Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Bardzo dużo ludzi na tym forum przytacza swoje wrażenia lub powtarza zakotwiczone legendy na temat olejów a olej to tylko i wylacznie chemia i cyfry, nic wiecej.

 

Radze przeczytać artykuł Andrzeja62 na tym forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830 na temat oleji. Długi ale warto.

 

Dla tych którzy mają lenia kilka sprostowań :

 

Olej orginalny BMW to nie Castrol

 

- Olej orginalny BMW nie jest produkowany przez Castrol tylko przez Fuchs (pierwszy link z brzegu http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa/dobierz-olej.html), Uwaga nie powiedzialem ze olej BMW jest dostepny jako Fuchs bo tak nie jest.

 

Castrol to nie jest najlepszy olej na swiecie, to tylko marketing

 

- Oleje Castrol są bardzo srednymi olejami, miedzy innymi maja najniższą na rynku temperaturę Zaplonu (207 stopni dla nowego oleju, gdzie poniżej 205 stopni występuje bardzo duża podatność na spalanie, a przy 207 DUZA, dobry olej ma przynajmniej 230 (przesadzilem z tymi 240)). To jest miedzy innymi to co widać na filmiku. W sumie dla nich to nie problem, jak dolewasz olej bo ci się wypalił to oni zarabiają (celowość procederu mi wygląda na ewidentną). Cała reszta parametrów jest po prostu średnia. Jak będę miał czas zrobię tabelkę porównujący główne oleje

 

Interwal wymiany oleju i koszty oleju

 

- Wymiana oleju co 30000 km to straszna głupota. Skutki nie są odczuwalne przy przebiegach 50000 lub 70000 km ale juz przy 150000 to zaczyna bolec. Po 200000 to horror szczególnie w nowszych modelach z dpfem/katalizatorem/valvetronikiem/sondami lambda itd. Olej powinno się wymieniać co 10000 km maksymalnie a najlepiej co 5000 jeżeli kochasz twój silnik. Jeżeli dużo jeździsz (50000 km rocznie +) i koszty wymiany co 5000 cie boli, kup beczkę 60 L i naucz się wymieniać olej sam - wystarczy akurat na rok a dostaniesz ceny hurtowe (17 do 22 zl/litr w zależności od oleju i negocjacji) a jeszcze lepiej pogadaj z mechanikiem ze będziesz robił 10 do 12 wymian oleju rocznie to jeżeli jest mądry to da ci lepsza cenę, nie taka jak z hurtowni ale lepszą o 20/25% od aktualnej. Prosta kalkulacja, sprzeda ci 6 x więcej oleju z marzą niższą o 50%, czyli de fakto zarobi 3 x więcej na sprzedaży oleju do twojego auta, wykona 6 x więcej serwisów, będzie miał większy utarg z hurtownia, lepsze rabaty i cash back a ty będziesz miał litr oleju dużo taniej nie przejmując się beczką oleju (nie postawisz jej w piwnicy twojego bloku) i wymianą. UWAGA : Sa mechanicy którzy nie liczą serwisu wymiany tylko cenę oleju, wtedy rabat będzie niższy (normalka mw 10%/15%).

 

Mineralny/pol syntetyk czy syntetyk

- BMW to nie traktor, lej syntetyk, bez względu na przebieg i jakiekolwiek inne dywagacje, lej syntetyk chyba ze wcześniej lałeś minerał to może dojść to rozszczelnienia silnika bo znikną syfy z oleju mineralnego. Sa na to środki również. Poza tym, lej syntetyk do BMW.

 

Jaki olej lac do mojego BMW

 

