Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki raz jeszcze za konkretne podejście do tematu. Jednocześnie proszę o PW odnośnie Totala ;) Castrol chyba zastąpił olej SLX olejem EDGE Professional, tak?

 

Tak jak chodzi Castrol, total na pw

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W kartach danych technicznych oleju, które załączyłem powyżej. Nigdzie na stronie Castrola nie znalazłem, że jest to olej LOW-SAPS. Kolega Rivasi napisał, iż Castrol jest olejem LOW-SAPS.

 

W dobrej cenie mogę dostać w Krakowie Millersa XF Longlife C3 5W-30 i chyba to będzie olej, który zaleję przy następnej wymianie. :cool2:

 

Hola hola, jaki castrol ? jaki low saps ?, kolega Rivasi nie mowi nic zanim nie sprawdzil 10 razy, i nie mowi takich ogolnikow a wiec na pewno nie powiedzial ze olej z zawartocia popiolu 0,64% jest low saps bo wie ze norma jest dwa razy nizsza. Kolega Rivasi powiedzial ze olej Castrola rekomendowany przez BMW do swoich samochodow czyli Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL 04 0W-30 jest olejem LOW SAPS i kolega rivasi nie rozumie ze kolega Lukas88 nie umie uzywac search na stronie castrola : http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/downloads/p,q/castrol_slx_professional.pdf.

 

Nie chce sie tutaj wymadrzac ale wyglada na to ze olej, który opisujesz według norm jest MID-SAPS a Castrol go nazywam LOW-SAPS.

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/ED687E5BB9FA6B8B802577ED00480CC9/$File/BPXE-85KPQC_0.pdf

 

 

Gdyby komus link nie dzialal:

 

Parametr ; Metoda testowa ; Jednostka ; Wartośc typowa

Gęstość względna @15C; ASTM D4052 ; g/ml ; 0.8383

 

Lepkość

kinematyczna 100C; ASTM D445; mm²/s ; 12.3

 

Lepkość

kinematyczna 40C; ASTM D445; mm²/s ; 71

 

Wskaźnik lepkości; ASTM D2270; None; 170

 

Lepkość,

CCS -35C(0W) ;ASTM D5293; cP; 5900 "Wynik amsoil 5884"

 

Wapń, % wt ; ASTM D4951; % wt ; 0.151

Fosfor, % wt ; ASTM D4951 ; % wt ; 0.076

Cynk, % wt ; ASTM D4951 ; % wt ; 0.083

 

Temperatura

zapłonu, PMCC ;ASTM D93 ;°C ;238

 

Popiół siarczanowy ; ASTM D874 ; % wt ; 0.64

 

Całkowita liczba

zasadowa, TBN ; ASTM D2896 ; mg KOH/g ;6.69

 

Temperatura

płynięcia ; ASTM D97 ;°C ; -57

 

Lepkość, HTHS 150C; ASTM D4683 ; cP ; 3.46

 

 

Czyli wynika z tego ze co :?: Ten Castol SLX prof 0w30 ll-04 jest de facto MID-SAPS ale nadaje sie bardzo dobrze na zimę (wynik podobmy do amsoil 5900 vs 5884) :?: :?:

 

Pozdr

Tomek

 

p.s. miesiac temu zmienialem olej i dokladnie ten zalecilo ASO - auto na gwarancji wiec kupilem co zalecili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli wynika z tego ze co :?: Ten Castol SLX prof 0w30 ll-04 jest de facto MID-SAPS ale nadaje sie bardzo dobrze na zimę (wynik podobmy do amsoil 5900 vs 5884) :?: :?:

 

Pozdr

Tomek

 

p.s. miesiac temu zmienialem olej i dokladnie ten zalecilo ASO - auto na gwarancji wiec kupilem co zalecili

 

Toostrow, jak kolega Rivasi mowi cos na temat oleju to nie gdyba i na pewno sprawdzil czy Castrol mowi prawde bo czesto sie z nia mija :)

Klasyfikacja SAPs jest zalezna od normy ACEA a w normie ACEA C3 olej low saps ma dopuszczany popiol siarczanowy 0,8 czyli 0,64 dalej jest low saps. Chyba trzeba naprawde zrobic takie memorandum na temat olejow bo sie przyda aby ludzie przestali byc nabijani w butelke przez korporacje. UWAGA : zawartosc Siarki jest bardzo wazna w tej normie.

 

Aby nie bylo ze mowie rzeczy ktorych nie mozna sprawdzic to znalazlem zrodlo latwe do zrozumienia :

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html

 

O co w tym chodzi... chodzi o to ze to olej starej generacji (SM) i to dosyc kiepski a nie napalaj sie tak na ten start na zimno bo to olej 0W30 a Amsoil jest lepszy a jest olejem 5W30, inna klasa zimowa, powinien byc o niebo gorszy od Castrola. Porownaj z prawdziwym olejem OWXX typu Eneos sustina ktory ma start na zimno 3670 (to ju jest potezna roznica) i dodatkowo jesT NO SAPS.

