Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jaki olej polecacie do N52B30? Mam zamiar wlać Motula X-cess 5W40 (lałem taki do e46 325i i na zimnym przestał stukać popychacz wiec mam pozytywne doświadczenia z tym olejem) lecz nie moge znalezc jaki olej zaleca producent do 330i. Na korku silnika widnieje logo Castrola ale tego to napewno nie naleje!
Opublikowano

Ostatnie trzy wymiany wlewałem Mobil 1 new life 0w40.

Jakie było moje zaskoczenie, bo w hurtowni tego oleju już nie ma.

 

Dostałem info że został zastąpiony:

http://allegro.pl/mobil-1-new-life-0w40-0w-40-6l-5l-1l-gratis-i5043890252.html#imglayer

Miałem bańkę w rękach i nie ma on dopuszczenia BMW LL- 001

 

Może przejdę na MOTUL 8100 X-CESS 5W40

Przy okazji pytanie- w jakich bańkach występuje ten MOTUL?

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-filtry-do-40-certyfikat-i6010074550.html?reco_id=26748fdc-5d96-11e7-a7ec-246e96321100#thumb/4

 

Spotkałem się że jest w 5L i 4L- który jest oryginalny?

Jak rozpoznać?

 

Dzwoniłem do :

http://www.sigma-wp.com.pl/index.php

To autoryzowany dystrybutor

Mają w 4 litrowych, po rabatach 115 złotych.

 

Co myślicie to oryginał?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
Kolego, tak jak masz podpisie..., zanim zapytasz, poszukaj!

Stronę wcześniej masz wszystko w temacie...

Mobil 1 new life 0w40.

 

kolego z tego co wywnioskowałem z poprzedniej strony to lepszy będzie jednak 5w40 cytując kolege:

niechce mi sie wszystkiego czytac awiec skomentuje ostatnie posty :

 

 

- olej cywilny 0W40 bedzie mial NOACK srednio od 20 do nawet 50% wyzszy niz olej 5W40 dlatego aby ograniczyc spalanie oleju lepiej stosowac olej 5W40. Ubywa go o 1/3 mniej w skutku ewaporacji przy wysokich temperaturach niz oleju 0W40. zreszta ekstremalna spalanie olejow 0W40 jest bardzo zauwazalne w 335i z chipem ktore jezdza na Mobil 1 0W40. tutaj to juz nie kwestia ceny tylko ograniczen technicznych.

 

Rynek oleju to rynek ceny. Biorac olej 0W40 zamiast 5W40 chociaz nie parkujesz przy -40 rezygnujesz z lepszego smarowania i lepszej wytrzymalosci oleju na ewaporacje przy wysokich temperaturach na rzecz niczego bo rozruch samochodu przy standardowych temperaturach bedzie tak samo bezpieczny przy 0W czy przy 5W

 

także do N52B30 będe lał motula x-cess 8100 bo wiem z doświadczenia że jest to bardzo wysokiej klasy olej no i spełnia normy BMW i co ważne nie jest rozlewany w Polsce...

Opublikowano

jak chodzi o oleje "pelnowartosciowe" czyli nie mid lub low lub 0 sapsy :

 

powyzej- 10 stopni nie ma roznicy czy olej jest 0W czy 5W, jego pompowalnosc i lepkosc rozruchowa beda identyczne, roznice kosmetyczne nie wplyna w zadnym stopniu na bezpieczenstwo rozruchu powyzej -10. Oczywiscie mozesz sie klocic ze 0,2% pompowalnosci i 0,7% lepsza lepkosc rozruchowa przy -10 to ma znaczenie ale bez mnie bo nie ma.

