Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam taki dylemat. Mam e91 LCI z koń♦ca 2008 roku poprzednio nie wiem jaki był olej, a kupiłem już 0w40.. Czy coś sie stanie jeśli wcześniej np był 5w40? Dodam, że auto cały czas serwisowane w ASO było
Sprzedam:
Opublikowano

nic się nie stanie :), nie panikuj :) chyba że masz DPF a olej nie spełnia normy pod DPF to nie tyle się to stanie, co może się szybciej zapchać. BMW dopuszcza 5W30 a 5W40 jest w sumie lepszy bo lepiej pracuje w wyższych temp zewnętrznych.

 

ALE raczej kupiłeś 0w40 z LL01 albo 04 choć powinno być 04 ale 01 cię nie zabije.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Na pewno mam ll04 bo to castrol edge .. Wiem, wiem kolejna wtopa.. ;p ale robie małe przebiegi więc długo na nim nie pojeżdze. Troche panikowałem bo znajomy powiedział, że nigdy nie "schodzi się niżej", ale dzięki kolego, uspokoiłeś mnie :)
Sprzedam:
Opublikowano
Jeden i drugi to full syntetyk nie powinno być żadnych problemów, ale niektórzy zalecają trzymanie się jednej lepkości i nawet marki oleju... Co do lepkości można to jakoś uzasadnić, ale z tą marką to raczej marketingowy bełkot...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Panowie jaki oleja zalać jak jeżdżę śrenio 15kkm rocznie? Wybrałem olej Millersa 5W30 ale zastanawiam się czy LongLife czy normalny? Jakieś dodatkowe oznaczenie oleju ma znaczenie?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Panowie jaki oleja zalać jak jeżdżę śrenio 15kkm rocznie? Wybrałem olej Millersa 5W30 ale zastanawiam się czy LongLife czy normalny? Jakieś dodatkowe oznaczenie oleju ma znaczenie?

 

Pozdrawiam

 

Musi być LL-04 bo to odpowiednia specyfikacja dla BMW.

Opublikowano
A tak teoretycznie jaka jest różnica longlife i normalny? Tzn chodzi mi o użytkowe informacje czyli co ile sie zmienia km i lat i czy przy moich przebiegach jest sens stosowania longlifa? Filt do tego jest jakiś specjalny czy standardowy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak teoretycznie jaka jest różnica longlife i normalny? Tzn chodzi mi o użytkowe informacje czyli co ile sie zmienia km i lat i czy przy moich przebiegach jest sens stosowania longlifa? Filt do tego jest jakiś specjalny czy standardowy?

 

Chodzi o to że specyfikacja BMW Long life to nie tylko wydłużone interwały ale także odpowiednia jakość olejów (ACEA A3/B3 i A3/B4) i (HTHS >3,5 mPa.s) i wykonanych w technologii Mid SAPS lub Low SAPS + odpowiednie dodatki uszlachetniające. Np. inne marki samochodowe mają swoje nazwy specyfikacji a też interwały wymian olejów mają wydłużone. Olej zmieniasz co rok albo jak wielu z nas właśnie po 15 tyś. km., filtry dobierane są konkretnie pod twój samochód i np. polecam nasz sklep forumowy, tu dostaniesz wszystko czego potrzebujesz: http://www.czescidobmw.pl/

Opublikowano

LL możesz sobie zalać, ale najlepiej zmieniać go co ok. 15k km, bo w Twoim przypadku wyjdzie i tak raz w roku. Jak masz możliwości, to możesz mieniać co 10k - nic nie stoi na przeszkodzie :wink: Ja osobiście w każdym aucie zmieniałem co ok. 12-15k km, wraz z całym kompletem filtrów i zawsze miałem auto w stanie perfekcyjnym :wink:

Filtry kup jakieś Mann'a albo Knecht'a i będzie ok :cool2:

Opublikowano

No własnie tylko po co lać LL skoro wymiana co 15kkm? Może lepiej w tym wypadku zalać normalny olej?

 

Aaa i jeszcze pytanie kontrolne: Ile litrów tam wchodzi 320D LCI chyba N47?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może lepiej w tym wypadku zalać normalny olej?

 

A co to jest normalny olej bo nie rozumiem ? Chodzi Ci o pół syntetyk a może Mineralny lub z każdą inną specyfikacją tylko nie BMW ?

Opublikowano
Tzn normalny że wymieniany co 15kkm a LL, jak samo BMW twierdzi powinien być wymieniany co 30kkm lub 2 lata chyba.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn normalny że wymieniany co 15kkm a LL, jak samo BMW twierdzi powinien być wymieniany co 30kkm lub 2 lata chyba.

 

Ale zrozum że te oleje które otrzymały specyfikację BMW są odpowiednio skomponowane do naszych silników, jeśli kupisz jak Ty to nazywasz zwykły który pewnie będzie miał specyfikację innej marki samochodowej nie będzie odpowiedni dla twojego silnika i możesz narobić sobie problemów.

Opublikowano
No własnie tylko po co lać LL skoro wymiana co 15kkm? Może lepiej w tym wypadku zalać normalny olej?

 

Aaa i jeszcze pytanie kontrolne: Ile litrów tam wchodzi 320D LCI chyba N47?

