Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co za bzdury :duh: oleje są ze sobą mieszalne i drobna dolewka nie zaszkodzi.. jeśli oba mają acea a3/B4 np to bym się tym bardziej nie przejmował

 

a3/b3 to klasa oleju a nie skład i jego mieszalność. Oczywiście różne oleje mineralne pół syntetyczne i syntetyczne można mieszać ale to pogarsza ich wyjściowe właściwości. Smarować będzie, ale realnie jak zadba o silnik to loteria. Jak wam nie zależy na aucie-silniku to mieszajcie :cool2:

Obecnie wszystkie oleje są ze sobą mieszalne. Co nie znaczy że bez powodu należy je mieszać. Ale tak jak pisał słusznie lukaszewski np.w sytuacji długiej trasie nagle okaże się że trzeba doleć na najbliższej stacji i jak kupimy olej nawet nie mając odpowiedniej wiedzy jaki i kupimy tej samej lub zbliżonej lepkości i innej specyfikacji i dolejemy 0,5 czy nawet 1l ale co istotne świeżego nie przepracowanego oleju na pozostałą objętość tj. 4-5l to niema to żadnego negatywnego wpływu na kondycję silnika a w sytuacji gdy ktoś wymienia olej co 30 tys. to wręcz przeciwnie.

Opublikowano
Ja rozpatrzam zalanie jakiego dobrego 5w40 do M57, sprawdzam jeszcze, czy to na pewno jest dobry pomysł.
[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co sądzicie o olejach Motul np. X-Cess 5w40?

Czy są one dobre czy jednak przereklamowane?

 

Tak wygląda gładź cylindra N53 po przejechaniu 100 kkm na X-cess 8100 5w40. Jedna powierzchowna rysa, nie było trzeba wymieniać gładzi. Spalanie oleju na poziomie ok. 1l/2500km. Katalizatory wytrzymały 320 kkm, co podobno jest dobrym wynikiem.


http://static.kitabu.pl/e90/IMG_0588_small.jpg

http://static.kitabu.pl/e90/IMG_0589_small.jpg

 


wytrzymał by pewnie kat więcej, gdyby nie to spalanie oliwy ;-) skąd otwarcie motoru? z ciekawości?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Tak wygląda gładź cylindra N53 po przejechaniu 100 kkm na X-cess 8100 5w40. Jedna powierzchowna rysa, nie było trzeba wymieniać gładzi. Spalanie oleju na poziomie ok. 1l/2500km. Katalizatory wytrzymały 320 kkm, co podobno jest dobrym wynikiem.

wytrzymał by pewnie kat więcej, gdyby nie to spalanie oliwy ;-) skąd otwarcie motoru? z ciekawości?

 

:) Hehe, drażniło mnie to spalanie oleju, a że chce jeszcze trochę pojeździć, przełożyć kolektor w N53B30U0 żeby go zrobić na 272 konie, to go otworzyłem i wymieniłem pierścienie i uszczelniacze zaworowe.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć. Czeka mnie pierwsza wymiana oleju w Exx z n52 z USA 2009 rok, 234 konie. Jeździł do tej pory na Castrolu 5W30( :cry: ) zmieniany co 15 tysięcy. Przebieg to 160 tysięcy km.


Czytałem post kolegi Rivasi na temat płukanki, ale ja robię rocznie bardzo małe przebiegi, niejednokrotnie 5k - więc myślałem, żeby zrobić tą zwykłą płukankę teraz przed samą wymianą oleju i potem kolejną zwykłą przed następną - za rok, albo za 10 tysięcy km (samochód niby w dobrym stanie, ale trochę się obawiam co będzie później :duh: ), samochód przejechał na obecnym oleju 12k. Potem zalać MILLERS XF PREMIUM C2/C3 5W30 LL04.


Czy to dobry pomysł czy coś można lepiej zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Płukanka przed wymianą ok ale dobrze też zalać płukankę długodystansową - Archoil, Oilem, Xado.


Oleju LL-04 w normie C3 nie lej, to typowo oleje low-saps do diesli z DPF, do N52 najlepszy jest LL-01 A3, ja jeżdżę na Ravenolu VST.

Opublikowano

Ravenol VST, mógłbyś mi wysłać na PW lub tutaj wkleić linka do konkretnej oferty sprzedaży? Bo jest tam widzę kilka VST co spełniają LL01. W poprzednim aucie jeździłem zawsze na MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30


Generalnie też, jaką płukankę kupić na ten dzień co będę wymieniał olej? Coś może nie takiego mocno agresywnego, nie wiem jak to działa. Nie będę ukrywał, że do niedawna to nie wiedziałem nawet, że takie coś istnieje haha

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

archoil 2820 - na estrach, bezpieczna ;-)


Ravenol VST od kogo nie weźmiesz będzie ok

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

hej, 328xi n51 zawsze ostatnio kupowalem amsoil 5w40 ta wersje classic.

