Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zakupiłem, zalałem LM, olej wymieniłem - olej błotko, po całym procesie silnik pracuje może ciut bardziej miękko, ale nadal młockarnia, jak to z Mką bywa :P W każdym razie nawet jeśli wiele mu nie pomogłem to drogo nie wyszło...
Opublikowano
Posiadałem e90 320d 163 km i lałem sobie olej firmy Motul. Padł silnik (panewka), po rozebraniu mechanik stwierdził, że zerwał się "film olejowy", urwał się szlam i zapchał kanał olejowy (jakoś tak :wink: ) i to przez to. Nie jestem mechanikiem ani żadnym specjalistą, ale od tego czasu w trzech e90, które posiadałem lałem lepszego castrola często wymieniając, co 8-10 tys km. Wiadomo, że castrol to zło ale konieczne. Zrobiłem 50 tys km na nowym silniku lany był castrol i żadnych problemów. Wyleczyłem się z płukanek i innych dziwnych olei. Jaką masz pewność, że motul, millers lub lm są oryginalne? W dzisiejszych czasach gdzie mechanicy zbierają i sprzedają butelki po olejach nie ma się co bawić w kombinowanie. Jak chcesz zrobić płukankę to zmień olej, zrób 2 tys km i zmień znowu. Nie lej tylko tego oryginalnego oleju bmw, mi po ostrej jeździe śmierdziało z silnika, a to dla mnie znak, że to g**no. Może się mylę w tym co piszę, na pewno trafiłem podróbe, itd, itp, ale tak robię.
Opublikowano
Trzeba uwazac na olej ktory sie kupuje i jego pochodzenie to oczywiste. Tylko ze castrol jest rownierz podrabiany. Wymiana co 8-10 tys to bardzo rozsadny zabieg.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
moja odpowiedz byla skierowana do pana Belmondo :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jeszcze jedna obserwacja apropo płukanki - po jej zastosowaniu olej szybciej robi się ciemny. Stary był spuszczany przez dobre pół godziny. Do tego zamiast 5,5l weszło 5,8l do stanu max, też jestem ciekaw czy 5,5 to stan bez spuszczenia oleju z filtra ? Bo wiadomo, że po jego odkręceniu pozbywamy się jeszcze niewielkiej ilości :)
Opublikowano

Zgadza się - porównywalne diesle innych marek potrafią mieć dwa razy mniejszy filtr oleju.

 

Tak baj de łej, ostatnio przewijał się temat jakiegoś dodatku do paliwa, który to ponoć całkiem skutecznie czyści wtryskiwacze. Ktoś coś poleci ? Korekcje bardzo dobre, problemów żadnych, ale prewencyjnie, tak jak płukanka nie zaszkodzi :cool2:

Opublikowano
Trochę pokręciłem się po mieście i mam wrażenie, że po zmianie oleju również zmienił się, minimalnie, ton pracy silnika.

Może to tylko złudzenie ale bardzo przyjemne...... :D

 

Od wymiany Castrol-a na Millers-a przejechałem ok. 700 km, w tym 400 na trasie, i utwierdziłem się w odczuciu, że na Millers-ie ton pracy silnika zmienił się na bardziej przyjemny (szlachetny) dla ucha :)

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to chyba nic się nie zmieniło - może mniej pali o ok. 0,2 litra ale to jest w granicach błędu pomiaru...

W kwestii reakcji na dodanie gazu też jakiś specjalnych różnic nie odczułem.

Wydaje mi się, że start zimnego silnika jest łatwiejszy.

Opublikowano

Jestem jeszcze ciekawy jak będzie się kształtowało zużycie oleju ale to będę wiedział w następnym roku...

Na Castrol-u, między wymianami (przebiegi 8-10 tkm) dolewałem ok. 0,5-0,8 litra.

Tylko raz przez 7 lat eksploatacji komputer nakazał dolanie 1 litra (+1) ale wtedy miałem wyciek z vacum i uszczelki pod pokrywą zaworów (typowe dla tego modelu).

Opublikowano

Miedzy tym tematem a tematami w poszczegolnych dzialach juz chyba 20 razy ogarnelismy temat, jest on dosyc prosty i mam wrazenie ze to sie kreci w kolko macieju bo temat mozna ogarnac w 4 liniach :

 

Do benzyn bez turbo kupuj LL01 5W30, 0W30, 0W40 lub 5W40,roznica oprocz w zime nie duza i raczej nie castrol

Do benzyn z turbo i dizli kupuj LL04 (najlepiej low saps) 5W30, 0W30, 0W40 lub 5W40 (wyjatek to silnik N20 gdzie masz norme LL14FE 0W20 i nie masz wyboru bo jest tylko Fuchs na rynku dostepny), roznica oprocz w zime nie duza i raczej nie castrol

Rob plukanke miedzy zmianami oleju i wymieniaj oleju co 10 tys max czym czesciej tym lepiej, olej jest tanszy od metalu.

 

To ogarnia chyba caly temat chyba ze ktos jezdzi jeszcze ma mineralnym.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
to nawet sie nie zastanawiaj Mobil New life 0W40, nie ma konkurencji

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Przy ostatnim przeglądzie zarządziłem wymianę oleju w skrzyni biegów.

Nalali mi coś takiego MTF-LT-3 83227533818 - czy ktoś wie co to i czy dobre?

 

longlife bmw, nie ma żadnych dodatków i słabo chroni skrzynie, ale za to longlife :norty:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Przy ostatnim przeglądzie zarządziłem wymianę oleju w skrzyni biegów.

Nalali mi coś takiego MTF-LT-3 83227533818 - czy ktoś wie co to i czy dobre?

 

Chyba nikt nie wie jak to smakuje :mrgreen:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Aaaaaaaaaaaaa.......

W takim razie, który olej byłby lepszy :?:

 

archoil 9100+Amsoil ATL albo millersa TRX Synth 75w80

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
wyszukiwarki BARDZO czesto podaja zle informacje albo produkt podobny ale nie odpowiedni bo innego producent nie ma

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wyszukiwarka Millers-a podaje mi do skrzyni EE TRANSMISJA 75W90...

 

chodzi o to żeby olej miał lepkość rekomendowaną przez BMW

Jeśli są obawy przed zalaniem Amsoil ATL bo jednak to jest czerwony ATF do manualnej skrzyni (wbrew pozorom dość częsta to praktyka) to równie niezłą bazę dla AR9100 może stanowić np. Castrol Syntrans B 75W lub odpowiednik z Ravenola albo Pentosina (byle olej PAO jak Amsoil ATL) ale rola bazy jest ograniczona a najlepszą pracę wykonuje tu i tak Archoil AR9100.

 

możesz też jak nie chcesz mieszanki , albo czkien to FUCHS 75W80 TITAN SINTOFLUID zgodnie z zaleceniami i po problemie, albo AMSoil-a jakiegoś

generalnie wszystko co zalejesz zamiast tego co masz będzie lepsze

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.