Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Filmik jest troche nieaktualny (co chodzi o poprzednia generacje olejow jeszcze) ale generalnie pokazuje wyzszosc olejow low i mid saps (LL04 dla nas) Amsoila nad olejami Mobila co jest aktualne dalej ale w mniejszym stopniu a do tego filmik jest bardzo nieuczciwy intelektualnie to filmik dla amerykanow takich ktorzy nie ukonczyli collegu... zobaczymy slady razem :

 

- Noack ewidentnie tylko porownuja olej SN do oleju SM... generacja roznicy ale ok mobil nie mial wtedy innego... to najbardzoej uczciwy slajd

- FBWT : to test syntetyczny ochronny, wybrano akurat ten bo jest pozytywny dla Amsoila

- prezentuja ci pour point czyli zamarzanie oleju jako glowny czynik dla startow na zimno co jerst nie prawda bo to CCS jest wazny a pour point bardzo nieuzyteczny (zeby olej zszedl do tej tempy to musi byc - 60 na zewnatrz) ale w CCS mobil jest lepszy a wiec jest zapomniany a roznica dla obu to 3 stopnie w pour poincie tylko ci prezentuja to na grafiku zfabrykowanym tak jak by to byla duza roznuca a jest pomijalna.

- TBN... jezeli zmieniasz twoj olej w interwalach do 15 tys km to nie ma znaczenia powyzej Amsoil bedzie trwal dluzej ale

- prezentuja ci flash point na skali nie od 0 do 250 gdzie widoczna bylo by ze roznica miedy oba olejami jest zadna tylko od 210 do 245 gdzie roznica 10 stopni wyglada na ogromna a jest akurat pomijalna tutaj 235 to zupelnie wystarczajacy wynik a roznica 235 do 245 troche pomijalna i jeszcze ci sugeruja ze tu chodzi o berzpieczenstwo tak jak by samochod mial by ci sie zapalic...

 

To marketing, wsezyscy sa w tym samym worku, generalnie mydla ci oczy, to ich praca.

 

Jak chodzi o syntetyk lub technologie syntetyczna to batalia prawnikow chodzi o procent oleju PAO w produkcji miedzy innymi, dla ciebie konsumenta nia ma to zadnego znaczenia to wojna handlowa, przy wymianach co mw 10 tys km czy olej jest syntetyceny lub w technologi syntetycznej nie ma znaczenia. Chodzilo o to ze na poczatku myslano ze bedzie mozna olej syntetycny wymieniac nawet raz na 50 tys km w autach a wiec robiono oleje z poteznym TBN ktory mial przetrwac taki okres. Jak wiadomo dzisiaj wyniki laboratoryjne nie oddaja rzeczywistosci mnogosci warunkow zewnetrznych i jest to bzdura, oleje syntetyczne w warunkach innych ni laborartoryjne traca swoje wlasciwosci okolo 10 tys km, potem ich ochronna jest bardzo dyskusyjna.

 

Na dole dales video z testow rosyjskiego BMWjurnal (independant) strona ultra fachowcow od olejow tylko ze to test ktory wymaga dosyc solidnej wiedzy chemicznej aby moc go poprawnie interpretowac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Filmik jest troche nieaktualny (co chodzi o poprzednia generacje olejow jeszcze) ale generalnie pokazuje wyzszosc olejow low i mid saps (LL04 dla nas) Amsoila nad olejami Mobila co jest aktualne dalej ale w mniejszym stopniu a do tego filmik jest bardzo nieuczciwy intelektualnie to filmik dla amerykanow takich ktorzy nie ukonczyli collegu... zobaczymy slady razem....

 

Wlasnie zawsze mialem problem o co chodzi z technologia syntetyczna i syntetykiem.. doczytalem ze tworzone sa z roznych grup "poczatkowych" olejow itd.. no i brak jasno powiedzianych informacji przez kogos obojetnego co do marki itp... by zwykly uzytkownik mogl z latwoscia zadecydowac, dlatego od zawsze do bmw leje castrol edge...