 

jak chodzi po co brac 5W40 zamiast 0W40 jezeli nie parkujesz na polnocy norwegi, tylko dwa EWIDENTNE PRZYKLADY ale jest ich wiecej :

- oprocz wyjatkow (drogich wyjatkow jak RLO), oleje 5W40 cywilne tej samej marki beda mialy srednio Lepkosc przy 100°C od 5 do 10% wyzsza niz oleje 0W40. Czyli smarowanie oleju 5W40 bedzie zazwyczaj o 5 do 10% lepsze (Motul, Mobil, Valvoline itd). Wynika to z ograniczen kosztow stosowanych przez producentow. Mozna zrobic olej 0W40 z ta sama lepkoscia przy 100 jak 5W40 ( tego samego producenta) ale te ktore znam kosztuja jakies 80 zl za litr, albo producent zaniza 5W40 aby miec identyczne do 0W40 (np castrol) i wtedy nie ponosi kosztow ale masz wtedy oleje 5W40 z cst przy 100 : 13 do 13,5 (jak typowe 0W40) a powinny miec od 14 do nawet 16.

 

- olej cywilny 0W40 bedzie mial NOACK srednio od 20 do nawet 50% wyzszy niz olej 5W40 dlatego aby ograniczyc spalanie oleju lepiej stosowac olej 5W40. Ubywa go o 1/3 mniej w skutku ewaporacji przy wysokich temperaturach niz oleju 0W40. zreszta ekstremalna spalanie olejow 0W40 jest bardzo zauwazalne w 335i z chipem ktore jezdza na Mobil 1 0W40. tutaj to juz nie kwestia ceny tylko ograniczen technicznych.

 

Rynek oleju to rynek ceny. Biorac olej 0W40 zamiast 5W40 chociaz nie parkujesz przy -40 rezygnujesz z lepszego smarowania i lepszej wytrzymalosci oleju na ewaporacje przy wysokich temperaturach na rzecz niczego bo rozruch samochodu przy standardowych temperaturach bedzie tak samo bezpieczny przy 0W czy przy 5W

 

Co za bzudry, to nie mogę.

 

powyzej- 10 stopni nie ma roznicy czy olej jest 0W czy 5W, jego pompowalnosc i lepkosc rozruchowa beda identyczne, roznice kosmetyczne nie wplyna w zadnym stopniu na bezpieczenstwo rozruchu powyzej -10. Oczywiscie mozesz sie klocic ze 0,2% pompowalnosci i 0,7% lepsza lepkosc rozruchowa przy -10 to ma znaczenie ale bez mnie bo nie ma.

 

Im mniejsza temperatura, tym rozbieżność CST między 0W i 5W jest większa.

 

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-59833e85fc40f62b0f4d3a8446adc180

 

http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/images/graph_4_viscosity_comparison.jpg

 

Już w temperaturze 0C Pomiędzy 5w30 a 10w30 potrafiło być NAWET 40% różnicy w lepkości, która jest ponad 50x większa, niż optymalna dla silnika. A to już oleje 5w30. W -10C różnica jest jeszcze większa i wykresy jeszcze bardziej się rozchodzą, aż przy granicy płynięcia rozchodzą się w dziesiątki tysięcy procent. 0,2% różnicy pompowalności mają te same oleje, mówimy o różnicach od 50% w starcie w -30 po 10-30% w cieplejszych temperaturach. Różnica jest dramatyczna. Cst 15w40 w -30 stopni, wobec 0w40 to tysiące procent. Olej o podobnej lepkości podczas optymalnej pracy, potrafi być w zimnym rozruchu dziesiątki razy gorszy dla silnika. A nie brakuje rzeźników, którzy jeżdżą na 10w40 i gorszych.

 

oprocz wyjatkow (drogich wyjatkow jak RLO), oleje 5W40 cywilne tej samej marki beda mialy srednio Lepkosc przy 100°C od 5 do 10% wyzsza niz oleje 0W40. Czyli smarowanie oleju 5W40 bedzie zazwyczaj o 5 do 10% lepsze (Motul, Mobil, Valvoline itd). Wynika to z ograniczen kosztow stosowanych przez producentow. Mozna zrobic olej 0W40 z ta sama lepkoscia przy 100 jak 5W40 ( tego samego producenta) ale te ktore znam kosztuja jakies 80 zl za litr, albo producent zaniza 5W40 aby miec identyczne do 0W40 (np castrol) i wtedy nie ponosi kosztow ale masz wtedy oleje 5W40 z cst przy 100 : 13 do 13,5 (jak typowe 0W40) a powinny miec od 14 do nawet 16.