teraz mi wyslali ta 5w40 FULL SAPS EFM bez zoltego napisu classic,

podejrzewam ze nie bedzie roznicy? :)

norma na jednym i drugim BMW LL-01

Opublikowano
archoil 2820 - na estrach, bezpieczna ;-)


Ravenol VST od kogo nie weźmiesz będzie ok

 

Okej! Tą płukankę to... -


1. Jadę sobie gdzieś samochodem aż rozgrzeje silnik do normalnej, optymalnej temperatury pracy

2. Parkuję, gaszę silnik.

3. Odrazu dolewam Archoil 2820 do obecnego oleju.

4. Odpalam silnik, od czasu do czasu leciutko podnieść obroty, jakies 15-30 minut.

5. Wyłączam, spuszczam olej. Wymieniam filtry. Wlewam nowy olej.

6. Jeżdzę sobie normalnie do czasu następnej wymiany (planuje zrobić za 5 tysięcy km maksymalnie)


Czy dobrze rozumiem, że tak to powinno wyglądać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, dobrze. Na jałowym 2820 możesz i 40-50 min potrzymać

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak są przypadki że smok zatyka, po Dwight trzech takich możesz na ropie polecieć a wcześniej na nadciekłości, będziesz miał jak nowy z fabryki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak są przypadki że smok zatyka, po Dwight trzech takich możesz na ropie polecieć a wcześniej na nadciekłości, będziesz miał jak nowy z fabryki

 


yyyyy co? :shock:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Dokładnie tak są przypadki że smok zatyka, po Dwight trzech takich możesz na ropie polecieć a wcześniej na nadciekłości, będziesz miał jak nowy z fabryki

 


yyyyy co? :shock:

 

Też się zastanawiałem o co koledze chodzi :D chyba miał na myśli, że "tak, tak się robi tą płukankę, ale uwaga bo może zatkać się smok olejowy, po dwóch trzech takich płukankach, płukać ropą..."


Generalnie wypłukałem tego N52 Archoilem 2820, zalałem Ravenolem, zrobiłem 100km i jak narazie wszystko okej :)


W sumie to miałbym też pytanie na przyszłość, jak tutaj wlewać olej? Chodzi mi o ilość, bo nie ma bagnetu żeby sprawdzić... wlałem 6.5l i nie wiem czy nie przegiąłem - niby żadnej kontrolki czy coś nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie wlewaj, lej 6, 6.5 l maks

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przez 100k km używałem oleju Motul 8100 X-CESS 5W40 LL-01 zmieniając co 10-15 kkm

Silnik N52B25 z maja 2005 , teraz ma 315 kkm nalotu .

Dolewam ok 3 litry oleju co daje średnio 0,25 l / 1000 km

Przyszedł czas na kolejna zmianę i widzę że dostępny jest ten olej w nowej odmianie/generacji GEN2


Czy ktoś może fachowym okiem spojrzeć i doradzić / odkryć kulisy nowej generacji bo nie zawsze nowsze musi być lepsze ...

Generalnie chciałem kontynuować ten typ


pozdrawiam

Z

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, obecnie jeżdżę na Ravenol 0W40 pobór oleju 1,2 litra ma 12 tysięcy.. O dziwo im niższa temperatura tym dolewki mniejsze. Auto e81 318 d bez dpf. Zostać przy Ravenol 0w40 czy iść bardziej w stronę oleju 5w40? Jakiś km czy motul.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zgłupiałem kompletnie, nie mogłem u siebie znaleźć na miejscu Ravenola 0w40 i w sklepie upierali się że okej beznadziejny do e91 122 km 318d bez dpf. Że niby instrukcja podaje 5w30 z norma ll04 i jak takiego nie zaleje to turbo dostaje po dupie. Na pytanie czy mi nie zerwie filmu olejowego przy 5w30 to odpowiedzieli, że jakby zrywał byłby zakazany. Napiszcie na jakim oleju jeździcie. Przebieg roczny około 15 tysięcy 80 procent trasa 30 km w jedna stronę dziennie 60-70 km robione.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ravenol SSL, Ravenol VST, Shell Helix Ultra 5w40/0w40, Extreme Lubricants GTC/GTR

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

nowszy pakiet w Ravenol, dodatkowo jest wolfram i molibden.


Liqui Moly to stara receptura, norma ll-98

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Zgłupiałem kompletnie, nie mogłem u siebie znaleźć na miejscu Ravenola 0w40 i w sklepie upierali się że okej beznadziejny do e91 122 km 318d bez dpf. Że niby instrukcja podaje 5w30 z norma ll04 i jak takiego nie zaleje to turbo dostaje po dupie. Na pytanie czy mi nie zerwie filmu olejowego przy 5w30 to odpowiedzieli, że jakby zrywał byłby zakazany. Napiszcie na jakim oleju jeździcie. Przebieg roczny około 15 tysięcy 80 procent trasa 30 km w jedna stronę dziennie 60-70 km robione.

Słuchaj sprzedawców w sklepie, to będziesz zimą w klapkach chodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.