Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No ja tylko przez swoją nieuwagę i to że faktycznie użytkuję auto okazjonalnie (codziennie latam służbówką) nie zmieniłem oleju od prawie 2 lat, teraz postaram się o tym pamiętać i wymieniać co roku (bez względu na przebieg).
Opublikowano
6-7 000 km i wymiana co rok? Moim zdaniem przesada, ale może mój mechanik jest w błędzie...

 

mowia co 15 tys km i wymiana co rok

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Producent oleju nie podaje wlasnej czestoscliwosci wymiany oleju ale ta producenta tylko czesto nie jest ona zmieniana jednoczesnie jak zmiana zalecen producenta.

Masz wszelkie mozliwe zrodla, wymieniasz olej jak chcesz. Za to jezeli wymieniasz olej co 2 lata a nie ze wzgledu na kilometry, mozesz go rownierz wymieniac co 5 lat, chemicznie, w srodowisku otwartym z powodu ubiegu czasu olej syntetyczny 2 letni nie rozni sie od 5 letniego.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Czyli jakbym miał kabriolet, który użytkowany jest latem z przebiegiem 1-2 000 km, to olej należy wymienić w ciągu roku, tak?

 

Jak bym mial Z4 jak moj sasiad... cholera by go wziela... to bym zlewal olej na zime tak bo to 200 zl a mam Z4 a wiec kwoty zaczynaja sie od 500 zl.... tylko nawet kabriolet... 2000 tys... rocznie to ledwie dojechal bym do Monaco... a trzeba jeszcze wrocic :)

 

Na serio zazwyczaj robi sie dwa sezony na tym samym oleju w tym wypadku, zalewam na poczatek lata i oprozniam na koniec lata nastepnego. I tak prawdopodbnie eksploatacja lekka kabrioleta letnia gdzie jezdzisz 60 z wiatrem we wlosach na to pozwala.

 

Ale podam ci bardziej ekstremalny przyklad, Jaguar Etype, max 700 km rocznie, zalecenie jest zlac olej przed zima i wlac nowy na poczatek lata (ok to nie syntetyk).

Chodzi naprawde o to ze olej sie utlenia, to naturalny proces a biorac pod uwage niskie ceny oleju to nie ma sensu ryzykowac, chodzi o ryzyko ws potencjalnego zysku.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Panowie musze oliwe wymienić

motor 3.0D z DPF'em

do tej pory motor miał lane 0W30 BMW LONG LIFE

pozostać przy 0W30 ? motula ktoś poleci? a moze przejść na 5W?

 

wlasnie przeglądając TopGear gazete znalazłem reklamę oleju ENEOS

zna ktoś te oleje?

Edytowane przez Majkel_
Opublikowano

wymiana oleju bmw 5w30 LL-04 co jakies 40 tys km przebiegi kolo 400 tys km, nic sie nie dzieje z silnikiem, na podstawie kilku aut. chociaż ostatnio zauważylem, że w serwisie dają karteczke z napisem castrol, a nie jak kiedys olej bmw.

jaki to castrol to nie mam pojecia, ale musi byc LL-04.

w prywatnych autach lałem na przemian castrola olej bmw i mobil 1. mobila najmniej brało.

w firmowych autach nic oleju nie bierze, pomimo wymian co około 40 tys km. silniki M47N2, N47 i 3.0D.

osobiście leje mobila 5w30 esp tak jak jest zalecane na stronie mobila. olej troche drozszy od orginalnego ale tańszy od castrola. zreszta na tych 5 litrach to żadna oszczedność. wymieniam teraz co jakies 15 tys km, dla dobrego samopoczucia.

 

generalnie to chyba wiekszej różnicy nie ma jak to ktos kiedyś napisał czy lotos czy castrol, ważne żeby normy spełniał.

 

zmieniłem znowu prace i właściciel mnie zaskoczył, ponieważ w warsztacie przyzakładowym kupił krate ADblue 1200L i pare beczek najtanszego oleju półsyntetyka, u niego w wszystkich słuzbowych autach wymienia sie olej na miejscu, podobno ten olej jest uniwersalny i spełnia wymagania dla aut z euro 6. adblue kupuje za 60groszy brutto a olej za lekko ponad 10zł. na tym oleju jezdza auta ciezarowe i osobowe, hehehe.

to jest oszczedność, facet wycisnąłby wode z kamienia.

Opublikowano

Nowy Castrol edge TITANIUM FST™ 0W40, BMW Longlife-04

 

Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,842

Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2 /s - 13,1

Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2/s - 77

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 172

Lepkość CCS -35ºC (0W) ASTM D5293 cP 5890

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0,8

Temperatura płynięcia ASTM D97 ºC -51

Temperatura zapłonu, PMCC ASTM D93 ºC 200

 

i wersja professional 0W40 BMW Longlife-01

 

Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,842

Cecha charakterystyczna Ocena wizualna - Fluorescencyjny

w świetle UV*

Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2/s - 13,1

Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2 /s 79

Lepkość CCS -35ºC (0W) ASTM D5293 cP 5950

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 168

Temperatura płynięcia ASTM D97 ºC -60

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 1,15

 

Rivasi, wytłumacz mi, bo nie rozumiem jak wersja professional (pewnie droższa) może mieć gorsze parametry od zwykłej wersji tego samego oleju? Dane z katalogu http://www.warsztat.castrol.pl/uploads/pdf/katalog_produktow_castrol.pdf

