Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się nad zamianą S8 na X5/E53. Biorąc pod uwagę jaki mam teraz samochód, w grę wchodzi tylko silnik 4,4 i tylko skrzynia automatyczna. Wiem że to 2 różne samochody ale moglibyście coś powiedzieć jak wypada to auto w konfrontacji z takimi autami jak A8/E65. Co byście powiedzieli na + dla X5. Jak sobie radzi ten silnik w tej budzie, jak się sprawuje zawieszenie i czy automaty w tych samochodach są udane. S8 to świetny samochód ale dla mnie trochę za sztywne zawieszenie. Żeby nie fakt że zaczęły mnie interesować SUV-y to byłaby zamiana na A8 z komfortowym zawieszeniem. Ale w tej sytuacji mowa o X5.

Opublikowano

Kolego, to fakt, dwa różne samochody. Ja przesiadłem się z E38 na E53. Najpierw szok. Na plus dla E53 to oczywiście wysoka pozycja, wszystko widać i po mieście łatwiej jeździć (byle nie ciasnym) bo widzisz wcześniej gdzie się robi zator. Nie straszne Ci krawężniki, progi zwalniające, torowiska, wysepki, trawniki, polne drogi i inne przeszkody. W zimie zawsze masz miejsce do zaparkowania. Zostawiasz auto tam gdzie nikt nie odśnieżył i niskie osobówki nie wjadą. Nie wiem jaką S8 jeździłeś, D2 czy D3. Ja miałem D2. Jakość wykonania zwłaszcza wnętrza duużo lepsza w audi. Jako plus dla E53, to w zakrętach prowadzi się jak osobówka a nie ciężki SUV.

 

Co do silników benzynowych się nie wypowiem bo miałem same diesle. Skrzynie są montowane od tego samego producenta w audi, bmw, mercedesie czy nawet fordzie. Zdarzają się odstępstwa ale z reguły to te same modele skrzynek. Mogą ewentualnie różnić się sterowaniem. Ja w E38 miałem tą samą skrzynię co w A8. Chyba 6hp26 ale dobrze nie pamiętam już, tak samo jest z 5hp24, 5hp19. Tak jak widzisz, skrzynia wszędzie będzie podobnie żywotna. Te skrzynie montowane są niezależnie od mocy, chociaż pewnie wersje 4,8is mogą mieć modyfikacje.

 

Zanim kupiłem swojego X-a w dieslu rozważałem zakup 4,4. Przejechałem się dwoma takimi egzemplarzami i szału to nie robi... Pięknie brzmi V8 ale spodziewałem się więcej (subiektywne odczucie).

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oj tu sie nie zgodze. 4.4 i 4.8 po lifcie szal robia! 325KM lub 360KM jest dostepne na zawolanie.dla mnie rewelacja.trzeba sie starac aby x5 dogonic na autostradzie.do kolegi pytajacego.jak kupisz x5 to wiecej nie bedziesz osobowki chcial.
Opublikowano
kkx5, z pewnością masz rację. Ja jeździłem jedynie przed liftowym po mieście. O maks speed nie było mowy. Oceniałem przyspieszenie tylko no i te motory przed liftem też były znacznie słabsze.
Opublikowano
Słabsze ale żywotniejsze, aczkolwiek mam przedlifta w 3,0d i teraz zmieniłbym na lift. Tak czy siak ja wcześniej też miałem e34, e39, a ostatnio e38 z 3,5 litrowym silnikiem. Moje odczucia są mieszane. E38 to komfort i lepsza jakość środka (materiały) Jazda e38 to lans czerpanie przyjemności. Z e53 nie do końca już tak jest. Twardziej, głośniej, sztywniej. Plus napewno to jak ktoś pisał nie straszna zima, pozycja za kółkiem wysoka, wizualnie fajna bryła, masywna, budząca respekt na drodze. Spalanie 3,0d jak na tą masę i napędy bardzo zadowalająca. Koszty eksploatacji zwłaszcza napędy, zawiecha, większe niż w e38. No coż coś za coś, nie ma złotego środka na wszystko. Teraz już zdążyłem sie przyzwyczaić i jest nie żle, ale na początku nie byłem za bardzo zadowolony. Teraz może zmiana na wersję po lifcie i z silnikiem benzynowym.
Opublikowano
Kolego, to fakt, dwa różne samochody. Ja przesiadłem się z E38 na E53. Najpierw szok. Na plus dla E53 to oczywiście wysoka pozycja, wszystko widać i po mieście łatwiej jeździć (byle nie ciasnym) bo widzisz wcześniej gdzie się robi zator. Nie straszne Ci krawężniki, progi zwalniające, torowiska, wysepki, trawniki, polne drogi i inne przeszkody. W zimie zawsze masz miejsce do zaparkowania. Zostawiasz auto tam gdzie nikt nie odśnieżył i niskie osobówki nie wjadą. Nie wiem jaką S8 jeździłeś, D2 czy D3. Ja miałem D2. Jakość wykonania zwłaszcza wnętrza duużo lepsza w audi. Jako plus dla E53, to w zakrętach prowadzi się jak osobówka a nie ciężki SUV.

