Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zgłupiałem kompletnie, nie mogłem u siebie znaleźć na miejscu Ravenola 0w40 i w sklepie upierali się że okej beznadziejny do e91 122 km 318d bez dpf. Że niby instrukcja podaje 5w30 z norma ll04 i jak takiego nie zaleje to turbo dostaje po dupie. Na pytanie czy mi nie zerwie filmu olejowego przy 5w30 to odpowiedzieli, że jakby zrywał byłby zakazany. Napiszcie na jakim oleju jeździcie. Przebieg roczny około 15 tysięcy 80 procent trasa 30 km w jedna stronę dziennie 60-70 km robione.

Kup olej bmw twin turbo power 5w30 z LL04 dobrze wyceniony , bardzo dobry w testach https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

Jak będziesz zmieniał co ~10k i nie katował na zimnym to każdy olej markowy da radę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kuj0n ma rację. Wsypałem piasek i jest o niebo lepiej. Wszystko to przy wlaczonych wiadomosciach TVP.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra zmiana! Nie kłamali.

Dodatkowo od jutra VAT 0% na piasek do jedzenia.

:D :D

spacer.png

Opublikowano

No a co to zły olej jak za tą cenę do 318d 122konnego ? Nie wytrzyma 10k albo będzie jakoś wpływał na szybsze zużycie ? W jakimś teście ma się mu coś do zarzucenia ?

Bo się odpaliliście jak by to był jakiś mineralny 10w40 bez norm, do pomodzonego wysilonego silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a co to zły olej jak za tą cenę do 318d 122konnego ? Nie wytrzyma 10k albo będzie jakoś wpływał na szybsze zużycie ? W jakimś teście ma się mu coś do zarzucenia ?

Bo się odpaliliście jak by to był jakiś mineralny 10w40 bez norm, do pomodzonego wysilonego silnika.

Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisaliśmy nic o oleju.

Sam olej jest ok. Jak już zdecydowałeś się na oryginalny olej to tego silnika lepiej zalać odpowiednik w postaci Shell AM-L albo ECT C3, będzie dużo taniej.


Co jest nie tak z tymi testami? Na przykład to, że nijak nie odzwierciedlają warunków pracy w silniku. Ewentualnie możesz się dowiedzieć, że jak wrzucisz do silnika kawałek gwoździa i będzie sobie luźno latać to wytrze się mniej lub bardziej :D :D

spacer.png

Opublikowano
No a co to zły olej jak za tą cenę do 318d 122konnego ? Nie wytrzyma 10k albo będzie jakoś wpływał na szybsze zużycie ? W jakimś teście ma się mu coś do zarzucenia ?

Bo się odpaliliście jak by to był jakiś mineralny 10w40 bez norm, do pomodzonego wysilonego silnika.

Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisaliśmy nic o oleju.

Sam olej jest ok. Jak już zdecydowałeś się na oryginalny olej to tego silnika lepiej zalać odpowiednik w postaci Shell AM-L albo ECT C3, będzie dużo taniej.


Co jest nie tak z tymi testami? Na przykład to, że nijak nie odzwierciedlają warunków pracy w silniku. Ewentualnie możesz się dowiedzieć, że jak wrzucisz do silnika kawałek gwoździa i będzie sobie luźno latać to wytrze się mniej lub bardziej :D :D

W sumie racja, te testy nijak się mają do realnego życia i warunków w silniku i jest za dużo zmiennych nawet w samym teście.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bzdura, tzw. Urban legends

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ravenol SSL, Ravenol VST, Shell Helix Ultra 5w40/0w40, Extreme Lubricants GTC/GTR

a jakie są za i przeciw stosowania oliwy bez specyfikacji ll, jak w przypadku shell 0w40?

freude am fahren / fuck downsizing
Opublikowano
Szkoda czasu i pieniędzy na oleje pao sra*o, jeżeli auto nie jest użytkowane na torze. Zwykły shell am-l 5w30 spełnia wymagane aprobaty dla 320/330d. Benzynka ma swoje aprobaty, tego się trzymać i interwał max 10tyś. Olejem nie naprawi się silnika.
Opublikowano
ponawiam zapytanie! Jakie są za i przeciw stosowania shell helix ultra 0w40 który to nie posiada "ll", do motorów benzynowych...dajmy na to?
freude am fahren / fuck downsizing
Opublikowano
ponawiam zapytanie! Jakie są za i przeciw stosowania shell helix ultra 0w40 który to nie posiada "ll", do motorów benzynowych...dajmy na to?

 

Olej do benzyn w e90 ma miec LL01 lub taka jak diesle z dpf czyli LL04 ,bo tak mówi producent samochodu, z tym się nie dyskutuje . Jest to napisane w instrukcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aprobaty to tylko haracz który płacą producenci olejów. Najważniejsze w przypadku wybierania oleju bez aprobaty producenta silnika jest świadomy wybór. Czasami olej nie ma ll04 ale ma jakąś normę VW która jest bardziej rygorystyczna. Trzeba patrzeć na testy, ilości poszczególnych składników, popiołów itd.

Ja do B47 przez ostatnie 60kkm leję mobila x3 0w40 bez LL i silnik ma się dobrze :)

Kolejnym ważnym parametrem jest nie rodzaj oleju a częstotliwość zmian.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RAVENOL VMP 5W30 USVO czy będzie dobrym wyborem do diesla z dpf mimo tego że nie ma low-saps tylko mid?
Opublikowano
Witam .Wczoraj kupiłem bmw e91 320d 184km.2010rok z przebiegiem 257tys.(przebieg raczej wiarygodny bo auto w środku jak nowe)Mam pytanie silnik zalany jest olejem Rowe 0w30 może być taki olej do tego silnika
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Przed wymianą rozrządu miałem zalany olej motul 5w40 x-clean. Przy wymianie w grudniu 2020r. został zalany motul 5w30 x-clean. Przy najbliższej wymianie chciałbym zmienić z powrotem na 5w40 taki jak przed wymiana rozrządu. Stąd moje pytanie czy przed tą zmiana należy zrobić płukankę czy zalewać bezpośrednio? BMW N47 163 KM 2011r. 285 tys km.

Opublikowano
Rozgrzej silnik i zlej stary olej.Zakreć korek w misce,wymień filtr oleju i wlej nowy olej.Płukankę możesz zastosować,ale nie jest to konieczne-Twoja decyzja.
Opublikowano
Rozgrzej silnik i zlej stary olej.Zakreć korek w misce,wymień filtr oleju i wlej nowy olej.Płukankę możesz zastosować,ale nie jest to konieczne-Twoja decyzja.

Dzięki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja to bym zrobil troche w innej kolejności.

Rozgrzej dobrze silnik.

Odkręć korek spustowy.

Wyjmij filtr oleju aby pozostaly tam olej zlecial rowniez.

Mozesz odessac resztki oleju strzykawka w podstawie filtra bo zawsze tam cos zostaje.

Jak juz przestanie kapać zakrecasz korek w misce zakladasz nowy filtr zalewasz nowy olej.

Jak chcesz mozesz uzyc płukanki.

Z drugiej strony to diesel to i tak w moment olej bedzie czarny :mrgreen:

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.