Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak tam, udało się coś ustalić? :cool2:

jeszcze chwila cierpliwosci, w poniedialek bede mial ostatnia odpowiedz. (Moze wczesniej ale najpozniej w poniedzialek)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ok, dzięki , fajnie że się jakoś tam zaangażowałeś żadkie to obecnie ...
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Ok, dzięki , fajnie że się jakoś tam zaangażowałeś żadkie to obecnie ...

 

Jestem ciekawy z natury !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

jaki polecacie olej do bmw 320d 163KM (chip na 200) 2005

oczywiście LL04, ale tą normę spełnia w ogóle kilka olej 0W40? 5W40? 5W35? 0W30 ?

olej wymieniam według wskazań komputera, pomiędzy wymianami z 1-2l trzeba dolać, większość kilometrów robię w trasie (nad morze czy w góry)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaki polecacie olej do bmw 320d 163KM (chip na 200) 2005

oczywiście LL04, ale tą normę spełnia w ogóle kilka olej 0W40? 5W40? 5W35? 0W30 ?

olej wymieniam według wskazań komputera, pomiędzy wymianami z 1-2l trzeba dolać, większość kilometrów robię w trasie (nad morze czy w góry)

Możesz poczytaj bo jest co i na te pytania znajdziesz z nawiązką wyczerpujące odpowiedzi w odpowiednim dziale viewforum.php?f=88

Opublikowano
w rsuméé 320si - alien w silniku, czym napoic bestie aby ja uspokoic

 

Przepraszam za wydluzony czas odpowiedzi ale dopiero przed chwila skonczylem skypa z ostatnim rozmowca.

 

A wiec sprawa nie jest prosta. Moze za dlugo wyjasniac wszystkie kroki i informacje zasiagniete (jezeli chcesz to moge dac wiecej na wiadomosc prywatna) ale genralnie wychodzi z roznych opinii/zrodel ze chodzi o ultwienie poslizgu tloku, ochrony silnika i wzmocnienia cylindra. Co ciekawe ludzie sa nadzwyczajnie ostrozni w temacie i nawet osoby zazwyczaj bardzo pewne siebie zaczynaja sie jakac... z BMW wlacznie...

 

Pisesz jeszcze ze powyzej 4000 obrotow lubi ci zjesc olej. ile tego oleju zjada ? Litr na 1000 ? Litr na 2000 ? litr na 5000 ? litr na 8000 ? Czy znasz przyczyne ? Jezeli zjadasz wiecej niz litr na 3000 i nic ci nie cieknie to wytumaczenie bmki tak spalaja nie trzyma kupy, to stwierdzenie to legenda motoryzacja w przypadku nowszych konstrukcji jak E90, tak nie powinno byc. Jezeli twoje spala troche powyzej 4000 obrotow to 500 ML na 5000 KM to paragraf B masz z glowy. Tak naprawde spalanie oleju bez wyciekow, bez dymu... to ZLO ! :diabel_faja:

 

JA tez sie troche pojekam ale jednak jezeli byl to moj samochod (a nim nie jest) to bym zrobil nastepujaco :

 

A/ sprawdzil wizualnej stan oraz kompresje wszystkich cylindrow przez naprawde dobrego specjaliste od silnikow BMW (NIE ASO polskie) ktory by ocenil stan silnika. Jezeli mial bym poradzic kogos to byl radzil jechac do Kiliki BMW w Opocznie lub do ACS w Raszynie. Ale trzeba zaprezentowac faktyczny problem, umowic sie do przodu tak aby ludzie mieli czas sie przygotowac i nie dziwic ze ci ludzie bede dzialac na poczatku troche po omacku zanim rozpoznaja silnik bo tych pojazdow jest strasznie malo.

