Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeszukując internet znalazłem różne informacje na temat dakoty. Jedni twierdzą, że jest to skóra naturalna, inni że połączenie dermy ze skórą. Czytałem też koncepcję, że prawdziwa skóra jest tylko na siedziskach foteli. Czy ktoś ma może sprawdzone informacje na ten temat?

 

W cenniku pod kodem K8 jest opcja "skóra ekologiczna", co sugeruje, że Dakota powinna być naturalna.

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dakota jest naturalna, widziałem rozcięty fotel, nie wiem czy dokładnie na wszystkich elementach, ale jest. Jest też wytrzymalsza od Nappy. Pachnie skórą jak zapach nowości się ulotni. W wyglądzie jest niezła, ale ja już dojrzałem do Nappy, następną chcę Nappę. Albo alcantarę z mpakietu.

 

Dla kogoś kto nie jest pedantem, polecam też tapicerkę materiałową lub sztuczną Sensatec, widziałem wygląda naprawdę nieźle, laik się nie zorientuje. A w utrzymaniu jest tak łatwa jak plastik.

 

Wg mnie, najbrzydsza jest Tudor, połączenie sztucznej i brzydkiego materiału.

Opublikowano
Mi też wygląda i pachnie jak naturalna, ale powiedziałbym że 70 % opinii które czytałem (również w innych miejscach na tym forum) wskazuje na to, że jest to co najwyżej jakaś mieszanka z użyciem słabej jakościowo skóry naturalnej. Nie wiem tylko na podstawie czego te opinie.
Opublikowano

Trzeba jeszcze pamiętać, że jest to skóra samochodowa, ma wytrzymać minimum 150tys, 5-7 lat. To nie może być taka skóra jak jest na rękawiczkach, czapce, czy nawet w samochodzie kolekcjonerskim gdzie specjaliści montują 100% naturalną, mięciutką skórę. Tylko jaka jest jej trwałość przy mokrym ubraniu, grubym facecie, nieumiejętnej pielęgnacji...

Wg mnie, Dakota jest najlepsza dla masowego odbiorcy, jak ktoś chcę to jest Nappa, wcale nie taka droga.

Jak ktoś się zna, może sobie zajrzeć pod fotel, lub za tylną kanapę, tam gdzie się kończy tapicerka, widać, że jest naturalna, ale wykarbowana na twardo. Najlepszy chyba dowód, że jest naturalna to to, że po nałożeniu pianki jest bardzo miękka, a potem z czasem twardnieje. Przy Sensatecu nie ma tego efektu.

Opublikowano
Przeszukując internet znalazłem różne informacje na temat dakoty. Jedni twierdzą, że jest to skóra naturalna, inni że połączenie dermy ze skórą. Czytałem też koncepcję, że prawdziwa skóra jest tylko na siedziskach foteli. Czy ktoś ma może sprawdzone informacje na ten temat?

 

W cenniku pod kodem K8 jest opcja "skóra ekologiczna", co sugeruje, że Dakota powinna być naturalna.

Tylko elementy, które są narażone na duże obciążenia i przetarcia są ze skóry naturalnej (boczki foteli i oparcie). Reszta jest ze skóry sztucznej, tzn. wierzchnia warstwa skóry ma identyczną fakturę jak skóra naturalna a przy rozcięciu i porównaniu profili skóry takze będą wyglądały naturalnie ponieważ większość producentów skór przy dwoinowaniu skóry (dzieleniu jej) uzyskuje "dolną" i "górną" część skóry. Dolna wykorzystywana jest w ten sposób, że nanosi się na nią mechanicznie strukturę skóry naturalnej a z górrną "wierzchnią" warstwą skóry robi się tak samo jak z dolną.

 

Przy rozcięciu skóra 100% naturalna dla laika będzie wyglądala tak samo jak "podrasowana". Z 1 m2 skóry uzyskuje się 2 razy więcej dzięki takiemu procesowi. WIększość marek odzieżowych, szczycących się używaniem naturalnej skóry korzysta także z takiego materiału (Wittchen-w zasadzie wszystkie produkty, E. Zegna, H. Boss, marki obuwnicze ze średniej półki)

 

Zapach naturalnej skóry jest także uzyskiwany laboratoryjnie na etapie przygotowywania skóry nanoszony na nie. W zależności od technologii skóra uzyskiwan w ten sposób nie musi być gorsza od naturalnej a czasami ma nawet lepsze parametry, tylko, że jeżeli ktoś obiecuje 100% genuine leather i pozycjonują towar cenowo na półce produktu topowego mozna czuć rozgoryczenie jeżeli dostajemy semi-genuine leather :mrgreen:

Opublikowano
Czyli widać, że zdania są podzielone. Być może faktycznie jest tak, że ze względu na potrzebę zwiększenia wytrzymałości materiału (i pewnie ze względów ekonomicznych) skóra jest w jakiś sposób "uszlachetniana". Z marketingowego punktu widzenia niezręcznie byłoby jednak się do tego przyznawać, zwłaszcza że wizualnie i zapachowo różnicy praktycznie nie ma. Tylko w takim razie Nappa też raczej nie jest do końca naturalna (różnica w cenniku między Dakotą i Nappą wynosi 4,5 tys., czyli niewiele).
Opublikowano

Wypowiedź ŁukaszaJ wydaje się rzeczowa i prawdziwa. Która warstwa jest lepsza, milsza w dotyku? No i jak to jest, że jak się położy kosmetyki, to wszystkie elementy fotela są bardzo miłe w dotyku? Położyłem raz na ławeczkę do ćwiczeń (sztuczna, plastikowa skóra) to była taka sama jak przed.

Aż mi się nie chce wierzyć, że Zegna też robi takie triki, lubię ich rzeczy i większości są perfekcyjne. Chociaż buty lepsze ma Tods, oni już na pewno nie ściemniają.

Opublikowano

Mam Dakotę i z pewnością jest to naturalna skórka, choć następnym razem wybrałbym Nappę, bo jest delikatniejsza - taką miałem w poprzednim aucie. Teraz nie wziąłem Nappy z prostej przyczyny - nie było koloru, który mi odpowiadał czyli ostrygi z ostrygą (ciemniejszą) ;)

Co do Sensatec to na pewno bym jej nie brał - pomijam fakt, że w komfortach chyba i tak nie można jej wybrać (mogę się mylić). Nie mam przekonania do sztucznych skór, zwłaszcza w samochodach gdzie są spore naprężenia materiału i bałbym się, że zbyt szybko popęka.

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
Dzisiaj też łyknął bym Nappę, ale jest jak jest.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Mam Dakotę i z pewnością jest to naturalna skórka, choć następnym razem wybrałbym Nappę

...Nie mam przekonania do sztucznych skór, zwłaszcza w samochodach gdzie są spore naprężenia materiału i bałbym się, że zbyt szybko popęka.

 

DAKOTA nie jest to skóra naturalna :mad2: , zagadnienie opisał Ci dokładnie kolega Łukasz, chyba bardziej obrazowo :cool2: nie można było ...

 

nie czujesz, nie widzisz różnicy OK, myśl, że to naturalne ale nie powielaj marketingu BMW, który wprowadza nieświadomych w błąd...

 

DAKOTĘ miałem w E87, E91 i E90 I w każdym samochodzie wymieniałem ją na skórę z JAVA CAR DESIGN, za każdym razem waliłem się też w głowę: czemu nie kupiłeś auta bez "skóry" jak i tak ją zmieniasz, zawsze powód był ten sam: brak czasu na auto z konfiguratora i kupno auta z placu...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

@A0

Jesteś zadowolony z pracy Java D? Pytam o szwy, spasowanie elementów, złożenie wszystkiego, marszczenie. Nie odbiega od oryginału? Jakość samej skóry jest na pewno lepsza.

Trochę chodzi mi po głowie zmiana koloru wnętrza, ale boje się, że potem "to już nie to". Nawet jeśli ich skóra jest świeżo zdarta z młodej świnki :D

Opublikowano

Trochę chodzi mi po głowie zmiana koloru wnętrza, ale boje się, że potem "to już nie to". Nawet jeśli ich skóra jest świeżo zdarta z młodej świnki :D

 

Mówisz poważnie ?

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano (edytowane)

Ale co? Że mam wątpliwości czy chłopaki z Javy dorównają fabryce czy, że chcę zmienić kolor? :)

Po głowie chodzą mi kolory takie jak występują seryjnie: Platinium/Black Individual (prawie biała), Saddle Brown (ciepły brązowy), Sakhir (czerwona, niestety występuje tylko w M5, ale combo: biały lakier, czarny środek i czerwona skóra podoba mi się).

