Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktos juz mial okazje jedzic X 3 z nowym silnikiem 2.0 245KM - jak sie zachowuje auto? jakie ma spalanie?
  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zajrzyj na forum piątki. Ludzie twierdzą, że silnik sporo lepszy od 525xd, niewiele ustępuje 530d, a przynajmniej nie o 50k (bo tyle w tamtym modelu jest dopłaty). Spalanie miasto 11-12, trasa 8-9.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zgodze sie ale seria 5 to limuzyna i tu spalanie i osiagi beda lepsze - czekamy na jazde testowa
Opublikowano
Witam! Miałem okazję trochę pojeżdzić na torze 328 z tym silnikiem.Nie był to X więc osiągi były pewnie trochę inne. Mam 2.0 d X3 - różnice które zauważyłem to oczywiście przyspieszenie ale jednak nie aż tak wielkie żeby mnie powaliło, dość zauważalna turbo dziura szczególnie przy wychodzeniu z zakrętów, cisza w aucie w porównaniu do klekoczącego 2,0 d - dla mnie najistotniejsza sprawa aby wybrać 2,0 benzynę. O spalaniu nic nie powiem bo było pewnie w ok.25l :) Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Ja będę odbierał maj/czerwiec to dam znać jak to wygląda. Generalnie miałem dylemat 20d i 28i i zdecydowałem się na 28i bo miałem okazję przejechać sie 528i 4 cylindrowym czyli dokładnie ten sam silnik i nie ma porównania do diesla, zwłaszcza przy przyspieszaniu przy prędkości pow 80-100 - km/h....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Ja będę odbierał maj/czerwiec to dam znać jak to wygląda. Generalnie miałem dylemat 20d i 28i i zdecydowałem się na 28i bo miałem okazję przejechać sie 528i 4 cylindrowym czyli dokładnie ten sam silnik i nie ma porównania do diesla, zwłaszcza przy przyspieszaniu przy prędkości pow 80-100 - km/h....

 

Bez dwóch zdań 28i miażdży 20d pod względem osiągów, ale spalanie będzie 2x większe niż oleju w 20d... no niestety nie ma cudów, albo ekonomia (i rozsądne spalanie) albo frajda z osiągów (i deprecha przy dystrybutorze).

 

Trzeba wziąć pod uwagę, że przy 528i, spalanie może być nawet 30% mniejsze niż w X3 28i (wysokość auta, płaszczyzna czołowa [opory powietrza], ciut większa masa)...

 

@Agent007: daj znać jak odbierzesz - jak tam spalanie...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

tak, swoje musi spalic, chociaz i tak o wiele mniej niz poprzednik 28i 3.0... bo to podobo starsza konstrukcja i bardzo "chlonna" na paliwo byla. Generalnie na co dzien jezdzilem audi tt 2.0 turbo, wiec to 28i jest jakims tam kompromisem pomiedzy przyjemnoscia z dynamicznej jazdy a wiekszym autem. jak odbiore to napisze.

pozdro.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak bylem u dealera na wymiane czujnika temperatury, to dostalem X3 28i 2013 w zamian, i o ile nie bede sie rozpisywal nad bieda samochodu zamiennego (gola wersja), to musze przyznac, ze N20 mnie pozytywnie zaskoczyl. Jezdzilem juz i 328 i 528 ale w X3 (z powodu wagi) myslalem, ze sie nie sprawdzi - wprost przeciwnie - dynamika jest, skrzynia biegow (8-ka automat) radzi sobie swietnie. Do tego spala okolo 1/3 mniej na podobnej trasie niz moj 35i. Jakbym teraz jeszcze raz kupowal, to powaznie zastanowilbym sie wlasnie nad N20-tka.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak bylem u dealera na wymiane czujnika temperatury, to dostalem X3 28i 2013 w zamian, i o ile nie bede sie rozpisywal nad bieda samochodu zamiennego (gola wersja), to musze przyznac, ze N20 mnie pozytywnie zaskoczyl. Jezdzilem juz i 328 i 528 ale w X3 (z powodu wagi) myslalem, ze sie nie sprawdzi - wprost przeciwnie - dynamika jest, skrzynia biegow (8-ka automat) radzi sobie swietnie. Do tego spala okolo 1/3 mniej na podobnej trasie niz moj 35i. Jakbym teraz jeszcze raz kupowal, to powaznie zastanowilbym sie wlasnie nad N20-tka.

 

Dzięki za feedback, a jakie było de facto spalanie?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Zboczę trochę z głównego tematu, ale mam nurtujące mnie pytanie. Na wielu stronach internetowych znajduję różne dane dotyczące pojemności i mocy silnika 28i w najnowszym X3 - czasem jest to 3.0 i 258 KM, a czasem 2.0 i 245 KM. Czy ten większy i mocniejszy to starszy silnik? Czy oferowany jest on jeszcze w najnowszym X3?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zboczę trochę z głównego tematu, ale mam nurtujące mnie pytanie. Na wielu stronach internetowych znajduję różne dane dotyczące pojemności i mocy silnika 28i w najnowszym X3 - czasem jest to 3.0 i 258 KM, a czasem 2.0 i 245 KM. Czy ten większy i mocniejszy to starszy silnik? Czy oferowany jest on jeszcze w najnowszym X3?

