Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z całym szcunkiem drpop3 ,ale ja rozważałem te silniki ze względu własnie na ekonomię,z tym 20i w trasie to pewnie jakoś da się wytrzymać ,ale w mieście to już pewnie 15-16 l/100 .Na komputerku w tej piątce widziałem 12l/100,choć pewnie ze względu na wymiary i napęd w X3 będzie o 1-2 litry więcej.Co filtra cząstek w X3 20d chyba nie ma co demonizować pewnie nie będzie tragedii,tylko trzeba raz w tygodniu ,,przedmuchać'' autko na trasie.Dla mnie osobiście spalanie też nie nie jest najważniejsze w takim samochodzie ,ale tu różnica jest jednak spora,choć tak jak napisałem wcześniej 20i 245KM jest rewelacyjnym silnikiem.I ten dźwięk podczas przyspieszania.......

W takim razie masz prosty wybór, bo diesel pali po prostu mniej. Dodam tylko tyle, że kupując moje poprzednie auto wybrałem świadomie silnik benzynowy ze względu ma planowane małe przebiegi. Przy założeniu 10-12 tyś km rocznie wyszło mi, że gdybym wybrał droższe z dieslem różnica ceny zwróci mi się dopiero po ok. 5-ciu latach......Aksamitne brzmienie silnika było już gratis :-)

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Jestem nowy na forum,myślę o zakupie X3.Dzisiaj miałej jazdy próbne X3 20d oraz dla porównania 525i 2.0 N20 245KM (niestety nikt z dealerów w moim regionie nie ma X3 z tym silnikiem ,a szkoda).Moje subiektywne odczucia są takie: benzynka jest super ,cichutka do bólu i ten dzwięk podczas przespieszania,poza tym auto nie drży na wolnych obrotach,myślałem że stop-start wyłączył silnik na postoju, a on chodził.Wada to niestety jak się domyślacie spalanie ok 12 l/100 km po Wrocławiu (mi komputer wskazywał 20 l/100 km !!!!, ale jeździłem dość dynamicznie na sport +).Jeżeli chodzi o 20d to powiem tak silnik też nie jest zły,zbiera się fajnie slapanie ok. 9 l/100 km,skrzynia w trybie DS robi z tego samochodu nawet dość szybki wehikuł.Jedyne co można mu zarzucić to niestety bardzo niska kultura pracy silnika ,jak dla mnie brzmi to jak stare TDI albo jeszcze gorzej.W środku też nie jest najlepiej ,silnik słychać mocno podczas przyspieszania,czego nie było w 20i.Tak więc mam duży dylemat,serce i rozum walczą ze sobą.Powiem tak jeżeli auto na trasy to jak dla mnie 20i ,a jeżeli do miasta to chyba bardziej rozsądne jest 20d.Ja niestety potrzebuję auto do miasta.

 

Ważna uwaga jest taka, że seria 5 jest o niebo lepiej wyciszona niż X3... tam nawet 2.0d nie brzmi tak ordynarnie pospolicie jak stare TDI... spalanie N20 będzie duuużo większe, waga nie ma znaczenia, ale aerodynamika kiosku Ruchu, w stosunku do 5er robi swoje.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Wszyscy koledzy macie rację,pewnie dyzel dużo dużo bardziej ekonomiczny,ale w tym wypadku X3, drpop3 benzynka 20i jest droższa od 20d trochę inaczej niż w innych markach gdzie diesel jest droższy od benzyny.Chociaż pewnie wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy ,nie zawsze kierując się do końca rozumem. :P
Opublikowano
Wszyscy koledzy macie rację,pewnie dyzel dużo dużo bardziej ekonomiczny,ale w tym wypadku X3, drpop3 benzynka 20i jest droższa od 20d trochę inaczej niż w innych markach gdzie diesel jest droższy od benzyny.Chociaż pewnie wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy ,nie zawsze kierując się do końca rozumem. :P

Az se do siga wsadzilem. :) Sam bym tego lepiej nie ujal. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Wszyscy koledzy macie rację,pewnie dyzel dużo dużo bardziej ekonomiczny,ale w tym wypadku X3, drpop3 benzynka 20i jest droższa od 20d trochę inaczej niż w innych markach gdzie diesel jest droższy od benzyny.Chociaż pewnie wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy ,nie zawsze kierując się do końca rozumem. :P

 

20i jest akurat tańsze od 20d o te kilka tysięcy. 28i o którym tu mowa jest już jednak droższy, ale i też sporo mocniejszy.

Opublikowano

20i jest akurat tańsze od 20d o te kilka tysięcy. 28i o którym tu mowa jest już jednak droższy, ale i też sporo mocniejszy.

