Skocz do zawartości

320i 2001 - problem z olejem - Hiszpania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , tydzień temu zakupiłem swoje pierwsze BMW z przebiegiem 146000km bezpośrednio od 1 właściciela.

Z wlepki na szybie wynika , że za 5000km muszę zmienić olej, obecnie ku mojemu zaskoczeniu zalany jest GTX ...

Panowie , proszę o poradę o możliwość wymiany oleju mineralnego na syntetyczny nie mając przy tym żadnych problemów.

 

Dzięki za odp

Opublikowano
Z tego co pamietam przy klimatach z wysoka temperatura zalecane sa gesciejsze oleje,bynajmniej tak podaje autodata lecz potwierzdze jeszcze jutro.Co do zmiany na syntetyk to moim zdaniem powinienes sie najpierw upewnic czy motor jest szczelny .
Opublikowano
lej pełen syntetyk tylko o odpowiedniej specyfikacji dla bmw

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

Temperatura oleju silnikowego podczas pracy sięga 120 stopni, przy normalnej jeździe. W tych warunkach zawsze lepszy będzie syntetyczny i nie piszcie że wtedy mineralny będzie gęściejszy. Na pewno gęściejszy będzie przy -10. Tylko czy wtedy chciałbym mieć gęsty olej?

W Hiszpanii jest kryzys więc lanie GTX jest czystą oszczędnością.

Opublikowano

opinie o oleju są różne

mówią że po syntetyku można lać minerał a po minerale nie można syntetyku chodzi tu o wypłukaniu uszczelnień ale to ma się chyba tylko do 20letnich aut

ja bym zaryzykował wlał 5W z LL-O4 i tyle

a ten GTX to najtańszy szit no chyba że olej leciał z każdej szczeliny w silniku i zalanie gęstszym było jedyną możliwością uszczelnienia :duh:

Opublikowano
Witam , tydzień temu zakupiłem swoje pierwsze BMW z przebiegiem 146000km bezpośrednio od 1 właściciela.

Z wlepki na szybie wynika , że za 5000km muszę zmienić olej, obecnie ku mojemu zaskoczeniu zalany jest GTX ...

Panowie , proszę o poradę o możliwość wymiany oleju mineralnego na syntetyczny nie mając przy tym żadnych problemów.

Dzięki za odp

 

No to szybko zapodaj jakaś płukankę i zalej dobrym syntetykim 5W-40!

Opublikowano
Z tego co pamietam przy klimatach z wysoka temperatura zalecane sa gesciejsze oleje,bynajmniej tak podaje autodata lecz potwierzdze jeszcze jutro.Co do zmiany na syntetyk to moim zdaniem powinienes sie najpierw upewnic czy motor jest szczelny .

Moj blad,wlasnie patrze na autodate i z tabelki wynika,ze:

Zimny klimat 0W/40 syntetyk

Cieply klimat 5W/40 syntetyk

Klimat mieszany 5W/30 syntetyk

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy , przyszedł czas na wymianę oleju - co prawda nie minęło jeszcze 10 000km od ostatniej wymiany ale szykują mi się wyjazdy wakacyjne i chcę zalać nowym olejem. Samochód ma 148 000km , co najmniej dwa razy był zalewany 15w40 GTX Castrola - proszę jeszcze raz o rady czym mam zalać mój samochód?

 

- czy zrobić płukankę (np Motula) i zalać Motul 8100 X-clean C3 5w40 BMW LL04 ?

- czy zrobić płukankę i zalać jakimś półsyntetykiem 10w40 , a przy następnej wymianie ponowić płukankę i zalać 5w40 ?

 

Opinia w internecie każda inna , jak i również opinie mechaników nie pozostają jednakowe ...

 

Proszę o radę . Z góry dziękuję.

Opublikowano

Podjąłem decyzję i będę przechodził do syntetycznego oleju dłuższą drogą , to znaczy że zrobię płukankę i zaleję 10w40 i podczas następnej wymiany ponownie zrobię płukankę i zaleję 5w40.

 

Proszę tylko o pomoc w wyborze dobrego 10w40 dla m54.

 

Dziękuję

Opublikowano

A po co takie kombinacje?

Wez zrob plukanke i od razu zalej 5W-40 a nie mecz silnika jakims polsyntetykiem.

Opublikowano

Kombinuję , gdyż wiem , że co najmniej dwa razy zalany był olejem mineralnym przy przebiegu 149 000 km.

Sądzisz, że bez obaw powinienem zalać syntetykiem, a wcześniej zrobić płukankę?

Opublikowano

Czemu nie stosować płukanek? Stosowany był Castrol gtx 15w40 przynajmniej przez okres dwóch wymian oleju.

Nie powinienem obawiać się osadu w silniku i zanim zaleję go 5w40 wypłukać co gęściejsze w silniku ?

