Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bezposrednio jak wymieniasz olej i na świeżo zalany wlewasz 2300. Jeździsz na tym aż do następnej wymiany, panimajesz? :D

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

Krótka piłka

VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W30

czy

BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30?


Od 50kkm używam Motula X-Clean 5w40, dolewka 1l/15kkm

50% miasto/50% trasa


Poprzedni właściciel zawsze lał jakiegoś Castrola 5w30, ja zmieniłem na 5w40 "bo tak"

a i jeszcze jedno, po wymianie oleju planowany chip dla zabawy

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć

Krótka piłka

VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W30

czy

BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30?


Od 50kkm używam Motula X-Clean 5w40, dolewka 1l/15kkm

50% miasto/50% trasa


Poprzedni właściciel zawsze lał jakiegoś Castrola 5w30, ja zmieniłem na 5w40 "bo tak"

a i jeszcze jedno, po wymianie oleju planowany chip dla zabawy

Ravenol VMO 5W40

Opublikowano
Lukaszewski już rozumiem. Po prostu nie wiedziałem, że jest taka płukanka na cały przebieg. Powiedz czy mógł bym ją teraz wlać jak mam około 5kkm przejechane na tym oleju i potem do 10kkm i dalsza procedura jak pisałeś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5tys km na Archoil 2300 to trochę za mało, ale lepsze takie za mało niż nic ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ravenol SSL 0w40 :) znacznie lepszej jakości niż ten BMW, pełna baza PAO i estry

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość 0wX są robione głównie na bazie syntetycznej ale z domieszką HC ponieważ PAO i Estry są słabymi rozpuszczalnikami dodatków uszlachetniających.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli jest dobra baza to nie potrzeba dodatków uszlachetniających :-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok znawco od olejów :duh: :lol: :lol: :lol: to ciekawe dlaczego najlepsze wyczynowe oleje są na bazach PAO+estry

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok znawco od olejów :duh: :lol: :lol: :lol: to ciekawe dlaczego najlepsze wyczynowe oleje są na bazach PAO+estry

 

Mieszasz strasznie, nie porównuj olejów do sportu bo to zupełnie inna bajka, tam olej jest zmieniany co wyścig lub rajd i ma za zadanie zapewnić najwyższą ochronę i moc silnika nie dbając przy tym o ochronę środowiska, niskie zużycie paliwa, filtry DPF, katalizatory i wiele innych.

Opublikowano
Tylko po co. Jak nie bierze oleju to to nie ma sensu, chyba że na samo lato.

No wlasnie oleju nie bierze ale za to slysze wyraznie popychacze i to co dziwne tylko latem przy wysokich temperaturach a mieszkam we Wloszech...wiec skoro 5w40 lepszy w takich warunkach a i zima z tego co rozumiem tak samo dobry jak i 5w30 to czemu nie zmienic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli tak to ok. Podstawowa sprawa przy zmianie lepkości na wyższą to niższa pompowalność, gorsze chłodzenie silnika olejem i troszkę wyższe spalanie. Za to lepsza ochrona przy wyższych temperaturach.
Opublikowano
Jeśli tak to ok. Podstawowa sprawa przy zmianie lepkości na wyższą to niższa pompowalność, gorsze chłodzenie silnika olejem i troszkę wyższe spalanie. Za to lepsza ochrona przy wyższych temperaturach.

Hmm,troche wyzsze spalanie mnie nie przeraza ale innych parametrow nie chcialbym pogarszac :| moze jednak pozostac przy tym zalecanym 5w30 te popychacze slysze tylko po rozruchu i tylko latem wiec moze nie zwracac na to uwagi :?:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak mieszkasz we Wloszech, ale nie w Alpach to w40 na pewno jest lepsze. Wiem ze w Hiszpani przeważa w4- nad w30.
Opublikowano
Witam wszystkich,tak sobie przeglądam ten wątek i bardzo dziwi mnie fakt,że forumowi fachowcy do silnika n43 doradzają oleje z normą LL 01 bo niby lepiej chroni.W tym modelu występuje katalizator nox z którego zasiarczeniem wielu forumowiczów ma problem.W internecie jest wiele źródeł,które mówią iż norma LL 04 przeznaczona jest dla silników z dpf i katalizatorami TWC,tym bardziej dziwią mnie rady aby stosować oleje z wysoką zawartością siarki.Niech takowy silnik ma przepał 200-300ml na tysiąc km to po wlaniu LL 01 kat napewno czyściejszy nie będzie.Serwis w De zarówno do mojego jak i auta siostry wlewa do tego motoru olej z normą LL 04.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

We wszystkich nowszych modelach występuje katalizator twc ale widocznie LL01 nie jest problemem skoro inżynierowie z bmw zalecają właśnie taki.


http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

Opublikowano
Z tym serwisem to różnie jest,raz się na niego powołujecie a innym razem piszecie,że głupoty gadają np.brak konieczności wymiany oleju w asb.Dla mnie jest rzeczą irracjonalną wlewanie do silnika pięcioletniego samochodu oleju z normą z przed prawie 20 stu lat.Ja stosuje olej z normą Acea C3 i LL 04,norma C3 mówi o tym iż smarowidło które ją posiada przeznaczone jest do silników z katalizatorami Twc,wolę nie przyczyniać się dodatkowo do zapychania kłopotliwego noxa.Poza tym nigdzie żadnych dowodów nie znalazłem,aby to olej z dużą ilością siarki i fosforu lepiej chronił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.