Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z racji tego, że nie znalazłem(nie zauważyłem) na stronie odpowieniego wątku powitalnego, czynię to właśnie tutaj;

Pochwalony dla wszystkich forumowiczów :!:

 

To moje pierwsze BMW i czas pokaże czy ostatnie, czy nie. :wink:

 

 

Samochód sprowadziłem w Lipcu osobiście z Niemiec(fabryka BOSCH-a robiła zmiany na F30 i E90 szły pod młotek) i jestem z niego bardzo zadowolony. Z racji zawodu jaki wykonuję, zmuszony byłem zamienić swoją IMPREZĘ na coś z Dieslem i tu wybór był oczywisty.

Autko ma aktualnie 204tkm. przebiegu, było na bieżąco serwisowane, ale niestety interwał wymiany oleju w silniku(w Niemczech) wynosił od 20 do nawet 30tkm... Dzięki Bogu, że wszystko gra póki co. Zaraz po przyjeździe do Polski Syfrol 5w30(po 7tkm) został zlany z silnika, motor wypłukany LM i zalany AMSoilem 0w40 DZF plus Archoil 9100. Beemka posiada DPF i długo się zastanawiałem czy ww. oliwa będzie odpowiednia, ale ostatecznie stwierdziłem, że przy wymianie co 10000km. i płukaniu chyba nie ma się czego bać. AMSoila stosuję od kilku lat w różnych samochodach i nigdy nie było problemów. Jak myślicie, czy to dobry olej do mojej N57?

 

Do silników z DPF przeznaczone są oleje niskopopiołowe, czyli tzw. low saps. Jest to zdrowe dla DPFa, ale czy dla silnika, to sprawa raczej wątpliwa (ja mam dziada wyciętego, więc leje full saps). Nie widzę czy ten olej co podałeś jest zrobiony pod DPF, ale jeśli nie to mogą pojawić si kłopoty w postaci szybszego jego zapychania i ogólnie zużycia.

 

 

No właśnie. Dla mnie coś takiego jak LOW SAPS nie przemawia, tym bardziej po przebiegu 20-30tkm i np. Castrolu. Bo nie oszukujmy się, że przy takim nalocie olej nie jest już olejem, tylko spaloną cieczą, która skoro zostwia w silniku syf, to czemu ma tego nie robić w DPF?

Raczej się będę trzymał swojego i lał dobrej klasy olej(obojętnie czy to LOW, czy FULL) zmieniany regularnie co 10000km.

Opublikowano
SUBARAK O to właśnie mi chodzi zeby zmieniac co 10000 lub raz na rok. Tylko po co wtedy wycinac DPF jak wszystko dobrze hula. Moza tak zrobic jak juz DPF nie mozna uratowac, ale ze wzgledu na katalizatoe, EGR, itp dalej mozna na Low saps z wymiana co 10000. I prosze niech malolaty i inni napalency co maja przerobine swoje BMW nie pisza o olejach jakie stosuja. A jak juz pisza to niech napisza ze sa z tych co lubia przypalic gume pod blokiem lub wali ich czarna chmura za autem byleby laska miala mokro. Dla takich sa oleje 5w50. Nikt z nich nie ma juz ani DPF ani katalizatora. EGR tez jest tam rzadko spotykany. Moze by tak zalozyc nowy post JAKI OLEJ DLA EKSTREMALNYCH TUNEROW
Opublikowano

Cześć,

 

Panowie podpowiedzcie jaki olej do E93 330i. Przebieg 67 000km słychać metaliczny dźwięk (lekkie cykanie) ? Zastanawiam się nad Volvoline 5w30 LL04 czy to dobry wybór ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
zalej dobre 5W40 na pełnej bazie syntetycznej. Np. Neste City Pro 5W40 + Archoil 9100. Ewentualnie Penrite HPR 5W40. Przed zalaniem obowiązkowo płukanka. Polecam przeczytanie "jak doprowadzić silnik do czystości technicznej" na Naszym forum :) Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do czystości technicznej, przejęzyczenie Panie "idealny". Jak nie masz nic do napisania, co nie wnosi do tematu, to zamilknij z łaski swojej :)

 

 

viewtopic.php?f=70&t=266967

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Lukaszewski dzięki za pomoc. Strasznie skomplikowany ten proces płukanki. Myślisz, że płukana jest potrzebna przy przebiegu 67 000km? Chciałem wymienić standardowo filtry + olej 5w30 tylko nie mogę się zdecydować jaki to miałby być olej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja płukałem przy przebiegu 75tys - najpierw świeżo po wymianie oleju Archoil 2300, po 5tys km wymienilem filtr oleju (był zały zaklejony..) -> skutki jeżdżenia na Castrolu i wymiana co 20tys km... i dopiero potem Archoil 2820 bezpośrednio przed wymianą i świeża oliwa :) popychacze przestały cykać.

 

A olej wlej Neste City Pro 5W40, super jakość/cena.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
A co sądzisz jak bym przed samą wymianą wlał do starego oleju AR2820 i po 15 min spuścił wszystko zalał świeżej oliwy i wymienił filtry ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez zda egzamin, aczkolwiek nie ruszy tak dobrze brudu karbonowego i nagaru

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"nie ruszy tak dobrze" czytaj ze zrozumieniem :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Czy ktoś z Was zdążył się już zapoznać z olejem VALVOLINE MaxLife C3 ?

Porównuje go do SYNPOWER MST C3 5W-30, okazuje się że MaxLife jest o tyle ciekawym olejem, iż posiada organiczne dodatki molibdenowe, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, iż do motoru z większym przebiegiem będzie lepszym wyborem, nie ustępuje SYNPOWER pod względem parametrów mimo, iż jest olejem HC a obiecane właściwości zmiękczające gumę to ciekawy dodatek.

 

Jakie jest Wasze zdanie na temat tego oleju ?

 

analiza oleju:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/27383-valvoline-maxlife-c3-5w-30-svezhee/page-1

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Kupilem dziś olej VALVOLINE Max Life 5w-40 full synthetic acea a3/b4. Chyba zrobiłem błąd bo nie widzę nigdzie na nim specyfikacji LL. Wymienić go????
Opublikowano

Witam!

Zakupiłem niedawno E91 320d 177km z 2009 roku, auto ma 159 tys. km. W związku z wymianą oleju jaki olej polecacie wybrać? Castrol, który zaleca BMW faktycznie będzie najlepszym rozwiązaniem, czy może jednak coś innego. Ponadto ile wchodzi oleju do tego silnika?

pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5,2l a jaki był lany do tej pory?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zadzwon do nich i spytaj co zalali. Jak to dobry garaz to maja historie u siebie.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem właśnie, bo karteczka się urwała, a w książce tylko odhaczone że został wymieniony.

a co za różnica co było lane? masz cały temat o wyborze oleju, castrol to najgorszy wybór

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.