Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Czesc nie wiem czy to ten sam problem mialem w moim e90 318i 2008 N43 i przyczyna byl zawor regulujacy cisnienie oleju w moim przypadku wystarczylo wyczyszczenie , objawy mialem podobne z tym ze czasami z cisnieniem wszystko bylo ok i chwilowy spadek "zapalenie kontrolki cisnienia oleju" po wyczyszczeniu zaworu 1,5 roku bez problemow olej jaki leje 5w30 Motul 8100 x-clean.


nie widac na schemacie jednak numer czesci to nr 12

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VF51-EUR---E90-BMW-318i&diagId=11_3173


a tu masz filmik nowy vs stary



To tylko przypuszczenie Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info ,mam jeszcze pytanie zauważyłem że przy tak dużym ciśnieniu silnik pracuje normalnie za to w b-toolu wyskakuje błąd :30c1 kontrola ciśnienia oleju,statyczna.Właśnie dzięki temu obserwowałem ciśnienie , czy u ciebie też wyskakiwał ten błąd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

W styczniu kupiłem moje e90 320i, wymieniłem olej oraz filtry (nie wiem jaki był wczesniej olej - ja zalałem Castrolem 5W30).

Po przejechaniu 1000km wywaliło żeby dolać oleju. Byłem u mechanika, nie ma żadnych wycieków, żre olej poprostu. Tyle że 1L na 1000 to troche dużo.

Mechanik polecił mi żebym sobie zalał jakimś gęstszym olejem bo sam miał kilka takich przypadków że to pomogło. Zasugerował Valvoline 10W40. Przeczytałem wiele stron z tego tematu i zastanawiam się jeszcze czy zalać tym Valvoline 10W40 czy może 0W40 jak często polecane w tym temacie. Macie Panowie napewno większe doświadczenie ode mnie w tym temacie (to moje pierwsze BMW) i prosiłbym o radę.

Na allegro Valvoline 10W40 są tylko motocyklowe więc nie wiem czy one są tak cięzko dostępne?

Co do Valvoline 0W40 to one już są: taki byłby w porządku?

https://allegro.pl/oferta/valvoline-synpower-0w40-5l-sn-a3-b4-bmw-ll-01-8067818039

Ten jest: Valvoline 0W40 Synpower LL-01

W razie gdyby jeszcze była jakaś alternatywa to prosiłbym o pełną nazwę. Czytałem też że Ravenol są polecane ale czekam na Wasze rady co do mojego przypadku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I trzeba rozwiazac problem takiego poboru oleju a nie zalewanie gestszym. Lejac 10w40 nie oznacza ze zacznie brac 100 ml na 1000km.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I trzeba rozwiazac problem takiego poboru oleju a nie zalewanie gestszym. Lejac 10w40 nie oznacza ze zacznie brac 100 ml na 1000km.

Dokładnie. Miałem kiedyś samochód do którego jakiś sadysta do TDI lał 15W40. Kupiłem od niego okazyjnie samochód i ten ostrzegał mnie przed dużym zużyciem oleju (2l/15tkm) - lał 15w bo duży przebieg i przecież tak się robi (hahaha) . Przejechałem pare KM i faktycznie palił olej jak smok, zalałem na początek 10w / potem 5w i zużycie spadło do 0,5l.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę że czeka mnie remont, sprawa z tym gęstszym olejem tymczasowa. Remont na już nie wchodzi w grę dlatego pytam o pomoc żeby móc to odłożyć o ok. pół roku ale tu widze tylko krytykę i krytykę. Przeczytałem wiele stron z z tego tematu, połowa to kłótnie. Bez urazy ale jak nie odpisujecie na konkretne pytanie o konkretny przypadek to po co w ogole odpisujecie? Nie spodziewam sie że nagle zacznie brać 100ml zamiast 1L na 1000km ale może będzie poprawi się trochę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7maly7 tak się kończy kupowanie okazji... Teraz remont, ale wg mnie nie opłaca się tego remontować bo silnik nic ciekawego sobą nie reprezentuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Glupoty splatasz. Skad wiesz co kupil i za ile. Kupowanie auta z drugiej reki to zawsze niewiadoma i mozna wydac w ciul kasy a i tak zle trafic. Kolejna sprawa sprawdzic przez co zjada olej. Gora czy dol. Wtedy bedziesz wiedzial jakie koszty naprawy. Przy takim zuzyciu oleju to pewnie i kat do wymiany będzie bo zapewne nie zjada tego oleju od miesiaca.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