 

Powiem ci tak, wyższa lepkość to nie zawsze lepsze smarowanie, bo wtedy każdy chciałby lać do siebie 0w50. Cst w 100C musi być dobrane pod konstrukcję silnika.

 

Co do lepkości w 100C 5w40 vs 0w40.

 

PIERWSZY LEPSZY PRZYKŁAD.

 

SynPower™ Motor Oil SAE 5W-40

 

Cst 100C = 13,9

 

SynPower™ Motor Oil SAE 0W-40

 

Cst 100C = 13,5

 

Czyli BICZ PLIZ. Wysokie Cst nie jest żadnym wyznacznikiem, Cst ma być odpowiednie. Jeden silnik wymaga 17, inny 7. Oleje mobila 5w40 posiadały Cst około 13,7, co aż śmiesznie wyszło, są akurat pomiędzy 0w40 i 5w40 Valvoline. haha Najlepszy Millers, jakiego mają posiada dokładnie takie samo Cst w 100C jak Valvoline. 16 Cst w oleju W40? Co to za absurdalne teorie? Owszem, są W40, które mają wyższą lepkość w 100C, najtańsze mineralne kiepy mają po 15 Cst. Jakby mi się chciało, może bym znalazł jakieś gówno 20w40 za 2 zł za litr, co będzie miało ponad 15 Cst w 100C. Oczywistym faktem jest, że lepkości się odrobinkę przesuwają. 0W ma często ten procent inną lepkość niż 5W, a ten inną niż 10W i tak dalej. Moje oleje, o których wspominałem do ciężarówki są W40 i mają aż 14,5 Cst. Olej ten kosztuje grosze. Praktycznie 2x droższy olej tej samej firmy lepkości W40, ma Cst 13,6. Czyli jest gorszy, słabiej smaruje? Znowu 2x droższy, kosztujący fortunę ma Cst 11,6. Rozumiem że ten olej zaciera silniki i floty wydają dziesiątki tysięcy za wymiany, by sobie zacierać silniki? Bo są oleje 5x tańsze z cst 14,5. Te 5x tańsze oleje mają nawet odrobinkę większą ilość TBN, tego samego producenta. Cst w 100C nie jest żadnym wyznacznikiem i wbij se to do łba, silniki są projektowane pod dane Cst i tyle w tym śmiesznym temacie. HTHS jest dobre do pokazania odporności i smarowania oleju, bo najważniejsze momenty pracy oleju i tak są w temperaturach grubo przekraczających 140 stopni, aczkolwiek jest to szukanie złotego środka w ZALEŻNOŚCI OD KONSTRUKCJI silnika. Niektóre wymagają lepkości rzędu W60, inne W20, bo mają milimetrowe kanaliki smarujące.

 

olej cywilny 0W40 bedzie mial NOACK srednio od 20 do nawet 50% wyzszy niz olej 5W40 dlatego aby ograniczyc spalanie oleju lepiej stosowac olej 5W40. Ubywa go o 1/3 mniej w skutku ewaporacji przy wysokich temperaturach niz oleju 0W40.

 

Różnice Noacka w olejach 0W40 w stosunku do 5W40 to DWA do TRZECH PROCENT. Najnowsze normy wymagają odparowywalności poniżej 13, te oleje potrafią mieć po 8-9, w zależności od jakości. Z łatwością możesz kupić olej 5w40, który ma noack większy, niż olej 0w40. Wszystko to wychodzi w metodzie CEC L-40-A-93, gdzie testuje się odrobinkę oleju W TEMPERATURZE 250C! Skąd ty bierzesz te brednie? 50% wyższy NOACK? Kyrie elejson.