Ogolnie z tego co piszesz to nie ma wiekszego znaczenia jaki olej (markowy) zalejesz o ile bedziesz wymienial co 10tys... i z tego co widze ze do diesla polecasz Amsoil z (LL04) a kolejne jakie oleje bys polecil ktore sa bardziej dostepne w europie na polkach sklepowych ?? :)

 

Powiedz prosze dlaczego nie polecasz Castrola ?? bo ogolna opinia jest ze castrol jest bardzo dobry...

 

Dzieki za wytlumaczenie :) wszystko zaczyna miec coraz wiecej sensu :)

Opublikowano

Po amsoilu na polkach plskich dla dizli... Valvoline, Fuchs (titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl to olej ktore pozostawia najmniej depozytow w silniku) , Penrite, Redline, Mobil.tylko aktualnie z internetem to dyspozycyjnosci na polkach nie jest istotna nie mymineiasz oleju jak benzyny, masz czas zamowic i przewidziec litr lub dwa na dolewki.

 

 

Castrol przynajmniej do stycznia 2014 (nie mam jeszcze wiedzy na temat oleju w nowym opakowaniu bo jest zwyczaj ze w pierwszym roku nie testujesz oleju bo producent leje czesto zloto do srodka na poczatku a potem zmienia formule. to bardzo sredni olej wrecz niejaki, oprocz dystrybutorow oleju Castrol nie wiem kto twierdzil ze jest genialny. Mowimy o wersji europejskiej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Po amsoilu na polkach plskich dla dizli... Valvoline, Fuchs (titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl to olej ktore pozostawia najmniej depozytow w silniku) , Penrite, Redline, Mobil.tylko aktualnie z internetem to dyspozycyjnosci na polkach nie jest istotna nie mymineiasz oleju jak benzyny, masz czas zamowic i przewidziec litr lub dwa na dolewki.

 

Castrol przynajmniej do stycznia 2014 (nie mam jeszcze wiedzy na temat oleju w nowym opakowaniu bo jest zwyczaj ze w pierwszym roku nie testujesz oleju bo producent leje czesto zloto do srodka na poczatku a potem zmienia formule. to bardzo sredni olej wrecz niejaki, oprocz dystrybutorow oleju Castrol nie wiem kto twierdzil ze jest genialny. Mowimy o wersji europejskiej.

 

Wiadomo :) fajnie poznac opinie kogos kto wie co mowi :) bo w Angli to mechanik leje do wszystkiego 5w30 z baniaka najtanszej firmy... a jak zaczniesz cos pytac to po wie ze nie ma potrzeby bo wszystkie oleje sa takie same :duh: a na opiniach uzytkownikow nie ma co sie opierac bo do momentu kiedy silnik nie wybuchnie to olej jest dobry a zazwyczaj lepszy jest drozszy :)

Ja od dawna jezdze na castrol 0w40 bo taki zaleca bmw jest LL04 i wychodzilem z zalozenia ze zle nie zrobie lejac castrol... lecz od jakiego czasu zaczely mnie zastanawiac Mobil1 bo kolega od zawsze zachwala i uzywa... i musze przyznac ze mamy identyczne silniki w samochodach i przebiegi bardzo porownywalne i jego auto na 100% pracuje ciszej.. i od tego momentu zaczalem sie grubo zastanawiac nad sprawdzeniem innych olejow niz castrol.

Dzieki wielkie za odpowiedz :) czekac bede az bedziesz mial jakies nowsze info co do nowego castrol edge fst titanium ;)

Opublikowano
Nie wiem na ile to efekt placebo, ale mi się zdaje, że na tym elfie mój dizel pracuje całkiem znośnie. Mam nadzieję, że nie robię mu wielkiej krzywdy jeżdżąc głównie na trasach i zmieniając to co 15 tysięcy km. Nie mam takiej wiedzy jak Rivasi, wybierając olej sugerowałem się chyba nie najgorszymi parametrami (jak na "normalny" olej) oraz doświadczeniem związanym ze stosowaniem środków smarnych grupy total.
Opublikowano

Może ktoś by się pokusił o ranking najbardziej popularnych olei 5w30...no dobra, ten ktoś to Rivasi, bo on to chyba najlepiej ogarnia w tym temacie. Wiem że może rozpętać się wojna, ale ja chętnie poznam taką opinię.

