Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A moj zaprzyjazniony mechanik mowi ... " dobry olej to swierzy olej "

Oczywiscie wszystkim klientom leje Castrola 5W30 bo oni daja najlepsze warunki dla warsztatow :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
A moj zaprzyjazniony mechanik mowi ... " dobry olej to swierzy olej "

Oczywiscie wszystkim klientom leje Castrola 5W30 bo oni daja najlepsze warunki dla warsztatow :norty:

 

A/ To dobry mechanik

B/to chytry mechanik :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Panowie proszę się na siebie nie spinać ;) Nie róbcie bajzlu w temacie :) Pociśnijcie sobie na PW :mrgreen:

 

Proszę o radę.

 

Ostatnio zalałem Motula X-clean 5W-30, niby wszystko ok. Wcześniej był lany tylko ori olej z ASO. Po zmianie oleju jeszcze długo Motul był jaśniutki. Jednak chciałoby się spróbować czegoś lepszego. W związku z tym mam pytanie, czy warto przechodzić na Liqui Moly TOPTEC 4200? Parametry Liqui Moly bez wątpienia są lepsze :) Jaka jest różnica między 4200, a 4600?

 

Tutaj karta charakterystyki TOPTEC 4600:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3755%20Top%20Tec%204600%205W-30.pdf/$file/3755%20Top%20Tec%204600%205W-30.pdf

 

Tutaj 4200:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200.pdf

 

Tutaj Motul X-clean+:

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/45581/original/8100_X-clean__5W30_13.pdf?1358236681

 

Tylko cały czas się obawiam, że jak zostanę przy Motulu to kiedyś mogę się natknąć na podróbę, których jest pełno...

Opublikowano

Dzieki za rade :)

 

A czy moglbys mi wskazac karte charakterystyki produktu oleju, ktory ma parametry z 2013? Z jakiego powodu proponujesz pozostanie przy Motulu? Przeciez Liqui Moly ma parametry lepsze od Motula? A moze wrocic do Castrola EDGE 5W-30?

 

No i z tego co wiem, to wszystkie oleje z BMW LL-04 sa MID-SAPS. Jedynie widzialem TOTAL-a z BMW LL-04 i LOW-SAPS.

 

Tutaj charakterystyka:

http://produkty.totalpolska.pl/karty/QUARTZ%20INEO%20MC3%205W30.pdf

 

 

Polecany tutaj Millers tez jest olejem MID-SAPS:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=987&sector=Car

 

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49&sector=Car

 

BTW:

 

Czy ktos bral olej z tej firmy: http://www.motul.krakow.pl/ i moze potwierdzic, ze to sa pewne i sprawdzone produkty?

Opublikowano (edytowane)

To ja może przedstawię w jaki sposób zinterpretowałem załączone przeze mnie karty charakterystyki:

 

Porównuję teraz tylko Liqui Moly i Motul. Parametry Totala i Castrola wrzuciłem tylko informacyjnie.

 

Liqui Moly TOPTEC 4200:

Viskositätsklasse: 5W -30

Viskosität bei +40°C: 70 mm²/s DIN 51562 <---- niższa lepkość w +40 = szybsze smarowanie, mniejszy "opór" dla zimnego silnika

Viskosität bei +100°C: 12,3 mm²/s DIN 51562 <---- wyższa lepkość w +100 = lepsze smarowanie w wyższych temperaturach

Dichte bei 15°C: 0,855 g/cm³ DIN 51757 <--- bardziej gęsty w temp +15 (temp. różne między producentami) <-- bardziej gęsty, czyli trudniejszy zimny rozruch?

Viskositätsindex: 175 DIN ISO 2909 <---- wyższy wskaźnik lepkości, czyli mniejsza zmiana lepkości w danym zakresie temperatur

Pour Point: -42 °C DIN ISO 3016 <------ temperatura krzepnięcia im niższa tym lepsza

Asche, Sulfat: 0,7 g/100g DIN 51575 <---- wyższa zawartość siarczanów i popiołów - gorzej, bo im mniej tym lepiej

Basenzahl: 6,5 mg KOH/g DIN ISO 3771 <--- większa ilość dodatków zależna od producenta

 

Motul X-clean+ 5W-30:

Viskosität: SAE J 300 5W-30

Dichte bei 20°C: ASTM D1298 0,847

Viskosität bei 100°C: ASTM D445 11,7 mm²/s

Viskosität bei 40°C: ASTM D445 71,7 mm²/s

HTHS-Viskosität: ASTM D4741 3,55 mPa*s

Viskositätsindex: ASTM D2270 158

Stockpunkt: ASTM D97 -39°C

Flammpunkt ASTM D92 242°C

Sulfat-Aschegehalt ASTM D874 0,61 Gew.-%

TBN ASTM D2896 6,0 mg KOH/g

 

TOTAL Quartz INEO MC3 5W-30:

Gestość w 15°C kg/dm3 0,850

Lepkość kinematyczna w 40°C (cSt) 69

Lepkość kinematyczna w 100°C(cSt) 12

Wskaźnik lepkości - 171

Temperatura zapłonu, 234

Temperatura płynięcia - 36

Liczba zasadowa (TBN) mg KOH/g 7

 

Castrol EDGE 5W-30:

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.851

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.0

Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 70

Indeks lepkości ASTM D2270 - 169

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 202

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.64

 

Obydwaj producenci określają lepkość na podstawie różnych norm, więc na początku pewnie trzeba byłoby sprawdzić czy są one podobne. Proszę o weryfikację interpretacji poszczególnych parametrów :)

Dla mnie ciekawe jest to, że Castrol, który niby jest LOW-SAPS ma więcej popiołów niż Motul, który jest MID-SAPS...

Edytowane przez Lukas88
  • Moderatorzy
Opublikowano

A mobil

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Klasa lepkości SAE 5W-30

Lepkość kin., ASTM D 445

[cSt] w 40°C 72.8

[cSt] w 100°C 12.1

Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 164

Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 0.6

Lepkość HTHS, mPa•s @ 150°C, ASTM D4683 3.58

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -45

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 254

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0.850

Opublikowano
dwa posty powyzej

 

A/ bardzo fajnie ze ktos posluguje sie nareszczie specyfikacjami oleju a nie odczuciem lub doswiadczenia sprzed kilku lat.

B/ jest kilka niescislosci szczgegolnie dotycacych temperatury startu na zimno, znaczenie lub uzytecznosci niektorych wskaznikow i jest kilka brakujacych cech ktorych producent... zapomnial podac w karcie... ale mozna je znalesc.

 

jak bede mial 5 min to napisze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
A mobil

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Klasa lepkości SAE 5W-30

Lepkość kin., ASTM D 445

[cSt] w 40°C 72.8

[cSt] w 100°C 12.1

Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 164

Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 0.6

Lepkość HTHS, mPa•s @ 150°C, ASTM D4683 3.58

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -45

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 254

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0.850

 

Pömijajac wszystko, dlaczego znowu MID SAPS dla kogos kto jezdzi Dieslem , dlaczego olej raczej do VW szczegolnie i uwaga mobil jak inni w europie strasznie oszukuje bo pisze Niska zawartość popiołów aa kazdy mysli low saps... a nie bo niska zawartosc popiolow to nic nie znaczy a dodatkowo popiolow... a gdzie siarka a gdzie fosfor ktore niszcza najbardziej DPFA...:).

 

Jezeli Mobil to nie Mobil... nie maja olejow low Saps, zaraz beda.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

a oto jedna karta produktu z 2013 roku ale jest ich kilka a z 2012 i 2011 cala masa :

 

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdf

 

 

Juz widze te tlumy zamawiajace Asm'a :norty: :8)

 

Cena troche zaporowa.

Castrol edge 5W30 5L znajdziesz na allegro juz za okolo 110 zl, a niemiecki za 120/130 zl

Amsoil 5L... 230 zl/240 zl w zaleznosci od wersji z ciezka lub lzejsza baza.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Jeśli porównywać cenę AMSOIL do produktów takich jak Liqui Moly czy Millers to różnica nie jest tak duża, bo to jest tylko ok. 30-40zł na bańce 5l.

 

Rivasi a czy mógłbyś się odnieść to parametrów podanych w moim poście? Chodzi mi również o to, że Castrol określany jako LOW-SAPS, a ma więcej popiołów niż inne podane oleje MID-SAPS.

 

Skoro oleje Motul, Liqui Moly są olejami MID-SAPS, to dlaczego są dopuszczalne do stosowania w silnikach BMW z DPF?