 

Dajesz niestworzone bzdury i później ludzie czytają głupoty i mają sieczkę w głowie, tak jak ten:

 

kolego z tego co wywnioskowałem z poprzedniej strony to lepszy będzie jednak 5w40 cytując kolege:

 

Producenci przenoszą się na 0W, widać to. Najlepiej po mobilu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ktoś coś wie nt. olejów Xado i Mitasu? Generalnie ruska robota, aczkolwiek w testach wychodzą bardzo dobrze. Jakieś doświadczenia?

 

 

Aktualnie jeżdżę od około 1000km na oleju Neste City Pro 5W40 + Archoil 9100, płynna i aksamitna praca silnika, ubytków póki co mimo agresywnej jazdy nie zauważono

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Jak bardzo ważne jest stosowanie normy oleju BMW LL01 lub LL04? Niedawno wymieniłem na olej syntetyczny Valvoline i auto zaczęło dymić na niebiesko, zauważyłem że ten olej nie spełnia norm BMW, może to być powodem? Odma i filtr też zostały wymienione, wcześniej takich problemów nie było.
Opublikowano

Picknicku,

 

 

powyzej- 10 stopni nie ma roznicy czy olej jest 0W czy 5W, jego pompowalnosc i lepkosc rozruchowa beda identyczne, roznice kosmetyczne nie wplyna w zadnym stopniu na bezpieczenstwo rozruchu powyzej -10. Oczywiscie mozesz sie klocic ze 0,2% pompowalnosci i 0,7% lepsza lepkosc rozruchowa przy -10 to ma znaczenie ale bez mnie bo nie ma.

 

Im mniejsza temperatura, tym rozbieżność CST między 0W i 5W jest większa.

 

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-59833e85fc40f62b0f4d3a8446adc180

 

http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/images/graph_4_viscosity_comparison.jpg

 

Już w temperaturze 0C Pomiędzy 5w30 a 10w30 potrafiło być NAWET 40% różnicy w lepkości, która jest ponad 50x większa, niż optymalna dla silnika. A to już oleje 5w30. W -10C różnica jest jeszcze większa i wykresy jeszcze bardziej się rozchodzą, aż przy granicy płynięcia rozchodzą się w dziesiątki tysięcy procent. 0,2% różnicy pompowalności mają te same oleje, mówimy o różnicach od 50% w starcie w -30 po 10-30% w cieplejszych temperaturach. Różnica jest dramatyczna. Cst 15w40 w -30 stopni, wobec 0w40 to tysiące procent. Olej o podobnej lepkości podczas optymalnej pracy, potrafi być w zimnym rozruchu dziesiątki razy gorszy dla silnika. A nie brakuje rzeźników, którzy jeżdżą na 10w40 i gorszych.

 

 

Zamiast sie odniesc do tego co napisalem czyli to o czym byla mowa na poczatku gdzie napisales babiola ze 0W zawsze bedzie lepszy rozruchowo nawet przy +100 a nie ma to tak naprawde zastosowania powyzej -10 zaczynasz mydlic oczy ludzia CST i roznicami miedzy mineralnymi i syntetycznymi olejami i nawet nie umiesz skomentowac grafiku ktory sam zalaczyles.

 

a wiec wracajac do tematu podstawowego nie ma roznicy powyzej -10 stopni dla rozruchu bo o tym mowa czy masz 0W czy 5W

 

Powiem ci tak, wyższa lepkość to nie zawsze lepsze smarowanie, bo wtedy każdy chciałby lać do siebie 0w50. Cst w 100C musi być dobrane pod konstrukcję silnika.

 

Co do lepkości w 100C 5w40 vs 0w40.

 

PIERWSZY LEPSZY PRZYKŁAD.

