Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
To znaczy czemu nie jestes zadowolony? Bo co sie dzieje? Ja przesiadlem sie z castrol na valvoline i nic nie zauwazylem aby inaczej silnik chodzil. Takze moze wroce do castrola :norty:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy czemu nie jestes zadowolony? Bo co sie dzieje? Ja przesiadlem sie z castrol na valvoline i nic nie zauwazylem aby inaczej silnik chodzil. Takze moze wroce do castrola :norty:

viewtopic.php?f=70&t=204071

To dokladnie sie dzieje a druga sprawa,u konkurencji podobno oleju nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ja wiem czy nie ubywa mi zjadl okolo pol litra na jakies 9 - 10kkm no faktycznie cos tam u ciebie slychac. Ponoc n52 mialy cos z glowica popychacze czy cos. Moze to to. Ale jak ci tam radzili sciagnales paski i odpalales?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy nie ubywa mi zjadl okolo pol litra na jakies 9 - 10kkm no faktycznie cos tam u ciebie slychac. Ponoc n52 mialy cos z glowica popychacze czy cos. Moze to to. Ale jak ci tam radzili sciagnales paski i odpalales?

Nie kombinowałem,bo później znalazłem to:

viewtopic.php?f=70&t=203690&start=15

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ilość spalonego oleju nie jest miarą jego jakości , raczej lepkości .

Jeżdżę na Castrolu 0w30 ( nie podróbie ) i nie widzę powodu żeby go zmieniać .Z kolei ja mam przykre konsekwencje po krótkiej eksploatacji zimą wychwalanym na forum Motulu 5W40 ( hydraulika zaworów ) .

Nigdy więcej 5w40 do sprawnego N-47, nie ważne jakiej firmy olej - za duża lepkość :nienie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dla Twojego silnika (jak i do mojego) jest LL01

Polecalbym olej na którym sam jeżdżę Mobil 1 New Life 0W40

 

Kolego Bad_Boy powiedz jeszcze co ile najlepiej zmieniać ten Mobil 1 New Life 0W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na fakt, że do swojego auta lałem SLX-a 0W30, tym razem zdecydowałem się na zakup EDGE 0W-30 teraz pytanie, czym tak na prawdę różnią się od siebie te oleje - oprócz zauważalnej ceny? :)

 

http://castroledge.pl/oleje/0w-30 od http://www.castrolprofessional.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll04-0w-30.html ?? :-) ot taki marketingowy przedrostek 'Proffesional'?

 

Teraz tylko znaleźć chwilę i wymienić :), a filterki oczywiście kpl. MANNa ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na fakt, że do swojego auta lałem SLX-a 0W30 i co prawda dalej jest do kupienia, chociażby w Inter Carsie to zdecydowałem się na zakup EDGE 0W-30 teraz pytanie, czym tak na prawdę różni się olej:

 

http://castroledge.pl/oleje/0w-30 od http://www.castrolprofessional.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll04-0w-30.html ?? :-) ot taki marketingowy przedrostek 'Proffesional'?

 

Teraz tylko znaleźć chwilę i wymienić :), a filterki oczywiście kpl. MANNa ;)

 

Pzdr.

 

Podobno jest to dokładnie to samo, tylko slx był produktem dla serwisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na fakt, że do swojego auta lałem SLX-a 0W30, tym razem zdecydowałem się na zakup EDGE 0W-30 teraz pytanie, czym tak na prawdę różnią się od siebie te oleje - oprócz zauważalnej ceny? :)

 

http://castroledge.pl/oleje/0w-30 od http://www.castrolprofessional.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll04-0w-30.html ?? :-) ot taki marketingowy przedrostek 'Proffesional'?

 

Teraz tylko znaleźć chwilę i wymienić :), a filterki oczywiście kpl. MANNa ;)

 

Pzdr.

 

Ja dzisiaj oddałem auto na serwis olejowy :D

Od nowości miał lanego EDGE 0w30 LL04 i przy nim też zostałem. Myślałem nad Mobile 1 i Millersem (w tym wątku są przez kolegów chwalone), ale mechanik powiedział, że Castrol. Filtry oczywiście wszystkie MANN (powietrza i klimatyzacji sam już wymieniłem) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam.. mam pytanie odnosnie wymiany oleju ale do paczatku rok temu kupilem bm w czerwcu chcialbym wymienic problem jest taki ze na silniku mam kartke ze byl wymieniany shell helix ale nie wiadomo jaki bo jest juz starta nalepka ja z tego co tam probuje doczytac to ze jest zaznaczony symbo 0w40 czy ten olej jest ok???? Na pewno bede chcial lac tam shell bo wszystkie jakie auta mialem to zawsze lalem tylko shell wiec moje pytanie do was shell helix 0w40 bedzie ok do mojej 325i 218ps???? z gory wszystkim dziekuje za odp...

 

 

POZDRAWIAM....

Edytowane przez kolonia1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te oleje w ogóle istnieją w tej klasie lepkości, 0W30? Wg strony producenta http://shellhelix.pl/ nie mają oleju 0W30.

Olej musi spełniać normę Longlife 04, upewnij się że to czym chcesz zalać ją spełnia. Dopuszczalna jest też Longlife 01. Przynajmniej tak u mnie jest w dieslu, może przy Twoim silniku są jakieś inne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź w instrukcji jaki olej powinieneś wlać do swojego silnika (jaka norma)

nie jestem pewien czy silniki benzynowe, tak jak diesle, potrzebują oleju spełniającego normę BMW LL04.

od problemów z olejem jest kolega gorik79 polecam, na pewno ci pomoże.

 

Shell Helix Ultra Extra 5W-30 -ten spełnia normę LL-04


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź w instrukcji jaki olej powinieneś wlać do swojego silnika (jaka norma)

nie jestem pewien czy silniki benzynowe, tak jak diesle, potrzebują oleju spełniającego normę BMW LL04.

od problemów z olejem jest kolega gorik79 polecam, na pewno ci pomoże.

 

Shell Helix Ultra Extra 5W-30 -ten spełnia normę LL-04

Shell Helix Ultra Extra to syntetyczny olej silnikowy „low SAPS” najnowszej technologii Shell, spełniający wymagania nowoczesnych silników benzynowych posiadających trójdrożny katalizator oraz silników Diesla, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF).


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz cały wątek i między innymi moje pytanie:

viewtopic.php?f=88&t=195183&start=30

 

Sporo forumowiczów poleca Motul X-clean:

http://allegro.pl/filtry-gdansk-motul-x-clean-5w30-5l-filtry-40-i3161266265.html

Kupowałem w tej firmie razem z filtrem oleju i filtrem powietrza. Wszystko elegancko, polecam.

 

Na tym oleju jeżdżę od września i nie widzę zużycia. Jakbym nie jeździł to nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja decyzja. Ja u siebie zawsze wlewalem longlife 4, ale jak zalejesz LL1 to raczej nie zepsujesz silnika :-) jesli koniecznie chcesz shella - nie masz wyboru. Jesli inna marka jest ok to znajdziesz sporo znanych i rownie latwo dostepnych (Castrol?), jak i rzadziej spotykanych ale rowniez przez wielu chwalonych (Motul, Liqui Moly).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.