Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Picknik tak długo jesteś na forum, a tak mało czytałeś wątek o olejach. Ponad 100 stron ludzie doradzają sobie w wyborze odpowiedniego oleju, a Ty nie wiem po co robisz burzę w szklance wody. To co piszesz jest wiadome od dawna i nie odkryłeś niczego nowego. Upierasz się mocno przy swoim , ale zostaw też wybór ludziom. Jeśli uważasz, że wybór klasy lepkościowej 0W jest jedyny rozsądny, to napisz do producenta, że robi błąd wypuszczając oleje klasy 5W i całą resztę. Może powinni się czegoś dowiedzieć, bo póki co produkują niepotrzebnie oleje i są nieświadomi, że wystarczy zrobić jeden.
Opublikowano
Jak ktoś mi znajdzie chociaż jeden argument za tym, by stosować 5w-15w zamiast 0w, oczywiście z tą samą lub bardzo bliską lepkością w 100C, to stawiam piwo. Oleje nie są produkowane by było dobrze, tylko są produkowane by jak najwięcej zarobić z jak największej palety wyboru. Będzie mit, że trzeba lać jakieś 15w do starych silników, to producenci będą klepać to hektolitrami.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ale po co Ty nam dajesz takie zadanie? Napisz do producenta i niech Ci skrzynkę postawią, Twoje zdrowie!
Opublikowano
Do producenta sobie napiszę, jak będę chciał posłuchać marketingowych głupot. Jest tutaj bardzo dużo ludzi co poleca 5w do silników, więc ich się pytam, dlaczego polecają 5w, zamiast 0w i niech dadzą chociaż jeden argument.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Polecają, ponieważ producent silnika przy współpracy z producentem oleju, dobrali olej odpowiedni dla silnika. Pomijając, że dobór ten został zweryfikowany przez użytkowników, którzy polecają (tak jak Ty) olej innej firmy, jak również innej klasy lepkościowej, to nadal większość ludzi wybierze to co zaleca producent. Jeśli producent zaleca 5W30 to taki zaleją i nie przekonasz ich, mimo Twoich szczerych chęci. Pora wyluzować i chętnym doradzać, a resztę... im nie pomożesz.
Opublikowano
Polecają, ponieważ producent silnika przy współpracy z producentem oleju, dobrali olej odpowiedni dla silnika. Pomijając, że dobór ten został zweryfikowany przez użytkowników, którzy polecają (tak jak Ty) olej innej firmy, jak również innej klasy lepkościowej, to nadal większość ludzi wybierze to co zaleca producent. Jeśli producent zaleca 5W30 to taki zaleją i nie przekonasz ich, mimo Twoich szczerych chęci. Pora wyluzować i chętnym doradzać, a resztę... im nie pomożesz.

 

Taka prawda..., trudno się nie zgodzić.

Opublikowano
Ja chcę jeden argument od tych, co osobiście polecają oleje 5-15w, nie patrząc na producenta. Tych od "lej 15w40 bo masz już 250,000 km" To, że ludzie słuchają producentów mnie nie dziwi. Sami producenci często nie wiedzą co lać do ich silników, nierzadko dają do wyboru oleje od W30 aż po 20W50. Zostawiają problem serwisom i użytkownikom.
Opublikowano
Ja zalałem właśnie Castrola 0W40. Za 10 tysięcy kilometrów będę mógł się wypowiedzieć. Póki co widzę jeden subiektywny minus względem 5W-30. Jak ostatnio dłubałem przy aucie i zostawiłem silnik włączony od zimnego do pełnego nagrzania, nawet po pełnym nagrzaniu trochę głośniej pracował, jakby popychacze. Ale jest to scenariusz dość rzadki, a po każdej, nawet krótkiej jeździe, silnik pracuje absolutnie prawidłowo.
Opublikowano
5w30 i 0w40 to dwie różne bajki, bardzo odważna zmiana lepkości. Ja od początku dyskutuję o olejach o tej samej lepkości, bo 0W40 ma tą samą lepkość co 15W40 i nie widzę sensu, kto normalny będzie sobie katował silnik tak złym do zimnego rozruchu silnika olejem, jakim jest 15W40, zamiast lać 0W40. Wyjątkowo można taki lać do wielkich silników ciężarówek, gdzie zimny rozruch jest rzadko, a cena oleju jest dramatycznie wysoka. Ale w osobówce, gdzie różnice w olejach to koszt rzędu 20-80 zł rocznie?
Opublikowano
Tak, wiem że to o czym piszę to bardziej przez górny indeks 40, ale żeby przejście na 40 było odważnym ruchem? Już nie przesadzajmy, 30 i 40 ma praktycznie taką samą lepkość w punkcie pracy. Co do 5W i 0W to też raczej nie spodziewałbym się wielkiej różnicy zwłaszcza przy takich zimach jak ostatnio mamy.
Opublikowano
W30, a W40 to zwykle zmiana ~15-20% lepkości. W zależności od oleju, 0W40 mogą mieć zwykle 13-14 Cst, a 5W30 zwykle 11,5-12,5. Jak dla mnie, taka zmiana lepkości jest spora dla tego samego silnika, bardzo ważna zmiana. Co do 5W i 0W, tutaj jest to nie istotne, ma być jak najmniej lepkości. A mniej lepkości = 0W. Nie wiem co ma do tego zima. Jest lato, potrzebujesz jak najmniejszej lepkości, jak rano odpalasz auto.
Opublikowano