 

B/Oprocz cylindrow, Musza sprawdzic czy na tlokach nie ma anormalnie duzo nagaru i czy rozdzielnik oleju oraz przewody doprawadzajace sa sprawne (jezeli przewody robia odglos zgniatanego wielkiego chrabaszcza jak sie je wykrzywia to znaczy ze masz tam mase przepalonego oleju a jezeli z rozdzielnika wylazi czarna matowa mazia to znaczy ze jest do wymiany tak jak przewody). Jezeli duzo oleju w calym ukladzie to po pierwsze czyscimi wszystko mechanicznie czyli recznie i przy pomocy antykoksow i innych preparatow, i wymieniami uszczelki.

I najwazniejsze Probujemy sie dowoedziec skad jest tyle oleju, czy to nieszczelosc od dolu czy cos nie tak od gory.

 

C/jezeli juz to zrobimy to zlewamy olej i pluczemy silnik przez 30 minut olejem mineralnym o niskiej lepkosci. Jak ludzie nie bede wiedzieli o co chodzi to trzeba kupic specjalny preparat, jest ich kilka na rynku, ja polecam ten http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy bo go uzywalem juz jakies 20 razy w roznych samochodach ale sa inne, use google. Jezeli nie bylo czyszczenia recznego bo nie stwierdzono np nagaru albo nie pojechales po szkoda kasy jezeli nic sie zlego nie dzieje (to nie krytyka, rozumie takie podejscie chocbym zrobil inaczej) to zanim wypluczesz olejem mineralnym to uzyj tak zwanego miekkiego plukacza czyli nie takiego ktory rozpusci nieczystosci w 15 minut jalowej pracy silnika ale takiego co to zrobi w kilka godzin jazdy. Jeszcze raz polece produkt ktorego juz uzywalem http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/atomex-totalflush. Pakujesz jedno opakowanie, jedziesz 200 KM i potem pluczesz olejem mineralnym o niskiej lepkosci lub olejem dedykowanym do tego celu (najlepiej tym drugim chociaz jest drozej). Uwaga pluczesz to znaczy zalewasz troche wiecej niz minimum silnika, odpalasz silnik, i dajesz sie krecic 30 min bez podowyszania obrotow, a juz na pewno nie jedzisz a skrzynia ma byc na biegu jalowym lub P/N na automacie a potem (jak zatrzymasz silnik)z termochronna rekawica sposzczasz olej jeszcze goracy zeby nic z niego nie zostalo w srodku. Jezeli jestes psychopata jak pewien znajomy to przepuszczasz jeszcze na wylot litr oleju ktory ma trafic docelowo do silnika przy wylaczonym silniku oczywiscie aby zgarnal resztki mineralnego.

 

D/ Potem wlac olej mid saps z dobrymi wartosciami ochronymi bo jednak wczesniejsza wymiana sond lub katalizatora to mniej problematyczne niz calego silnika. JA bym rekomendowal albo wlac REDLINE 5W40 Euro series w Wersji SN zakupionego u rekomendowanego przedstawiciela przez Redline Europe na polske czyli http://motorsport.2brally.pl/, to droga propozycja (80zl/litr) ale masz tylko 4,5 litra do zalania. Jezeli chcesz pozostac przy 0W40 to jednak wrocil bym do Castrola bo przy 0W40 inne sa albo slabsze (Motul, Millers) albo sa troche has been po prostu (np Xado jest w wersji SL jeszcze). Ale 5W40 ES REDOIL to najlepszy wybor wedlug mnie.

 

E/ (NIE LEKCEWAZYC TO KOMPLEMENT OLEJU) a w koncu dodatki. Ja bym to zrobil tak dokladnie. Po wymianie oleju przejezdzam 100 KM. wpuszczam wedlug instrukcji XADO 1 STAGE Rewitalizant do silników. Przejezdzam 1500 KM i dolewam xado-1-stage-maximum (to ten sam produkt co za pierwszym razem + dodatki do poslizgu i wlasciwosci smarnych) i w tej kolejnosci i tak podwajasz dzialanie produktu. Przejezdzam do nastepnej wymiany oleju. Wymieniam olej (u ciebie co 8000 KM) i juz tylko dolewam jako dodatek XADO 1 Stage Tuning jezeli uzywam red oil i tak przez nastepne 80000 KM (10 wymian) gdzie powtarzam pelna rewitalizacje.