Opublikowano
Ja używałem płukanek już z kilkanaście razy w różnych samochodach i nigdy nic się nie stało. Lepiej pozbyć się starego syfu używając pułkanki, niż jeździć z rozpuszczonym syfem w świeżym oleju.
Opublikowano

Jaki syf? O czym Panowie mówicie?

Syf się robi w silniku w którym olej nie był wymieniany od 100 T km lub był uzywanay selektor stosowany w latach 80.

Nowoczesne oleje mineralne mają dobre włściwości myjące i przy zmianie nie potrzebują płukanek.

Jeśli chcesz się jednak przekonać to zdejmij pokrywę zaworów i przy okazji pokaż zdjęcia. Założę się że zobaczysz czyściutkie wnętrze o lekko złotawym odcieniu....jeśli nie to uciekaj z tym autem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy ,silnik wyczyściłem płukanką Motula , zalałem syntetykiem Motula z ll01 i auto po zrobieniu 3500km nie pobrało nic oleju. A byłem np w Andorze , auto załadowane w 5 osób i wcale nie jechałem jak emeryt. Wszystko jest git, mam wrażenie że dopiero teraz pokazuje pazurki - czyli teoria lania tylko w dół (syntetyk > polsyntetyczny> mineralny) nie sprawdzila się. Szerokości
Opublikowano
Mit o olejach że niewolno ich mieszać nie istnieje !!! Mineralnym pogarszasz właściwości syntetyka a syntetykiem wzbogacasz mineralny i nic poza tym! Ciekaw jestem co teraz spece od przepłukiwanek mi tu zaraz dopiszą ? Płukać to tylko wtedy gdy walnęła ci uszczelka pod głowica i masz wodę w oleju albo opiłki po jakiejś awarii albo oildoktor krąży w obiegu. Jeśli nic z tych rzeczy nie dotyczy twojego silnika zlewaj olej wymień filtr i zalewaj syntetykiem .
BMW E46 320i
Opublikowano
hmmm to chyba nie widziałeś w życiu zbyt wielu rozebranych silników.

 

 

Jak chcesz zaraz wrzucę kilka fot rozdupczonych silników i wszystkie są czyste w środku .

mam filmik jak mój ziomuś strzela z korby cbr-ką i silnik z rozebrana miska olejową co by oszacować zniszczenia po wystrzale z korbowodu i poza resztkami części niema śladu syfu który tak zalecacie płukać .

 

Jeśli silniczek ma nawet 200 000 km i było w nim wszystko na czas wymieniane to co chcesz płukać? Jak sam olej nowy samochodowy działa jak płukanka a syf odbiera filtr oleju .

BMW E46 320i
Opublikowano

Jak chcesz to dziś zrobię zdjęcie co znajduje się w silniku służbowej astry z 2007r, serwisowanej od nowości a ASO i zalewanym oleju 5w30 przy przebiegu 137tyś. Palcem spod pokrywy mogę smołę wydłubywać.

 

Ponadto widziałem już kilka innych rozebranych/sam rozbierałem i widziałem co bywa w środku. To wszystko zależy od konkretnego silnika i stosowanego oleju. Bywają silniki, które mają również tendencję do tzw. oil sludge, lub miejscowego smażenia oleju powodującego jego degradację.

Bywają takie co mają 500tyś i są czyste.

Generalnie stosowanie specyfików do czyszczenia dodatkowo od czasu do czasu zaszkodzić nie mogą.

Z mojego doświadczenia niejednokrotnie ( kilkanaście przypadków ) zastosowanie takiego specyfiku i downgrade oleju z 10WXX / 15WXX na 5WXX zmniejszyło pobór oleju i poprawiło pracę silnika.

Opublikowano
Znałem kiedyś (choć wstyd się przyznać) pewnego człowieka, ktory żyl ze sprzedaży oleju ktory kradl z ASO. Ten olej zamiast trafiać do silnika trafial do obrotu...jak myślisz które auta nie miały zmienianego oleju na serwisie? Te prywatne czy slużbowe? A propos tej Astry
Opublikowano

Czy zdajesz sobie sprawę co to sa magistrale olejowe w silniku i jakie one mają średnice np na wale korbowym?

Wyobraż sobie że taką smołę osady i wszystko czego tam się doszukałeś spod pokrywy spłukujesz do magistrali w wale korbowym, extra czysta pokrywka zaworów i zapchana magistrala na wale :mad2: ,ja wole drożna magistrale niż wypucowaną pokrywkę zaworów.

Zresztą każdy robi przy swoim to co uważa za najlepsze . Lepszym wg mnie pomysłem jest ponowna wymiana filtra np po miesiącu lub po pierwszym tysiącu po wymianie oleju .

BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.