Skocz do zawartości

m50 popsuty czujnik wałka


BoRo1232

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam.Trochę grzebałem i jeżeli chodzi o simensa to znalazłem coś takiego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63e6859c8c443671.html

Wychodzi na to że zasilanie czujnika to piny 1 i 3 a sygnał to pin 2.Żeby mieć pewność czy piny się zgadzają musisz ściągnąć gumkę z wtyczki podłączonej do czujnika i kabel nr2 czyli sygnałowy powinien być ekranowany,czyli w oplocie stalowym.Jeżeli się zgadza to sprawdzasz czy jest napięcie między pinem 1 i 3.Napięcie powinno wynosić albo 5 albo 12v(małe odchyłki są w normie)

Sposób na sprawdzenie czujnika za pomocą diody LED 12V znalazłem na elektrodzie.

Czujnik ma być podłączony do wtyczki.Diode podłączasz również do wtyczki czujnika.Plus diody(koniec dłuższy albo ścięty z ukosa)do plusa we wtyczce czyli pin 1 albo 3(musisz sprawdzić miernikiem do masy auta który to plus) natomiast minus diody do kabla sygnałowego nr 2.Po przekręceniu kluczyka dioda ma świecić. W momencie kręcenia rozrusznikiem powinna zacząć migać.Jeżeli nie świeci po przekręceniu kluczyka lub nie zaczyna migać podczas kręcenia rozrusznikiem i pracy silnika czujnik jest uszkodzony.To wszystko co mozna zdziałać domowym sposobem.Trochę tam ciasno więc życze powodzenia.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.