Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak jak w temacie jakie paliwo polecacie do silnikow benzynowych 95 czy 98? Oraz wasza sprawdzona stacja ? (orlen czy BP...) Edytowane przez maja22
Opublikowano
Nie obraź się, ale po co komu taki temat? Bezsens kompletny. Po za tym wiadomo jest, że lepiej lać 98 niż 95.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Nie obraź się, ale po co komu taki temat? Bezsens kompletny. Po za tym wiadomo jest, że lepiej lać 98 niż 95.

 

Nie koniecznie. W niektórych modelach (np. do silników audi v6) jest wyraźnie zalecane 95. W 528i (4R) jest napisane nie mniejsze niż 91 i max. 98. A na klapie wlewu paliwa jest duże 95 a poniżej w nawiasie 91-98...

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:) wiadomo jak sie ma samochod w d...e to ci wszystko jedno co wlewasz - ja szanuje auta i chce aby moja bemcia sluzyla dlugo - mialem audi i przy silniku 211KM tam tylko lalem 98 z orginalnej stacji ORLEN. Nigdy nie mialem problemu z autem...

 

A porownajac 95-98 okt nie we wszystkich silnikach widac roznice na lepsze - dlatego pytam o wasze doswiadczenia

 

Czy wlewajac lepsze paliwo 98 a nawet 100okt. macie wrazenei ze samochod jest bardziej elastyczni i cichy?

CO serwis mowi jakie paliwo wlewac czy 95 U NAS W POLSCE wystarczy - Pisze po na zachodzie jakosc niestety jest LEPSZA paliwa.

Opublikowano
W instrukcji do 528xi jest napisane aby lać super 95. Tankuję na Shellu. Różnic w pracy silnika nie zauważyłem :mrgreen:
Opublikowano
oczywistym jest, że jeśli tylko można, to należy lać benzynę 95. jest lepsza niż 98.
Opublikowano
Jak masz tak pisać to lepiej w ogóle nic nie pisz. Masz w ogóle pojęcie ile oktanów ma 95? Bo na pewno nie 95. W Polsce to może max 92-93, więc lejąc 98 masz tak na prawdę mocne 95-96 oktanów.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
abys sie zdziwil - powinno zawierac min. 91oktanow - przy nowym silniku N20 lepiej nie schodzic ponizej 90 oktanow a w polsce latwo znalesc takie paliwo ktore ma 95 a ma mniej niz 85 oktanow ( oczywiscie nic nie bedzie sie dzialo z silnikiem przy 1-2 tankowaniach ale po 1 roku pozniej POJAWISZ sie z zapytaniem FORUMs co mam robic.....?- w Serwisie Audi dokladnie mi wyjasnli jak to jest paliwo-silnik w BMW "...no tak 95 ":).
Opublikowano

Mam diesla i leję tylko "On Verva" W aucie benzynowym leję V-power 100, mimo że zapłon mam ustawiony na 98. Mam urządzenie, dzięki któremu widzę jaka mieszanka jest podawana. Ta 100-ka to max ma 98-99 oktanów.

 

ale po 1 roku pozniej POJAWISZ sie z zapytaniem FORUMs co mam robic.....?-

 

P.S Z takim pytaniem na forum to na pewno nie uświadczysz go z mojej strony.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. Krotko szanujesz swoje auta.
Opublikowano

Samochód najlepiej będzie pracował na takim paliwie jakie zalecane jest przez producenta Jeden silnik ma pracować na 95, inny na 98. Lanie 98, do samochodu, który jest przystosowany do 95 daje efekt odwrotny do zamierzonego. Liczba oktanowa jest to nic innego jak odporność na samozapłon. Wiele osób myśli, że jak wleje paliwo wysokooktanowe, to w silniku zaczną się dziać niebywałe zjawiska.

 

To, że ktoś mówi, że po wlaniu vervy, czy innego paliwa samochód zaczyna pracować lepiej i jest dynamiczniejszy, to zwykłe placebo. Na 95 oktanach wszyscy jeżdżą normalnie, oszczędnie, lub tak jak lubią. Natomiast po wlaniu vervy, czy 98 wszyscy zaczynają wciskać gaz w podłogę i zaczynają odczuwać rzeczy, których nie dostrzegają każdego innego dnia.

 

Na polibudzie wykładowca na zajęciach dokładniej to wytłumaczył, ale nie jestem w stanie przytoczyć jego słów, bo to stare dzieje.

 

Gdzie lać benzynę? Orlen, BP, Statoil, Shell, Lotos, Neste. Wszyscy ciągną paliwo od tego samego dostawcy. Różnica w cenie zależy od tego jakich uszlachetniaczy dana stacja dodaje i gdzie się znajduje. Spotkałem się z opiniami, że np Neste to gówno, bo tanie. Tanie, dlatego, ze samoobsługowe. Koszt utrzymania takiej stacji jest po prostu niższy od tradycyjnej.