 

Właśnie po to, żeby Twój silnik miał to co potrzeba a nie jakieś pierdolety. Nie wyobrażam sobie jazdy na jednym oleju przez 2 lata, czy 30tyś. kilometrów i może dlatego z moimi autami nic się nie działo :wink: Wiedzę inżynierów z firm motoryzacyjnych należy weryfikować, bo jest ona odgórnie "modyfikowana" przez ekonomistów i finansistów korporacyjnych :D

 

guzior2 - koledze chodzi fakt zmiany LL co 15tyś. zamiast co 30tyś. jak zaleca BMW :wink:

Opublikowano
Więc zalewam LL04 Millersa 5,2 litra plus filtr paliwa

 

Dzięki za odpowiedź

 

Tylko z tego co koledzy pisali filtr paliwa Kneht w N47 nie pasuje za bardzo. Weź lepiej Manna :cool2:

Opublikowano

Poniżej zestawienie i link do karty charakterystyki produktu - w tabelkach wartości są prawie identyczne - więc jeśli nie na to, to na co zwracać uwagę? Wszystkie spełniają normę BMW LongLife 04 - a Castrol Proffesional BMW LongLife III - tylko że z kart wychodzi że to jest to samo - tylko trochę lepiej napisana treść w ulotce i cena wyższa, i że przeznaczony do serwisów....

 

Castrol Edge 5W30 FST BMW LongLife 04 - ok 150zł - 5L - mój faworyt - CENA/JAKOŚĆ/I NA KORKU WLEWU OLEJU JEST LOGO CASTROL :)

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/54E1E00E003C686D802579A70057542D/$File/BPXE-8RPEFH.pdf

 

Castrol Edge 5W30 Proffesional BMW LongLife III - ok 190zł - 5L

http://www.castrolprofessional.pl/www/download/karty/tds/EDGE%20Professional%20Longlife%20III%205W-30%20TDS.pdf

 

Millers XF LONGLIFE C3 5w30 - z tego co widze 5L tez okolo 180-200zł

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49&sector=Car

 

Porównałem także FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL - cena i charakterystyka niemal ta sama

http://olejefuchs.pl/titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl-pl.html

 

Tak samo MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30....

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30_%28GB%29.pdf?1343406343

 

Na logikę - to wszystko i tak są już oleje z górnej półki - i teraz co producent oleju musiałby z nim zrobić żeby faktycznie jeszcze bardziej poprawić jego właściwości? Moim zdaniem to już głównie sam marketing i bazowanie na naszej chłonącej jak gąbka psychice - Jeśli olej spełnia normę BMW LONG LIFE 04 to nie ma różnicy którego producenta kupimy. Dopiero jak BMW lub inna marka wprowadzi inną bardziej rygorystyczną normę to wtedy wiadomo że olej spełniający taką normę będzie lepszej jakości.

 

Można kupić olej CASTROL EDGE PROFFESIONAL, natomiast nie widzę w nim nic innego od CASTROL EDGE po za tym że ma właściwości fluoroesencyjne... może ktoś znajdzie inną różnicę? Bo norma niby inna, ale co po za tym?

 

slowa kluczowe: olej, oleje, zestawienie olejowe, porównanie olejów,

Opublikowano

CASTROL EDGE PROFFESIONAL to wyłącznie riposta Castrola na fałszowanie jego produktów. Prócz dodatkowych właściwości wizualnych i większej pewności, że to oryginał, brak różnicy.

 

Ja ze swojej strony przed zmianą oleju polecam płukanie silnika np. Liqui Molly Engine Flush. Zrobiłem tak przy ostatniej wymianie i zalałem Castrola 0w40. Po tej zmianie zaskoczeniem była barwa oleju. Zamiast czarna po kilku przejechanych kilometrach, w dalszym ciągu jasna po prawie 100km. Zdziwiłem się wyjmując bagnet, ciężej było odczytać na nim poziom.

 

Czyli morał taki, że zalany nowy olej już w dużej mierze absorbuje zgromadzone zanieczyszczenia pozostałe po poprzedniku (szybko robi się czarny). Natomiast po płukaniu dłużej utrzymuje pełne swoje właściwości, przynajmniej sądząc po jego barwie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Mi w N47 weszło przy wymianie równo 5l. Kupiłem specjalnie 5+1L i teraz nie mam co z tym 1l zrobić. Na dolewki też się nie przyda, bo nie ma potrzeby.

Ja zalewam Millers'a XFS 0W40 i jestem zadowolony z tej oliwy.

 

Po płukani silnik jest lepiej wyczyszczony i tyle. Nie wiem, jak te najnowsze, ale Castrole sprzed paru lat potwornie syfiły silnik ( można tego znaleźć w necie sporo ), ja do tej oliwy pewnie nigdy nie odzyskam zaufania. Z płukaniem można także przesadzić. W zależności od stanu uszczelek i przebiegu, użytkowania auta itp. Można np. doprowadzić do efektu "pękniętej uszczelki" pod głowicą.

 

Dziwię się trochę ludziom, bo nawet jeśli prawda, jak to zazwyczaj jest, leży gdzieś po środku, rynek jest tak bogaty we wszelakiego rodzaju produkty, a niektórzy z uporem maniaka dalej będą brnęli w zaparte. O olejach jest ogromna ilość informacji w necie, włącznie z procedurami testowania, opisie ich wytwarzania, pochodzeniu, właściwościach itp, tylko czytać.

Opublikowano
X3 śniga aż miło i szybko nie będzie sprzedana :) Mam teraz jeszcze właśnie E61 i musze olej wyminić. Olej będzie millersa bo mam pod ręką dystrybutora ale nie wiem jaki tam powinien iść olej. Też 5W30 LL04? Ile tam wchodzi oleju?
Opublikowano (edytowane)

XF Longlife C3 5/30 lub za niedługo EE Longlife C3 5/30. Miał być dostępny od nowego roku ale mają chłopaki problemy z opakowaniami :shock:

 

Powinno wejść 8.25-8.5 litra

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.