Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Problem jak w temacie, wibracja kierownicy zaczyna sie od 100 km/h oraz przy chamowaniu w granicach od 90km/h. Auto jest po wymianie tarcz, gum na drazu stabilizatora, 3 razy wywazane kola ( felgi sa proste, zmienilem kola na inne i problem jest nadal), przeczepane cale zawieszenie tzn. drazki, wachacze, tuleje, kolumna kier., wszystko wyglada dobrze. Nie moge namierzyc problemu, juz chyba wszystko sprawdzilem a problem jest nadal. Dodam ze auto nie bylo bite i nalot to 80 tys. km. Felgi 19 cali. Jakies sugestie co robic dalej z tym fantem bo jest to dosc mocno uciazliwe.
Opublikowano
Jakiej firmy zostały zamontowane tarcze? Czy zostało dokładnie wszystko oczyszczone przy wymianie przedewszystkim piasta? Pozdrawiam STS AUTO
Opublikowano
Tarcze firmy Brembo, tarcze przed zalozeniem zostaly dokladnie odtluszczone a piasta wyszyszczona.
Opublikowano
Jeżeli wszystko jest dokładnie sprawdzone to pozostaje złożyć reklamacje na tarcze. Z doświadczenia polecam tarcze ATE oraz po wymianie delikatne hamowanie dopóki sie wszystko nie ułoży. Często zdarza sie że zaraz po wymianie tarcz klient ostro hamuje co powoduje skrzywienie się tarczy. Pozdrawiam STS AUTO
Opublikowano
Najlepsze jest to ze obchodzilem sie z nimi jak z jajkiem, z drugiej strony watpie ze to tarcze skoro wibracje wystepuja takze gdy nie chamuje oraz nie odczuwam pulsowania na pedale. Zastanawia mnie dolny wachacz i ta duza tuleja czy to nie ona daje takie wibracje, moze luz jest tak niewielki ze ciezko go wykryc przy normalnym sprawdzeniu zawieszki.
Opublikowano
Czyli jednak nie dokładnie sprawdzone. Skoro nie czuć nic na pedale hamulce odstawiamy na bok. Zostało zawieszenie i koła. koła zmienianie wiec tylko zawieszenie. Może jest luz na drążkach albo maglownicy
Opublikowano
Mam to samo. Wszystko robione w BMW na oryginalnych częściach. Po reklamacji nowe tarcze zostały pomierzone i są ok. Zalecono wymianę drążka stabilizatora, zrobione. Wciąż odczuwam drgania podczas hamowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli tylko podczas hamowania to przyczyną może być nie równo zużyty bieżnik opony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie raczej nie. Dwa rożne komplety opon testowane, letnie i zimowe.

Częsta przyczyna -tuleje gumowe w wahaczach sprawdziłeś,wymieniłeś ?

Opublikowano
Witam, lece w piatek do PL i znalazlem dobrego mechaniora, miejmy nadzieje ze to wlasnie tuleje psuja mi nerwy. tak na marginesie orjentuje sie ktos ile kasuja za wymiane z czesciami? Lepiej miec rozeznanie. Pozdro
Opublikowano
Witam wszystkich. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie iz lewa tarcza krzywa, lwa piasta ja tak urzadzila czyli tez do wymiany, dolny tylni wachacz szlak trafil (tulejke rozwalilo). Po wymianie bicie na kole kierownczym przy chamowaniu ustalo lecz wibracje odczuwalne w dalszym ciagu do tego doszlo bicie przy chamowaniu ale tylko gdy auto zjezdza ze wzniesienia. Do wymiany drogi wachacz i najprawdopodobniej wymienie jeszcze tuleje te duze, grube. Mam nadzieje ze problem ustanie bo juz nic wiecej nie da sie zrobic. Pozdro
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam podobny problem. W zeszłym roku na jesień kupiłem nowe Dunlopy SP Sport Maxx. Wszystko było idealnie, nic nie drżało. Po założeniu nowego kompletu zimówek zaczęły się drgania, pół roku poszukiwań, wyważanie kół (nie pamiętam ile razy), w końcu reklamowałem zimówki. W marcu założyłem letni komplet i dalej drży. Koła doważane kilka razy od marca, łącznie z doważaniem na samochodzie, zawiecho sprawdzone, kilka razy wszystko sprawdzane na szarpakach, felgi proste, do opon też nie mięli zastrzeżeń. Nie chcę wymienić wszystkiego, z autem obchodzę się jak z jajkiem. Od czego zacząć? Pomóżcie
Opublikowano