 

Castrol to nie jest droga to jasnej strony mocy padawanie, to tani olej sprzedawany tonami marketingu i umowami coreklamowymi z kostruktorami samochodow. :)

 

Aso ci zalecilo ten olej bo pracownik dostal takie wytyczne od swojego szefa a sam leje Valvolina albo Motula.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra wychodzi na to ze kolega Rivasi ma racje :).

Zasugerowalem sie tym co kolega lysy_23 zacytował z linka.

 

SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%).

Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%).

Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki

 

Tutaj trochę więcej pojęć

http://www.hamulce.net/specyfikacje.html

 

Jak widać w necie są informacje tylko czasem przekłamane.

 

Ale zadam teraz przekrętne pytanie a skąd pewność ze link kolegi Rivasi zawiera poprawne info a nie kolegi Lysy_23 :shock: :shock: :?: :?:

 

Zapoznam się z obydwoma publikacjami nieco dokładniej jutro, bo ciekawy temat, a teraz to ide w kime....zzzzzz

 

pozdro

Tomek

 

p.s. Hmm to dlaczego tego eneosa nikt nie poleca na forum ? Ten ma nawet LL-04 http://allegro.pl/olej-silnikowy-eneos-premium-ultra-0w30-1l-i3750734816.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra wychodzi na to ze kolega Rivasi ma racje :).

Zasugerowalem sie tym co kolega lysy_23 zacytował z linka.

 

SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%).

Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%).

Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki

 

Tutaj trochę więcej pojęć

http://www.hamulce.net/specyfikacje.html

 

Jak widać w necie są informacje tylko czasem przekłamane.

 

Ale zadam teraz przekrętne pytanie a skąd pewność ze link kolegi Rivasi zawiera poprawne info a nie kolegi Lysy_23 :shock: :shock: :?: :?:

 

Zapoznam się z obydwoma publikacjami nieco dokładniej jutro, bo ciekawy temat, a teraz to ide w kime....zzzzzz

 

pozdro

Tomek

 

p.s. Hmm to dlaczego tego eneosa nikt nie poleca na forum ? Ten ma nawet LL-04 http://allegro.pl/olej-silnikowy-eneos-premium-ultra-0w30-1l-i3750734816.html

 

A wiec oba linki sa dobre tylko w linku w hamulacach.net panowie zrobili skrot myslowy i uznali ze wszyscy uzywaja olei ostatniej generacji czyli dla nicc z klasyfikacja ACEA C4 :) co w pewnym sensie jest logiczne bo ktos kto sie intersuje juz klasyfikacja SAPS olejow nie bedzie jezdzil na oleju w polowy lat 2000 SM tylko na oleju SN najnowszej generacji.

 

Rezumujac kolega lysy ma racje bo podaje info do olejow ostatniej generacji ale Castrol nie klamie bo wedlug klasyfikacji ACEA C3 jego olej jest low saps co nie zmienia faktu ze przy nowoczesnych olejach ma on bardziej charakterystyki olejow Mid saps.

 

Eneos to olej japonski obecny na polskim rynku od mniej niz rok, olej o ktorym mowie to Eneos Sustina ktory nie ma LL-04 bo jest zbyt nowym olejem i nie dostal jeszcze akceptow producentow a juz jest problem aby rozmawiac o innych olejach niz Castrol a wiec nikt nie bedzie polecal EnEOS sustina ktory nie ma LL-04 jeszcze bo jezeli komus sie cos stanie po wlaniu oleju i nawet jezeli nie bedzie to mialo zadnego zwiazku z olejmem to oczywiscie padnie podejrzenie na olej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj ale czegos tu nie rozumiem bo to troche na odwrot jest tu (http://www.hamulce.net/specyfikacje.html) :

 

ACEA C1 - Low SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5, jednakże ze ściśle ograniczonymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (<=0,05%), siarki (<=0,2%).

ACEA C2 - Mid SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07-0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.

ACEA C3 - Mid SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS > 3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.

ACEA C4 - Low SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS >3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A3/B4 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1. Niższe zużycie paliwa

 

Czyli wychodzi na to ze to co w ACEA C3 jest Mid SAPS to w nowsej normwie C4 jest jus Low SAPS.

Czyli na odwrot niz napisales wedlug C3 Castrol to MID a wedlug nowszej normy C4 LOW SAPS.

Czy tam na hamulcach.net jest blad ? Bo to rowniez rozbiega sie z pierwszym wykresem w samieszczonym przez Ciebi linku: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html

 

 

Co do Eneosa, to masz racje :) puki nie zaplaci BMW za testy zeby miec LL-04 to nie bedzie go mial.