Dlaczego Xado 1 stage a nie Ceratech lqui moly ktory nota bene jest znakomitym produktem rownierz bo uwazam ze liqui moly jest dobrym i tanszym rozwiazaniem dla silnika powiedzmy sredniego ktory nie jest bardzo obciazony lub ktory potrzebuje tylko codziennej dodatkowej ochrony aby skompensowac braki w olejach (np leje go do dostawczakow Renault Traffic) i dodatkowo przy twojej pojemnosci oleju w silniku, 300 ML to prawie 7% objetosci a ceratech nie ma zwiazkow samosmarnych jako taki aby mogl byc stosowany zamiast oleju nawet czesciowo (objetosc dodatku nie powinna przekraczac 5% i najlepiej aby miala sama cechy smarne).

 

Nota bene : Jezeli rekomenduje Xado i Luiqui Moly to nie znaczy ze inne doatki nie sa warte uwagi a nawet na ich temat slyszalem duzo dobra ale dopoki nie przetestuje cos na swoim samochodzie to nie polece go komus innemu. NA przyklad teraz sciagam Redoil SI-1 Fuel Cleaner aby go wyprobowac i moze bede go polecac w przyszlosci ale najpierw przejdzie przez moje wtryski.

 

Mam nadzieje ze to pomoze w wykonaniu wyboru.

 

Ostatnia sprawa : W zime przy niskich temperaturach powinenes jezeli masz uzywac Webasto (najlepiej fabryczne) do nagrzania rano pojazdu (a wiec posrednio oleju i silnika), zaprogramowac go aby nagrzal samochod przed twoim przyjsciem i to nie z powodu twojej wygody ale po prostu ulatwionego startu dla silnika. Inna metoda to maty grzejace silnik ale to juz cieszkie i zmudne i trzeba miec wlasny garaz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

silnik był sprawdzany, nie ma nagaru, cylindry i tłoki sprawne bez uszkodzeń, kompresja ok, mechanik powiedział, że prawie jak nowy, po dłuższych dywagacjach i oględzinach okazało się , że blok był zmieniany na nowszy w wersji AT :cool2:

pojeżdżę jeszcze troche na M1 quick death z createc-em, bo dopiero go właściwie zalałem ( dostalem też mos2 liquid moli-więc nie wiem?), napewno go wymienie przed zimą(lub za max 5000km) , myślę, że na RED jak napisałeś...

z tym braniem oleju to zaczyna się powyżej mniej więcej 4000km od wymiany ale nie wiecej niż 2 setki na 1000km (oriętacyjnie)-

chyba zacznę to zapisywać :mad2:

webasto nie mam , ale myślę , że założę , czytałem na e90post.com, że zakładaja do SI szczególnie w szwecji i norwegi

 

hmmm... muszę przetrawić info od Ciebie apropos xado...

jak będziesz w Warszawie masz u mnie dobrego Danielsa

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
(...)Ostatnia sprawa : W zime przy niskich temperaturach powinenes jezeli masz uzywac Webasto (najlepiej fabryczne) do nagrzania rano pojazdu (a wiec posrednio oleju i silnika), zaprogramowac go aby nagrzal samochod przed twoim przyjsciem i to nie z powodu twojej wygody ale po prostu ulatwionego startu dla silnika. Inna metoda to maty grzejace silnik ale to juz cieszkie i zmudne i trzeba miec wlasny garaz.

 

W E9x Webasto na postoju NIE nagrzewa silnika. Przy elektrycznej pompie ulokowany jest elektrozawór, który przełącza obieg omijając blok silnika. Dopiero po starcie silnika zawór jest znowu przełączany i Webasto działa jako dogrzewasz aż do osiągnięcia ~75C. Dzięki temu, Webasto zaczyna w przeciągu kilkudziesięciu sekund od startu nagrzewać kabinę.

