Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

E90 2006r N46

Właśnie jest robiony remont silnika. Pierścienie,uszczelniacze,planowanie itp

jazda 90% miasto centrum korki itp krótkie podjazdy

Jaki olej mam wybrać do silnika po remoncie ?

Motul 5w40 x-clean będzie dobry ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dobry :) ja od siebie mogę polecić Liqui Moly TopTec 4100 5W40 + 250ml Archoil 9100

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
hmm mieszanie borum i mobileniu tojakklasc maslo na margaryne:)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie polecasz takiego rozwiązania? to do czego to dolewać tego 9100 archoila... producent nic o tym nie pisze.

 

A co powiesz o Valvoline Synpower Xtreme MST 5W40 C3?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
nie mowie ze nie polecam tylko faktycznie oleje LM sa z duzym dodatkiem mobi a wiec jezeli wierzysz w zapewnienia producenta ze jest to najlepsze rozwiazane to dodawanie Boru do oleju (ktory jest innym mozliwym sklednikiem ochronym olejow) nie ma zbytnio sensu chybaze nie wierzysz w zapewnienia LM ze Mobi bedzie najbardziej skuteczny ale wtedy nie ma sensu brac ich oleju. Mi chodzilo bardziej o logike postepowania niz o samefekt koncowy ktory na pewno bedzie dobry :) (nie ma interakcji mozliwych miedzy borum a mobi)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co powiesz o Valvoline Synpower Xtreme MST 5W40 C3? będzie lepszy niż LM 4100? to jest w sumie hydrokrak, a Valvo to full syntetyk hmm..

 

fakt jest taki, że po LM TopTec4100 + Archoil 9100 silnik się mega wyciszył (popychacze, które czasem minimalnie potrafiły zaklepać) i chodzi bardzo miękko.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Już było wcześniej że bardzo dobry olej, ale teraz już nie ma serii xtreme, valvoline zastąpił ją po prostu nazwą synpower mst.

 

Aczkolwiek olej ten w testach na yt gdzie podawałem wcześniej link wypadł słabo, a nawet źle.

Opublikowano

Witajcie Panowie (i Panie? :-)

cholera, mam problem z niskim ciśnieniem oleju. Myślę, że wiąże się to z olejem, dlatego nie miejcie za złe, że w tym wątku.

 

Historia problemu w skrócie:

Bmw e90 LCi 318 143km, automat, 2010 rok. Kupiłem z przebiegiem 40.000km, wszystko z grusza ok. Do czasu... ostatniej wymiany oleju. Początkiem kwietnia wymieniłem olej w ASO, coby podtrzymać historię (wymieniamy co 10-13.000km i co rok). Jeździłem na krótkich odcinkach i po ok. 400km podczas jazdy wywaliło komunikat o 'zbyt niskim ciśnieniu oleju" (z 30min jazdy, silnik się zagrzał, na wolnych obrotach komunikat. Po zgaszeniu i włączeniu brak komunikatu).

Zaczął się strach, zaczęła się zabawa. Zmieniłem czujnik i dalej to samo. Pojechałem do ASO reklamować olej, na co pan powiedział, że nic z tych rzeczy, dlatego zbadaliśmy go manometrem. Wyszło 0,3 bar na wolnych,1,2bar na 1500, 4 bar na 4000... Panowie zalecili zmianę zaworu ciśnienia.

I teraz zastanawiam się czy nie zmienić oleju? Czy to nie jego sprawka? Wcześniej lali castrola 5w30 zdaje się, teraz inny.

 

Stoję przed wyborem: olej i filer czy zawór. Nie wiem co zrobię, ale czy mógłbym prosić Was o opinię na co wymienić? Czy ten z aso jest zły i np. kupić Motul xcess 5W40? Przebieg 100.000km, żadnych płukanek nie było, wcześniej z ASO i Castro 5w30 ostatnio.