 

Pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio do swojego klekota zalalem Millersa 5w30, uprzednio zrobiłem plukanke liqui moly ta lepsza wersja. Do tej pory silnik biegał na castrolu 5w30. Po przejechaniu od wymiany około 1000 km pod korkiem jest tak czysto, ze można odnieść wrażenie, ze łańcuch wałek itd jak by były świeżo wsadzone do glowicy. Praca silnika jest bardzo jedwabista, podczas jazdy cieżko wyczuć/usłyszeć ze to diesel ( chodzi mi o odczucia z wewnątrz auta). Ogólnie od jakiegoś czasu do każdego auta zalewam Millersa i zawsze jestem pod mega wrazeniem. Nie wiem czy za kilka wymian nie zaleje amsaoil by zobaczyć czy będzie odczuwalna różnica. To tyle z testu dupy :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicieli o oleju Vavoline SynPower Xl -III 5W30 czy to dobry olej?może w tym dziale uzyskam jakąś informacje, zalałem go do 320i M54 .zmienił em olej z castrola bo zauważył em ze mój silnik jest głośniejszy na zimnym,jak się rozgrzeje tylko szumu aż milo,nie wiem czy tal ma być ze jak silnik jest zimny to głośniej pracuje,wczesniej jak było ciepło nie zauważył em głośniejsze pracy,oczywiście zmiana z castrola na vavoline nic nie zmieniła,może zalać 0W?.sam juz nie wiem może tak ma być ze silnik jak jest zimny głośniej pracuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie .... A moge wlać coś takiego do e90 318d po lifcie? Obecnie nie wiem co u mnie pływa w silniku.

 

http://allegro.pl/shell-helix-ultra-extra-5w30-6l-wysylka-24h-2013r-i3749197294.html

 

http://allegro.pl/castrol-magnatec-diesel-dpf-5w40-5l-niemiecki-2013-i3796810590.html

 

??

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie .... A moge wlać coś takiego do e90 318d po lifcie? Obecnie nie wiem co u mnie pływa w silniku.

 

http://allegro.pl/shell-helix-ultra-extra-5w30-6l-wysylka-24h-2013r-i3749197294.html

 

http://allegro.pl/castrol-magnatec-diesel-dpf-5w40-5l-niemiecki-2013-i3796810590.html

 

??

Tak możesz ale lepiej tan helix :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam teraz po Liqui Moly TopTec 5W30 właśnie Millersa 5W30 EE (czyli ten najnowszy) i powiem, że na Liqui Moly silnik fajniej pracował. Może Millers lepszy pod względem parametrów i faktu, że to pełny syntetyk ale więcej wyciszaczy ma LM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu 26 stron dalej nie wiem co mam wybrać do 320i przebieg 120tys dotychczas był zawsze lany w serwisie w salonie w uk

 

zle czytasz, Valvoline MST 5W30 na przyklad i jest 10 innych

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu 26 stron dalej nie wiem co mam wybrać do 320i przebieg 120tys dotychczas był zawsze lany w serwisie w salonie w uk

 

w serwisach w anglii na pewno znają MILLERS OILS gdyż właściciele betek często przywożą właśnie taki olej i taki ja polecam: MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30! (nie ma już XFS-ów) , a olej produkowany i rozlewany jest tylko i wyłącznie w Anglii.

 

na pewno nie lej dłużej Castrola czy innego mobila gdyż strasznie syfią silnik a po 10tys. km szczególnie z castrola robi się po prostu woda.. w ogóle nie posiada już filmu olejowego dlatego polecam Millersa + wymiana maks. co 15 tys. km, siedzę już trochę w tych olejach! :wink:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim do maja dpf polecam Valvoline MST Synpower 5w30, jest to najlepszy olej Valvoline aktualnie do naszych silników z dpf(takie info otrzymałem z czescidobmw.pl). Sam sie zastanawiałem nad tym co wlać w innym temacie(miałem ori olej) mam 190 przejechane i po zalaniu nowego oleju aksamitna praca i ustały drgania drążka skrzyni biegów. Ze swojej strony polecam, ja na pewno będę go dalej lał :) dodam ze musi byc nim zwiększone zainteresowanie bo w sklepie internetowym w którym go kupiłem poszedł w gore o ponad 20zl ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zakupiłem właśnie bmw e91 318i (143km) z 2008 r. Szykuję się do wymiany oleju silnikowego, filtrów etc... Mój mechanik doradza mi taki olej: MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30 lub MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 twierdząc, że to jeden z lepszych na rynku. Bardzo proszę bardziej doświadczonych użytkowników ode mnie o podpowiedź czy ten olej się nadaje do tego silnika.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.