 

 

W swoich rozważanich brałem pod uwagę tylko 20d oraz 20i N20 245KM.

Opublikowano

W swoich rozważanich brałem pod uwagę tylko 20d oraz 20i N20 245KM.

 

To chyba mając na myśli silnik N20 powinieneś pisać albo 2.0 L albo 28i...

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli macie na uwadze spalanie to wybor jest prosty 2.0D - ten silnik daje rade z tym autem a jesli brakuje mu mocy to niech po 2 latach gwarancji zrobi sobie chip i bedzie mial jak 525d 218KM i wtedy ma dobre osiagi i male spalanie

 

silnik 28i 245KM jest idealnym rozwiazaniem dla X3 jesli wogole nie bierzecie pod uwage spalanie bo co zrobicie pozniej chip nic wam nie da. A watpie ze na stacji zobaczycie 4zl za 1 litr benzyny.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Nie jezdzilem X3 z silnikiem 2.0T 245 KM, ale dwa miechy temu odebralem X3 28i z silnikiem R6 3.0 258 KM i jestem nim zachwycony. Przed odbiorem auta dostalem na 5 dni testowke X3 2.0D, ale dosc dobrze wyposazona, bo nawet byla z pakietem M. Ale musze szczerze powiedziec, ze zalowalbym gdybym sie zdecydowal na ten silnik. Nie jestem zwolennikiem diesli i wkurzaja mnie te drgania i warkot (chyba moglbym tylko zaakceptowac dzwwiek diesla BMW R6). Moja zona powiedziala, ze ma wrazenie, ze ten silnik sie meczy...

R6 to inna bajka. Pewnie jestescie zainteresowani ile pali:) Generalnie przy moim trybie jazdy nie ma roznicy miedzy miastem a trasa, bo w miescie jezdze wolno, a na trasie "troche" szybciej. Na poczatku spalanie ksztaltowalo sie na na poziomie 18 litrow. Pozniej zaczelo ono spadac, raz, ze silnik sie docieral, a dwa nauczylem sie nim jezdzic. Teraz spalanie po miescie oscyluje miedzy 12 a 13 litrow. Na trasie miedzy 12 a 14 litrow (na autostradzie tempomat 180km/h:). Najmniejsze spalanie jakie zauwazylem to 11.7 litra. I tu pojawia sie wada X3 z tym silnikiem, czyli za maly zbiornik paliwa. Zasieg na zbiorniku to 650 km, czyli w rzeczywistosci trzeba tankowac co 500 km. Generalnie to co podaje producent w trybie mieszanym, czyli 8.8 litra to jakas utopia. Owszem przy 90 km/h komp pokazuje spalanie 6.5 litra, a przy 120 7,5 litra, ale w Polsce nie da sie jechac 90km/h, bo wtedy ma sie TIR'a na zderzaku...

Poza tym jezdzi sie nim super i za kazdym razem jak naciskam pedal gazu to mam banana na gebie. Jak to powiedzial moj znajomy jadac ze mna w miescie, ze ma wrazenie, ze jedzie autem z napedem elektrycznym. Na niskich obrotach w aucie panuje cisza na wyzszych silnik generuje bezcenny gang, krecac sie do 7 tysiecy obrotow, wtedy zapomina sie o spalaniu:)

Teoretycznie silnik 2.0T 245 km powininen palic mniej, ale czytalem test BMW 328i z tym silnikiem, to srednie spalanie w miescie wyszlo 13.3 litra, ale moze chlopcy go dobrze butowali...

Pozdrawiam,

Mund

Edytowane przez mundvfr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mundvfr GRATULUJE zakupu- wiesz R6 to sam za siebie mowi - R6 BMW:)
Opublikowano
Teraz spalanie po miescie oscyluje miedzy 12 a 13 litrow. Na trasie miedzy 12 a 14 litrow (na autostradzie tempomat 180km/h:)

Pomimo wszystko dieselek lepszy,bo oszczędniejszy,a ropa coraz tańsza,oby tak dalej. :cool2:

Opublikowano
Pomimo wszystko dieselek lepszy,bo oszczędniejszy,a ropa coraz tańsza,oby tak dalej.

 

Jak dla mnie diesel jest lepszy do traktorow i innych maszyn rolniczych :norty: Nie kupowalem tego BMW, zeby szukac oszczednosci, tylko, zeby miec fun z jazdy. Jakbym szukal oszczednosci to bym kupil np. Dacie Duster :lol: Takze , co kto lubi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomimo wszystko dieselek lepszy,bo oszczędniejszy,a ropa coraz tańsza,oby tak dalej.