- Olej do BMW powinien mieć normę BMW Longlife XX (98/01/04...) odpowiednia do danego samochodu (jest mnóstwo przyczyn, patrz opis normy). NP. olej z norma BMW longlife 01 nie jest dobry dla BMW E90 . Miedzy innymi ale w szczególności jest to ważne dla samochodów z DPF lub katalizatorami i sondami lambda i valvetronikiem (czyli Vanosy) bo norma BMW longlife 04 wymusza olej typu Mid SAPS czyli ze zawartość popiołu, fosforu i siarki nie może przekroczyć 0,8% a oleje Full saps moga jej miec duzo wiecej. popiol siarka i fosfor niszcza sondy lambda (o2), katalizatory, dpf i vanosy. Czym więcej tych zanieczyszczeń tym szybciej te części ulegną zniszczeniu. A ze sa to czesci 0/1 czyli albo działają albo nie, nie zauwarzysz roznicy po zmianie oleju po 20000 km ale jezeli bedziesz jezdzil na Full Saps od 100000 km (wczesniej leje serwis czyli mid saps) to przy 180000 km padna ci katalizatory, wczesniej dpf, przy 200000 lub wczesniej Vanosy a przy 240000 sondy lambda jezeli je wymieniles jak zalecane przy 160000 km. Dla porownania przy olejach low saps (i wymianie co 10k km), katalizator i vanosy dalej smigaja orginalne przy 305000 km... a sondy lambda nie zatrzymaly swojej zywotnosci na 80000 KM zamiast 160000 km. Tak tylko dla policzenia samych czesci bez robocizny : Katalizatory x 2 = ok 6600 zl + Vanosy x 2 = ok 3500 zl + sondy lambda w orginale x 2 : ok 2000 zl, nie wspomne dpf... a wymiana oleju trzy krotnie czesta na dystansie 100000 km bez zadnej znizki : mw 1200 zl. Jeeli policze wy;iane to ta roznica jest jeszcze bardziej apokaliptyczna.

 

konkluzja jeżeli kupiłeś twoja bmka przy 110000 KM (zaraz po koncu gwarancji) i nie zamierzasz przejechac wiecej niz 60000 km i nie obchodzi cie ze odsprzedasz wraka kolejnemu wlascicielowi (to sie nazywa reputacja, mimo co niektórzy mysla slowo jeszcze istnieje w słowniku), to w sumie lej co chcesz nawet co 50000 km jakos pociągniesz do sprzedaży.

 

UWAGA na oleje 0w40

- Oleje MID SAPS i LOW SAPS z norma BMW longlife 04 to sa w 99% oleje 5W30 i 5W40 (jedyny wyjatek ktory znam (a nie znam specyfikacji wszystkich olei) to CASTROL Edge 0W40 ktory jest BMW Longlife04 mid saps (edit : znalazlem jeszcze MILLERS 0W40 XF LONGLIFE). A wiec tak castrol rekomenduje uzywania 0W40 do BMW E90 ale swojego 0W40 a nie jakiegokolwiek 0W40 bo tylko jego 0W40 jest MiD Saps i BMW Longlife 04. Jest Motul 8100 xmax 0w40 mid saps ale nie spelnia normy BMW longlife 04. Teraz jest to sredni olej, a wiec lepiej wziasc dobry olej 5w40 low saps niz sredni 0w40 mid saps. Na przyklad Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-40 ma temperature bezpiecznego zaplonu -42 stopnie celsjusza a ze najnizsza oficjalnie odnotowana temperatura w Polsce to - 40.6 stopnia... w 1940... a wiec jezeli nie jezdzisz czesto na antarktyde to -60 Castrola ci po nic... Problem olejow Mid Saps i Low Saps jest to ze ich ogolna ochrona silnika jest nizsza niz olejow Full Saps (jeszcze raz proponuje przeczytanie artykulu pana Andrzeja62) i oczywiscie marny olej full saps bedzie gorzej chronil silnik niz dobry low saps ale ogolnie tak jest. Naszczescie mamy Dodatki do olejow.

 

Dodatki do olejow

Czy powinno sie stosowac dodatki do olejow czy nie ? Odpowiem najpierw w ten sposob aby rozgrac mozg;

- Wszystkie firmy produkujace oleje i dodatki do olejow (liqui Moly, Valvoline, Xado, Millers, itd) twierdza ze tak, wiekszosc firm produkujace tylko i wylacznie oleje twierdza ze nie (Castrol i Mobil szczegolnie)

- stwierdzenie na stronie Castrola "W oleju już znajdują się wszystkie potrzebne dodatki uszlachetniające, które zostały starannie dobrane w warunkach laboratoryjnych w trakcie opracowywania formulacji oleju" jest wrecz obrazliwe dla inteligencji klienta bo to stwierdzenie pomija kwestie... ceny produkcji. Czym wiecej dodatkow, czym lepsze dodatki tym wyzsza cena a jak wiemy chodzi o to aby wyprodukowac nie najlepszy produkt po niepotycznej cenie (ktora wiekszosc ludzi nie zaakceptuje) tylko produkt konkurencyjny czyli taki ktory cenowo jest do przyjecia a zarazem nie zepsuje ci auta i zapakowac to w ladne opakowanie pelne papierow metalizujacych i dobra dawke reklamy. Jezeli ktos mysli ze firmy produkuja olej aby produkowac olej... to sie myli.. produkuja olej aby zarobic jak najwieksze pieniadze czyli nie wpakują tak jak twierdzi Castrol wszystko co możliwe tylko wszystko co konieczne, jest to kompromis.