 

Co do silników benzynowych się nie wypowiem bo miałem same diesle. Skrzynie są montowane od tego samego producenta w audi, bmw, mercedesie czy nawet fordzie. Zdarzają się odstępstwa ale z reguły to te same modele skrzynek. Mogą ewentualnie różnić się sterowaniem. Ja w E38 miałem tą samą skrzynię co w A8. Chyba 6hp26 ale dobrze nie pamiętam już, tak samo jest z 5hp24, 5hp19. Tak jak widzisz, skrzynia wszędzie będzie podobnie żywotna. Te skrzynie montowane są niezależnie od mocy, chociaż pewnie wersje 4,8is mogą mieć modyfikacje.

 

Zanim kupiłem swojego X-a w dieslu rozważałem zakup 4,4. Przejechałem się dwoma takimi egzemplarzami i szału to nie robi... Pięknie brzmi V8 ale spodziewałem się więcej (subiektywne odczucie).

 

Pozdrawiam

 

dokładnie jak Ty, mam D2. Jeśli chodzi o wnętrze to rzeczywiście Audi jest ładniejsze w środku moim zdaniem też, nawet porównując starsze modelowo D2 z E65. Właśnie najbardziej przeszkadza mi w BMW wnętrze.

Jeśli chodzi o silnik to w S8 jest 4,2 360km. Potrafi naprawdę dużo wyczynić z tą dużą budą i sprawia cholerną przyjemność z jazdy szczególnie w połączeniu z automatem. W porównaniu do E39 530d z którego się przesiadłem jest bardzo duża przepaść. Trochę mnie zmartwiłeś mówiąc że szału nie robi to 4,4 bo wiem że przesiadając się z tego co mam będę miał wygórowane oczekiwania co do silnika. Tym bardziej że mniejszego silnika już nie chce.

A jak jest z miejscem w środku w porównaniu z A8 I jak jest z tym zawieszeniem, czy bardzo sztywne to jest.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
No coż coś za coś, nie ma złotego środka na wszystko

szkoda ale niestety to prawda

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Trochę mnie zmartwiłeś mówiąc że szału nie robi to 4,4 bo wiem że przesiadając się z tego co mam będę miał wygórowane oczekiwania co do silnika. Tym bardziej że mniejszego silnika już nie chce.

A jak jest z miejscem w środku w porównaniu z A8 I jak jest z tym zawieszeniem, czy bardzo sztywne to jest."

 

a ja juz pisalem ze moze przed liftem szalu nie robi, ale po lifcie sa takie same badz bardzo zblizone osiagi do s8(chyba ze wersja z 5.2 silnikiem, to x5 nie ma polotu).a w wersji 4.8is sa nawet lepsze.po-liftowe silniki kreca sie znacznie wyzej niz przed, pieknie sie zbiera.najlepiej sie po prostu przejechac.po lifcie naped jest znacznie lepszy.jest x-drive.x5 4.4 v8 jest napewno trwardszy niz s8, maja pneumatyke z tylu.a juz 4.8is jest cholernie twardy bo w standarcie na 20tkach i pneumatyka przod+tyl.audi s8 jest super autkiem.wydaje mi sie, ze srodek jest wiekszy niz w x5.wogule to tak szczerze to sa inne auta.jesli szukasz komfortu to nie x5.moje jest komfortowe jak zapakowane cale po dach i na autostradzie.pozatym jest dla mnie za twarde...ale takie ma byc.to jest SAV nie osobowka!jesli szukasz mocy 4.4 lub 4.8 po lub 4.6 przed daje rade.jesli komfortu to nie auto dla ciebie.pozdrawiam

Opublikowano

Jest tak, jak kkx5 napisał z tym zawieszeniem. Jeśli chodzi o ilość miejsca w środku to przy moich 2 metrach w audi było ciasno w porównaniu z E53. W BMW siedząc wygodnie, za mną swobodnie usiądzie pasażer, w A8 było to niemożliwe ;)

Przesiałem się kiedyś z 250 KM na 184 KM. Na początku było ciężko się przestawić na wolniejsze auto, mnie to zajęło chyba rok :D

Opublikowano
Widzę że będe musiał sie jednak jak najszybciej czymś takim przejechać, a dopiero później coś dyskutować. Co do wersji po liftingu - jest poza moim zasięgiem finansowym, także odpada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.