Ty chyba masz za cel upierać się po prostu przy jakimś swoim przekonaniu jeżeli już tak skupiasz się na tym rozruchu auta i nie widzisz różnicy między tym jak ma on miejsce przy -20 stopni i +20 stopni.

 

Co do różnicy lepkości w 100 stopniach, Edge 5W30 ma 12.1, a 0W40 ma 12.8, więc jest to 5-6 procent różnicy.

Opublikowano

Tak jak wspomniałem

 

0W40 mogą mieć zwykle 13-14 Cst, a 5W30 zwykle 11,5-12,5.

 

Skrajne 12,5 do 13 ma niewiele, ale skrajne 11,5 do 14 ma wiele. Nie podałeś oleju, więc napisałem widełki.

 

 

jeżeli już tak skupiasz się na tym rozruchu auta i nie widzisz różnicy między tym jak ma on miejsce przy -20 stopni i +20 stopni.

 

Owszem, nie widzę różnicy. I w -20 stopniach W5 będzie gorszy i w 20 stopniach W5 będzie gorszy od 0W. W 80 stopniach nadal 0W będzie lepszy, od 5W, aż do 100 stopni, gdzie Cst osiąga swoje optymalne właściwości, wtedy możesz mieć i 20w40. To nie jest moje przekonanie, to fizyka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

niechce mi sie wszystkiego czytac awiec skomentuje ostatnie posty :

 

 

Owszem, nie widzę różnicy. I w -20 stopniach W5 będzie gorszy i w 20 stopniach W5 będzie gorszy od 0W. W 80 stopniach nadal 0W będzie lepszy, od 5W, aż do 100 stopni, gdzie Cst osiąga swoje optymalne właściwości, wtedy możesz mieć i 20w40. To nie jest moje przekonanie, to fizyka.

 

jak chodzi o oleje "pelnowartosciowe" czyli nie mid lub low lub 0 sapsy :

 

powyzej- 10 stopni nie ma roznicy czy olej jest 0W czy 5W, jego pompowalnosc i lepkosc rozruchowa beda identyczne, roznice kosmetyczne nie wplyna w zadnym stopniu na bezpieczenstwo rozruchu powyzej -10. Oczywiscie mozesz sie klocic ze 0,2% pompowalnosci i 0,7% lepsza lepkosc rozruchowa przy -10 to ma znaczenie ale bez mnie bo nie ma.

 

jak chodzi po co brac 5W40 zamiast 0W40 jezeli nie parkujesz na polnocy norwegi, tylko dwa EWIDENTNE PRZYKLADY ale jest ich wiecej :

- oprocz wyjatkow (drogich wyjatkow jak RLO), oleje 5W40 cywilne tej samej marki beda mialy srednio Lepkosc przy 100°C od 5 do 10% wyzsza niz oleje 0W40. Czyli smarowanie oleju 5W40 bedzie zazwyczaj o 5 do 10% lepsze (Motul, Mobil, Valvoline itd). Wynika to z ograniczen kosztow stosowanych przez producentow. Mozna zrobic olej 0W40 z ta sama lepkoscia przy 100 jak 5W40 ( tego samego producenta) ale te ktore znam kosztuja jakies 80 zl za litr, albo producent zaniza 5W40 aby miec identyczne do 0W40 (np castrol) i wtedy nie ponosi kosztow ale masz wtedy oleje 5W40 z cst przy 100 : 13 do 13,5 (jak typowe 0W40) a powinny miec od 14 do nawet 16.