- W koncu czołowe firmy (liqui moly, xado, valvoline...) występują na rynku amerykańskim. Jeżeli by te preparaty nie spełniały swojej roli lub niszczyły wręcz silniki jak sugeruje castrol na swojej stronie, to już dawno utonęły by w milionowych odszkodowaniach... dodatkowe z pamięci Xado i Liqui Moly posiadają oznakowanie niemiecki TUV co znaczy w uproszczeniu ze produkty dzialaja tak jak jest to opisane przez producenta i spełniają swoja role.

Z własnego doświadczenia (w ktore absolutnie nie musicie wierzyć) używam produktów Liqui Moly i Xado. Prodkty Liqui Moly (Ceratech, Dodatek MOS2 do olejow) oraz Xado (wszystkie Rewitelizanty w szczególnosci oraz Metal conditionery) działają, spełniają swoja role i sa bezpieczne dla Silnika jezeli sa uzyte wedlug instrukcji.

 

i jeszcze raz Radze przeczytać artykuł Andrzeja62 na tym forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830 na temat oleji

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
Przeczytalem artykuł Andrzeja62 , jest troche o olejach do aut bez dpf ale chyba nic konkretniej. Tyle tego na rynku że już sam nie wiem co lac. Zbliza sie wymiana wiec chyba zmienie . Ostanie dwie wymiany byly na MOBIL 0w40 i z tego co wyczytalem nie jest to najlepszy olej . Wiec proszę o podanie z 5 olei ktore beda najlepsze do aut bez filtra czastek stalych. Cena raczej nie gra roli;) z gory dziekuje. Edytowane przez Wiktor92
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rivasi jakie oleje maja temp zaplonu 240? Czemu ll01 nie do e90 w benzynie? Skoro w instrukcji go zalecaja. No ciekaw jestem tego zestawienia ktore planujesz wrzucić. Moze w koncu dobiore dobry olej do mojego n52b30 bo teraz mam valvoline xl-III. Zalezy mi na dobrej ochronie i na tym aby nie robil sie nagar w silniku, jaka specyfikacje ma castrol edge fst bo cos nie moge jej znaleźć.

🙃🙃

Opublikowano
Przeczytalem artykuł Andrzeja62 , jest troche o olejach do aut bez dpf ale chyba nic konkretniej. Tyle tego na rynku że już sam nie wiem co lac. Zbliza sie wymiana wiec chyba zmienie . Ostanie dwie wymiany byly na MOBIL 0w40 i z tego co wyczytalem nie jest to najlepszy olej . Wiec proszę o podanie z 5 olei ktore beda najlepsze do aut bez filtra czastek stalych. Cena raczej nie gra roli;) z gory dziekuje.

 

Do Salco dodam jeszcze Valvoline i bym wylaczyl XADO bo to olej SL (a dzisiaj do BMW mini rekomendowany to SM) czyli dosyc stary, parametry sa ponizej sredniej.

 

jezeli faktycznie cena nie gra roli to jeszcze masz RED OIL OW40 , w wersji SN czyli ta http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=126&pcid=21 (uwaga w europie trudno ja znalesc bo sa jeszcze stare wersje SM na stanie magazynowym z gorszymi parametrami, latwo sie pomylic).

 

Tylko to ci wyjdzie jakies 70 zl/litr z przesylka ze stanow i musisz go wymieniac co 5000 KM (nawet nie co 10000) bo to nie olej z dlugimi interwalami wymiany, za to olej masz powyzej wszystkiego co mozesz znalesc w europie w 0W40 jezeli patrzymy na zlozonosc elementow. Teraz nie jestem przekonany ze te roznice (lepkosc 190 miedzy innymi) sa warte takiej ceny i braku dostepu w razie potrzeby naglej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
czyli lepszy w naszych warunkach bedzie millers 0w40 czy 5w40 ?