 

Z tego co się orientuje - nowy silnik 2.0 245 KM zastąpił stary 3.0 258 KM w X3 28i

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

2012 - 28i mial rzedowa szostke

2013 - 28i ma rzedowa czworke z turbina

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi!

 

Jeszcze jedno ostatnie pytanie:

Powiedziano mi, że aluminiowe żeberka grilla atrapy chłodnicy występują jedynie w modelach z silnikiem 6-cylindrowym.

 

http://2.bp.blogspot.com/_ja676MG45Zg/TPBvPyJvjQI/AAAAAAAAEs0/DV8JyvUxnmg/s1600/bmw-x3-grill-2011.jpg

 

Jak wygląda w takim razie sytuacja modelu 28i, w którym zmieniono silnik z 6-cylindrowego na 4-cylindrowy? W cenniku (str. 3) podane jest, że "atrapa chłodnicy z grillem satynowe aluminium" jest wyposażeniem standardowym 28i. Czy aby na pewno?

Opublikowano
czarny grill ma tylko 20D,cała reszta z mocniejszymi silnikami ma aluminiowy grill+dwie rurki wydechowe-20D ma "wydech" owalny :)
Opublikowano
czarny grill ma tylko 20D,cała reszta z mocniejszymi silnikami ma aluminiowy grill+dwie rurki wydechowe-20D ma "wydech" owalny :)

No i chyba też 20i...

 

 

A który silnik jest nowszy: 30d (R/6, 2993 cm3, 258 KM) czy 28i (R/4, 1997 cm3, 245 KM)?

Opublikowano

Dzięki za linki, ale pod tym do 28i nie ma silnika 1997 cm3/245 KM...

Poszperałem i znalazłem go (N20B20) tutaj.

Oba wspomniane przeze mnie wcześniej silniki są z 2011 roku. I już jestem mądrzejszy. :D

Opublikowano
A ja z checia zamienilbym moja srebrna atrape na czarma. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum,myślę o zakupie X3.Dzisiaj miałej jazdy próbne X3 20d oraz dla porównania 525i 2.0 N20 245KM (niestety nikt z dealerów w moim regionie nie ma X3 z tym silnikiem ,a szkoda).Moje subiektywne odczucia są takie: benzynka jest super ,cichutka do bólu i ten dzwięk podczas przespieszania,poza tym auto nie drży na wolnych obrotach,myślałem że stop-start wyłączył silnik na postoju, a on chodził.Wada to niestety jak się domyślacie spalanie ok 12 l/100 km po Wrocławiu (mi komputer wskazywał 20 l/100 km !!!!, ale jeździłem dość dynamicznie na sport +).Jeżeli chodzi o 20d to powiem tak silnik też nie jest zły,zbiera się fajnie slapanie ok. 9 l/100 km,skrzynia w trybie DS robi z tego samochodu nawet dość szybki wehikuł.Jedyne co można mu zarzucić to niestety bardzo niska kultura pracy silnika ,jak dla mnie brzmi to jak stare TDI albo jeszcze gorzej.W środku też nie jest najlepiej ,silnik słychać mocno podczas przyspieszania,czego nie było w 20i.Tak więc mam duży dylemat,serce i rozum walczą ze sobą.Powiem tak jeżeli auto na trasy to jak dla mnie 20i ,a jeżeli do miasta to chyba bardziej rozsądne jest 20d.Ja niestety potrzebuję auto do miasta.

Opublikowano
Moim zdaniem X3 2.0D jest zdecydowanie lepsze na trasy niż do miasta, chociaż w mieście całkiem fajnie się tym jeździ. W trasie do 140 km/h jest ciche i oszczędne (ok. 8,2 l/100). W mieście pali mi ok. 11-12 l/100 i choć trochę klekocze, to automat + start/stop to rekompensuje. Poza tym jest bardzo wygodne (mam sportowe fotele). Poprzednio jeździłem turbo benzynką ze stajni VW i niestety 14 l w mieście i 12-14 l na trasie przy prędkościach autostradowych to była norma. Silnik 245 KM wypije prawdopodobnie jeszcze więcej. Wadą diesla w miejskiej jeździe może być filtr DPF, a do klekotu silnika już się przyzwyczaiłem chociaż na początku strasznie mnie spieniał. Wtedy, kiedy kupowałem X3, ze względu na ceny mogłem pozwolić sobie tylko na 2.0D. Z całą sympatią, którą mam do mojego 2.0D, teraz kupował bym benzynę dlatego, że jest mocniejsza i cichsza. Zużycie paliwa nie jest dla mnie priorytetem.
Opublikowano
Z całym szcunkiem drpop3 ,ale ja rozważałem te silniki ze względu własnie na ekonomię,z tym 20i w trasie to pewnie jakoś da się wytrzymać ,ale w mieście to już pewnie 15-16 l/100 .Na komputerku w tej piątce widziałem 12l/100,choć pewnie ze względu na wymiary i napęd w X3 będzie o 1-2 litry więcej.Co filtra cząstek w X3 20d chyba nie ma co demonizować pewnie nie będzie tragedii,tylko trzeba raz w tygodniu ,,przedmuchać'' autko na trasie.Dla mnie osobiście spalanie też nie nie jest najważniejsze w takim samochodzie ,ale tu różnica jest jednak spora,choć tak jak napisałem wcześniej 20i 245KM jest rewelacyjnym silnikiem.I ten dźwięk podczas przyspieszania.......
Opublikowano
To moze 20i z gazem? :?:

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.