 

Jak dla mnie diesel jest lepszy do traktorow i innych maszyn rolniczych :norty: Nie kupowalem tego BMW, zeby szukac oszczednosci, tylko, zeby miec fun z jazdy. Jakbym szukal oszczednosci to bym kupil np. Dacie Duster :lol: Takze , co kto lubi...

Nie wiem kolego mundvfr czy może zastanowieniles sie nad tym ze nie każdego z nas np. stać na zakup 28i lub ze moze nie wszstkim wydaje sie byc rozsadnym kupować 28i i lać do niego morze benzyny...

 

Generalizowanie, niezbyt dobrze robi na atmosferę forum... Najlepiej, żeby każdy był piękny, mądry i bogaty :lol:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
E tam, nie wylewajcie tu zolci ani nie tworzcie animozji gdzie ich nie ma. :) Spotykamy sie na tym forum, bo wszyscy w jakims stopniu jestesmy fanami F25. I niech tak zostanie. Wszyscy kupilismy F25 z jakiegos powodu, obojetnie czy nowy, czy uzywany, czy w PL, czy nie...

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Nie wiem kolego mundvfr czy może zastanowieniles sie nad tym ze nie każdego z nas np. stać na zakup 28i lub ze moze nie wszstkim wydaje sie byc rozsadnym kupować 28i i lać do niego morze benzyny...

 

Generalizowanie, niezbyt dobrze robi na atmosferę forum... Najlepiej, żeby każdy był piękny, mądry i bogaty :lol:

 

Ale po co miał się nad tym zastanawiać? Mundvfr opisał swoje doświadczenia z 28i i wyraził swoją opinię na temat diesli. Jego prawo i nie ma w tym nic złego.

 

A co do generalizowania, to właśnie walt dokonał generalizacji pisząc autorytarnie "Pomimo wszystko dieselek lepszy...", przyjmując tylko spalanie jako kryterium oceny. Gdyby napisał np. "wg mnie dieselek lepszy...", to wtedy byłaby inna sprawa.

 

Żyjemy w wolnym kraju. Jeden lubi spalić 5,6 litra na 100 km, a drugi osiągać 100 km/h w 6,9 sek. I chodzi o to, żeby każdy miał, to co chce.

 

Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Tak jak obiecałem, tak tez czynię. Dziś odebrałem X3 28i z salonu i powiem tak; wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Auto fantastycznie przyśpiesza i chodzi bardzo cicho, wierzcie mi, nie ma porównania z dieslem 20d, jeździłem obydwoma i wiem co piszę. Dynamika jazdy też wspaniała, mimo ze nie katowałem go, to przy 120/h i trybie comfort, po wdepnięciu gazu po prostu czuje się przyśpieszenie (czego w dieslu 20d nie doświadczyłem, a zanim rozbujał sie do 180 mineły wieki). Po przełączeniu na sport lub sport+ efekt jeszcze lepszy! Oczywiście pewnie spali sporo zwłaszcza na początku, ale powiem tak; gdybym miał do wyboru diesla który pali 7 litrów i ten 28i który by palił 3 x tyle to i tak bym kupił benzynę. Ogólnie konkluzja jest taka że 20d jest po prostu za słaby jak dla mnie i terkocze na wolnych obrotach. Przy polskich warunkach akcyzowych 28i jest chyba optymalnym rozwiązaniem. Jak jeszcze coś ciekawego zaobserwuję to napiszę.

pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak obiecałem, tak tez czynię. Dziś odebrałem X3 28i z salonu i powiem tak; wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Auto fantastycznie przyśpiesza i chodzi bardzo cicho, wierzcie mi, nie ma porównania z dieslem 20d, jeździłem obydwoma i wiem co piszę. Dynamika jazdy też wspaniała, mimo ze nie katowałem go, to przy 120/h i trybie comfort, po wdepnięciu gazu po prostu czuje się przyśpieszenie (czego w dieslu 20d nie doświadczyłem, a zanim rozbujał sie do 180 mineły wieki). Po przełączeniu na sport lub sport+ efekt jeszcze lepszy! Oczywiście pewnie spali sporo zwłaszcza na początku, ale powiem tak; gdybym miał do wyboru diesla który pali 7 litrów i ten 28i który by palił 3 x tyle to i tak bym kupił benzynę. Ogólnie konkluzja jest taka że 20d jest po prostu za słaby jak dla mnie i terkocze na wolnych obrotach. Przy polskich warunkach akcyzowych 28i jest chyba optymalnym rozwiązaniem. Jak jeszcze coś ciekawego zaobserwuję to napiszę.

pozdro.

Dzięki za informacje o Twoich odczuciach. Daj znać jak będzie kształtować się spalanie - w szczególności jak min. uda Ci się zejść i jaka jest ogólna średnia.