 

Jak boisz się o jakość paliwa, to kolekcjonuj paragony. W razie awarii udajesz się do rzeczoznawcy z kwitkiem i wtedy możesz się sądzić z nafciarzami.

Opublikowano
W katalogu 5tki pisze jak byk, że bmw zaleca stosowanie Pb95. Ale osiągi prezentowane w tabelkach dotyczą benzyny o liczbie oktanowej 98...ciekawe dlaczego? :twisted:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

masz poniekat racje z benzyna - ale nie zgodze sie z ON - tam paliwo jest inne - jest czysciejsze i bardziej suche. Ale moje pytanie bylo o benzyna - teraz opisze jedna historie ze stacji L....( rosyjska firma) oraz Nestle, Tessco itp..

 

Mam w rodzinie policjanta ktory zajmuje sie sprawami lamania prawa na tle gospodarczym i sprawy jakosci paliwa ma co miesiac do rozwiazania. Ostani przypadek

 

VW CC( silnik benzynowy 2.0 TFSI) nowy jakies 4-5 m-ce z salonu .Samochod zostal zatankowany na stacji L....j . Po przejechaniu 400 metrow od stacji samochod zgasl - awaria silnika - znajdowal sie w okolicy autoryzowany serwis VW , wiec laweta i do serwisu - w serwisie powiedzieli ze paliwo wogole nie spelnia wymagania.Silnik do remontu. koszt kolo12-15tys zl.

 

Facet posiadal dowod zakupu z karty kredytowowej, zgloszenie na policje ,iz w/w stacja sprzedala paliwo zlej jakosci (tylko zgloszenie), facet zrobil analize paliwa (ze swojego baku) do rozprawy przed sadem i co jaki wynik

 

Sprawa jest przegrana i nie da sie wygrac - sad oglosil , ze nie mozna roscic zadoscuczynienia, poniewaz samochod byl tankowany na roznych stacjach i nie jest wskazane, iz z tej stacji jest zlej jakosci paliwo ktore spowodowalo awarie silnika.Przypuszcza sie, iz moglo to sie stac ale nie ma dowodu wprost okreslajacy zly stan paliwa w czasie kiedy klient tankowal z tej stacji w/w paliwo......

 

Szwagier mial kilka spraw na tle zlego paliwa i z roznych stacji i kazda przegrana na niekozysc poszkodowanego

 

sprawe mozna wygrac tylko i wylacznie jesli przy tankowaniu bedziesz posiadal probke paliwa w tylko w tym samym czasie jak tankujesz paliwo do swojego auta oraz musi zawierac dowod zaplaty, wtedy masz sprawe wygrana - teraz kiedy ktos tak robi ze jedzie na stacje i tankuje paliwo do baku i odrazu wlewa do analizy....

 

to tyle ....

Edytowane przez maja22
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jakosc paliwa to temat bardzo wazny dlaczego :

 

1) w/w opis zdarzenia niweluje nasze roszczenia prawie do 0

2) jesli posiadasz problem z silnikiem na gwarancji auto- to 95% serwis wyrazi ci wprost w oczy ze powod jest jakosc paliwa w Polsce i tez twoje roszczenia spadaja prawie do 0

 

przy tak wysilonych i precyzyjnyh silnikach jak sa teraz to temat glowny.

 

to samo dotyczy uszkodzen podwozia- co uslyszycie w serwisach - polski stan drog.....placic i ewentualnie dostaniesz rabat 20% :)

Edytowane przez maja22
Opublikowano

 

to samo dotyczy uszkodzen podwozia- co uslyszycie w serwisach - polski stan drug.....placic i ewentualnie dostaniesz rabat 20% :)

 

No, ale "drug" piszemy prze "ó"

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzieki za poprawe ....
Opublikowano
masz poniekat racje z benzyna - ale nie zgodze sie z ON - tam paliwo jest inne - jest czysciejsze i bardziej suche. Ale moje pytanie bylo o benzyna - teraz opisze jedna historie ze stacji L....( rosyjska firma) oraz Nestle, Tessco itp..

 

Mam w rodzinie policjanta ktory zajmuje sie sprawami lamania prawa na tle gospodarczym i sprawy jakosci paliwa ma co miesiac do rozwiazania. Ostani przypadek

 

VW CC( silnik benzynowy 2.0 TFSI) nowy jakies 4-5 m-ce z salonu .Samochod zostal zatankowany na stacji L....j . Po przejechaniu 400 metrow od stacji samochod zgasl - awaria silnika - znajdowal sie w okolicy autoryzowany serwis VW , wiec laweta i do serwisu - w serwisie powiedzieli ze paliwo wogole nie spelnia wymagania.Silnik do remontu. koszt kolo12-15tys zl.