 

bez znaczenia jezeli ci chodzi tylko o temperature 0W40 schodzi do -60 mw, 5W40 do -50 mw, temperatura bedzie szybciej problemem do oleju napedowego niz silnikowego.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Rivasi jakie oleje maja temp zaplonu 240? Czemu ll01 nie do e90 w benzynie? Skoro w instrukcji go zalecaja. No ciekaw jestem tego zestawienia ktore planujesz wrzucić. Moze w koncu dobiore dobry olej do mojego n52b30 bo teraz mam valvoline xl-III. Zalezy mi na dobrej ochronie i na tym aby nie robil sie nagar w silniku, jaka specyfikacje ma castrol edge fst bo cos nie moge jej znaleźć.

 

jakie oleje maja temp zaplonu 240? na przyklad SynPower™ MST C3 Motor Oil SAE 5W-40 LL04 (et LL01)

Czemu ll01 nie do e90 w benzynie? Skoro w instrukcji go zalecaja. Bo ci zniszczy Katalizatory, Valvetronic i czujniki O2 jezeli akurat nie trafisz na olej LL01 i przynajmniej mid saps, (na przyklad Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 popiol 1,1 lub Mobil 1 New Life™ 0W-40, popiol siarczany 1,3 (to nie new life tylko quick death). W tej samej instrucki zalecaja aby nie wymieniac oleju w skrzyni biegow... nigdy, to perpetum mobile... producent skrzyni radzi inaczej...

Moze masz stara instrukcje, lub instrukcje ze stanow zdjednoczonych lub innego kraju niz unia (EU + SWI + NOR) Norma LL04 nie byla dozwolona w stanach i dalej tak jest. Stosuje sie norme LL 01 FE.

Jezeli masz bardzo duzo nagaru (i ci zjada duzo oleju, typ 1L/1000 lub nawet wiecej) to winna jest prawdopodobnie wadliwa konstrukcja Glowicy Silnika (11 12 7 548 920) - zla cyrkulacja oleju a wiec regeneracja lub wymiana na poprawiona (11 12 7 591 617), tak to zart... kaza ci zaplacic bo nie umieja zrobic dobrej glowicy...(notatka serwisowa SI B 11 09 07 September 2009)

 

Jak chodzi o olej to wedlug mnie Valvoline SynPower™ MST C3 Motor Oil SAE 5W-40 LL04 (et LL01) i Rewitalizant XADO 1 stage/dodatek MoS2/Ceratec aby zwiekszyc ochrone a miec minimalna ilosc Siarki (low saps) czyli 0,3%.

 

dane techniczne Castrol FST 5W40 : http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/castrol-edge-5w-40-fst.pdf

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Instrukcje mam europejska, w ktorej zalecany jest wlasnie ll01, ll01 fe, i ll04 do benzyny. Nie mam w ogole nagaru i dlatego szukam oleju aby tak pozostalo. Ubywa jakies pol litra na 10 tys kilometrów takze nic sie zlego nie dzieje. Chyba pozostane przy valvoline synpower xl 3 5w30 w takim razie.

Według ciebie jest jakis 5w30 dobry? Bo wymieniasz tylko 5w40

🙃🙃

Opublikowano (edytowane)

Pol litra na 10000 KM to zaden ubytek, jaki przebieg ?

 

SYNPOWER MST C3 5W-40 ma lepsza ochrone silnika w kazdym wymiarze niz SYNPOWER XL-III 5W-30, tym bardziej przy duzym obciazeniu

 

Oboje sa olejami low saps, SYNPOWER XL-III 5W-30 zostal stworzony z mysla o samochodach grupy VW i silnikach diesla i jest olejem poprzedniej generacji API SM : http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1830)/synpower_xl-iii_5w-30

 

SYNPOWER MST C3 5W-40 jest olejem nowej generacji API SN majacy jednoczesnie norme LL04 (ktora dopuszcza LL01 i LL98)

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przebieg 144 kkm. Auto bylo i jest zalewane 5w30 wiec nie wiem czy warto zmienic na 5w40. Szukam oleju co nie bedzie sie spalal i zostawial nagaru ale tez bedzie chronil dobrze motor. Otwierajac korek wlewu oleju to az sie blyszczy w srodku i chce zeby tak zostalo. Xl 3 niby ma aprobate bmw i temperature zaplonu 230 stopni a znalazlem ze castrol edge fst ma 202 stopnie :shock: moze millersa zaleje albo cos z motula. Znalazlem ten mst c3 ale na angielskiej stronie valvoline. Ciekawe czy znajde go wsklepiei w jakiej cenie.

