Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Byłem ostatnio zapytać o te tuleje gumowe w Bawaria Motors w Katowicach. Doradca powiedział, że ich mechanicy mają w tym doświadczenie i sprawdzają to na wyczucie... Pisałeś, że masz nowe tarcze ATE. Ja wymieniłem na gwaracji (pokrzywiły się po miesiącu). Jeżdzę normalnie, wszystkie pozostałe elementy w ukł. hamulcowym sparwdzone i wszystko ok. Więc wg mnie zwykłe ATE (dostępne w Polsce) to szmelc. Narazie są proste. Mój problem się teraz zmienił. Może to zabrzmi śmiesznie, ale wibracje na kierownicy (80km/h - 120km/h) zależą od temperatury. Jak jest zimno, wibracje są minimalne, jak bardzo ciepło i samochód się nagrzeje, są większe. Mówię oczywiście o sytuacji, że samochód stoi przez kilka godzin i tarcze są zimne. Dodatkowo występują od czasu do czasu... Skoro temperatura ma na to wpływ to jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś gumowy element :mad2: Pomóżcie. Pozdrawiam

 

 

Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia układu hamulcowego, tzn zaciski i cylinderki/tłoczki.

Kolega miał taki przypadek w X5. Jak nawet delikatnie przyhamował i przejechał kilka km, to zaczynało się bicie podczas jazdy.

Kazałem mu wyjechać z podwórka bez używania hamulców i przejechania kilku/kilkunastu km - wtedy było wszystko ok i nic nie biło.

Okazało się, że podczas przyhamowania cylinderek nie odbijał i nagrzewał tarcze hamulcową. Gdy tarcza się nagrzała to zaczynało się bicie.

Dokładne wyczyszczenie pomogło i obyło się bez tymiany tarcz. Nie pamiętam, czy kolega wymieniał jakieś gumowe elementy przy cylinderkach, ale to całkiem możliwe.

Ja kiedyś miałem takie problemy z opóźnieniem odbijającym cylinderkiem w E46. Wtedy wymieniałem różne uszczelki i gumy na tłoczku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Prawdopodobnie mam krzywą piastę i piasta powoduje, że co jakiś czas krzywi się tarcza i to powoduje wibracje. Kto produkuje oryginały piast do E60? Jak będę zamawiał to jakie? Pozdrawiam
Opublikowano
Prawdopodobnie mam krzywą piastę i piasta powoduje, że co jakiś czas krzywi się tarcza i to powoduje wibracje. Kto produkuje oryginały piast do E60? Jak będę zamawiał to jakie? Pozdrawiam

 

Ja do E91 na przód kupiłem (łożysko z piastą) FAGa w opakowaniu Ruvilla (ten sam zestaw w opakowaniu Faga były droższy).

Piasta sprawia wrażenie solidniejszej niż oryginał. Łożysko identyczne z oryginałem. Cena jakieś 2 lata temu to około 350zł (w zaprzyjaźnionym sklepie), to samo w serwisie Bmw jakieś 933zł - do E60 967zł

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie mam ten sam problem. Kupiłem zimówi, wywazałem 3 razy dalej bicie, wkońcu zdjełem założyłem kolejny komplet michelin alp4 i dalej to samo, wibracje lekkie przy 65km/h nastepne przy 120 i 140 gdzie przy tych predkosciach są już silniejsze. Wibracje sa tylko przy jezdzie, przy hamowaniu nie wystepują na pedale hamulca, i nie wazne czy wchodze w łuk przy 120 czy jade na wprost wibracje dalej przy okreslonych predkosciach wystepują... Czytałem na poprzednich postach o sprawdzeniu łącznika (tłumika drgań) wału, powiedzcie jak to sprawdzić na oko na kanale? Czy dobrze mysle ze wystarczy spróbować lekko ręką obracać wałem w prawo lewo i zobaczyć czy jest luz a później już ciężej się obraca ? A co wahaczy czy ktoś może mi powiedzieć kożystając ze stronki http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC71&mospid=47753&hg=11&fg=45 które to dokładnie tuleje czy elementy elastyczne które mogą powodować wibracje jak są już za luźne?
Opublikowano

Odkryłem prawdopodobnie przyczynę wibracji w moim aucie. Okazuje się że łącznik wału jest już sporo zuzyty i to prawdopodobnie on daje takie skutki...

Ponizej fotki przedstawiające łącznik na biegu jałowym i po wrzuceniu na D i trzymaniu na hamulcu gdy auto prubuje ruszyć oczywiscie bez gazu...

 

http://http://imageshack.us/a/img443/2614/20130106027.jpg

 

http://http://imageshack.us/a/img805/429/20130106026.jpg

 

 

Mam już nowy łacznik, lece montować. Dam znać czy coś sie poprawiło po wymianie. Jeśli nie to pewnie bede szukał w zawieszeniu.

Opublikowano
Niestety po wymianie wibracje nie ustały... :( Jedyna różnica jaką można zauważyć to zauwazalnie mniejsze szarpnięcie przy zatrzymywaniu się na swiatłach gdy skrzynia zrzuca biegi szczególnie z 2 na 1. Po podniesieniu tyłu auta na podporach i wrzuceniu na D nadal wibracje odczuwalne, jedynie co mozna z tego wywnioskowac to wykluczenie przodu auta i luzów jesli jakiekolwiek nawet są....
Opublikowano
i sprawa załatwiona :) okazało się że przy zmianie kół w wulkanizacji wogóle nie zostały załozone pierścionki centrujące między felga a piastą. Sam nie wiedziałem ze je miałem dopiero panowie z serwisu stwierdzili ich brak i najprawdopodobniejszą przyczynę wibracji. Po załozeniu pierscieni wszystko ustało, kompletnie zadnych wstrząsów, teraz jazda to jak lot samolotem, czasami trafią sie turbulencje ale to tylko wina naszych dróg... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.