Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy ja gdzies napisalem ze jest lepiej??? Bo odnosze wrazenie ze ja o czyms innym i ty o czyms innym. Napisalem suche fakty gdzie mozna lac LL04 a gdzie nie powinno. A nie ktory lepszy.

Nie napisałeś/ ale ktoś kto sie nie zna może odnieść wrażenie ze właściwości smarne tych olejów są takie same- a nie są.

Dlatego napisałem dokładnie jak sprawa wyglada.

Jak znajdę to wkleje skany z badań to potwierdzajacych które chłopaki robili z niemieckiego forum.

LL01 to rzadki przypadek ze można "taniej i lepiej" (do benzynowych)

Opublikowano

Zbliża się u mnie wymiana oleju, silnik M47/T2 z DPF. Przeczytałem ten temat od samego początku, jedni chwalą castrol, inni millers, a jeszcze inni motul. Z polecanego sklepu w tym temacie znalazłem dwa produkty:

1.http://allegro.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll04-0w30-kurier15zl-i3169919080.html

2.http://allegro.pl/olej-original-bmw-ll04-5w30-1l-kurier-15zl-i3169897066.html

Czy ten ori bmw to też castrol? Bo jeśli tak to chyba nie ma sensu przepłacać.

I jeszcze jeden:

http://allegro.pl/millers-oils-xf-longlife-c3-5w30-5l-ll-04-dexos2-i3223003887.html

Wiem, że w sumie każdy pasuje, ale może ktoś coś doda od siebie, może ktoś ostatnio zmieniał olej i coś zauważył.

Opublikowano

Bad Boy dobrze mówisz, ale wydaję mi się, że nie do końca. Te środki, które są usunięte z olejów z mniejszą zawartością SAPS, to zamiast nich są inne dodatki tyle, że niemetaliczne. Mniej więcej wartość dodatków się zgadza. Tylko czy są lepsze czy gorszę od SAPS... raczej gorsze.

 

Bad Boy, a co powiesz o LPG? Bo mówimy cały czas o benzynie. Lepiej będzie LL-01 czy LL-04? Przykładowo oleje Motul:

1) X-cess 5W40 LL-01, Full SAPS, TBN 10.1 mg KOH/g

2) X-clean C3 5W40 LL-04, Mid SAPS, TBN 7.5 mg KOH/g

 

Zastanawiam się czy do LPG jest ważniejszy wyższy TBN, czy niższa SAPS?

 

artuj mam prośbę mógłbyś mi przetłumaczyć ten tekst słowo w słowo?

The BMW Long Life-04 specification imposes severe constraints to the lubricant particularly due to

Valvetronic and after treatment systems compatibility. It covers all BMW engines from 2004 and also

all BMW engines before 2004 as BMW LL-04 covers all the previous BMW specifications such as

BMW LL-98 and BMW LL-01.

 

Z góry dzięki.

Opublikowano

Czas na zmianę oleju.

Przebieg - 105 tys km, silnik to N52 2.5L

Obecnie zalany Castrol 5W30,chcę go wymienić na Mobil 1 New Life 0W-40,czy to dobry pomysł?

Do jakiej charakterystyki pasuje 0W-40 a do jakiej 5W-30?

Mam na myśli, który jest lepszy na dalsze dystanse który na krótsze,który lubi wysokie obroty a który nie.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam, ja też jestem w mojej 318d '09 przed wymianą. Biorę pod uwagę

1) Liqui Moly TopTec 4200 5W30

2) Millers XF Lonlife C3 5W30

3) Valvoline SynPower XL-III 5W30

 

Castrola raczej pomijam, chociaż wcześniej się zastanawiałem nad Edge 5W30 lub BMW Original LL04 5W30. Myslę, że jednak zdecyduję się na nr 1 - Liqui Moly

 

Jeszcze do konca nie wiem jaka jest pomiedzy TopTec 4200 , TopTec 4600, a Longtime High Tech.

Mam okazje kupic w DE i np na amazon.de "Liqui Moly 5W-30 TOP TEC 4200 - 5+1 Liter 5W30 Motoröl" stoi 65€ lub ok 50€ za 5l.

Oryginaly BMW 6x1l mozna dostac za 46€ "ORIGINAL BMW LONGLIFE-04 MOTORÖL 5W-30 6X1 LITER FLASCHEN"

 

P.S.

Serwis BMW w PL wycenil mi wymiane olieju+filtrow za ok 1700zl brutto z olejem Edge 0W30. Serwis w DE (akurat w Monachium) podal wycene Ölservice za 450€ brutto.

Zdecydowalem sie na wymiane w nieautoryzowanym, ale ze swoimi czesciami/olejem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niemożliwe, że wymiana oleju i filtrów tyle kosztuje. Ja w Inchcape płaciłem ze swoim olejem (TopTec 4200) jakieś 500 zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra kabinowego (dosyć drogi) i tyle wyszło. Tylko olej miałem swój, reszta zakupiona u nich i wliczona w cenę.

Co do wyceny, którą przedstawiłeś - ceny części i oleju są ok 100 % wyższe niż na rynku.

Weź sobie popatrz ile kosztują filtry manna do N47, tu masz oznaczenia i orientacyjne ceny (wszystko dostępne na allegro):

Powietrza: C 30135 ok. 110 PLN

Oleju: HU 721/5 x ok. 40 PLN

Paliwa: WK 5001 ok. 85 PLN

Kabinowy: CUK 8430 ok. 110 PLN

Już nie mówię, że wszystko można wymienić samemu w ok. 2-3h pod warunkiem, że się dysponuje kanałem i kluczem do odkręcenia pokrywy filtra oleju.

Opublikowano (edytowane)

Ta wycena to wlaśnie z Inchcape Wroc. Nie rozumiem skąd ta rozbieżność w cenach.. Ale skoro można ze swoim olejem, to sprawa wygląda ciekawie.

 

Filtry mogę wymienić sam, a olej w nie-bmw serwisie. Tyle, że jeśli chodzi o serwis autoryyowany, to zależy mi na wpisie w książce..

 

Przy okazji może ktoś polecic dobry punkt wymiany oleju we Wrocławiu??

 

P.S.

Dzieki za odp!!

Edytowane przez piotrekk12
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można ze swoim olejem i ze swoimi filtrami - myślę, że tak jest chyba najkorzystniej.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja do swojego leje FUCHS RACE PRO 5W40

FUCHS :cool2: -nie pamiętam w jakiej czy jakich autach leja na pierwsze zalanie

Co również istotne kupując bezpośrednio u przedstawiciela w Polsce 0 ryzyka podróby , przy okazji można uzyskać dobry rabat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.