Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok,to teraz poproszę o jakieś fachowe dowody na wyższość LL 01 nad LL 04,to że tbn ma wyższe już wiem.Poprzednie posty tego wątku nie przekonują mnie absolutnie do starej normy.Nie gniewajcie sie za ten mój upór w tym temacie,nie chce być tu złośliwy ale uważam że olej z normą z przed ok 20 lat nie spisze się lepiej od

nowszej normy ,która powstała pod obecne konstrukcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
LL-04 to ACEA C3 a LL-01 to ACEA A3/B3. Oczywiście nikt Ci nie zabroni wlewać C3 czyli low-SAPS z niższym TBN do benzyny tylko po co.
Opublikowano
Ano po to jak pisałem wyżej,z troski o katalizator.C3 Stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC w samochodach osobowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych lekkich konstrukcji, o minimalnej lepkości HTHS 3.5mPa*s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem lepiej dbać o powierzchnie trące w silniku jak panewki, uszczelniacze, pierścienie, tuleje niż o katalizator ale każdy decyduje sam co dla niego ważniejsze :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Silnik w moim aucie osiągnie niedługo 300 000 km. Chciałbym jak najlepiej oczyścić go z nagaru przy następnej wymianie. Chciałbym Was zapytać czy mój pomysł jest rozsądny?


1. Wlewam do silnika płukankę przed zlaniem dotychczasowego oleju (Castrol 0W40).

2. Zlewam stary olej

3, Wlewam inny olej syntetyczny o podobnej lepkości, spełniający normę LL-04 ale w dużo niższej cenie (np. https://allegro.pl/fanfaro-opel-gm-5w30-dexos2-c3-dpf-ll04-505-01-6l-i7277092834.html).

4. Silnik pracuje 20 minut na biegu jałowym.

5. Wlewam kolejną płukankę do tymczasowego oleju.

6. Zlewam dokładnie tymczasowy olej (zostawiam otwarty spust na kilka godzin aby jak najwięcej kropli zleciało, z doświadczenia wiem, że jeszcze szklanka oleju może zlecieć)

7. Wymieniam filtr oleju

8. Zalewam docelowy olej Castrol 0w40


Czy to zda egzamin?

Opublikowano
Jaki olej do BMW E90 2.0 150KM ( benzyna) kod silnika N46B20B ?

 

Ja po zakupie auta zalałem Motul 0w40, wcześniej auto śmigało na oryginalnym BMW 5W30, czyli Castrolu i gdzieś ostatnie dwie wymiany Shell bo BMW zrezygnowało z Oleju Castrola jak wielu innych. Zalałem 0w40 dla bezpieczeństwa i testu co będzie się działo, znajoma kupiła 1 z takim samym silnikiem wymieniła na Shell nie wiem jaki, i silnik poszedł do remontu bo wszystko rozszczelnił i ujawnił stan jednostki, oczywiście tak powinno być, jak bierze olej to niczym tego nie zalepimy i znając przypadłości tej jednostki trzeba brać pod uwagę minimum wymianę uszczelniaczy. Na Motulu zrobiłem za mało km by coś powiedzieć, w innych moich autach też lałem Motul i było super, ale tu docelowo chyba będzie 0w30 lub 5w30 bo podobno te silniki nie lubią 40 tylko bardziej lekko bieżne oleje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

od kiedy 5W40 nie może być lekkobieżnym olejem?.... ludzie, jak będziecie lać dobry olej na bazach PAO, a nie hydrokraki do kosiarek to nie będzie problemów. Przykład? :


https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2442-RAVENOL-Turbo-VST-SAE-5W-40-USVO-1L-4014835790117.html


liqui moly Toptec 4100 (mimo, że HC, to dość dobrej jakości) również 5w40 i również lekkobieżny.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zmniejsza opory pracy, zużycie mechaniczne i zużycie paliwa. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdych warunkach na drodze np. podróż w długich korkach (ciągłe zatrzymywanie i ruszanie) oraz podczas szybkiej jazdy na autostradzie.

 



ok znawco, teraz napisz do producenta tego oleju, że pisze bzdury i kłamie... :mad2: :mad2: :mad2:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć że oleje lekkobieżne to ACEA A1/B1 i A5/B5. Trochę własnego myślenia się przydaje przy czytaniu ulotek reklamowych..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli producent kłamie :lol:


poza tym wiem, że taka norma obowiązuje przy olejach lekkobieżnych, ale producent raczej nie pozwoliłby sobie w dobie obowiązujących wszech obecnie kar ze strony UOKiK w temacie wprowadzania konsumentów błąd etc. na takie dziadostwo.. no nie wiem, w każdym bądź razie olej jest pierwsza klasa - na chwilę obecną w tej cenie (a nawet wyższej) ciężko o lepiej wyglądający w teorii i na papierze olej do silnika

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już porównujesz oleje na papierze i piszesz tutaj rekomendacje to popatrz chociaż na taki parametr jak HTHS i poczytaj jak się to ma do lekkobieżności.


Reguła jest zwykle taka, że albo olej zapewnia lepszą ochronę silnika kosztem gorszej ekonomii albo lepszą ekonomię (lekkobieżność) kosztem ochrony. W przypadku Ravenola VST to ten pierwszy wariant.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, patrząc na hths vst trudno mówić o lekkobieznosci. Z drugiej strony ciekawe co na to producent.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Większość osób odradza oleje firmy Castrol. W moim aucie jest aktualnie Castrol 0W40. Przejrzałem konkurencyjne oleje i żaden z nich nie spełnia normy LL-04, którą stanowczo zaleca BMW.

Powinienem więc trzymać się tego "przereklamowanego i kiepskiego" Castrola czy spróbować czegoś innego ignorując LL-04?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość osób odradza oleje firmy Castrol. W moim aucie jest aktualnie Castrol 0W40. Przejrzałem konkurencyjne oleje i żaden z nich nie spełnia normy LL-04, którą stanowczo zaleca BMW.

Powinienem więc trzymać się tego "przereklamowanego i kiepskiego" Castrola czy spróbować czegoś innego ignorując LL-04?

 

Nie możesz ignorować LL04 bo masz filtr DPF w samochodzie. 0wx od castrola są jeszcze ok, gorzej jest z 5wx.

Opublikowano
Jeździłem na Castrolu 5w30 e90 i 5w40 e46 no i stwierdzam że ten olej to koszmar... To co tam się dzieje na zimnym silniku to jakaś katastrowa.. Auto tak jakby nie chciało jeżdzić na zimnym silniku.. zalalem teraz liqui moly i rano odpalając auto chce jechać! Nie wiedziałem że olej może dawać taką różnice
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Do BMW 318i 129km z instalacją gazową Motul 5w30 będzie dobrym wyborem czy jakiś inny olej?

Do tego slinika też musi być ll-04?

LL-01 będzie lepiej chronił Twój silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.