 

SynPower™ Motor Oil SAE 5W-40

 

Cst 100C = 13,9

 

SynPower™ Motor Oil SAE 0W-40

 

Cst 100C = 13,5

 

Czyli BICZ PLIZ. Wysokie Cst nie jest żadnym wyznacznikiem, Cst ma być odpowiednie. Jeden silnik wymaga 17, inny 7. Oleje mobila 5w40 posiadały Cst około 13,7, co aż śmiesznie wyszło, są akurat pomiędzy 0w40 i 5w40 Valvoline. haha Najlepszy Millers, jakiego mają posiada dokładnie takie samo Cst w 100C jak Valvoline. 16 Cst w oleju W40? Co to za absurdalne teorie? Owszem, są W40, które mają wyższą lepkość w 100C, najtańsze mineralne kiepy mają po 15 Cst. Jakby mi się chciało, może bym znalazł jakieś [bAD] 20w40 za 2 zł za litr, co będzie miało ponad 15 Cst w 100C. Oczywistym faktem jest, że lepkości się odrobinkę przesuwają. 0W ma często ten procent inną lepkość niż 5W, a ten inną niż 10W i tak dalej. Moje oleje, o których wspominałem do ciężarówki są W40 i mają aż 14,5 Cst. Olej ten kosztuje grosze. Praktycznie 2x droższy olej tej samej firmy lepkości W40, ma Cst 13,6. Czyli jest gorszy, słabiej smaruje? Znowu 2x droższy, kosztujący fortunę ma Cst 11,6. Rozumiem że ten olej zaciera silniki i floty wydają dziesiątki tysięcy za wymiany, by sobie zacierać silniki? Bo są oleje 5x tańsze z cst 14,5. Te 5x tańsze oleje mają nawet odrobinkę większą ilość TBN, tego samego producenta. Cst w 100C nie jest żadnym wyznacznikiem i wbij se to do łba, silniki są projektowane pod dane Cst i tyle w tym śmiesznym temacie. HTHS jest dobre do pokazania odporności i smarowania oleju, bo najważniejsze momenty pracy oleju i tak są w temperaturach grubo przekraczających 140 stopni, aczkolwiek jest to szukanie złotego środka w ZALEŻNOŚCI OD KONSTRUKCJI silnika. Niektóre wymagają lepkości rzędu W60, inne W20, bo mają milimetrowe kanaliki smarujące.

 

znowu poleciales w jakis non sens i probujesz wybrnac z poprzednich falszywych informacji ktore podajesz. Tak oczywiscie kazdy silnik ma swoja konstrukcje ktora ogranicza typ oleju ktory mozesz wlac ale oczywiste jest rownierz ze w danej klasie olejow (tutaj mowilismy o 5W40 i 0W40 przypominam) bedziesz szukal najwiekszej lepkosci bo mimo to co mowisz wyzsza lepkosc to zawsze lepsze smarowanie

 

olej cywilny 0W40 bedzie mial NOACK srednio od 20 do nawet 50% wyzszy niz olej 5W40 dlatego aby ograniczyc spalanie oleju lepiej stosowac olej 5W40. Ubywa go o 1/3 mniej w skutku ewaporacji przy wysokich temperaturach niz oleju 0W40.

 

Różnice Noacka w olejach 0W40 w stosunku do 5W40 to DWA do TRZECH PROCENT. Najnowsze normy wymagają odparowywalności poniżej 13, te oleje potrafią mieć po 8-9, w zależności od jakości. Z łatwością możesz kupić olej 5w40, który ma noack większy, niż olej 0w40. Wszystko to wychodzi w metodzie CEC L-40-A-93, gdzie testuje się odrobinkę oleju W TEMPERATURZE 250C! Skąd ty bierzesz te brednie? 50% wyższy NOACK? Kyrie elejson.

 

 

 

tu sie klania matematyka albo raczej jej brak. Jezeli masz olej OW40 ktory ma noack 9% a olej 5W40 ktory ma noack 6% to roznica miedzy nimi wynosi 50% skali a nie 3%... a wiec odparowywanie na skutek wysokich temperatur oleju nie bedzie 3% wyzsze tylko 50% wyzsze... i nie, nie znajdziesz mimo tego co mowisz oleju z tym samym SAPS tego samego producenta, 5W40 z NOACKiem wyzszym od oleju 0W40. Aby bylo prosciej do zrozumienia, nie znajdziesz oleju LL01 0W40 ktory ma noack mniejszy od oleju 5W40 LL01 tej samej marki. Dlaczego ?bo wlasnie po to sie kupuje 5W40 aby miec nizszy noack miedzy innymi.

