTHS 150C ASTM D4683 cP 3.46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem w realu i 5L liqui moly top tec 4600 kosztuje 200zł a 5L Liqui moly top tec 4200 kosztuje 400zł czyli top tec 4200 jest dwa razy droszy.

zna sie ktos? czy ten 4200 jest o wiele lepszy od 4600?

w dalszym ciagu zastanawiam sie nad powrotem do mobil 1 albo nad zakupem ori bmw 5w30.

motul odpada nie wierze w francuskie wynalazki, elfy srelfy czy mannesoele.

jesli chodzi o dizla z dpf to nie ma co eksperymentowac z producentami olejow gdzie na ich glownych rynkach nie ma aut z dpf.

 

Widzę, że kolega nie uznaje niczego na „f” :D , no cóż można i tak. Twój wybór.

Ja E46 jeżdżę na Motulu już od kilku zmian i jestem zadowolony. Zaliczasz go do tzw. wynalazków, a porozmawiaj z mechanikami przygotowującymi samochody w sporcie, a zobaczysz jakie oleje będą Ci polecać. Na pewno wśród nich znajdzie się Motul. Tak tak, wiem że w sporcie stosuje się inne oleje, ale doświadczenia ze sportu przekładają się na pozostałe produkty.

A, i jeszcze mam pytanie, jakie rynki kolega ma na myśli pisząc, ze nie ma na nich aut z DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dpf Hamerykanskie marki I azjatyckie. Dpf na taka skale stosuje sie tylko w europie. Gdyby nie dpf to kupilbym pelny syntetyk. A nie 5w30.

w prywatnych autach uzywalem zawsze dedykowany olej orginalny producenta. W bmw kilka razy mobila I raz castrola. Silniki jesli chodzi o czystosc nawet przy przrbiegach 500 tys km czyste w srodku. Jedynie w benzynowych lekki zollty nalot przy zaworach wylotowych.

w sluzbowych najtanszy olej polsyntetyczny I tak samo. Silniki czyste.

dlatego te testy ma 400stopni nie sa miarodajne. Chyba ze w jakims sporcie ekstramalnym ale tam przebiegow duzych nie robia.

Praca silnika lepsza na motulu niz na oleju orginalnym?

Ja tego nie potrafie stwierdzic.

Trzeba miec ucho melomana chyba.

Dla mnie liczy sie spalanie I zuzycie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zmienia faktu ze jak mowi K8v8M normy ekologiczne w stanach sa duzo bardziej drakonskie noz w europie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja E46 jeżdżę na Motulu już od kilku zmian i jestem zadowolony. Zaliczasz go do tzw. wynalazków, a porozmawiaj z mechanikami przygotowującymi samochody w sporcie, a zobaczysz jakie oleje będą Ci polecać.

 

Oleje sportowe musza spelniac zupelnie inne wymagania niz oleje cywilne. W szczegolnosci nie musza spelniac wymagan czystosci silnika, braku polemeryzacji i dlugiego okresu eksploatacji bo sie je wymienia po zawodach. Motul ma bardzo dobre oleje do sportu motorowego ale dosyc pospolite oleje do samochodow cywilnych. I tak jego dzialania marketingowe sa wlasnie ukierunkowane tak aby ludzie ich kojarzyli poprzez oleje wyczynowe i lali oleje cywilne do swoich aut z tego powodu. Zreszta jak mozna stwierdzic na twojej wypowiedzi, dziala to dosyc dobrze...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony do M47Tu2 z DPF mogę polecić Valvoline synpower xtreme mst c3

http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7874)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-30?category=cars

 

Wydaje mi się że jest lepszy od Lique Molly TOPTEC 4200 który używałem poprzednio - szybciej wycisza silnik (subiektywnie) i na pewno mniej sieje popiołami (na podstawie datasheetów) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeden z lepszych olejow LL04 i faktycznie daleko z przodu od LM

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ma popiołow valvoline? nie moge znalesc danych, jest drozszy o 4zł na litrze oleju. generalnie wszystkie oleje sa w mniej wiecej tej samej cenie, jedynie ori bmw 5w30 jest najtanszy.

ciagle mysle miedzy mobilem1 5w30 esp bo ten 5w40 jest o wiele drozszy. w gre wchodzi jeszte liqui moly 4600.

gdyby ktos mi zagwarantowal mniejsze spalanie na ktoryms z tych olejow to bym go kupil. niestety nie ma chyba zadnych testow. ciekawe czemu?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo oleje lekko biezne sa lekko biezne tylko w laboratorium w rzeczywisctosci to nie dziala. Tylko opona ci poniejszy spalanie. Spalisz mniej przy uzyciu pewnych katalizatorow d paliwa ale to co spalisz mniej doplacisz w formie katalizatora paliwa...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj na zmiane

wlej olej, tylko nie 6,5 litra a 6,2... a potem specyfik na rozgranym oleju

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.