Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czym różni się norma ll01 od normy ll98? Wiem że olej z norma ll04 charakteryzuje się tym że nie zawiera popiołów siarczanowych które są dobra dla silnika ale niekoniecznie dobre dla filtrów DPF.
Opublikowano
Norma LL98 jest zwykle do aut sprzed 2002r , roznica jest mowiac ogólnie w parametrach jakosciowych . Do Twojego silnika do stosowania na stałe jest norma ll01 lub ll04 . Masz to przeciez w instrukcji nawet napisane .
Opublikowano

Witam.

Posiadam e90 320d 122km 95Kw 2006r. VWBAVC11040VE15679

273000km pytanie jaki i ile oleju do skrzyni biegów

oraz dyfra

Dzięki

Opublikowano
Witam.

Posiadam e90 320d 122km 95Kw 2006r. VWBAVC11040VE15679

273000km pytanie jaki i ile oleju do skrzyni biegów

oraz dyfra

Dzięki

 

Wpisujesz w wyszukiwarkę nazwe np "motul dobierz olej" tam uzupelniasz wymagane pola dotyczące parametrów twojej fury i dostaniesz jakie płyny są zalecane do auta i w jakiej ilosci

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Panowie, długo juz latam bmw i z doswiatczenia wiem, ze olej powinno sie dobierac bardzo indywidualnie.

po pierwsze trzeba olej wymieniać jak najczesciej , min. co 10k. to jaki to bedzie zalezy od wielu czynników.

Podam przykład , bo to temat rzeka. w zime lepiej cieńszy olej w stylu 0w albo 5 w , a np., w lato 10w, zalezy od auta przebiegu itp...

wszystko jest w necie. ja latam na LM, wg mnie super olej do ,mojego auta...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Panowie, długo juz latam bmw i z doswiatczenia wiem, ze olej powinno sie dobierac bardzo indywidualnie.

po pierwsze trzeba olej wymieniać jak najczesciej , min. co 10k. to jaki to bedzie zalezy od wielu czynników.

Podam przykład , bo to temat rzeka. w zime lepiej cieńszy olej w stylu 0w albo 5 w , a np., w lato 10w, zalezy od auta przebiegu itp...

wszystko jest w necie. ja latam na LM, wg mnie super olej do ,mojego auta...

 

Nie doradzaj ludziom lania w lato oleju 10w ...bo to półsyntetyk i takiego czegos się nie leje do samochodów z obecnych czasów. Jeśli juz w lato cos innego , to w40 .

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW e92 n43 320i z przebiegiem +/-215tys

Obecnie mam zalany motul 8100 x-clean 5w30 przymierzam się do zmiany na Ravenol vst 5w40. Będzie to dobry wybór? Olej zmieniam co 10tys.

Czy muszę zrobić płukankę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bardzo dobry wybór, płukankę warto robić nawet co wymianę, szczególnie w tak termicznie obciążonych silnikach ;)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Witam czego to może być dźwięk przy obrotach 1500 2000 gwizd lub świst jakby powietrza ale nie zawsze wymieniany alternator czy to mogą być rolki lub napinacz albo pasek Turbo raczej odpada bo to nie ten dźwięk i nie od strony turbiny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Płukankę tym co wcześniej wymieniłeś?

 


Co wymieniłem? Płukankę polecam archoil 2820 lub Oilem relasetech power flush

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam


Koledzy, doradźcie; bo nie znalazłem nigdzie jakiegoś konkretnego info


E90 320i

Nalot 178kkm

Ubytki oleju: w normie i bez dolewek od wymiany do wymiany (odpukać), puszcza oring na cyl 3, ubytki niezauważalne

Poprzedni właściciel robił głowicę z uszczelniaczami i wymienił pierścienie


Do tej pory lałem Valvoline, chyba SynPower 5w30 z norma BMW LL-04, ale ze względu na temperaturę pracy silnika korci mnie zalać przy następnej wymianie 5w40 - czy warto kombinować czy zostać przy 5w30? Vanos i Valvetronic nie zaczną dokazywać przy takiej zmianie? SynPower MST 5w40 wg karty charakterystyki ma aprobatę BMW LL04


Pozdrawiam

 

Jaki w koncu olej zalales? Zmienilo to cos? Stoje przed podobnym dylematem...