A wiec wracajac do twoich poprzednich wypowiedzi i sedna calej sprawy ktora probujesz rozmydlic teraz to stosowanie nagminie 0W40 w BMW "bo jest lepszy" jest bzdura.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Panowie, jeździłem kilka wymian na Valvoline MST C3 5W30 ( jeszcze sie nazywał extreme mst c3) i polecam, silnik nie bierze oleju, ładnie i szybko się napełnia zimą.

DPF bez większych problemów. Praca silnika jak na 250k km bez zastrzezen.

 

Wkrótce zbliża sie pora kolejnej wymiany i zauważyłem że pojawil sie nowy olej MST C4 5W30.

 

Parametry:

 

Valvoline MST C3 5W30:

SAE Viscosity Grade 5W-30 Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445

12,3

Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. ASTM D-445

72

Viscosity Index ASTM D-2270

170

Viscosity, mPa.s –30°C. ASTM D-5293

<6200

TBN, mg KOH/g ASTM D-2896

7,0

Pour Point, ºC ASTM D-5949

-42

Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052

0,852

Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92

234

 

VAlvoline MST C4 5W30

Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445

12,2

Viscosity, mm2 /s @ 40 ºC. ASTM D-445

73

Viscosity Index ASTM D-2270

165

Viscosity, mPa.s –30°C. ASTM D-5293

<6200

TBN, mg KOH/g ASTM D-2896

7,9

Pour Point, ºC ASTM D-5949

-45

Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052

0,850

Flash Point, C

224

 

cenowo podobne.

Obiektywnie, który lepszy?

Opublikowano

Panowie będę wymieniał olej i proszę o podpowiedź, który będzie bardziej odpowiedni do mojej 330ki (przebieg ~205 KKM)

- http://motul.sklep.pl/pl/home/101-motul-8100-x-clean-5w-30-5l.html

 

- http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3789-olej-silnikowy-motul-8100-x-clean-efe-5w30-1l

 

Ten drugi jest jakiś EFE i nie mogę sie doszukać który byłby bardziej odpowiedni.

?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Martines_Lesz do 330i lepszym wyborem będzie x-cess, dodatkowo wybrałbym 5w40.

bodo67 wybrałbym 5w30, oczywiście z normą ll-04, bo dpf zapewne siedzi jeszcze w aucie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Martines_Lesz do 330i lepszym wyborem będzie x-cess, dodatkowo wybrałbym 5w40.

bodo67 wybrałbym 5w30, oczywiście z normą ll-04, bo dpf zapewne siedzi jeszcze w aucie :roll:

Kolego mam starą fotę :wink: Pytam o olej do 330xD z DPFem :)

A co koledzy myślicie o oleju Fuchs TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL ?

Opublikowano

Przede wszystkim witam wszystkich serdecznie.

 

Przyznaję, że zgrzeszyłem, bardzo zgrzeszyłem, ale końcem końców nawróciłem się i po wielu latach (ostatnio za małolata e36 2.5 tds w latach 90tych) wczoraj wpłaciłem depozyt (komis czeka na pomalowanie lotki na bagażnik - nie wiem czy ją założę, ale skoro płacę to "biere" :)) na E92, 325i, 2010, silnik N53B30, automat.

 

Jestem mocno nie w temacie, ale nie jestem świeżakiem w internetach więc zanim popełniłem tego posta przeczytałem kilkadzisiat stron tego tematu. Mam sporo pytań, głównie o oleje, ale i trochę pobocznych. Liczę na wyrozumiałość :) (nie chcę zaśmiecać nowym wątkiem).

 

Kilka słów o aucie tematem wstępu:

 

- E92, 325i, 2010, silnik N53B30, automat.

