Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Opony twarde dobre są na DAB ,na naszych świetnych drogach zawieszenie idzie dwa razy szybciej. Edytowane przez k631
Opublikowano
Ja miałem kiedyś pożyczone & przymierzone na próbę na kilka dni 19" z oponami nie-ROF. Odczucia w zakresie komfortu były dla mnie takie same jak na moich letnich 17" ROF.
Opublikowano
U mnie na 16 cali w e90 znacznie podniosła. Ale na 19 cali ? Sam jestem ciekaw.

Mogę jedynie potwierdzić to, co kolega napisał.

Opublikowano

Ja jeżdżę na tych nazywanych przez niektórych "śmiesznych oryginalnych szesnastkach" i oponach 205/55R16 nie ROF. I dla mnie nie ma komfortu w ogóle. Wcześniej miałem Accorda Coupe 225/45R17, miał 170tys przebiegu, 13 lat i komfort był znacząco wyższy. Nie wiem jak w ogóle można E90 jeździć na 18 czy 19 cali i to jeszcze ROF :shock:

 

Tylko żeby nie było - uwielbiam zawieszenie w E90 i nie narzekam na brak komfortu, stwierdzam jedynie, że go nie ma ;-)

Opublikowano
Tylko żeby nie było - uwielbiam zawieszenie w E90 i nie narzekam na brak komfortu, stwierdzam jedynie, że go nie ma ;-)

Teraz przeczytaj to co napisałeś i jeśli możesz, to napisz to tak, żeby było wiadomo o co Tobie chodzi. Bo jak można lubić coś co jest, ale w sumie tego nie ma?

 

Ja jeżdżę na tych nazywanych przez niektórych "śmiesznych oryginalnych szesnastkach" i oponach 205/55R16 nie ROF. I dla mnie nie ma komfortu w ogóle. Wcześniej miałem Accorda Coupe 225/45R17, miał 170tys przebiegu, 13 lat i komfort był znacząco wyższy. Nie wiem jak w ogóle można E90 jeździć na 18 czy 19 cali i to jeszcze ROF :shock:

 

Napisz jeszcze co oznacza dla Ciebie komfort lub jego brak.

Dla mnie to przede wszystkim cisza w aucie podczas jazdy, prowadzenie samochodu i wygodne siedzenia.

Opublikowano

No widzisz, według mnie komfort nie ma nic wspólnego z dobrym prowadzeniem (w sensie trzymania auta w zakrętach).

I moim zdaniem nie ma komfortu w E90 (czuć każdą dziurę w jezdni - zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej oraz w serwisie nieautoryzowanym BMW i jest w stanie idealnym).

Uwielbiam zawieszenie za to, jak auto się prowadzi.

A jeżeli chodzi o wyciszenie to jeszcze inna rzecz bo wyciszona jest karoseria/nadkola a nie zawieszenie.

Opublikowano

Teraz mi jeszcze napisz, jak chcesz wyciszyć zawieszenie?... :roll:

Może wystarczy naprawić nasze kochane drogi? No dobra, ale ja nie o tym.

 

To że E90 ma twarde zawieszenie nie jest tajemnicą. To, że takie jest, to dla niektórych wada, dla innych zaleta - to auto tak po prostu ma.

Gdybym miał wybierać, to bardziej pasowało mi zawieszenie w Klasie C, bo było delikatniejsze w codziennej jeździe, ale na krętej drodze BMW bierze górę. Zależy co kto lubi. Mnie to nie przeszkadza, inni wybiorą tylko takie zawieszenie, ale są też tacy, którzy twardym prowadzeniem się wręcz brzydzą.

 

Żeby nie było offtopu.

Opony ROF niezależnie od zawieszenia prowadzą się równie dobrze jak klasyczne, tyle że z założenia są cięższe, twardsze, mają większe opory toczenia i stąd są głośniejsze. W połączeniu z twardym zawieszeniem E90 na naszych polskich dziurawcach mogą być wręcz niewygodne.

Tyle ode mnie.

Opublikowano

A jeżeli chodzi o wyciszenie to jeszcze inna rzecz bo wyciszona jest karoseria/nadkola a nie zawieszenie.