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano
raczej nie olej. imo i raczej nie zawor. pojedz to jakiegos specjalisty innego niz ASO.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

chciałbym zmienić TopTec 4100 na LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40, pytanie brzmi czy to do N53 podejdzie? Pytam, bo spełnia normę BMW LL98, a u mnie jest 04.

 

I pytanie, czy jest sens lać do tego silnika przykładowo Valvoline VR1 Racing 5W50?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

u ciebie mozesz zejsc do LL01 np seria motul xcess, 98 to juz nisko

Valvoline racing 5W50 absulutnie nie odpowiednie do tego silnika przy uzytkowaniu codziennym.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co przemawia za tym, że nie jest odpowiedni do mojego silnika? W sumie to 5W50, nie 10W60 :D problem ze mną jest taki, że ostro pałuję silnik (oczywiście rozgrzany) i przy przebiegu 100tys km mam zużycie około 250ml/1000km przy mojej jeździe. W związku z tym szukam odpowiednio wytrzymałego cieplnie oleju przy okazji takiego, który dobrze ochroni przed tarciem, myślałem, że ten 5W50 będzie git.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

To jest olej stosowany w Koenigseggach i w muscle carach amerykanskich z wymiana co tysiac kilometrow... albo po wyscigu...

To nie jest olej do jazdy cywilnej tylko do wyscigow a przy jezdzie w miescie bedzie sie szybko pozbywal swoich mozliwosci ochronnych. Z punktu stricte technicznego ma nie odpowiedni HTHS dla BMW (akurat zbyt wysoki i mimoze BMWpodaje w specyfikacji HTHS powyzej 3,5 to dlatego ze nie przewidzialo ze ktos moze uzywac olejow do wyscigow w samochodzie cywilnym ).

Jezeli chcesz miec cos ultrza wytrzymalego to zalej dobry 5W40 LL01 (np Motul xcess 5W40) + ArchoilAR9200 i bedziesz mial film olejowy nie do zdarcia a jednoczesnie bedziesz mogl uzytkowac samochod cywilnie.

 

BMW to nie jest samochod sportowy tylko dla 40 letniego niemca. :mrgreen:

 

chcesz samochod wyscigowy ktorym mozna jedzic naulicyw podobnych pieniadzach to kup Lotusa. :D

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to biorę tego Valvoline Synpower MST C3 5W40 myślę, że będzie wytrzymalszy niż Liqui Toptec 4100 :) Valvo to full syntetyk na PAO? Pytam, bo nie mogę nigdzie znaleźć.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Zmieniłem po 12tys km jazdy Millers EE longlife 5w40 LL04 na Millers CFS 5w40 i jedyny minus przy sportowych olejach w benzynowym cywilnym aucie to, że częściej do 10tys-12 tys km max trzeba je wymieniać bo katalizator bardziej dostaje w kość ,a po za tym same plusy jak zapewniło Millers Polska ten olej bardziej chroni części mechaniczne niż fabryczny LL01 czy LL04 zalecany który musi sprostać i środowisku i ochronie jako takiej w silniku :wink: Ciekawe jest to że sportowy olej nie mogą polecać tylko muszą to co jest w katalogu firmy dla danego modelu ,a reszta na odpowiedzialność właściciela :wink: :)
Opublikowano
Pacjent to Dzięcioł :) e90 N53 3.0i przebieg 135k Motul xcess 5w40 czy xclean 5w40 ?? a może coś innego ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie, dzisiaj natknąłem się na oliwę firmy Neste - na chwilę obecną jeśli chodzi o PAO to jest to chyba lider w rankingu cena/jakość? Ktoś używa? Mało w internecie informacji bo i dystrybucja nie jest chyba tak mocna jak Motule, Mobil1 i inne. Rivasi, co Ty na to? Sprawdzi się 5W40 Neste City Pro przy mojej jeździe? Czy lepiej 0W40, który jest LL-01? Powiem szczerze, że parametry ma bardzo dobre..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Kolego Rivasi jako jesteś w moich oczach guru olejów to co możesz powiedzieć o oryginalnym oleju bmw 0w30 LL04 bo mogę kupić 12 butelek 1litrowych (karton) w dobrej cenie ale zastanawiam się czy inny olej nie będę lepszy do mojej 335d.? Co możesz polecić?
Opublikowano
ws olejow sportowych