 

Facet posiadal dowod zakupu z karty kredytowowej, zgloszenie na policje ,iz w/w stacja sprzedala paliwo zlej jakosci (tylko zgloszenie), facet zrobil analize paliwa (ze swojego baku) do rozprawy przed sadem i co jaki wynik

 

Sprawa jest przegrana i nie da sie wygrac - sad oglosil , ze nie mozna roscic zadoscuczynienia, poniewaz samochod byl tankowany na roznych stacjach i nie jest wskazane, iz z tej stacji jest zlej jakosci paliwo ktore spowodowalo awarie silnika.Przypuszcza sie, iz moglo to sie stac ale nie ma dowodu wprost okreslajacy zly stan paliwa w czasie kiedy klient tankowal z tej stacji w/w paliwo......

 

Szwagier mial kilka spraw na tle zlego paliwa i z roznych stacji i kazda przegrana na niekozysc poszkodowanego

 

sprawe mozna wygrac tylko i wylacznie jesli przy tankowaniu bedziesz posiadal probke paliwa w tylko w tym samym czasie jak tankujesz paliwo do swojego auta oraz musi zawierac dowod zaplaty, wtedy masz sprawe wygrana - teraz kiedy ktos tak robi ze jedzie na stacje i tankuje paliwo do baku i odrazu wlewa do analizy....

 

to tyle ....

 

Wtrące swoich kilka groszy bo tak sie składa że od kilku lat pracuję z "paliwami".

Najbardziej popularne stwierdzenie że serwis stwierdził złą jakość paliwa jest ewidentnym naciąganiem faktów i uchylaniem się od odpowiedzialności. Wiarygodnie jakość paliwa może stwierdzić tylko certyfikowane laboratorium naftowe. Faktem jest że sprawa jakości paliwa jest skomplikowana i nie tylko klientowi indywidualnemu trudno jest udowodnic cokolwiek, podobny problem ma stacja z dostawcą, hurtownia z producentem itd. Szczególnie że paliwo jest typowym towarem FMCG i bardzo szybko się zmienia w zbiorniku - znam stacje, które dziennie sprzedają ponad 30 tys litrów. A wracając do przykładu Pana z passatem tfsi to cieżko uwierzyc w winę paliwa gdy auto po 400 m zgasło. Jesli taki wóz pali 8 litrów na setkę to po 400 m zużył niecałe 40 gram benzyny. Chyba nie podjechał na stacje z pustym zbiornikiem i pustymi przewodami, pompą, filtrami i układem wtryskowym?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano

2) jesli posiadasz problem z silnikiem na gwarancji auto- to 95% serwis wyrazi ci wprost w oczy ze powod jest jakosc paliwa w Polsce i tez twoje roszczenia spadaja prawie do 0

 

Taki serwis może mnie cmoknąć a jego psim obowiązkiem jest naprawić samochód na gwarancji. Tankuję zawsze na normalnej stacji, paliwo, które spełnia wszystkie polskie normy i niech mi serwis udowodni, że wlałem jakieś badziewie a nie normalne paliwo. Ludzie - żyjemy w normalnym europejskim kraju a nie Górnej Wolcie. Akurat minimalnie na paliwach się znam i np taki LOTOS po programie 10+ jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie i żaden koncern typu Shell czy Statoil które kupują od nich paliwa nie narzeka na jakość. Są normy - europejskie zresztą - paliwo z LOTOSu je spełnia bez problemu i koniec, kropka.

 

Opowieść o aucie, które stanęło po zatankowaniu na stacji X skwituję tak: To jedno stanęło czy kilkadziesiąt innych, które to samo paliwo tankowały??? Tylko jeden kierowca się zgłosił na policję i do sądu? A gdzie reszta? Jeśli innych nie ma to może problem rzeczywiście jest gdzie indziej. Jeżdżę od 1987 roku i nigdy jeszcze nie miałem problemów z paliwem ale tankuję na koncernowych stacjach a nie pod wiatą spółdzielni kółek rolniczych.

Opublikowano

Też uważam tak jak Miadamad. Takie opowieści rodem z forów lat dziewięćdziesiątych, można między bajki włożyć. Po pierwsze nie po 400m, po drugie czemu nie wszystkie auta, powinien być korek przy wyjeździe z tej stacji :) Nawet jeśli zdarzenie miało miejsce to sąd wydał dobry wyrok.

Nie od dziś wiadomo, że winna zawsze jest droga, paliwo, kierowca tylko nie ASO. I czemu w tych opowieściach najczęściej występuje TFSI... Inne auta jeżdżą, zwłaszcza do benzyny możesz wlać wszystko i jedzie. Złej baletnicy przeszkadza i rąbek u spódnicy :)

 

Co lać do 528i i innych benzynowych? Wg mnie, zwykłe 98. Producent wymaga minimum 95. Stacje zaniżają o 1-2 oktany, więc normalne 98 spokojnie wystarczy. Kto siedział trochę w paliwach wie, że na każdej stacji jest to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.