🙃🙃

Opublikowano
Mi też zbliża się wymiana oleju. Do tej pory jeżdzilem na Castrolu 5w30. Myślę o Fuchsie TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (taki wyszedł w aplikacji "Dobierz olej") Mam pytanka : Czy ktoś ma z nim doświadczenie ? Gdzie mogę go kupić nie obawiając sie, że będzie to podróbka ?
Sprzedam:
Opublikowano
Gdzie mogę go kupić nie obawiając sie, że będzie to podróbka ?

 

drugie pytanie jest chyba retoryczne : http://olejefuchs.pl/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

w takim razie co byś polecił do benzyny 2.0l N45, czyli zły kont natarcia tłoka na cylinder czytaj "zjada cylindry", do tej pory castrol 0w40 obecnie 3 dni temu zmieniony Mobil 1 0w40 Quick death :lol: ? , interwał olejowy co 8000k, poprzedni właściciel tak zmieniał, ja też...

rozumiem że liqui moli createc/lub i Mos2 bedzie ok do tego silniczka"oleju"? ewentualnie jak to lać oba razem + zmniejszona ilośc oleju ?

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
w takim razie co byś polecił do benzyny 2.0l N45, czyli zły kont natarcia tłoka na cylinder czytaj "zjada cylindry", do tej pory castrol 0w40 obecnie 3 dni temu zmieniony Mobil 1 0w40 Quick death :lol: ? , interwał olejowy co 8000k, poprzedni właściciel tak zmieniał, ja też...

rozumiem że liqui moli createc/lub i Mos2 bedzie ok do tego silniczka"oleju"? ewentualnie jak to lać oba razem + zmniejszona ilośc oleju ?

 

Hmm, silnik wyscigowy wysilony uzrobojony w delikatny osprzet wtryskowy, katalizatory i Vanos. :cry2:

Jaki stan licznika, jaki stan silnika ? Bierze olej czy nie ? Mozesz szybko opisac stan miny ? nie wypal czy boisz sie przy kazdym nacisnieciu na pedal ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rivasi a z ciekawości, co ty lejesz do swojego silnika?

Przy okazji gdzie znalezc dokladna specyfikacje oryginalnego oleju bmw? Czy to faktycznie api sn czy jeszcze sm.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano (edytowane)
Rivasi a z ciekawości, co ty lejesz do swojego silnika?

 

SYNPOWER MST C3 5W-40 do E91 325xi i XADO Atomic Oil 5W-40 SM/CF do E83 2.5i zony (do wymiany za 3K pewnie na valvoline bo skonczyl sie juz zapas w koncu) + dodatki do olejow Xado i pomocnicze Liqui.

 

Jak chodzi o dane techniczne oleju BMW, nie sa one dostepne w sposb powszechny na internecie. Wszystkie oleje europejskie BMW maja klase API SM, Amerykanskie SL. (wersja amerykanska oleju rozni sie od europejskiego). Jak tylko olej BMW bedzie API SN, oficjalne wymagania BMW zmienia sie na SN.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Ok, a kolego co powiesz o parametrach tego oleju ?

 

Ja sie dlugo wachalem wlasnie pomiedzy Valvoline i Fuchs, Fuchs przegral tylko dlatego bo nie bylem w stanie znalesc wlasnie dokladnej pelnej specyfikacji oleju a wiec tak bardzo dobry olej a na pewno najlepsza relacja ceny do jakosci aktualnie na rynku wedlug mnie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
w takim razie co byś polecił do benzyny 2.0l N45, czyli zły kont natarcia tłoka na cylinder czytaj "zjada cylindry", do tej pory castrol 0w40 obecnie 3 dni temu zmieniony Mobil 1 0w40 Quick death :lol: ? , interwał olejowy co 8000k, poprzedni właściciel tak zmieniał, ja też...

rozumiem że liqui moli createc/lub i Mos2 bedzie ok do tego silniczka"oleju"? ewentualnie jak to lać oba razem + zmniejszona ilośc oleju ?

 

Hmm, silnik wyscigowy wysilony uzrobojony w delikatny osprzet wtryskowy, katalizatory i Vanos. :cry2:

Jaki stan licznika, jaki stan silnika ? Bierze olej czy nie ? Mozesz szybko opisac stan miny ? nie wypal czy boisz sie przy kazdym nacisnieciu na pedal ?