 

Tutaj bym się sprzeczał, czy to dobrze czy też nie. Można elektrozawór odłączyć aby blok również był rozgrzany, jednak Webasto nie rozgrzeje oleju - nie ma bata. Na postoju olej siedzi w misce, która nie jest podgrzewana. Do tego blok silnika jest rozgrzany, natomiast inne elementy silnika już nie.

 

Faktyczny sens w przytoczonym przykładzie miałaby elektryczna grzałka w misce olejowej podłączana do zewnętrznego źródła zasilania, VW/Audi stosowało takie rozwiązanie głównie na rynki Skandynawskie.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
masz jakiś link, albo namiar na takową grzałkę, jakiś punkt zaczepienia?
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Google i "Oil pan heater". Wyników będzie cała masa, jest sporo firm które się w tym specjalizuje. Kilka lat temu analizowałem ten temat ale w kwestii grupy VW/Audi i tam, jeżeli ktoś coś takiego miał w samochodzie sprowadzonym z zimnych regionów, to zasilanie brane było z zewnątrz - przy przednim grillu była złączka. Nie wiem czy BMW kiedykolwiek coś takiego oferowało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
(...)Ostatnia sprawa : W zime przy niskich temperaturach powinenes jezeli masz uzywac Webasto (najlepiej fabryczne) do nagrzania rano pojazdu (a wiec posrednio oleju i silnika), zaprogramowac go aby nagrzal samochod przed twoim przyjsciem i to nie z powodu twojej wygody ale po prostu ulatwionego startu dla silnika. Inna metoda to maty grzejace silnik ale to juz cieszkie i zmudne i trzeba miec wlasny garaz.

 

W E9x Webasto na postoju NIE nagrzewa silnika. Przy elektrycznej pompie ulokowany jest elektrozawór, który przełącza obieg omijając blok silnika. Dopiero po starcie silnika zawór jest znowu przełączany i Webasto działa jako dogrzewasz aż do osiągnięcia ~75C. Dzięki temu, Webasto zaczyna w przeciągu kilkudziesięciu sekund od startu nagrzewać kabinę.

 

Masz absolutna racje dlatego pisze posrednio... Bo nagrzana kabina godzine/ dwie wczesniej zacznie nagrzewac komore silnika. Tutaj nie chodzi o to aby silnik byl na + 50 tylko aby ulatwic start w bardzo zimne dni bo silnik jest bardzo wrazliwy. Chodzi o to aby w komorze silnika bylo 0/-5 a nie - 30. I tak obieg jest przelaczany ale przez wloty klimy cieplo kieruje sie dosyc szybko do komory silnika, dltego z resta masz dodatkowa izolacje pod maska silnika jak masz webasto aby tracic tamtedy jak najmniej ciepla.

 

Pomysl z grzalka bardzo dobry.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Rivasi, to tak nie działa, uwierz mi. Webasto w E9x po 30 minutach pracy samoczynnie się wyłącza, tak więc samochód grzeje się 20 minut wcześniej - to tak z praktyki. Nie raz robiłem eksperyment, i wchodziłem do samochodu, włączałem zapłon i wchodziłem w ukryte menu. Jak na zewnątrz było -20C to ciecz chłodząca miała te -19/-18C. Podnosiłem maskę i sprawdzałem temperaturę węży, to idące do bloku były lodowate.

 

Jednak po odpaleniu silnika, temperatura podnosi się błyskawicznie, wygląda to jak odliczanie do startu. Po przejechaniu kilometra temperatura cieczy wynosi już 30C, również w tym momencie ogrzewany jest olej poprzez wymiennik ciepła. Na pewno jest to jednak sytuacja znaaacznie lepsza dla jednostki niż przy braku Webasto.