 

Jeszcze dorzucę dane Millers'a, bo jest bardzo ciekawą propozycją w dobrej cenie. Bańka 5l ok. 180zł.

 

Typical Characteristics

SAE Viscosity 5w30

Specific Gravity (at 15°C) 0.849

Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.1

Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 72.1

Viscosity Index 165

Pour Point (°C) -39

Flash Point (°C) >200

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

Opublikowano
Jeśli porównywać cenę AMSOIL do produktów takich jak Liqui Moly czy Millers to różnica nie jest tak duża, bo to jest tylko ok. 30-40zł na bańce 5l.

 

Rivasi a czy mógłbyś się odnieść to parametrów podanych w moim poście? Chodzi mi również o to, że Castrol określany jako LOW-SAPS, a ma więcej popiołów niż inne podane oleje MID-SAPS.

 

Skoro oleje Motul, Liqui Moly są olejami MID-SAPS, to dlaczego są dopuszczalne do stosowania w silnikach BMW z DPF?

 

Jeszcze dorzucę dane Millers'a, bo jest bardzo ciekawą propozycją w dobrej cenie. Bańka 5l ok. 180zł.

 

Typical Characteristics

SAE Viscosity 5w30

Specific Gravity (at 15°C) 0.849

Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.1

Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 72.1

Viscosity Index 165

Pour Point (°C) -39

Flash Point (°C) >200

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

 

 

Kolego,Chyba troszkę pomyliłeś znaczenia...

 

Wyróżniamy oliwy :

Full Saps - pompy wtryskowe i wtryskiwacze

Mid Saps - pompowtryskiwacze

Low Saps - Filtry DPF, układy CR itp. itd.

 

Przykładowo...

Motul X-Cess 5W40 jest oliwą typu Full Saps, Motul Specific 5W40 Mid Saps, a Motul Specific 5W30 Low Saps.

Opublikowano

Najwięcej "popiołów" ma olej typu Full Saps, uboższy jest już Mid Saps, a ubogi jest Low Saps

 

W skrócie chodzi o to, że wyżej wymienione "popioły" i inne "zanieczyszczenia" pomagają w ochronie silnika lecz przez coraz to nowsze układy musi być ich mniej (chociażby dla tego żeby nie zapchać filtra DPF).

 

Dlatego też prawdziwi smakosze wycinają filtry DPF :D

Opublikowano

No dobrze, ale wszystkie polecane w tym temacie oleje są olejami MID-SAPS. Millers, Liqui Moly, Motul X-clean... Właśnie moje pytanie było w jaki sposób jest możliwe, że olej Castrol określany jako LOW-SAPS ma więcej popiołów niż olej MID-SAPS Motula? Nie pomyliłem nigdzie określeń, rozumiem co oznacza LOW, MID czy FULL SAPS.

 

Motul posiada w swojej ofercie zarówno olej Specific 5W-40 jak i 5W-30 i obydwa są określane jako przyjazne dla DPF i spełniające normę BMW LL-04

Opublikowano
a gdzie kolega to wyczytał ze castrol ma wiecej popiołu niz inne? ale jesli nawet ma a castrol nazywa jej low saps to w takim razie wprowadza kilentów w błond, lowa sapsy maja miec mniej niz mid sapsy- oleje ze średnią zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) , oleje niskopopiołowe (low SAPS) . pierwsze primo : tak na marginesie to zaden olej nie ma popiołów tylko powstaja one dopiero po spaleniu tegoż oleju, drugie primo ; jednym konstrukcjom filtrów wystarczy olej mid saps innym potrzebny jest low saPS 3primo; zapominamy ze oleje c1,c2,c3,c4 tez maja hths a kazde silniki maja swoje zapotrzebowanie na dany hths i idacy z nim w parze parametr saps, wiec i norm mamy kilka co do oliw z danym saps. a jeszcze inne primo to zmieniające się wytyczne co do norm ekologii
Opublikowano

W kartach danych technicznych oleju, które załączyłem powyżej. Nigdzie na stronie Castrola nie znalazłem, że jest to olej LOW-SAPS. Kolega Rivasi napisał, iż Castrol jest olejem LOW-SAPS.