Witaj. Na wstępie powiem Ci ze ja tez spędziłem nad tym sporo czasu i poszukiwań . Jeżeli masz pewność ze koła

Są dobrze wyważone i felgi proste sprawdź dobrze tarcze czy któraś się nie skrzywila. Może wymieniales niedawno ale tym się radzę nie sugerować ( przykładowo ja po wymianie miałem spokój na około 2000 km. ) Jeżeli one są proste to są dwie opcje : tuleje pływające na dolny h wachaczach albo dolne przednie wachacze. ( na trzepaka h może być wszystko ok a i tak może być luz na tulejce, u mnie tak było). Zależy jeszcze czy drgania masz przy chamowaniu czy także jak jedziesz z odpowiednia prędkością . Może zmien warsztat z wywazaniem. Pozdro

Opublikowano
Jeśli są trzęsiawki w czasie jazdy, z hamowaniem i bez przyczyną może a raczej jest guma wału, przegub wału lub jak kto woli tłumik drgań. Ja jestem właśnie przed wymianą tego elementu czekam na część. Mam bardzo duży luz, guma wyrobiona, ręką można całym wałem ruszać. Koszt różnie znalazłem nawet od 280zł, 370zł do 450zł. Firma Lemforder. Mi udało się zamówić tej firmy za 360zł z czescidobmw.pl Pozdrawiam
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja miałem wybite dolne wahacze i wibrowało na zakrętach i podczas hamowania... podnies auto i sprawdz kolo czy ma luzy na boki...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich. Aby nie otwierać nowego tematu kontynuuje stary. Po załatwieniu problemu miałem spokój zaledwie 3 miesiące gdzie zrobiłem 7tys km. Niestety znowu to samo. I teraz pytanko czy te tuleje pływające można jakoś sprawdzić czy trzeba wyciągać wachacz? Reszta jest ok, tarcze nowe ATE. Szczerze to szlak mnie trafia , takie rzeczy w aucie tej klasy.
Opublikowano
Wachacze Lemforda takie jak w oryginale , dokrecane na opuszczony aucie
Opublikowano
To jak, miał ktoś do czynienia z tymi wachaczami, jak sprawdzić te tuleje bez demontowania?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Byłem ostatnio zapytać o te tuleje gumowe w Bawaria Motors w Katowicach. Doradca powiedział, że ich mechanicy mają w tym doświadczenie i sprawdzają to na wyczucie... Pisałeś, że masz nowe tarcze ATE. Ja wymieniłem na gwaracji (pokrzywiły się po miesiącu). Jeżdzę normalnie, wszystkie pozostałe elementy w ukł. hamulcowym sparwdzone i wszystko ok. Więc wg mnie zwykłe ATE (dostępne w Polsce) to szmelc. Narazie są proste. Mój problem się teraz zmienił. Może to zabrzmi śmiesznie, ale wibracje na kierownicy (80km/h - 120km/h) zależą od temperatury. Jak jest zimno, wibracje są minimalne, jak bardzo ciepło i samochód się nagrzeje, są większe. Mówię oczywiście o sytuacji, że samochód stoi przez kilka godzin i tarcze są zimne. Dodatkowo występują od czasu do czasu... Skoro temperatura ma na to wpływ to jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś gumowy element :mad2: Pomóżcie. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.