 

Webasto nie pomaga to jednak w żadnym wypadku przy zimnych rozruchu, tutaj trzeba zdać się wyłącznie na olej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Rivasi, to tak nie działa, uwierz mi. Webasto w E9x po 30 minutach pracy samoczynnie się wyłącza, tak więc samochód grzeje się 20 minut wcześniej - to tak z praktyki. Nie raz robiłem eksperyment, i wchodziłem do samochodu, włączałem zapłon i wchodziłem w ukryte menu. Jak na zewnątrz było -20C to ciecz chłodząca miała te -19/-18C. Podnosiłem maskę i sprawdzałem temperaturę węży, to idące do bloku były lodowate.

 

Jednak po odpaleniu silnika, temperatura podnosi się błyskawicznie, wygląda to jak odliczanie do startu. Po przejechaniu kilometra temperatura cieczy wynosi już 30C, również w tym momencie ogrzewany jest olej poprzez wymiennik ciepła. Na pewno jest to jednak sytuacja znaaacznie lepsza dla jednostki niż przy braku Webasto.

 

Webasto nie pomaga to jednak w żadnym wypadku przy zimnych rozruchu, tutaj trzeba zdać się wyłącznie na olej.

 

Pozdrawiam

 

Zwatpilem a wiec przetestowalem wlasne Webasto, i prawdopodobnie mamy inne urzadzenie. Ja mam ogrewanie postojowe firmy WEBASTO, sa inne firmy ktore produkuja tez urzadzenia postojowe albo sa urzadzenie roznego typu.

 

U mnie to dziala tak, najpierw ogrzana woda plynie do wymienika ciepla a strumien powietrza kieruje cieplo do kabiny ktora nagrzewa sie w trybie ekspresowym, potem wracajaca dalej ciepla (ale mniej niz na poczatku) woda przeplywa przez silnik i ogrzewa stopniowo silnik (posrednio). Nawet bez termometra jest BARDZO odczuwalna roznica jak dotyka sie silnik. Poza tym mowisz ze webasto u ciebie dziala 30 min, u mnie godzine chodzi i dopiero sie wylacza w trybie manualnym. Nie probowalem jeszcze czy moze dzialac wiecej w trybie programu.

 

Jak tylko temperatura spadnie tak na - 10 to wyprobuje z termometrem i podam cyfry dokladne i dokladnie sprawdze temperature oleju bo to ciekawe zagadnienie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Google i "Oil pan heater". Wyników będzie cała masa, jest sporo firm które się w tym specjalizuje. Kilka lat temu analizowałem ten temat ale w kwestii grupy VW/Audi i tam, jeżeli ktoś coś takiego miał w samochodzie sprowadzonym z zimnych regionów, to zasilanie brane było z zewnątrz - przy przednim grillu była złączka. Nie wiem czy BMW kiedykolwiek coś takiego oferowało.

 

Pozdrawiam

Ja mam takie coś. Zrobię zdjęcie i wrzucę. W zeszłą zimę nawet myślałem o rozwinięciu tematu. Potrzebny kabel. Gniazdo mam podobne do gniazda haka do przyczepy. Umieszczone jest dokładnie za chłodnica po prawej stronie.

Opublikowano

Ciakawostka ktora potwierdza moje rady ws specyfikacji oleju do BMW. Mimo ze specyfikacja BMW LL-04 zaleca stosowanie olejow typu MID SAPS czyli z udzialem siarki itd na poziomoe 0,8% tak jak jest to w przypadkach Castrola, to ostatnia partia oleju OEM BMW 5W30 dostepna w niemczech (butelka z lipiec 2013) ma specyfikacje LOW SAPS (zawartosc MAX 0,3%) a mimo to Specyfikacja oleju pozostaje ACEA C3 czyli prawdopodobnie obnizyl sie indeks HTHS lub inny czynik jak temperatura samozaplonu bo inaczej olej mial by klasyfikacje ACEA C4 (tutaj ewidentnie gdybam dlaczego tak bo norma ACEA jest bardzo restrekcyjna i niektorzy producenci do dzisiaj nie maja olejow ACEA C4 ale w wiekszosci wypadkow chodzi o zbyt niski indeks HTHS).