 

W dobrej cenie mogę dostać w Krakowie Millersa XF Longlife C3 5W-30 i chyba to będzie olej, który zaleję przy następnej wymianie. :cool2:

Opublikowano
W kartach danych technicznych oleju, które załączyłem powyżej. Nigdzie na stronie Castrola nie znalazłem, że jest to olej LOW-SAPS. Kolega Rivasi napisał, iż Castrol jest olejem LOW-SAPS.

 

W dobrej cenie mogę dostać w Krakowie Millersa XF Longlife C3 5W-30 i chyba to będzie olej, który zaleję przy następnej wymianie. :cool2:

 

Hola hola, jaki castrol ? jaki low saps ?, kolega Rivasi nie mowi nic zanim nie sprawdzil 10 razy, i nie mowi takich ogolnikow a wiec na pewno nie powiedzial ze olej z zawartocia popiolu 0,64% jest low saps bo wie ze norma jest dwa razy nizsza. Kolega Rivasi powiedzial ze olej Castrola rekomendowany przez BMW do swoich samochodow czyli Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL 04 0W-30 jest olejem LOW SAPS i kolega rivasi nie rozumie ze kolega Lukas88 nie umie uzywac search na stronie castrola : http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/downloads/p,q/castrol_slx_professional.pdf.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

 

 

Typical Characteristics

SAE Viscosity 5w30

Specific Gravity (at 15°C) 0.849

Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.1

Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 72.1

Viscosity Index 165

Pour Point (°C) -39

Flash Point (°C) >200

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

 

Millersa XF Longlife C3 5W-30 ktory chcesz kupic, ostatnia jego wersja czyli ta ktora jest do kuienia to :

SAE klasa lepkości:…5W30

Ciężar właściwy przy 15C…0,853

Lepkość kinematyczna przy 100C…11,7 cSt

Lepkość kinematyczna przy 40C…72,0 cSt

Indeks lepkości…162

Temperatura krzepnięcia…<-30 C

Temperatura zapłonu…>200 C

Lepkość na zimno przy -30C…6,600 cP max

 

Amsoil (http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdf lepszy jednak szczegolnie w zimie bo :

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600 : to jest minimum niezbedne aby miescic sie w normie API SN, to jest zaden dobry Wynik amsoil 5884 jest o Niebo lepszy to 15% latwiejszt start

Pour point -30 to jest troche nisko jak na warunki krakowskie... zima bywa ze temperatura spada w nocy do tych -33... a olej ma tndencje do pogarszania wlasciwosci jak sie starzeje...winter is coming Amsoil ma -44 to daje pewien zapas

Flash Point (°C) >200 : To jest wynik ponizej krytyki, ponizej 205 stopni olej ma wysoka tendencje do spalania. dobry olej to wynik ktory ma 230 i wiecej. Amsoil ma 240.

 

dodtakowo Amsoil to LOW SAPS a Millers MID SAPS

 

I nie mow z Amsoil jest trudny do znalezienia w KRK, oficjalny dystrybutor w polsce jest w krakowie. :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Tylko właśnie olej polecany przez Castrola do silnika N47 to nie olej SLX Proffesional, lecz EDGE... Dlatego też byłem zdziwiony kiedy pisałeś o tym, że Castrol do BMW to olej LOW-SAPS ;) Drobne nieporozumienie :cool2:

 

Wątpię żeby ASO BMW lało jakościowo coś lepszego niż Castrol EDGE... Dlatego teraz mam dodatkowe wątpliwości, czy po tym jak auto jeździło 130tys.km na oleju z ASO, teraz przeszedłem na Motula X-clean i jak przejdę na Amsoil czy nie pojawią się jakieś problemy... Niektórzy piszą, że lepsze jakościowo oleje wypłukują zgromadzony w niektórych miejscach nagar i dzieją się cyrki...

 

Jeśli chodzi o warunki zimowe, to one mnie nie za bardzo dotyczą, bo samochód mam garażowany, a nie przypominam sobie zimy, kiedy to w ciągu dnia było ok. -30stopni :)

 

A co do przedstawiciela AMSOIL, to już wczoraj znalazłem, że jest więcej niż jeden sprzedawca tych olejów w Krakowie ;)

 

A czy kolega mógłby jeszcze zwrócić uwagę na Totala, którego dane podałem wyżej? Dzięki wielkie za pomoc!