 

- olej cywilny 0W40 bedzie mial NOACK srednio od 20 do nawet 50% wyzszy niz olej 5W40 dlatego aby ograniczyc spalanie oleju lepiej stosowac olej 5W40. Ubywa go o 1/3 mniej w skutku ewaporacji przy wysokich temperaturach niz oleju 0W40. zreszta ekstremalna spalanie olejow 0W40 jest bardzo zauwazalne w 335i z chipem ktore jezdza na Mobil 1 0W40. tutaj to juz nie kwestia ceny tylko ograniczen technicznych.

 

Rynek oleju to rynek ceny. Biorac olej 0W40 zamiast 5W40 chociaz nie parkujesz przy -40 rezygnujesz z lepszego smarowania i lepszej wytrzymalosci oleju na ewaporacje przy wysokich temperaturach na rzecz niczego bo rozruch samochodu przy standardowych temperaturach bedzie tak samo bezpieczny przy 0W czy przy 5W

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Moze nie do konca zrozumialem sens zdania (nie widze zwiazku tak naprawde) bo sie odnosilem do stwierdzen ogolnych picknickaa nieczy 5W30 jest lepszy od 5W40 do danego typu silnika.

 

Silniki BMW, rozumie ze mowisz o N52 z Vanosem, nie maja problemu ze smarowaniem glowicy tylko maja problem z geometria glowicy ktora wytwarza nieprawidlowa cyrkulacje oleju i wplywa na kilka spraw jak miedzy innymi klekot wyciszaczy i w bardzo ekstremalnych i rzadkich przypadkach na suche plamy powstajace na cylindrach.

 

Jezeli nie pilujesz nagminie auta i nie doprowadzasz temp oleju ciagle do 140 albo nie parkujesz na biegunie polnocnym to czy wezmiesz 5W30 czy 5W40 LL01 jakiejkolwiek marki zreszta nie ma znaczenia jezeli wymieniasz olej co 10 tysi max.

 

jakmasz 335D/335i z chipem i korzystasz z tych 400+ koni napotege to wybor oleju i dodatkow ma swoje znaczenie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam.

Panowie chcę zmienić olej poprzednio miałem Motula 5w30 8100 e clean llo4, w sklepie kolega ze sklepu zamówił mi motula 8100 x clen FE który będzie lepszy ten z oznaczeniem fe nie miał jako byłby do bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Panowie chcę zmienić olej poprzednio miałem Motula 5w30 8100 e clean llo4, w sklepie kolega ze sklepu zamówił mi motula 8100 x clen FE który będzie lepszy ten z oznaczeniem fe nie miał jako byłby do bmw

ten FE nie spełnia norm przewidzianych dla BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpowiedzcie proszę jaki olej wybrać do bmw E90 M57 bez dpf, przebieg 180 tysięcy, 70% miasto 30% trasa. Średnio na 10 tys. km auto zużywa około 0.9 litra.

Ostatnio stosowałem Fusha 5w30 + archoli 9100. Olej zmieniam co około 12 - 15 tys km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpowiedzcie proszę jaki olej wybrać do bmw E90 M57 bez dpf, przebieg 180 tysięcy, 70% miasto 30% trasa. Średnio na 10 tys. km auto zużywa około 0.9 litra.

Ostatnio stosowałem Fusha 5w30 + archoli 9100. Olej zmieniam co około 12 - 15 tys km.

 

Olej jest OK, można przy nim zostać, można szukać innego.

 

Sam osobiście wymieniam co 8-10 tyś max, gdyż po 8 tyś olej drastycznie traci swoje właściwości.

 

Więc zamiast poszukiwać droższego (i być może lepszego) oleju, skupiłbym się na jego częstszej zmianie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info. Myślałem o przejściu na 0w40 Mobil 1 New Life LL01, co by mniej ubywało?
Opublikowano
bedze bardziej ubywac niz fucks 5W30, przejdz na motul xcess 5W40 aby mnieh ubywalo

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja tez mam E91 M57 3.0d i ostatnio zmienilem olej na motul xclean 5w30 i silnik przestal brac olej. Nie bral jakos ogromnie duzo poprzednio ale od krechy do krechy nie dalo sie przejechac 10tys. Tak wiec polecam. Natomiast, chociaz szpecem nie jestem, wg mnie nie powinno sie stosowac w40 bo to jeszcze bardziej wysila rozrzad ktory i tak ma niezbyt dobra opinie - wystarczy poczytac watek o pekajacych lancuchach.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.