 

To by znaczylo ze BMW jednak obniza wartosci ochronne swoich olejow aby zapewnic prawidlowe dzialania do konca gwarancji filtrow DPF katalizatorow TRW, sond lambda, valvetronikow i innych. Biorac pod uwage ze w ostatnim czasie wyszla cala nowa seria silnikow z nowym osprzetem (do serie 3, teraz 4 i 5 po faceliftingowej miedzy innymi) ktore z nowymi emisjami spalin sa jeszcze bardziej czule na ten punkt...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie jestem po wymianie oleju w swoim n52. Jak pisalem mialem wlany valvoline synpower xl 3 5w30. W zwiazku w tym ze nie moglem go dostac w hurtowni zakupilem castrol edge fst 5w30. Silnik po zalaniu chodzi tak samo cicho jak na valvoline. Kupilem olej w hurtowni ktora widnieje na stronie castrola jako oficjalny sprzedawca ich wyrobow. Ze znizkami za dwa baniaki 4 litry zaplacilem 220 zl :shock:

🙃🙃

Opublikowano

Rivasi, masz rację. W 325i nie ma zaworu przełączającego i ogrzewany jest również silnik. Webasto samo w sobie jest identyczne jak u mnie, różnie się jedynie pompą oraz dyszą wewnątrz (te elementy zależą od rodzaju paliwa).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Rivasi, masz rację. W 325i nie ma zaworu przełączającego i ogrzewany jest również silnik. Webasto samo w sobie jest identyczne jak u mnie, różnie się jedynie pompą oraz dyszą wewnątrz (te elementy zależą od rodzaju paliwa).

 

Pozdrawiam

 

Ah wiec dzisiaj rozmawialem z gosciem z Webasto i mi powiedzialem dokladnie to samo ale rownierz inna ciekawostke jak chodzi o diesel. Tak naprawde wielu producentow samochodow z silnikami diesel reklamuje jako pelne ogrewanie postojowe, cos co jest tak naprawde czescia fabryczna oprzyzadowania samochodu, takie polowiczne ogrzewanie postojowe. Oni mowia ze to ogrzewanie postojowe a tak naprawde to tylko ogrzewanie kabinowe.

 

Za to jest jeden plus takiego rozwiazania, tak naprawde ten system to tak jakbys 4/5 prawdziwego ogrzewania postojowego i oni robia za "grosze" przerobke na pelno dzialajace ogrzewanie (wyzsza wydajnosc, wiekszy stopien ogrewania i chlodzenia, mozliwosc dzialania przez dluzej oraz ogrewanie komory silnika na postoju). Facet dal mi link http://www.webasto.com/pl/produkty-i-rynki/samochody-osobowe/ogrzewanie-postojowe-na-rynek-wtorny/nasze-systemy-ogrzewania-postojowego/samochody-klasy-sredniej/, tam jest zakladka Kierowcy samochodów z silnikiem wysokoprężnym oszczędzają podwójnie!. Moze cie to zainteresowac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Wlasnie jestem po wymianie oleju w swoim n52. Jak pisalem mialem wlany valvoline synpower xl 3 5w30. W zwiazku w tym ze nie moglem go dostac w hurtowni zakupilem castrol edge fst 5w30. Silnik po zalaniu chodzi tak samo cicho jak na valvoline. Kupilem olej w hurtowni ktora widnieje na stronie castrola jako oficjalny sprzedawca ich wyrobow. Ze znizkami za dwa baniaki 4 litry zaplacilem 220 zl :shock:

 

To jest glowny powod dlaczego ten olej jest tak rozpowszechniony : jest batdzo tani a wiec i warsztaty zarabiaja na nim krocie jak odsprzedaja klientom ale z olejem to tak jak z dobra oliwa placisz za co dostajesz, cena jest rownowarta jakosci.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