Opublikowano
Witam


Koledzy, doradźcie; bo nie znalazłem nigdzie jakiegoś konkretnego info


E90 320i

Nalot 178kkm

Ubytki oleju: w normie i bez dolewek od wymiany do wymiany (odpukać), puszcza oring na cyl 3, ubytki niezauważalne

Poprzedni właściciel robił głowicę z uszczelniaczami i wymienił pierścienie


Do tej pory lałem Valvoline, chyba SynPower 5w30 z norma BMW LL-04, ale ze względu na temperaturę pracy silnika korci mnie zalać przy następnej wymianie 5w40 - czy warto kombinować czy zostać przy 5w30? Vanos i Valvetronic nie zaczną dokazywać przy takiej zmianie? SynPower MST 5w40 wg karty charakterystyki ma aprobatę BMW LL04


Pozdrawiam

 

Jaki w koncu olej zalales? Zmienilo to cos? Stoje przed podobnym dylematem...

to nie turbo Pb 5w30

Jack_Strong-
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Chciałbym dopytać, bo chyba cały czas coś się zmienia, dużo wcześniej lałem Mobil 1 ESP 0W40 z normą LL04, później ponownie pojawił się Castrol EDGE FST 0W40 z normą LL04 (jakiś czas nie miał tej aprobaty, gdzie wcześniej, nawet w ASO też właśnie taki olej z tą normą był lany). Obecnie chciałem ponownie kupić Castrol ale widzę, że nawet na stronie producenta znowu nie ma normy LL04, na stronie Mobil przy ESP 0W40, pomimo, że na innych stronach w niektórych miejscach jest taka informacja również nie jest wyszczególniona norma LL04. Co w takim razie z tą normą kupić? Chyba nie ma sensu zmieniać 0W40 na inny. Czy faktycznie Mobil 1 ESP 0W40, który jak kojarzę od bardzo dawna na pewno miał tą normę obecnie jej nie posiada?
Opublikowano
Chciałbym dopytać, bo chyba cały czas coś się zmienia, dużo wcześniej lałem Mobil 1 ESP 0W40 z normą LL04, później ponownie pojawił się Castrol EDGE FST 0W40 z normą LL04 (jakiś czas nie miał tej aprobaty, gdzie wcześniej, nawet w ASO też właśnie taki olej z tą normą był lany). Obecnie chciałem ponownie kupić Castrol ale widzę, że nawet na stronie producenta znowu nie ma normy LL04, na stronie Mobil przy ESP 0W40, pomimo, że na innych stronach w niektórych miejscach jest taka informacja również nie jest wyszczególniona norma LL04. Co w takim razie z tą normą kupić? Chyba nie ma sensu zmieniać 0W40 na inny. Czy faktycznie Mobil 1 ESP 0W40, który jak kojarzę od bardzo dawna na pewno miał tą normę obecnie jej nie posiada?

Czemu obstajesz przy 0w40? Ja do e90 i f30 lalem valvoline od oficjalnego dystrybutora 5w30 xl3c3 i było wszystko dobrze.

***** ***
Opublikowano
Ponieważ od zawsze był lany jeden z nich w zależności, który miał aprobatę LL04 ale teraz jak widzę żaden jej nie ma, bo w ogóle coś BMW z tymi normami pozmieniało, że producenci na nową muszą ją zdobyć, tak przynajmniej wyczytałem więc w sumie nie wiadomo co zalać żeby było zgodne z normą nie zmieniając specyfikacji SAE.
Opublikowano
Ponieważ od zawsze był lany jeden z nich w zależności, który miał aprobatę LL04 ale teraz jak widzę żaden jej nie ma, bo w ogóle coś BMW z tymi normami pozmieniało, że producenci na nową muszą ją zdobyć, tak przynajmniej wyczytałem więc w sumie nie wiadomo co zalać żeby było zgodne z normą nie zmieniając specyfikacji SAE.

nie ma to żadnego znaczenia każdy olej spełniający norme LL04 będzie dobry

Jack_Strong-
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Panowie, bmw e90, 2.0d, 143km 2011r,

Poprzedni olej => castrol,

Zastanawiam się nad olejem, ale co wejdę w jakiś wątek, jedni mówią, że castrol to szajs, drudzy, że od +/- 2lat jest okej, wiem, że mam zalać 5w30, ale doradźcie mi z jakiej firmy.

