Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że płukanka nigdy nie zaszkodzi, chyba że silnik jest zawalony mułem, wtedy może się coś przytkać ale ja nie znma takiego przypadku.

Wlej olej LL-01, jaki to już nie ma większego znaczenia, ja leje do aut Ravenol, Motul lub Valvo, czyli to co napisałeś :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Mam pytanie do forumowiczów znających dobrze temat.

Zakupiłem i zalałem olej Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L. Problem w tym, że według specyfikacji powinien to być Motul 8100 X-CLEAN EFE 5W30 5L. Ten ma specyfikację LL04 a ten z FE nie ma. Niby podobne oleje bo bazuję na specyfikacji Mercedesa. Ten EFE ma MB 229.52 a ten FE ma MB 229.51. Problem w tym że MB 229.51 niby też dla DPF ale Euro 4. Mam pytanko czy nie zapcham sobie DPFa albo coś gorszego tym olejem FE. Oba oleje są Mid Saps.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zarówno FE jak i EFE to są oleje lekkobieżne, raczej nie polecane jeżeli zależy Ci na długotrwałości silnika. Lepszy zwykły X-clean albo X-clean+.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Witam, kupiłem bmw 330i n52 z przebiegiem potwierdzony 140k, przymierzam się do zmiany oleju wraz z filtrem. Jaki olej będzie najlepszy? Jeżdżę raczej na odcinkach 20-60 km, jazda raczej spokojna, od czasu do czasu depne. Teraz jest zalany olej Motul 8100 plus 5w30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten który posiada specyfikację BMW LL01 lub 04
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakieś argumenty za i przeciw PMO? Ktoś z Was to analizował? Jak się ma kwestia opadu czyli udziału PAO?


Na ich stronie niektóre produkty mają kartę charakterystyki, inne nie. Dostępne karty różnią się między sobą zawartością, np. w niektórych podają NOACK w innych nie. Samo to nie wzbudza mojego zaufania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież te testy są nic nie warte, w silniku panują zupełnie inne warunki i olej krąży pod ciśnieniem. Jak byś użył do tego pseudo testu olej kujawski lub chociażby miód to wynik był by porównywalny z niektórymi olejami silnikowymi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

absolutnie, te testy nie pokazują żadnej wytrzymałości i są nic niewarte.. na najbardziej szanującym się forum olejowym w PL nawet temat został nie bez powodu zablokowany do dalszego komentowania, bo to po prostu bzdury równe homeopatii ;-)


co do PMO - na pewno olej z serii Extreme (100% PAO) jest warty, reszta ich olejów są lepsze niż przeciętna półka cenowa, na której się znajdują, ale nie szukaj tam nie wiadomo jakiej ilości PAO.


od siebie polecam Ravenol VST i Extreme Lubricants GTC - z naciskiem na ten drugi, pao 70% + 10% estry + reszta dodatki, brak jakiegokolwiek HC w składzie :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano (edytowane)
Z racji, że czasami klepią mi popychacze też zastanawiam się nad PMO Extreme, wziąść 5W30 czy 5w40? Teraz mam zalany Ravenol 5W40 VST, popychacze wymieniłem i czasami klepią, może powodem są krótkie przejazdy, jak zrobię dłuższą trasę i dam mu po pedale to jest poezja Edytowane przez Krzyś00
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5w40 zdecydowanie, aczkolwiek jak VST nic nie poradził to będzie ciężko.. można spróbować Extreme Lubricants GTC 5w40, trudno dostępny w PL, olej głównie na rynek RU, ale da się go u nas dostać przez internet, mam i polecam, cisza niesamowita.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakiego wynalazku? To jest olej bazowy z Mobil 1, a dodatki od Afton i Infineum, blenduje wszystko Venol... widzę pojęcia brak, a się wypowiadasz, dramat :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kto miał słyszeć i siedzi w temacie olejów i motorsportu to słyszał :) jest to olej niszowy, nie jest nastawiony na masowe klepanie, a dlaczego o nim nie słyszałeś? a no dlatego, że Panowie z Extreme Lubricants nie stawiają marketingu, reklamy i PR na takim poziomie jak np Castrol, gdzie połowa ceny produktu to tak naprawdę opłacenie kampanii reklamowej, prezesów, dyrektorów, itp itd :)


polecam zgłębić swoją wiedzę na oil-club.pl lub oil-club.ru, olej jest także regularnie badany przez niezależne osoby


https://www.instagram.com/extreme_oil/

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

witam Panowie, pytanie , bmw 328xi n51 do tej pory lany byl motul x-cess 5w40 ale bierze go troche,

wczesniej byl polecany widzialem AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps lub PMO 5w40 Extreme 100% PAO , ktory z tych dwoch? cena mnie nie odstrasza skoro ma byc lepiej :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

posiadam e90 320d M47T bez dpf z chipem na 194hp, przebieg ~230tyś km. Jeżdżę często na krótkich odcinkach i na trasach z większymi prędkościami, czasem upalę :twisted: . Na dniach będę zmieniał turbo na gt2056v + fmic + mocniejszy program. Jaki olej polecacie do niego? Obecnie mam Valvoline Synpower 5W30 ll01 i zmieniam co 10-12tyś km. Zostać przy nim czy może coś lepszego? Czytałem ten wątek (ofc nie cały :| ) i zastanawiam się na jakimś 0W40 z ll01, czy to dobry pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.