 

No z tym wyciszeniem nadkoli to nie do końca prawda, ja mam wrażenie że to głównie hałas od nadkoli dociera do kabiny w czasie jazdy

Opublikowano
To ja jeszcze dodam, że w tym Accordzie też przez jakiś czas miałem ROF 225/45/17 Goodyaer Eagle. Po zmianie na zwykłe opony różnica była. Może nie gigantyczna ale odczuwalnie lepiej wybierało dziury. Ciekawe też było zdejmowanie tych ROF w wulkanizacji. Mieli maszynę do niskiego profilu a i tak tylu przekleństw nie słyszałem nigdy, męczyli się z 20 min ;-)
Opublikowano
Ja wiem, że w Polsce jest mnóstwo dziur, a drogi pozostawiają wiele do życzenia, ale bez przesady. Jak się nie jeździ po polnych drogach, to wcale nie potrzeba zawieszenia do "wybierania dziur" :shock: Ja jeżdżę w zimie na 16 ROF, w lecie na 17 ROF i jest :cool2: :cool2: :cool2:
Opublikowano
Ja wiem, że w Polsce jest mnóstwo dziur, a drogi pozostawiają wiele do życzenia, ale bez przesady. Jak się nie jeździ po polnych drogach, to wcale nie potrzeba zawieszenia do "wybierania dziur" :shock: Ja jeżdżę w zimie na 16 ROF, w lecie na 17 ROF i jest :cool2: :cool2: :cool2:

A miałeś założone kiedyś klasyczne lacie w swojej e90?

Gdybyś miał, to byś pewnie je docenił :wink:

Opublikowano
A miałeś założone kiedyś klasyczne lacie w swojej e90?

Gdybyś miał, to byś pewnie je docenił

Może tak, może nie... :norty:

przez syjam23 » 20 Mar 2012 21:54

 

Ja zamienilem runflaty na zwykle opony i bardzo tego zaluje. Mieszkam w Holandii wiec glownie jezdze po autostradach i przy duzych predkosciach komfort jazdy nieporownywalny na runflatach ze zwyklymi oponami.Na zwyklych oponach auto jest malo stabilne i niepewnie sie go prowadzi natomiast na runflat jak po sznurku

:mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

Przesiadłem się z opon 18" zwykłych nie ROF (produkcja 2008r) na opony tego samego producenta, ten sam model 18" ROF (produkcja 2011r) i nie zauważyłem znaczących zmian samochód jak był twardy (zawieszenie M-sportowe) tak jest dalej twardy. Hałas jest dokładnie taki sam na obydwu rodzajach ogumienia, czyli cisza od opon.

Przy zwykłym zawieszeniu możliwe, że różnice w komforcie jakieś by były.

Opublikowano
Opony to Dunlop Sport 01. Mogę bez problemu polecić te opony - to najcichsze gumy na jakich jeździłem do tej pory, zarówno te z 2008 roku z bieżnikiem około 6 mm jak i te ROF z 2011 roku z bieżnikiem około 7 mm.
Opublikowano
Ja wiem, że w Polsce jest mnóstwo dziur, a drogi pozostawiają wiele do życzenia, ale bez przesady. Jak się nie jeździ po polnych drogach, to wcale nie potrzeba zawieszenia do "wybierania dziur" :shock: Ja jeżdżę w zimie na 16 ROF, w lecie na 17 ROF i jest :cool2: :cool2: :cool2:

A miałeś założone kiedyś klasyczne lacie w swojej e90?

Gdybyś miał, to byś pewnie je docenił :wink:

 

Ale ja doceniam swoje ROF i nie jest mi w nich za twardo (nawet z zawieszeniem m-technik) więc nie chcę ich zmieniać, a jak widzisz wyżej kolega który zamienił nie-ROF na ROF nie widzi różnic na niekorzyść ROF.

Opublikowano

A jak z indeksem prędkości, czy V wystarczające, czy raczej w górę

do octavii zawsze kupowałem continental na indeksie V, kilka kompletów a ostatnio za namową odpuściłem i kupiłem z indeksem do 210km/h. Koła z takimi oponami dostały więcej obciążników, być może to kwestia starszych już felg, podejrzewam jednak że im indeks niższy to i jakość wykonania, nie tyko rodzaj gumy.

Opublikowano

Indeks V będzie dobry dla mnie. :cry:

Dla ciebie, po takim chipie to przynajmniej W (270 km/h) jeśli nie będziesz szalał z górki :mrgreen:

Faktycznie, opony o wyższym indeksie są dokładniej wykonane. ( I nieco droższe )

Pozdrawiam
Opublikowano
ja kupilem opony z indeksem W. Koszt niewiele wyzszy niz V a wychodze z zalozenia ze wyzszy indeks daje szanse na to ze opona jest bardziej odporna na rozne ekstremalne sytuacje, nie tylko predkosc
Opublikowano
Widzę że moje oponki będa miały ostatni sezon. Jednak dwie mam jeszcze w dobrym stanie, są z indeksem H, chciałbym kupić W bądź V czy są przeciwskazania żeby je pomieszaĆ ? I jeszcze jedno pytanko, na którą oś dać te z lepszym bieżnikiem, myślę o tyle
Sprzedam:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.