 

Dane Millersa wziąłem z oficjalnej strony:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49&sector=Car

Edytowane przez Lukas88
Opublikowano
właśnie. na jakiej podstawie stwierdzasz ze olej castrola ma wiecej popiołów,bo jesli jest to low saps to chyba z gwaiazd bez powodów to sie nie wykluło. czy poprostu stwierdzasz to na podsatwie ze ktos poleca olej mid saps ajest jeszcze jakis innyc lowa saps a jego nikt nie poleca i na tej podstawie snujesz teorie ze on ma wiecej popiołu bo nikt go nie poleca a jest low sapsem. bo juz sam nie wiem o co kaman, a wczesniej na darmo pisałem o takich olejach,a moze jednak my czegos nie rozumiemy :D
Opublikowano
Wcześniej wrzuciłem dane z karty charakterystyki Castrola EDGE 5W-30, gdzie jest napisane, że ma 0.64 i jest niby olejem low saps, a kiedy motul x-clean 5w-30 ma 0.61 i jest olejem mid-saps.. Stąd moje pytania i wątpliwości...
Opublikowano (edytowane)

SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%).

Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%).

Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki

 

Tutaj trochę więcej pojęć

http://www.hamulce.net/specyfikacje.html

Edytowane przez lysy_23
Opublikowano
Tylko właśnie olej polecany przez Castrola do silnika N47 to nie olej SLX Proffesional, lecz EDGE... Dlatego też byłem zdziwiony kiedy pisałeś o tym, że Castrol do BMW to olej LOW-SAPS ;) Drobne nieporozumienie :cool2:

 

Wiem to dziwne Castrol rekomensuje EDGE to BMW ale jedyny olej rekomendowany Castrola prze BMW to SLX pro... marketing tak ma...

Wątpię żeby ASO BMW lało jakościowo coś lepszego niż Castrol EDGE... Dlatego teraz mam dodatkowe wątpliwości, czy po tym jak auto jeździło 130tys.km na oleju z ASO, teraz przeszedłem na Motula X-clean i jak przejdę na Amsoil czy nie pojawią się jakieś problemy... Niektórzy piszą, że lepsze jakościowo oleje wypłukują zgromadzony w niektórych miejscach nagar i dzieją się cyrki...

 

Olej BMW jest lepszy jakosciowo od Castrol Edge ale Tu chodzi bardziej o interwal wymiany. Interwaly rekomendowane przez BMW sa strasznie dlugie i stad te mozliwe cyrki. Nie znam twojego samochodu ale moge poradzic pojechac do PIM w krakowie (zobacz sekcje polecane warsztaty - malopolskie), to byli mechanicy BMW, wiedza o czym mowia a na olejach sie naprawde dobrze znaja.

 

Jeśli chodzi o warunki zimowe, to one mnie nie za bardzo dotyczą, bo samochód mam garażowany, a nie przypominam sobie zimy, kiedy to w ciągu dnia było ok. -30stopni :)

 

W dniu nie ale w tamtym roku w nocy spadlo do -32 na debnikach

 

A co do przedstawiciela AMSOIL, to już wczoraj znalazłem, że jest więcej niż jeden sprzedawca tych olejów w Krakowie ;)

Ja nie mowilem o sprzedawcach tylko o oficjalnym dystrybutorze (http://www.amsoilinternational.com/distributors.aspx) kliknij na polske. Uwaga sa dwie wersje aktualnie sprzedawane

 

A czy kolega mógłby jeszcze zwrócić uwagę na Totala, którego dane podałem wyżej? Dzięki wielkie za pomoc!

Moge ale mam rodzine ktora pracuje w Total Francja wlasnie przy olejach a wiec nie bede zbyt wiarygodny, moge na PM jezeli chcesz.

 

Dane Millersa wziąłem z oficjalnej strony:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49&sector=Car

No i wlasnie to jest bolaczka olejow eurpejskich, kazdy kraj ma swoja baze rafinacji a w polsce jest ona kiepska... oto specyfikacje olejow millersa w polsce

http://sklep.millersoils.pl/100-syntetyczne-oleje-longlife/212-millers-oils-xf-longlife-c3-5w30-5l.html

To juz duzo gorzej. Nie ma tego problemu z olejami amerykanskimi.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dzięki raz jeszcze za konkretne podejście do tematu. Jednocześnie proszę o PW odnośnie Totala ;) Castrol chyba zastąpił olej SLX olejem EDGE Professional, tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.