 

A/ nie bierzesz pod uwage zupelnie ze olej cywilny ma kilkaktotnie wieksza wytrzymalosc na rozcieczanie paliwem niz olej wyscigowy ktory w tej kwesti ie nie ma zadnej odpornosci bo samochod wyscigowy nie ma takiej potrzeby a jest to pierwsza rola oleju cywilnego. Handlowiec (bo na pewno nie jest to technolog albo chemik) z Millers Polska ktory ci tak powiedzial, nie wie co mowi i naraza swojego klienta. Powiem inaczej : jest to prawda jezeli wymieniasz twoj olej w aucie co 1K km/1 tydzien.

 

B/absolutnie moga polecac jaki kolwiek olej bez zadnych certyfikatow czy to konstruktora czy srodowiskowych do stosowania w danym silniku ale bioraza to pelna odpowiedzialnosc i zreszta sa firmy ktore tak robia (np Amsoil).Ale nie zrobia tego w tym przypadku bo jak sami pisza :

 

Przeznaczony do silników samochodów wyścigowych i rajdowych o małej pojemności, osiągających wysokie obroty maksymalne oraz do większych silników, gdzie czas trwania zawodów jest krótki

 

Slowo ktore ma tu znaczenie jest KROTKIIIIIIII (z akcentem austriackiego officera z czasow rozbiorow jak mowi RZESKI w reklamie tyskie ) ! Dodam jeszcze ze to olej z bardzo starej technologi, dzisiejsze oleje cywilne go przewyższają.

 

Pacjent to Dzięcioł :) e90 N53 3.0i przebieg 135k Motul xcess 5w40 czy xclean 5w40 ?? a może coś innego ??

 

Xcess 5W40

 

Kolego Rivasi jako jesteś w moich oczach guru olejów to co możesz powiedzieć o oryginalnym oleju bmw 0w30 LL04 bo mogę kupić 12 butelek 1litrowych (karton) w dobrej cenie ale zastanawiam się czy inny olej nie będę lepszy do mojej 335d.? Co możesz polecić?

 

Dziekuje. :oops:

Jezeli bysmial 320D to powiedzial bym bierz natychmiast jak masz dobra cene a tak to ci powiem poczekaj do jutra jak sprawdze jedna rzecz. Silnik jest po chipie ?

 

panowie, dzisiaj natknąłem się na oliwę firmy Neste - na chwilę obecną jeśli chodzi o PAO to jest to chyba lider w rankingu cena/jakość? Ktoś używa? Mało w internecie informacji bo i dystrybucja nie jest chyba tak mocna jak Motule, Mobil1 i inne. Rivasi, co Ty na to? Sprawdzi się 5W40 Neste City Pro przy mojej jeździe? Czy lepiej 0W40, który jest LL-01? Powiem szczerze, że parametry ma bardzo dobre..

 

