Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wspomniales o wadliwej serii tlokow montowanych w n52, ma ktos potwierdzona informacje w jakim okresie byly montowane tloki wadliwej serii? Na forum byly male rozbieznosci w tej sprawie
Opublikowano
Nie wiem czy to dobry olej ale ja taki zalałem i nic się nie dzieje. Nie wiedziałem co było wcześniej wlane do silnika.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Lałem do mojej n52b30 Liqui Moly Toptec 4200 5w30 i płukanke od Liqui Moly przed wymianą. Nie jest to tani olej a mimo wszystko ubywał litr+ na 5000km kilka dni temu przy wymianie świec okazało się był przerwany przewód odmy. Teraz jest to zrobione i chce wymienić olej na nowy. Co jest najlepsze dla n52b30? Chciałbym aby się wypowiedział ktoś kto miał doświadczenia z tym silnikiem.

Dodaje link do Porównania Motul a Liqui Moly na który natrafiłem


Niewiem jak to rozumieć ale wydaje mi się że skoro w temp pokojowej Liqui szybciej ścieka to w temp roboczej to jest woda ale to moja teoria "na chłopski rozum" :)

Edytowane przez dziamber
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja co prawda N53B30, ale podobna moc i też 6 garów poza róznicą w systemie wtrysku. U mnie siedzi aktualnie 5w40 pełny syntetyk (nie technologia syntetyczna, jak Liqui moly i inne Valvoline..) Ravenol VST 5W40. Silnik pracuje miekko, lubię gonić auto :) ubytek przy ostrej jezdzie w miescie to 250ml/2000km. Cenowo super, a i parametry ma wypasione ten olej.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich. Majac do wyboru millers lub motul oba 5w40 w polaczeniu z archoil 9100 ktory bylby lepszy w silniku n53b30. Styl jazdy w wiekszosci miejski. Moj nowy nabytek z pewnoscia do tej pory jezdzil na Castrolu. A moze celowac jeszcze w cos innego. Edytowane przez Venom90
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego przerabiałem już LM, Neste, z kombinacjami z Archoil 9100 i powiem Ci szczerze obecnie mam Ravenol VST 5w40. Parametry jakie sobą prezentuje są piorunujące. Noack poniżej 7,5, TBN powyżej 10, HTHS 3,8, jest super. Aktualnie testuję go solo w połączeniu z AR2300 i jest wybitnie cicho i aksamitnie jeśli chodzi o pracę jednostki. Mam ten sam motor ;)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znasz pojęcie podstawowych parametrów olejowych? NOACK to współczynnik odparowywania oleju. Im mniej tym lepiej, poniżej 10% jest bdb, ten ma 7,5%... odpowiedz sobie sam :) u mnie przy agresywnej jeździe często w czerwone pole jest 250ml/2000km, więc bdb wynik. Wcześniej przy Liqui Moly Toptec 4100 było 250ml/1000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ok czyli godny polecenia vst 5w40 w kombinacji z ar9100 da radę. U mnie nawet wychodzi cenowo lepiej jak Millers który jest ciężko dostępny i kupowałem zawsze w polsce. Dzięki za rady.
Opublikowano
Do Diesla BMW zalewam wyłącznie AMSoil DZF 0w40 i raczej na nic innego tej oliwy nie zamienię. No chyba, że ma coś podobne parametry. :wink:
Opublikowano (edytowane)
Ponawiam pytanie

witam Mam pytanie. Do bmw 325i e90 z silnikiem n53 (2992) benzyna jaki najlepszy olej. Np. firmy Volvelin (z innych aut jest z tej firmy zadowolony) jaki by był najlepszy? I ile litrów do tego silnika się wlewa.

Np. Ten Volveline SYNPOWER XL-III C3 5W-30 będzie ok czy to do disli?

 

5W30 ? lub olej o wiekszej lepkości lej najleoiej 5w40, na zagranicznych forach polecaja też Valvoline VR1 Racing 5W-50

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie ostatnio przegladajac internet natknalem sie na ciekawy olej firmy Liqui moly 5w50 molygen, ktory wzbogacony jest dwusiarczkiem wolframu (WS2) ktory ma za zadanie zapobiegac dodatkowo zerwaniu filmu olejowego. Ktos stosuje ten olej w swoim piecu i moze podzielic sie uwagami? Chodzi glownie o prace w silniku n52b25
Opublikowano

Wczoraj byłem na wymianie oleju i chyba trafiłem na mało rozgarniętego mechanika. Jakim cudem po wlaniu 3.5l oleju do silnika N43 na elektronicznej miarce pokazuje max?

Do tego silnika powinno wejść 4.3l. Wydaje mi się, że miało na to wpływ kolejność czynności. Ponieważ zanim spuścił olej, wymienił filtr oleju i zaraz zamknął puszkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki jaki był, chyba że był jakiś śmieć typu 10w40.
3A0jS9b.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, n43b20 do tej pory zalewany Castrolem 0w30 longlife. Chcę zmienić na Valvoline 5w30 i tu pytanie czy płukanka silnika obowiązkowo? Ewentualne opinie i rady n.t. pracy silnika na tym Valvoline chętnie przyjmę.
Opublikowano
Witam, n43b20 do tej pory zalewany Castrolem 0w30 longlife. Chcę zmienić na Valvoline 5w30 i tu pytanie czy płukanka silnika obowiązkowo? Ewentualne opinie i rady n.t. pracy silnika na tym Valvoline chętnie przyjmę.

 

A jesteś pewny zmiany z lepszego na gorsze?

Opublikowano

Jeśli nie wiesz co ile był zmieniany olej lub był zmieniany co 25kkm w przeszłości to rób płukankę.

A co do oleju, i jeden i drugi to średni wybór. Do tego silnika lej 5W40 z normą LL01, jeśli zależy Ci na dobrej ochronie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Castrol to nie najlepszy wybór jesli chodzi o markę ale lepkość 0w30 mają ok., gorzej jest z 5w30 i tu zdecydowanie Valvo bym zalał.
Opublikowano

Obecnie zalałem Motul x-cess 5w40 ale poprzedni właściciel używał Castrol 0w30. Przebieg auta to 158kkm, silnik N43. Od czasu do czasu z rana przez sekundę zaklepią mi zawory ale o dziwo nie zawsze i jak auto mocno obciąże np. ruszania ze stromej górki.

Płukanka i powrót na jakiś dobry 0w40 pomoże coś na zawory?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na klepiące popychacze - płukanka miękka Archoil 2300 na caly przebieg po wymianie oleju, przed zlaniem wlewasz Archoil 2820 i czekasz na wolnych obrotach 15-20 minut, zlewasz gorący olej mega dokładnie i zalewasz RAVENOL VST 5w40 - mega wycisza, jest to olej na bazie estry + PAO, mega dobry olej w super cenie. U mnie w N53 pomogło.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.