 

z wtryskami to mała przesada :lol: ... ogólnie stan w/g mechanika który przy nim dłubie ok(54tyś przelotu), miał typowy problem dla tego silnika z rozruchem na zimnym dzieki pomocy kolegów z e90post.com i Przemka z bimmerupgrades został rozwiazany, ale do meritum jak jeżdżę spokojnie tj. do 3000obr. to ok, natomiast jak wciskam w podłogę, biegi powyżej 4000obr. to lubi zjeśc olej, ale nie ma białego czy innego dymu przy starcie , nie śmierdzi benzyną itp... chodzi mi o dobre smarowanie i zabezpieczenie na przyszłośc, bo dużo tych silników padało w okolicach 40-60tyś...

mobil 1 to rzeczywiście tragedia dopiero wymieniony a silnik chodzi głośniej niż na castrolu po 8tyś :mad2:

 

val poleca mi :synpower 5w30, : SynPower MST C3 SAE 5W-40 : MaxLife Synthetic 5W-40

 

fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)

TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)

TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

 

amsoil European Car Formula 5W-30 Synthetic Motor Oil

DOMINATOR® 5W-20 Racing Oil

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Wstrzymam sie z odpowiedzia bo to troche jednak specyficzne sprawa i wole miec wiecej informacji. Wyslalem mail do jednej firmy i zadzwonilem do znajomego aby mi wyjasnil o co w tym biega w tym silniku, jutro powinienem miec info.

 

Bo to fajnie ze bedziesz mial cale sondy i cale kataizatory i Vanosy bo olej wezmiesz low saps ale to ci do niczego jezeli w silniku robi sie dziura za 20000 KM, a wiec akurat moze tutaj trzeba wzmocnic maksymalnie ochrone tloku i ulatwic poslizg dzieki olejowi z duza wlasnie dawka siarki (siarka chroni) i dodatkami typu rywitalizant Xado (ceratech to troche light produkt chyba w tym przypadku) i trudno lepiej wymienic katalizator przy 150000 KM niz silnik przy 60000 km ale zanim ci odpowiem to potrzebuje info.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

ok super, czekam na info... ,

stosunku do wersji standardowej tej jednostki zwiększono o 1 mm średnicę cylindrów (85 mm) i zmniejszono o 2 mm skok cylindra (88 mm). Tłoki pracują w łączonych tulejach ze specjalnego stopu aluminium a nie w odlewanych żeliwnych tulejach cylindrowych. Więc duże obciążenie powoduje , że aluminiowy blok nie wytrzymuje ciśnienia i temperatury i pęka, dodatkowo został podobno zle wyliczony kąt natarcia tłoka na cylinder co powoduje "zjadanie cylindrów". Czyli sytuacja nie unikniona, ale tylko pozornie bo sa 320si, z przelotem 245tyś k.

 

wydebiłem tego createc a za darmo więc go i tak zaleje do M1 quick death, raczej nie zaszkodzi...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro odchodzimy od norm bmw w celu lepszej ochrony silnika n45 to może estry motula 300v, właściwościami te oleje przewyższają normy API. Lałem to kiedyś do wysilonego 1.8t, wtedy (pare lat temu) nie było ponoć lepszego wyboru.
Opublikowano
Skoro odchodzimy od norm bmw w celu lepszej ochrony silnika n45 to może estry motula 300v, właściwościami te oleje przewyższają normy API. Lałem to kiedyś do wysilonego 1.8t, wtedy (pare lat temu) nie było ponoć lepszego wyboru.

 

nie latwe bo to jednak olej bardzo specyficzny, przeznaczony do bardzo specyficznych zadan, gdzie uzytkownikowi nie zalezy aby samochod jezdzil dlugo bez obslugowo tylko jezdzil na wysokich osiagach przy pelnej obsludze technicznej a potem wymienia polowe silnika

Sa oleje cywilne na estrach ktore maja nawet lepsze wlasciwosci jak REDLINE 0w40 na przyklad http://motorsport.2brally.pl/pl/olej-0w40.html oraz sa dodatki estrow ktore mozna uzyc jak ten : http://xado.pl/rewitalizanty/atomex-2x-esters-revitalizant

 

To oczywiscie drogie rozwiazanie bo to 160 zl wiecej przy kazdej wymianie lub nawet wiecej jezeli przechodzisz wczesniej przez pelny pakiet ochronny przy pierwszej wymianie ale moze bardziej biezpieczne... al ze nie jestem pewny, to poposilem o pomoc, bo to nie chodzi zeby cos palnac od czapy bo problem nie wyglada na prosty.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
jak tam, udało się coś ustalić? :cool2:
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.