Chciałbym, aby w takim zestawieniu znalazł się Shell ETC 5w30 - bo taki stosuję od około 7 lat (...a co do shella, to jest lepszy olej do bmw - Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30).

Dziękuję.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tylko aby uczciwie zrobic faktualny ranking trzeba by bylo zrobic testy fizyczne co jest niemozliwe de facto dlatego takich rankingow nie ma.

 

Dlaczego :

A/ trzeba by bylo przeprowadzic na tym samym silniku i samochodzie testy 15 tys km i zobaczyc w jakim stanie post olejowym jest silnik (dla 10 olejow to 150 tys km przejechanych

B/ silnik nowy inaczej reaguje na olej niz taki po 1350000 km czyli tresty bylyby niewiarogodne.

C/ warunki eksploatacji powinny byc podobne a wiec temperatura zewnetrzna oraz kierowca i eksploatacja powinna byc mniej wiecej taka sama czyli samochod nie powinien np jezdzic zima.

 

Jedyny sposob to porownac dane techniczne robione z VOA oleju kupionego w sklepie albo polegac na VOA internetowych ale sadze ze mozna to zrobic prosciej niz ranking i srobuje dzisiaj lub jutro to wyjasnic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Valvoline jest lepszy

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Rivasi - oczywiście masz rację. Aby takie oleje porównać trzeba odpowiednich testów itp.

Mnie chodziło jednak bardziej o taki ranking na podstawie suchych danych producenta (składu). Oczywiście wielu się z takim rankingiem zgadzać nie będzie, ale co niektórzy może będą mieli łatwiejszy wybór.

Ja raczej dalej będę jeździł na Shellu ETC, bo jest to olej jak dla mnie wystarczający - ale oczywiście zdaje sobie sprawę że to średnia półka jakościowa (co najwyżej). Ma za to w mojej ocenie doskonały stosunek jakości do ceny. Dobre prawdziwe syntetyki zaczynają się cenowo w okolicach 200zł za bańkę (np Millers).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
ja po opiniach Rivasi przeszedłem na Valvoline ( w 2 autach, tylko w każdym inny olej : MST 5W30 i Synpower 5W40 ) i na razie różnicy nie słyszę , poczekam, zobaczę... :D
Opublikowano
Wystarczy zmieniać olej co 10tyś.km może to być 5w30 nawet lotos quazar,nie wiem czym wy się podniecacie jakieś temperatury zapłonu cuda jaja na kiju,kupujemy w większości używane auta które nie wiadomo jak były eksploatowane , najcześciej to te które przeglądy przechodzą co 30tyś.km ,jazda bez studzenia turbiny i rozgrzewania silnika odrazu z rana w palnik ,prędkości na autostradzie w DE po 180-200km.h przy 4tyś.obr. non stop ,a później zwozimy to do Polski i lejemy najdroższe oleje i płukamy silniki ,lepiej zlewać oliwe co 10tyś.km nalewać nową ,ważna specyfikacja a nie tam jakieś testy z zamrażarkami itp,ile wy tymi autami chcecie przejechać 500tyś.km?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Wystarczy zmieniać olej co 10tyś.km może to być 5w30 nawet lotos quazar,nie wiem czym wy się podniecacie jakieś temperatury zapłonu cuda jaja na kiju,kupujemy w większości używane auta które nie wiadomo jak były eksploatowane , najcześciej to te które przeglądy przechodzą co 30tyś.km ,jazda bez studzenia turbiny i rozgrzewania silnika odrazu z rana w palnik ,prędkości na autostradzie w DE po 180-200km.h przy 4tyś.obr. non stop ,a później zwozimy to do Polski i lejemy najdroższe oleje i płukamy silniki ,lepiej zlewać oliwe co 10tyś.km nalewać nową ,ważna specyfikacja a nie tam jakieś testy z zamrażarkami itp,ile wy tymi autami chcecie przejechać 500tyś.km?