 

Z góry dzięki.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Także jestem ciekaw spalania w X3 z silnikiem 28i 245KM,jeździłem piątką z tym silnikiem po Wrocławiu i spalanko było ok. 20-18 l/100 km,więc ,,nieźle'' ,ale cały czas ten motor jest w moich rankingach wyżej niz 20d.W końcu trzeba się zdecydować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Także jestem ciekaw spalania w X3 z silnikiem 28i 245KM,jeździłem piątką z tym silnikiem po Wrocławiu i spalanko było ok. 20-18 l/100 km,więc ,,nieźle'' ,ale cały czas ten motor jest w moich rankingach wyżej niz 20d.W końcu trzeba się zdecydować.

Biorąc pod uwagę, że komputer pokładowy ZAWSZE zaniża wynika spalania, to zakładając brak syndromu "ciężkiej nogi" osiągnięcie spalania na poziomie 12-15 l/100 km będzie trudne.

 

Testy 'nowej trójki' 328i (z tym silnikiem) w niezależnych gazetach pokazują spalanie w trybie jazdy ECO na poziomie min. 8 - 9 l / km... sugerując się tymi wynikami, w X3 "eco" będzie na poziomie min. 10-11 l / 100 km. Ale kto, przy zdrowych zmysłach będzie jeździł w tym trybie?

 

Tak czy inaczej czekamy niecierpliwie na wyniki posiadacza X3 28i...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Moje zdanie jest takie:silnik 20d jest nawet pod względem osiągów jest niezły,tylko mnie bardzo wkurza jego warkot,szczególnie podczas wyprzedzania,jestem już w takiem wieku że bardziej wolę ciszę i spokój niż hałas :) .Dla mnie jazda 20d powyżej 120km/h i ten warkot to już była lekka masakra.
Opublikowano

Na pewno silnik benzynowy brzmi bez porównania lepiej od diesla - nawet 6 cylindrowego ;)

Znalazłem filmik z X1 z tym silnikiem do posłuchania:

Muzyka dla ucha :)

 

Tak jak pisali przedmówcy, Ci co wybrali 20d w znakomitej większości zrobili to ze względów finansowych i z rozsądku, a nie dlatego, że uważają go za lepszy silnik niż 35i lub 35d. Silnik 35i (306KM) był wielokrotnie doceniany przez jury przyznające nagrody za najlepszy silnik roku, no i nowość BMW X3 35d z 313KM w dieslu no i 630 Nm momentu w przedziale 1500 - 2500 obr - mniam :)

Oczywiście są też wsród nas tacy, którzy patrzą na wykresy emisji CO2, bo nie jest im obojętne środowisko naturalne co ostatnio jest trendy :P

 

Od szczęśliwych posiadaczy 28i czekamy na więcej przekazanych wrażeń z jazdy (turbodziura, reakcja na gaz) oraz danych rzeczywistego spalania i gratulujemy wyboru :cool2:

Opublikowano

Na razie przejechałem ok 120 km i jeździłem w miarę spokojnie na trybie comfort i czasem na sport, kilka razy depnąłem mu mocniej, głównie po mieście i w korkach, zużycie paliwa na poziomie 18L. Jak się wszystko dotrze to może będzie trochę mniej, w salonie mówili żeby ten pierwszy 1000 jeździć spokojnie.

pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno silnik benzynowy brzmi bez porównania lepiej od diesla - nawet 6 cylindrowego ;)

Znalazłem filmik z X1 z tym silnikiem do posłuchania:

Muzyka dla ucha :)

 

Tak jak pisali przedmówcy, Ci co wybrali 20d w znakomitej większości zrobili to ze względów finansowych i z rozsądku, a nie dlatego, że uważają go za lepszy silnik niż 35i lub 35d. Silnik 35i (306KM) był wielokrotnie doceniany przez jury przyznające nagrody za najlepszy silnik roku, no i nowość BMW X3 35d z 313KM w dieslu no i 630 Nm momentu w przedziale 1500 - 2500 obr - mniam :)

Oczywiście są też wsród nas tacy, którzy patrzą na wykresy emisji CO2, bo nie jest im obojętne środowisko naturalne co ostatnio jest trendy :P

 

Od szczęśliwych posiadaczy 28i czekamy na więcej przekazanych wrażeń z jazdy (turbodziura, reakcja na gaz) oraz danych rzeczywistego spalania i gratulujemy wyboru :cool2:

 

Ogłoś silnika "miodzio" - przytaczane przez kolegę age007 zużycia paliwa już niestety :duh:

 

Generalnie, ciekawe, że nowe M5 zużywa prawie tyle samo, a silnik ma V8... a frajda z jazdy duuuużo większa.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.