Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po wymianie opon na letnie zauważyłem, że na małych nierównościach, przy niskich prędkościach (od 20k/h do 60km/h) samochód zachowuje się nerwowo, tak jakby koła czasem sobie delikatnie skręcały i potem czuję to na kierownicy, korygując tor jazdy. Przy większych prędkościach samochód jedzie wzorowo, nie ściąga, no poza wpadaniem w koleiny. W zeszłym tygodniu wymieniłem amortyzatory i przy okazji sprawdziłem zawieszenie przednie, mechanik powiedział, że wszystko jest ok, poza jednym łącznikiem stabilizatora. Co powinienem sprawdzić? Z góry dziękuję za sugestie. :cool2:

Opublikowano
Pierwsze co bym sprawdził to tuleje pływające na wahaczach poprzecznych z tyłu...
Opublikowano
a czy myślicie, że wymiana amortyzatorów i ich ponowne wstawienie mogło zmienić na tyle np. kąt wyprzedzenia, że robi taki efekt?
Opublikowano
Kolego podjedz na dobra stacje diagnostyczna sprawdza Ci zawieszenie, zbieżność itd. taka przyjemność od 20 do 50 zł zależy jak zagadasz :cool2: i wszytko będzie jasne :norty:
Opublikowano
stawiam na nie skorygowaną zbieżność lub też rozbiezność....zawsze ale to zawsze po wymianie amortyzatorów ustawia sie "kąty"
er'senior
Opublikowano
Wszystko sprawdzone, zawieszenie ciasne, wymieniony drążek, ustawiona pełna geometria i ... nic, dalej na małych prędkościach, na nierównościach szarpie na lewo i prawo. Taki efekt jakby sobie koła skręcały a ja po 0,5 sekundy czuję to na kierownicy i koryguję. Ostatnia rzecz jaka mi pozostała to opony, ale niedoważenie nie robiłoby takich jaj chyba, poza tym na większych prędkościach efekt ustaje...
Opublikowano

może brakuje płynu we wspomaganiu i nie trzyma prosto auta ?

 

czujesz jak kierownica ucieka w tym momencie?

 

może to wcale nie przód tylko tył na tulei pływającej Ci ucieka i widzisz na kierownicy że ściąga?

 

może po prostu masz nowe amorki i nie możesz się oswoić ze sprawnie działającym układem kierowniczym ?

 

a jak przy wyższych prędkościach się zachowuje ? czujesz że pływa,ściąga, nie trzyma się drogi ,drze opony ?

Opublikowano
Dalej jestem w kropce, wszystko posprawdzane, mam jeszcze jedno podejrzenie, czy podczas wstawiania amortyzatorów coś można sknocić z łożyskami amortyzatorów i czy one mogą powodować taki efekt?
Opublikowano

można można i to dużo

 

 

moze nie same łożyska ale sprężyny nie tak jak powinny być złożyli i wszystkie kąty masz teraz powalone

 

chodzi mi głównie o miejsca gdzie amorek jest skręcany ze sprężyną i mc-personem tam musi być idealnie ustawiony tak jak był i pod tym samym kątem

Opublikowano
po.... trzecim sprawdzeniu w innym miejscu padło na przekładnię i luzy na niej. trzeba zrobić regenerację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.