ja bym bral olej LL01. Dlaczego potrzebujesz 0W40 ? stoisz pod chmurka w suwalkach?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
neste city pro jest LL04 a zwykły neste 5w40 LL01 - miałeś do czynienia z tą firmą? bardzo mało opinii w PL, a jak już są to tylko i wyłącznie dobre.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Rivasi trochę mylisz pojęcia :) słowo krótki nie oznacza ,że ten olej traci swoje właściwości tylko że przy tej specyfikacji 5w40 gdy go się używa w sporcie to jest olej nadający się na krótsze odcinki sportowej jazdy w większych silnikach np powyżej 2.0 a nie że się utlenia szybciej ;) gdy ktoś chce się ścigać na dłuższych rajdach wyścigach należy stosować 10W50 10w60 zresztą jest to dokładnie opisane na każdym ich oleju a nie jedna etykieta jak to w przypadku innych marek bez wględu na użytkowanie;) Ten olej najnowszy to najnowszy wyrób jest i oprócz 3estrów PAO ma nanocząsteczki za co jako jedyny olej dostał nagrody światowe.CFS jest bardziej odporny na utlenianie niż seria właśnie z racji że bardziej czyści silnik to zatruwa bardziej środowisko niż mid sapy;)Zresztą wszystko jest opisane na stronach Millers dużo osób zalewa do eMek ten olej 10w60 w porównaniu do szajsu castrola sobie millersa chwalą jedyny minus to nie jest olej longlife na 30tys km;)
Opublikowano

Maxi nie chodzi o utlenianie tylko o rozcieczanie (inne slowo inne znaczenie) oleju paliwem.

Nie mam nic przeciwko Millersowi chodzi o to ze Oleje sportowe nie zostaly przewidziane do uzytkowaniu codziennego miedzy innymi trasy bez nagrzania silnika po miescie. Bardzo ale to bardzo zle znosza takie traktowania i chwilowe TBN w takim wypadku spada do zera i olej nie zapewnia juz zadnej ochronny. Przy okazji ich mieszalnosc z paliwem jest wysoka czyli paliwo nie odparowuje nawet jak silnik sie nagrzeje. Nie ma to znaczenia w sporcie motorowym bo olej jest wymieniany po kazdych zawodach (a tak naprawde przed i zlewany po).

 

Ma to ogromne znaczenie jednak w cyklu cywilnym uzytkowania auta.

 

Jak chodzi o Estry masz 100% racje tylko nie ma mozliwosci znac jakosci tych estrow i jakos o dziwo nie wiemy o jakie estry chodzi dokladnie a biorac pod uwage cene oleju to mozna miec watpliwosci co do tych zagadnien i mozna sie najwyzej opierac o marketing producenta.

 

i wiesz mi ze nie czesto myle pojecia jak chodzi o oleje a jezeli mi mowisz ze wymieniasz olej do motorsportu co 10/12 tys km i ze to jest "Czesciej" a rozumiem ze to kolejna podpowiedz handlowca Millersa to zwrocil bym uwage ze samo to pokazuje ze handlowiec (jak czesto) nie ma podstawy technicznej i czesto w rozmowach z klientami ponosi go fantazja bo Millers to rzetelna firma i jeszcze raz moga polecac co chca ale w tym wypadku tego nie robia BO... to nie jest olej ktory jest odpowiedni do samochodu cywilnego.

 

I szczerze nie sadze aby to byl najnowszy wyrob Millers ten Millers CFS 5w40 bo to olej ktory spelnia ledwie norme API SL a wiec jest do tylu tak o 8 lat a wiec ma w wielu dziedzinach nizsze normy niz wiele olejow cywilnych aktualnych (przypomne norma aktualna to SN). Zreszta jego podawane charakterystyki to potwierdzaja a producent podaje najlepsze i omija te ktore mu sa nieprzychylne...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Może być racja z tym rozcieczaniem nie wchodzę w polemike ale sądze że przez 10tys km nic się takiego nie stanie bo już by były negatywne opinie czy to w u nas czy na świecie nic takiego nie znalazłem;) wszyscy chwalą tego CFS'a w cywilnych usportowionych czy typowo rajdowych wyścigowych autach.Gość w Millers Polska nie polecił mi go to był mój wybór oni polecają tylko to co katalog millersa proponuje do danego modelu samochodu i oni tego się trzymają.Jednak jak już zalałem Cfs to gość powiedział że ten olej przewyższa parametrami oleje OEM i to wszystko;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.