I tak się pewnie nie zdecyduje, backup jest za drogi. Chociaż w salonie Merca, jak miałem kupić nowy samochód z brzydką tapicerką, sprzedawca zaproponował mi jej zmianę w Javie, za promocyjne 5000. Gdy go obśmiałem, pokazał mi E-klasę z beżową tapicerką podobno zmienioną w Javie. Powiedział, że nie znajdę różnicy, wyglądało dobrze, ale na mercach to się znam tak średnio.

O tak by to wyglądało:

http://img801.imageshack.us/img801/8832/beztytuudeu.jpg

Edytowane przez monogramus
Opublikowano

Chodzi mi o zmianę. Też słyszałem, że Java robi dobra robotę, ale mimo wszystko nie zdecydowałbym się w tak nowym aucie.

Co innego np w takim 10-15 letnim, to można pomysleć, bo do stracenia nie masz za wiele...

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
@A0

Jesteś zadowolony z pracy Java D? Pytam o szwy, spasowanie elementów, złożenie wszystkiego, marszczenie. Nie odbiega od oryginału? Jakość samej skóry jest na pewno lepsza.

Trochę chodzi mi po głowie zmiana koloru wnętrza, ale boje się, że potem "to już nie to". Nawet jeśli ich skóra jest świeżo zdarta z młodej świnki :D

 

JAVA to dla mnie jakość, jakość i jeszcze raz jakość, skóra, szycie, wykończenie wg mnie jest dużo lepsze niż w pakiecie skórzanym BMW indyvidual, dodatkowo w JAVCE nie masz żadnych ograniczeń kolorystycznych czy wykończeniowych...możesz zrobić identycznie jak w ORI tylko z prawdziwej skóry możesz też zrobić zupełny "kosmos" (listwy, konsole, bagażnik...)

 

na temat jakości/szwów/wyglądu DAKOTY mogę jedynie napisać, że dla mnie była NIE do zaakcpetowania...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Dzięki AO.

Podjadę jak będę w okolicy, zobaczę, poproszę o wycenę. Raczej bym robił dokładnie tak jak jest ORI. Szkoda mi tylko wywalać to co mam, po 2 latach, środek mam w stanie perfekcyjnym, łącznie z boczkiem fotela kierowcy.

DawidS, dla mnie też biała na pierwszym miejscu, potem czerwona, na końcu brąz.

Opublikowano
Jak dla mnie to bez sensu zmieniać w prawie nowym aucie, jeśli wygląda dobrze. Ewentualnie można by zamówić bez skóry i zrobić we własnym zakresie prawdziwe indvidual.
Opublikowano
Jak dla mnie to bez sensu zmieniać w prawie nowym aucie, jeśli wygląda dobrze.

 

Też jestem tego samego zdania.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Jak dla mnie to bez sensu zmieniać w prawie nowym aucie, jeśli wygląda dobrze. Ewentualnie można by zamówić bez skóry i zrobić we własnym zakresie prawdziwe indvidual.

sorrki ale DAKOTA nie wygląda dobrze :? ...u mnie było przepłacenie bo wiedziałem, że i tak bedę zmieniał (ale z drugiej strony auto z placu jest zdecydowanie tańsze niż z konfiguratora), u Was jest zdecydowanie gorzej bo foteli komforotwych nie można kupić bez "skóry", czyli jak chcesz "dobrze" to musisz 2 razy płacić lub raz za indyvidual ale ~4x drożej niż w JAVCE...

Dzięki AO.

Podjadę jak będę w okolicy, zobaczę, poproszę o wycenę. Raczej bym robił dokładnie tak jak jest ORI. Szkoda mi tylko wywalać to co mam, po 2 latach, środek mam w stanie perfekcyjnym, łącznie z boczkiem fotela kierowcy.

dobra myśl :cool2: , jak podjedziesz i zobaczysz na "własne gały" to jeżeli miałeś wahania to już ich nie ma...tylko jak zobaczysz, to raczej nie zostaniesz przy ORI, szkoda mieć ORI jak za taką samą kasę masz naprawdę prawdziwy INDYVIDUAL, jak chcesz iść w wzornictwo BMW to załatw sobie katalog z tapicerką BMW indyvidual i powiedz, że taka kolorystyka/szwy Ci pasują a jakość będzie lepsza...

 

ja wywalałem po ~roku (niezniszczona w żadnym aucie) ale wiele osób zmuszonych przez producenta do odbioru auta z "skórą" (tak jak Wy...) od razu wali do zakładu i robią zmianę z przebiegiem auta ~1 tys., doskonale ich rozumiem...