feel_x nie podał przebiegu, nie wiadomo co się stało ale raczej uszczelniaczami nie wyparowuje litr oleju na 1000km... Pewnie pierścieniami puszcza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę że czeka mnie remont, sprawa z tym gęstszym olejem tymczasowa. Remont na już nie wchodzi w grę dlatego pytam o pomoc żeby móc to odłożyć o ok. pół roku ale tu widze tylko krytykę i krytykę. Przeczytałem wiele stron z z tego tematu, połowa to kłótnie. Bez urazy ale jak nie odpisujecie na konkretne pytanie o konkretny przypadek to po co w ogole odpisujecie? Nie spodziewam sie że nagle zacznie brać 100ml zamiast 1L na 1000km ale może będzie poprawi się trochę.

 

Po pierwsze to zmien mechanika , bo to amator jakis , jesli do e90 Ci połsyntetyk zalecił wlać . Jesli wieksza lepkosc , to mozesz wlać jedynie 5w40 lub 0w40 i zmienic z Castrola na np Motula , powinno spac zuzycie oleju trochę . Chyba , ze masz juz tak sparciałe uszczelniacze zaworowe , ze tylko ich wymiana pomoże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam


Koledzy, doradźcie; bo nie znalazłem nigdzie jakiegoś konkretnego info


E90 320i

Nalot 178kkm

Ubytki oleju: w normie i bez dolewek od wymiany do wymiany (odpukać), puszcza oring na cyl 3, ubytki niezauważalne

Poprzedni właściciel robił głowicę z uszczelniaczami i wymienił pierścienie


Do tej pory lałem Valvoline, chyba SynPower 5w30 z norma BMW LL-04, ale ze względu na temperaturę pracy silnika korci mnie zalać przy następnej wymianie 5w40 - czy warto kombinować czy zostać przy 5w30? Vanos i Valvetronic nie zaczną dokazywać przy takiej zmianie? SynPower MST 5w40 wg karty charakterystyki ma aprobatę BMW LL04


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moim zdaniem jak nie latasz po autostradach z dużymi prędkościami to nie zmieniaj lepkości. Wymieniaj olej co 10 -12 tys. i będzie dobrze. Jak chcesz zmieniać to pomyśl o Shell Helix Ultra 5W40, jest blisko granicy lepkości 5W30 i 5W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Koledzy, doradźcie; bo nie znalazłem nigdzie jakiegoś konkretnego info


E90 320i

Nalot 178kkm

Ubytki oleju: w normie i bez dolewek od wymiany do wymiany (odpukać), puszcza oring na cyl 3, ubytki niezauważalne

Poprzedni właściciel robił głowicę z uszczelniaczami i wymienił pierścienie


Do tej pory lałem Valvoline, chyba SynPower 5w30 z norma BMW LL-04, ale ze względu na temperaturę pracy silnika korci mnie zalać przy następnej wymianie 5w40 - czy warto kombinować czy zostać przy 5w30? Vanos i Valvetronic nie zaczną dokazywać przy takiej zmianie? SynPower MST 5w40 wg karty charakterystyki ma aprobatę BMW LL04


Pozdrawiam

 

Kolego,


Do benzyny zdecydowanie lepszy będzie LL01, jest "brudniejszy" przez co lepiej smaruje. LL04 to norma dedykowana przede wszystkim do Diesla, wykastrowana z substancji dobrze robiących silnikowi w imię ekologi. To tak w dużym skrócie...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak nie latasz po autostradach z dużymi prędkościami to nie zmieniaj lepkości. Wymieniaj olej co 10 -12 tys. i będzie dobrze. Jak chcesz zmieniać to pomyśl o Shell Helix Ultra 5W40, jest blisko granicy lepkości 5W30 i 5W40.

 

Zmieniam co 10kkm albo co roku, zależnie co wypadnie pierwsze bez wyjątku w każdym aucie ;)


Nad normą LL-01 też myślałem, ale wszystkie oleje które sprawdzałem miały LL-04. Nic, czeka mnie przekopywanie sklepów w poszukiwaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.