- przebieg 138000 km

- od nowości serwisowane w ASO (ostatnio 12000 km temu)

- auto jeździło, jeździ i będzie jeździło w Anglii więc temperatury w granicach 0-25 stopni (przebieg podaję w kilometrach dla Waszej wygody, w końcu to polskie forum)

- jeżdzę w 90% po mieście w tym zdecydowana większość to jazda na zimnym silniku (praca - dom to 2.5 km w każdą stonę)

 

A teraz do meritum.

 

1. Po pierwsze primo. Olej do silnika.

Zakodowałem już, że zmiany oleju co 8000 - 10000 km, lub rok (czego trzymam się od zawsze) Kiedy czytałem wpisy w okolicach 40tej strony wątku (rok 2014) prym wiódł Motul1 New Life 0W40, ale wpisy poźniejsze często dominował MOTUL XCESS 5W40. Co polecacie dla mnie? Czy coś do niego dodać. Czy zrobić płuknie przed wymianą i czym?

 

2. Po drugie ultimo. Olej do skrzyni i sama skrzynia.

Nie wiem czy (i jak to sprawdzić) mój egzemplarz w tym roczniku, z tym silnikiem miał montowaną tylko jedną skrzynie czy były różne jej wersje. Wiem, że BMW nie zaleca wymiany oleju, ale jak pisaliście warto to zrobić. Pytanie jaki olej i czy coś do niego dodać?

 

3. Po trzecie. Cisnę poboczem.

Wyczytałem w tym wątku, że N52 lubi palić olej i zapiekać pierścienie? Czy mój silnik (N53B30) też na to cierpi? (domyślam się, że to podobne do siebie konstrukcje, ale zupełnie nie mam pojęcia co je różni).

 

Z góry dziękuję za jakikekolwiek zainteresowanie, a nawet za dojechanie do końca tego wpisu :)

 

Pozdrawiam

 

EDIT: to, że w 90% jeżdzę po mieście absolutnie nie znaczy, że nie depnę na pedał gazu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Też mam ten silnik i napiszę Ci co ja zrobiłem. Po kupnie wymieniłem na Motul X-Cess 5W40 bez płukania i tak póki co zostawię. Skrzynię masz raczej tą co ja czyli producenta ZF, model 6Hp26. Wymieniłem olej zapobiegawczo, oczywiście razem z miską bo jest z nią zintegrowany filtr. Olej Ravenol, nie pamietam ile wchodzi, ale za całość zapłaciłem 1170zł. W temacie skrzyń pytaj użytkownika gorik79.

Ogólnie silnik N52 a N53 to dwa różne silniki. Wybrałeś fajny silnik ale niestety problemowy (wtrysk bezpośredni).

Najlepiej będzie jak będziesz pytał w osobnych tematach, które już są pozakadane, bo tak będzie bardziej konkretnie, a nie będziemy zaśmiecać wątku o olejach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy olej VR1 Racing 5W50 można zastosować w moim aucie? Nie mam dpf-a. Wymieniam olej co 10-12 tyś km. Chcę zmienić na 5w50 z 5w40 aby zmniejszyć zużycie oleju obecnie 0,2/ na 1000km. Czy podejdzie ten Valvoline?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki konkretnie olej teraz lejesz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X-cess'a teoretycznie powinien mniej pobierać i taki bym zalał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja z czystym sumieniem polecam Neste City Pro 5w40 na full bazie PAO, różnica jest kolosalna, zero ubytku 2000km po wymianie, gdzie na toptecu 4100 od LM ubywała jedna kreska. Czuć, że odparowanie przy oleju na bazach PAO jest mniejsze niż przy HC, kultura pracy super.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Dzięki kolego za głos w sprawie. Już kupiłem jednak x-cessa. Jak najłatwiej pozbyć się 0,5 l oleju przed płukanką, bo mam full stan starego i brak miejsca na płukankę. Najłatwiej przez filtr oleju?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Coś do 330d bez dpf kreconej na 330 PS ? Napewno 5w40 aczkolwiek mam dylemat miedzy:

 

LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL HIGH TECH 5w40 norma ll98

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 norma ll01

NESTE CITY PRO 5W40 norma ll04

 

Proszę o opinie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.