 

warto obszyć deskę z tunelem środkowym, wygląda rewelacyjnie a kosztuje ~50% samej "skóry" z deski wg cennika BMW,

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Dokładnie, trzeba zapłacić za skórę żeby mieć komforty.

Coś w tym jest, widziałem na ich stronie najnowsze Merce, Porsche, chyba jakieś Ferrari. Bentleya (!), SLS. Mają swój helikopter :)

Individual kosztuje 20 000 już z deską, wątpię by w Javie zrobili to samo za 5000. Ale to nic, wcale na to nie liczę.

Jak robić to tylko z deską, tymi plastikami przy szybach i tunelem, właśnie na to choruje, już się nawet zastanawiałem czy by nie zrobić samej deski w takiej skórze jak daje bmw, ciekawe czy mają taką w Javie :) Mam czarne drewno na wysoki połysk, pięknie by wyglądało z matem skóry.

Z jednej strony szkoda wywalać to co jest, a drugiej bardziej rozsądnie jest włożyć np 10tys w taki samochód, by był bardziej premium, niż w starego strucla który sam jest wart 10tys.

 

Tak przeglądam ich stronę, coś niecoś się znają na rzeczy:

http://www.javacardesign.com/galeria/sl-new/sl-new-8.jpg

 

http://www.javacardesign.com/galeria/sl-new/sl-new-6.jpg

 

Kolory nie bardzo mi pasują, ale zrobione nieźle. Zwróćcie uwagę na deskę.

Opublikowano
Fajnie wygląda. Ja wziąłem deskę i plastiki w górnej części drzwi w skórze jako opcję dodatkową. Widziałem jak to wygląda w M5 i jest całkiem ok. Plastikowa deska, nawet jeśli ten plastik jest najwyższej jakości, kojarzy mi się z autem niższej klasy.
Opublikowano

To ja dodam parę zdań nt skór w F10 - bo naoglądałem sie naprawde wiele.

 

W tym momencie wziałbym nappe, zdecydowanie podoba mi się konfiguracja biały mpakiet, z silk gray individual rozszerzona lub platyna. Platyne w indiwidualu widziałem na zywo w polaczeniu z piano black i deska w skórze - bajecznie wyglądało - choc ta platyna z individuala ciut w żólty zaciaga - to nie opal z serii 6. Niestety nie widziałem na zywo w zadnym egz. w PL Silk Grey Individual ;-)

 

Dakota natomiast - a jezdziłem w 2 egz f10 - jest dla mnie plastikowa - nie wiem, dlaczego - ale tak jest - boczki sa platikowawe w odczuciu, konsola, etc. nie pasuje mi. nappa czarna natomiast zupelnie inna w dotyku, podlokietnik etc. ja poszedłbym w nappe albo merynosy - choc czytałem ze merynosy sa delikatne i nie poleca sie - ale to były opisnie w forum zagranicznych, nie z f10.

 

A tak teraz jak już mysle, to wziałbym bes skóry - choć niestety komforty ida tylko ze skóra - i wydał te kilkanascie tysiećy w takiej pracowni, jak polecacie na zrobienie pełnej tapicerki po mojemu, rozszerzonej, z deską w skórze (co trzeba dać 6 tys). Do tego piano individual i ceramika...

 

niestety na punkcie wnetrza samochodu mam duśc duze zboczenie i jest dla mnie mega istotne, jak będzie wygladać ;-)

Opublikowano
Fajnie wygląda. Ja wziąłem deskę i plastiki w górnej części drzwi w skórze jako opcję dodatkową. Widziałem jak to wygląda w M5 i jest całkiem ok. Plastikowa deska, nawet jeśli ten plastik jest najwyższej jakości, kojarzy mi się z autem niższej klasy.

 

Potwierdz sobie - ja gadałem dwa razy - sprzedawcy mało wiedza - ale na moją wiedze - opcja deski w skórze nie idzie w parze z gorna cześcia drzwi w skórze - w zadnej opcji f10 - nawet rozszerzonych merynosów (tu masz dolna czesc drzwi i deski w kórze)

 

jedynie M5 ma gorne elementy drzwi pod szybą w kórze przy zamówieniu deski w skórze - mnie to zdziwiło bardzo. Potwierdz sobie.

Opublikowano
Możliwe że jest jak mówisz, bo nigdzie o tych drzwiach nie było napisane. Ja się zdecydowałem na tę deskę tak czy inaczej, a gość pokazał mi M5 i powiedział, że dodatkowo będzie również w skórze górna część drzwi z przodu. Jeszcze dopytam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.