Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Castrol to tylko do przebiegu 8000 dobry , powyżej to traci właściwości..

Podaj jakiś link do testów, które by o tym świadczyły.

 

Nie ma testów producentów, którzy przecież dają głowę że ich olej wytrzyma 30 000km. Takie testy prowadzą niezależni badacze. Byłem na konferencji dotyczącej m.in. eksploatacji maszyn, zwłaszcza pojazdów i wysłuchałem sprawozdania z wyników badań olejów silnikowych do nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Testy były przeprowadzone CELOWO w następujących warunkach:

- częste uruchomienia zimnego silnika,

- krótkie trasy,

- niskie temperatury.

- tylko testy miejskie (o ile dobrze pamiętam).

 

Wyniki:

1. Olej silnikowy traci swoje właściwości (różne) po średnio 7 500-8 000km - czyli dla Long Lifów <1/3 zalecanej przez producentów, taki sam wynik dla olejów standardowych (nie LL) czyli 1/2 zalecanej przez producentów

2. wyniki były podobne dla różnych olejów i nie zależały od producenta

3. Dotyczy to jazdy w warunkach opisanych powyżej a nie jazdy po autostradach

 

Czekam na informację o wynikach szczegółowych które były pokazane na prezentacji ale w materiałach konferencyjnych było tylko streszczenie z wnioskami. Podzielę się chętnie z kolegami tymi danymi.

 

Reasumując, są poważne podstawy żeby skrócić okresy pomiędzy wymianami w zależności od warunków jazdy - im więcej miasta tym częściej. Z testów NIEZALEŻNYCH naukowców wynika iż jeżdżący tylko w mieście (to niestety ja) nie powinni wymieniać oleju rzadziej niż co 8k km.

 

Osobiście leję Motula choć nie mam podstaw żeby nie wierzyć w inne oleje. Po prostu moi znajomi twierdzą że Motul stanowi gwarancję dobrej i długotrwałej pracy silnika. Tylko tyle i aż tyle. Reszta to debaty nad wyższością Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia.

Ale to moje prywatne zdanie, szanuję też każde inne.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Matrix2013 - oczywiście, że nie ma takich testów przeprowadzanych przez producentów. Mój post nie miał na celu podważenia tego co napisał kolega, tylko na forum czyta się wiele pierdół, które ktoś tam gdzieś tam zasłyszał i podaje dalej. Oczywistą sprawą jest, że olej się "zużywa", ale dystans 8tyś km wydawał mi się zbyt krótki. Osobiście trzymam się wymian co max 15tyś km i nie uważam, żebym tym zaniedbywał samochód. Może inaczej bym na to patrzył jakbym "katował" samochód jeżdżąc ciągle po zatłoczonym mieście.

Pozdrawiam.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Myślę że przy "normalnej" (trochę miasta reszta trasy) jeździe wymiana po 15 000 km jest zupełnie prawidłowym działaniem.
Opublikowano

Zmieniam olej co ok 15 tys. (8 tys to juz przesada)

 

Dostawcze auta (niechodzi o tiry) zmieniaja olej co 30-40tys nawet ( np kurierskie auta jezdza tez 60% przebiegu po miescie z ciaglym gaszeniem i odpalaniem) i silniki lataja po 30000 tys km przelotu ( a niemaja lekko :) )

 

Moim zdaniem to marketing. Testy, ktore pokazuja, ze nowoczesny olej po 8tys jest do kitu poprostu maja podniesc sprzedaz.

Opublikowano
witam

Castrol to tylko do przebiegu 8000 dobry , powyżej to traci właściwości..

pozdr

 

Tak, tak... a BMW specjalnie zaleca wymianę zgodnie ze wskazaniami komputera, czyli między 20 - 30k. :duh:

Opublikowano
A mnie zastanawia czy wchodzac na strone castrola i wybierajac opcje "gdzie kupic olej" mozna byc pewnym jego oryginalnosci w danym miejscu? Skoro castrol rekomenduje dany sklep to cos daje czy nie bardzo. 180 zl za 5 litrow castrola ? Kto rozdaje ten olej za darmo? :-D u mnie np litr edge fst 5w30 kosztuje mniej wiecej 20 euro. :cry2:

U mnie nawet 23,99€ ale już kupując przez neta 10-11 €,także warto poszukać niż przeplacic :cool2: :nienie:

icon4.png
Opublikowano
witam

Castrol to tylko do przebiegu 8000 dobry , powyżej to traci właściwości..

pozdr

 

Tak, tak... a BMW specjalnie zaleca wymianę zgodnie ze wskazaniami komputera, czyli między 20 - 30k. :duh:

I dlatego silniki się psuja i nie wytrzymują takich przebiegów,jak zaleca ASO,

Opublikowano (edytowane)
BMW zmienilo zalecenie wymiany oleju na ~15000 km:

 

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=868291

 

A to ciekawe. Spytam w ASO, choć to u mnie nic nie zmienia, bo co tyle zmieniam.

Nie zmienia to faktu, że 15k, to nie 8k :norty:

 

I dlatego silniki się psuja i nie wytrzymują takich przebiegów,jak zaleca ASO,

 

Jakie przebiegi zaleca ASO? Bo nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć.

 

EDIT: Zmieniłem :mrgreen:

Edytowane przez hassassyn
Opublikowano
hassassyn Przebiegi miedzy 20 a 30 tyś oleje LL

 

osobiscie nie ufam tym olejom i zawsze bede zmianial co 10-15tys..

 

Niedawno czytalem ze w porsche sporo silnikow poumieralo przy przebiegach lekko powyzej 100k i niby mechanicy mowili ze sie zatarly... uzywaja LL olejow.... ale ile prawdy w tym to malo kto wie ;)

Opublikowano

wydaje, ze sie sprawa uzytkowania silnikow w trybie LL nie jest taka prosta.

w okresie w ktorym system wprowadzono, dostepne byl olej 506.01 o obnizonej lepkosci HTHS do 3,0 w porownaniu do powyzej 3,5 dla 505.01. moze to byc zwiazane z innymi luzami roboczymi wspolpracujacych elementow lub wydajnoscia pompy olejowej.

generalnie nie powinno sie stosowac olejow 506.01 do silnikow do niego nie przystosowanych.

inaczej sprawa wyglada w przypadku olejow 507.00 ktore HTHS maja powyzej 3,5.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam, zbliża mi się wymiana oleju - niemiec lał castrola 0W40, silnik N47D20C. mam zamiar przejść na Millers'a. pytanie: lać dalej 0W40 czy zmienić na zalecany do tego silnika wg katalogu Millers'a 5W30 ?? wymiany planuję max.co 15000 km.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
witam, zbliża mi się wymiana oleju - niemiec lał castrola 0W40, silnik N47D20C. mam zamiar przejść na Millers'a. pytanie: lać dalej 0W40 czy zmienić na zalecany do tego silnika wg katalogu Millers'a 5W30 ?? wymiany planuję max.co 15000 km.

 

nie wiem jaki masz przelot ale do benzyny zalej LL-01

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Zasłużeni forumowicze
  • Członkowie klubu
Opublikowano
mam diesel'a. przelot 230 000

 

 

a ok nie zauważylem... nie mam doświadczenia z tak dużymi przebiegami, wybrał bym coś z 40 może 0w40 ll-04, ale pewien nie jestem, jak nie pomogą na forum to zadzwoń do petrostar-a, mają pojecie i dobre ceny.

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.