U mnie taka przeróbka polega na odłączeniu zaworu przełączającego obieg i montażu opornika (10 minut roboty). Domyślnie otwarty jest pełen obieg, po podaniu napięcia uaktywnia się bypass omijający silnik. Nie ruszam jednak fabryki, nie czuję takiej potrzeby.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wlasnie zauwazylem w ostatnim numerze Autoswiat reklame dla Firmy ENEOS, to japonski producent olejow prawie nieznany w polsce ale ktore w swojej ofercie ma oleje z 0 zawartoscia SIARKI (ZERO SAPS), linia Sustina. Bardzo ciekawa propozycja jezeli reszta danych techicznych okaze sie na poziomie. Sciagne dane techniczne, zaleje i umieszcze w zestawieniu olejowym przygotowanym za miesiac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wrócę do tematu podgrzania oleju/cieczy /bloku silnika. Znalazłem 2 opcje które mnie interesują a mianowicie:

 

https://www.wolverineheater.com/product-p/9.0csace.htm - ogrzewanie miski olejowej ,

trochę rzeżba , widziałem zdjęcia szału nie ma, jak sie to sprawdza nie wiem, choc na m5board piszą że super...

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/168595-oil-pan-heater-2.html

 

oraz:

 

http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&

system DEFA, ponoć bardzo popularny w skandynawi, a zaletą jest to , że podgrzewa blok silnika przez otwór techniczny. Dodatkowo można to zainstalować samemu (koszty), choć trzeba mieć w pobliżu 230v przynajmniej co jakis czas...

 

CO MYŚLICIE PANOWIE O TAKIM ROZWIĄZANIU ?

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Defa wyglada fajnie tylko nie bardzo rozumiem czy i jezeli tak TO ILE moze dzialac bez pradu i jak odziaowuje na akumulator samochodow. To jednak lepsze dla ludzi ktorzy maja dom lub dostep do gniazda ale fajnie to wyglada.

 

Ja bym zobaczyl ile to kosztuje wraz z montazem i gwarancja i porownal do instalacji Webasto ktora kosztuje 5600 zl. Jezeli to mniej niz 3000 zl z montazem i moze dzialac bez wtyczki (na akumulatorze niezaleznym) to biore w ciemno. jezeli to blizej 4000 zl lub ma bardzo ograniczone dzialanie bez kabelka to sie zastanawiam bo Webasto jest sprawdzone i ma dobra gwarancje a ja sie nauczylem ze jak sie ma malo kasy to sie kupuje najwyzsza polke bo rozwiazania tanie moge wyjsc bardzo drogo na koncu...

 

Mnie martwi kilka kwesti techniczyccji bo w dokuementacji czytam takie rzeczy jak :

Optymalny czas włączenia ogrzewania zależy od temperatury zewnętrznej. Po około 3 godzinach pracy uzyskiwana jest równowaga cieplna.
. Czyli musisz byc podlaczony do pradu a 3 godziny to dosyc dlugo, Webasto dochodzi do rownowago po 20/30 minutach to jednak duza roznica. Z drugiej strony kurby temperatur jak chodzi o ogrzewanie silnika wygladaja bardzo interesujaco (przy nagrzewaniu seri 800). Jakie to ma odzialywanie na stan akumulatora ? Ja na przykad bym byl bardzo zaintersowany przez sam system nagrzewania silnika (system jest modulowy) bez nagrzewania kabiny (bo mam juz webasto ktory dla kabiny jest lepszy) bo wyglada na to ze system duzo szybciej nagrzewa olej niz webasto przy nagrzewaniu kontaktowym SERI 800 (20 MIN a webasto 50 MIN do tej samej temperatury) ale nie chce wymieniac akuulatora raz do roku. Sadze ze trzeba bardzo uwaznie przeczytac informacje techniczne i zapytac kogos kto posiada system.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wszyscy zainteresowani tematem olei powinni zobaczyc watek na eksploatacji :

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=195183&start=270

 

Troche trzeba zrobic odsiew ale na przyklad posty guziora2 sa naprawde sensowne i rozwazne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.