 

Jka chodzi o oleje LL04 to przedmowca ma totalnie racje najwazniejsza to wymian co 10 tys km. Inaczej jest przy olejach LL01 gdzie oprocz wymiany co 10 tys Km roznice miedzy olejami sa duze. Roznice faktyczna widac jednak przy zostosowaniu dodatkow do olejow

Poza tym tak, silnik dobrze utrzymany (bez szlamu, regularnie myty i olej wzbogacany dodatkami) wyciagnie bez problemu 500 tys km przed pierwsza powazna naprawa. Silniki zle eksploatowane (wymiana co 30 tys, bez dodatkow, bez dbania o czystosc silnika) czesto nie dochodzi nawet 300 tys

 

Dla mnie np ktory jezdzi okolo 60 tys km rocznie i eksploatuje jeden samochod okolo 5 lat jest to istotne (poprzedni samochod sprzedalem przy przebiegu peawie 400 tys km a byl on 7 letni, przez mnie eksploatowany 5 lat). Dochodzi jeszcze cos takiego jak kultura osobista automobilisty, wstyd mi sie poruszac z silnikiem zasyfionym ktory zle dziala, nie mowiac ze odsprzedaz takiego wozu komus innemu dla mnie jest nie do przyjecia ale moze to juz kwestia kultury osobistej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Rivasi - 100% popieram. Trzeba o auto dbac.

A jak juz jestesmy przy dodatkach - co warto dodawac do oelju / paliwa, zeby silnikowi lzej sie zylo?

Oczywiscie wymiana oleju co max 10k km, co druga wymiane plukanie.

Opublikowano
Polecam oryginalny dodatek do czyszczenia wtrysków BMW, który sprzedaje się w ASO. Nie jest szczególnie drogi, a robi wyraźną różnicę. Silnik pracuje bardziej miękko.
Opublikowano
To jest dodatek do paliwa, nie bardzo widze wiez z olejem :) ale poza tym to tak o uklad zasilania paliwa rownierz trzeba dbac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
To jest dodatek do paliwa, nie bardzo widze wiez z olejem :) ale poza tym to tak o uklad zasilania paliwa rownierz trzeba dbac.

 

Nie zacytowałem, ale tam kolega wyżej wspomniał, że

co warto dodawac do oelju / paliwa, zeby silnikowi lzej sie zylo?
:).
Opublikowano

Wydaje mi się, że warto by jeszcze sprecyzować stanowisko w kwestii czasu po jakim powinien być wymieniony olej

jeśli przebiegi są małe tj. np. roczny przebieg oscyluje poniżej zalecanych 10 tyś. km.

Mija rok od zalania i wymieniamy bez względu na przebieg?

Jeśli tak to dotyczy to wszystkich marek olejów silnikowych czy są oleje, które można eksploatować przez dłuższy czas

w przypadku niskich przebiegów rocznych (gdzieś w opisie, chyba Fuchs-a, widziałem zapis ...lub 24 miesiące...)?

Opublikowano
Dobre pytanie, ja w sobotę jestem umówiony na wymianę oleju (o którym sobie przypomniałem) i z ciekawości zerknąłem na ostatnią wymianę, było to prawie 2 lata temu. Przez ten czas przebieg jaki zrobiłem to 11tkm.
Opublikowano
BMw dla samochodow w USA od 2014 z powodu powtarzajacych sie usterek prowokowanych pzez wyeksploatowany olej zmienilo podstawowy interwal wymiany oleju do 15 tys km i jednego roku zamiast dwoch. (ref 5 attachement do SIB 000113)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ja od zawsze zmieniałem olej raz w roku mimo przebiegów między 8 a 11 tyś. km.

Wywołałem ten temat bo zacząłem się zastanawiać czy jak np. mam przejechane 7 tyś. km i właśnie mija rok od wymiany to koniecznie powinienem lecieć na wymianę czy spokojnie

mogę zaczekać jeszcze ok. 3 miesięcy kiedy to, prawdopodobnie, dobiję do 10 tyś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.