Castrol? Valvoline? Motul? Jaki będzie najlepszy do diesla?

Prosiłbym o konkrety, takie jak np Castrol EDGE 5W-30, czy Top Tec 4200 5W-30


Edit. Wyczytałem, że lejąc olej inny niż Castrol, ale posiadający taką samą specyfikację, nie muszę robić płukanki?


Co do olejów myślę nad:


- Olej silnikowy syntetyczny Ravenol VMP CleanSynto 5W-30,

- Valvoline Synpower Full Synthetic 5W-30

- Texaco Havoline ProDS V 5w30

Edytowane przez bananeirek
Opublikowano

Masz 135 stron na ten temat :mad2: Do tego masę relacji z wymiany oleju w galerii e90...


Ori olej kosztuje około 35zl za litr, po co kombinować? BMW Twin Power Turbo, BMW Longlife-04, SAE 5W-30

Opublikowano

Problem jest w tym, mój drogi kolego, że na każdej stronie, każdy mówi co innego na temat danego oleju i paradoksalnie im więcej stron przeczytasz o tym jaki olej wybrać, tym masz większy mętlik w głowie i tym mniej wiedzy posiadasz, ale dziękuje za Twoją odpowiedź :D


edit. Wyczytałem w innym wątku, że olej ma też wpływ na drżenie gałki w skrzyni biegów, pytanie mam czy ktoś z was miał podobny problem i rozwiązał go stosując inny olej? Może ten castrol faktycznie jest do wyrzucenia i powinienem zmienić na oryginalny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

15w40 tak wygładza pracę silnika i ściąga go do kupy, że silnik chodzi jak W12 i można na nim postawić monetę bez obawy o wywrócenie a co dopiero drgająca gałka. :roll: :roll: :roll:


Jeśli przeczytałeś chociaż 1/10 tematu to zauważyłeś pewnie, że najważniejsze jest regularne/częste wymienianie oleju i ważne, żeby ten spełniał normę.


Wlej sobie oryginalny olej a jak masz pieniążki to Ravenol. Na pewno będziesz zadowolony.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niektorzy mysla ze jak ich auto ma np o 10 tys wiecej przejechane to napewno bmw ma do takiego auta inna rekomendacje co do oleju. I ze jedno 2.0d moze miec wlane ll04 motul. Ale drugie 2.0d juz tylko i wylacznie ravenol. :wink:

A wystarczy przeczytać 2 ostatnie strony i 4/5 bmw w polsce znajdzie odpowiedź na to magiczne pytanie" jaki olej".

Dlatego ten temat tak wyglada jak wygląda. Caly czas przewijaja sie te same nazwy olejów(nawiasem mówiąc te co sa obecnie popularne) ale ludzie z uporem maniaka wypisuja swoje dane o aucie jakby dla nich byl stworzony jakis super zajebisty wypasiony olej ktory tu na bank nie byl wymieniony.

Rozumiem jakies "egzotyczne" silniki których jest na rynku malo. Ale ropniak czy tam benzyna 2.0 to zaden wykwintny silnik. Zmieniasz czesto to i castrol wytrzyma.

🙃🙃

Opublikowano

Panowie, napisaliście dokładnie to o co mi chodziło, dziękuję. :cool2:


Dla przyszłych adeptów Jedi,


Ropniak czy tam benzyna 2.0 to zaden wykwintny silnik. Zmieniasz czesto to i castrol wytrzyma. :!:


Wlej sobie oryginalny olej a jak masz pieniążki to Ravenol. Na pewno będziesz zadowolony., :!:


nie ma to żadnego znaczenia każdy olej spełniający norme LL04 będzie dobry :!:

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.