Opublikowano
Nowy Castrol edge TITANIUM FST™ 0W40, BMW Longlife-04

 

Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,842

Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2 /s - 13,1

Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2/s - 77

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 172

Lepkość CCS -35ºC (0W) ASTM D5293 cP 5890

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0,8

Temperatura płynięcia ASTM D97 ºC -51

Temperatura zapłonu, PMCC ASTM D93 ºC 200

 

i wersja professional 0W40 BMW Longlife-01

 

Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,842

Cecha charakterystyczna Ocena wizualna - Fluorescencyjny

w świetle UV*

Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2/s - 13,1

Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2 /s 79

Lepkość CCS -35ºC (0W) ASTM D5293 cP 5950

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 168

Temperatura płynięcia ASTM D97 ºC -60

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 1,15

 

Rivasi, wytłumacz mi, bo nie rozumiem jak wersja professional (pewnie droższa) może mieć gorsze parametry od zwykłej wersji tego samego oleju? Dane z katalogu http://www.warsztat.castrol.pl/uploads/pdf/katalog_produktow_castrol.pdf

 

Tu nie ma duzo danych tak naprawde, roznica we wskazniku lepkosci jest pomijalna, dziwi mnie tylko fakt ze olej LL04 ma lepszy CCS niz olej LL01 ale roznica tez nie jest ogromna. Nawet roznica w popiole nie jest taka ogromna. Temperatura zaplonu jest krytycznie niska w przypadku oleju LL04 i 6 stopni powyzej teorytycznego minimum wymaganego dla wersji professional (211 stopni ktorych tu nie podales)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Bo LL01 ma de facto lepsze parametry ochronne od LL04 jezeli nie wchodza w gre kwestie ochronny katalizatorow dizlowskich oraz DPFA... moze dlatego Castrol go definiuje jako profesional bo moze profesjonalista powinien podjac decyzje vy go stosowac czy nie (gdybam hein... tak sobie mysle ze jest nie znam polityki nazewnictwa castrola)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Zapytam bo nie czytalem calego tematu. Akurat jestem przed wymiana rozrzadu i oleju. Co sadzicie o Motulu i gdzie kupic oryginalny? Bo slyszalem ze jest czesto podrabiany w Czechach.
318D E91 N47 Touring 2008r.
Opublikowano

Temperatura zaplonu jest krytycznie niska w przypadku oleju LL04 i 6 stopni powyzej teorytycznego minimum wymaganego dla wersji professional (211 stopni ktorych tu nie podales)

 

Wychwalany na forum Millers też nie grzeszy dobrym parametrem temp. zapłonu, więc ile powinien mieć dobry olej?

 

Millers Oils XF Longlife 0W-40

 

SAE klasa lepkości: 0W40

Ciężar właściwy przy 15 C 0,845

Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,5 cSt

Lepkość kinematyczna przy 40 C 84,6 cSt

Indeks lepkości 162

Temperatura krzepnięcia -51 C

Temperatura zapłonu >200 C

Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,200 cP max

Opublikowano
Czy po Vinie mozna sie dowiedziec jaki olej byl lany u Niemca?

tylko dzwoniąc do serwisu w którym były wymiany ( jeżeli oczywiście uda Ci się dogadać aby podali to telefonicznie)

Opublikowano
Czy po Vinie mozna sie dowiedziec jaki olej byl lany u Niemca?

tylko dzwoniąc do serwisu w którym były wymiany ( jeżeli oczywiście uda Ci się dogadać aby podali to telefonicznie)

Dogadac sie dogadam ale czy w Polsce w serwisie mi nie powiedza?

318D E91 N47 Touring 2008r.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zapytam bo nie czytalem calego tematu. Akurat jestem przed wymiana rozrzadu i oleju. Co sadzicie o Motulu i gdzie kupic oryginalny? Bo slyszalem ze jest czesto podrabiany w Czechach.

 

jak kupuje w petrostar, sprawdzone miejsce i dobre ceny :cool2:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Zapytam bo nie czytalem calego tematu. Akurat jestem przed wymiana rozrzadu i oleju. Co sadzicie o Motulu i gdzie kupic oryginalny? Bo slyszalem ze jest czesto podrabiany w Czechach.

 

jak kupuje w petrostar, sprawdzone miejsce i dobre ceny :cool2:

 

Z tego co wiem, to w Polsce nie było od lat przypadku podrabiania Motula.

Jednakże w ich przypadku jest prosty sposób zabezpieczenia się przed watpliwościami. Ich sprzedawcy posiadają specjalne certyfikaty importera, których autentyczność można zweryfikować na stronie Motula. Niektórzy z nich sprzedają również za pośrednictwem internetu.

Opublikowano
Swoją drogą był w tym temacie poruszony wątek dodatków do paliw. Stwierdziłem, że te kilka dyszek mogę odżałować i zakupiłem LM Diesel Spulung. Muszę przyznać, że jestem zaskoczony na "+". Nie wiem czy efekt jest tylko na zalanym dodatku, bo zrobiłem dopiero 50km, ale kultura pracy silnika zdecydowanie się poprawiła ! W moim przypadku jest trochę inna reakcja na pedał gazu oraz cichsza praca, chyba też minimalnie mniej pali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.