Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów.

 

Jako nowiciusz mam pytania do praktyków:

1. czy to prawda że wszystkie e90 podobno wyjechały z fabryki z oponami run-flat? czy ktoś może posiada wersję bez?

2. wiemy, że auta fabrycznie z run-flat mają inne nastawy zawieszenia, co powoduje że przy zmianie opon run-flat na zwykłe podobno auto traci stabilność przy większych prętkościach i w zakrętach - pytam tych co mieli runflat i zmienili

3. wiemy także, że w autach z run-flat są czujniki ciśnienia - co się dzieje w sytuacji wymiany na zwykłe opony? komp pokazuje jakieś błędy itp?

 

DZIĘKUJĘ za rzetelne odp. :cool2:

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co do dwoch pierwszych punkow sie nie wypowiadam, bo nie wiem.

Odnosnie trzeciego: w oponach RF NIE MA CZUJNIKOW CISNIENIA. Podczas zmiany opon musisz tylko skalibrować system i po sprawie, i nie chodzi tylko o zmiane opon z RF na zwykle. Poszukaj na forum, jest wszystko w miare dokladnie wyjasnione.

Opublikowano
(...)

2. wiemy, że auta fabrycznie z run-flat mają inne nastawy zawieszenia, co powoduje że przy zmianie opon run-flat na zwykłe podobno auto traci stabilność przy większych prętkościach i w zakrętach - pytam tych co mieli runflat i zmienili

(...)

 

Co do pierwszego pytania osobiście nie słyszałem o e90 wyjeżdżającym z fabryki bez runflatów (ale nie wykluczam że takie serie były). Zapewne jest (właściwie to była bo teraz to F30) jednak możliwość dokonfigurować sobie u dealera E90 ze zwykłymi oponami, nie widzę problemu żeby nie mogli takich opon wstawić (zwłaszcza że są tańsze), pewnie jednak taka podmianka opon następowałaby już na poziomie dealera a nie producenta.

 

Drugie pytanie - jeżdżę na ROF i nie mam porównania osobiście. Temat wielokrotnie poruszany na forum ( :search: !) i wydaje się że jest w tym cień prawdy, ale moim zdaniem to wrażenie wynika z tego że ROF są twardsze (w związku z tym dają wrażenie większej "pewności" na zakrętach). "Specjalnej zestrojenie zawieszenia pod ROF" wydaje mi się mitem. Jak rozumiem takie specjalne nastawienie zawieszenia miałoby brać poprawkę na większą wagę opon ROF. No ale załóżmy hipotetycznie że zakładasz sobie te cięższe ROF na ultralekkie felgi (efekt netto w przybliżeniu taki sam jak felgi normalne + opony nie-ROF). Czy producent typu BMW dopuszczałby takie ryzyko że kierowcy założą sobie wysokiej klasy superlekkie felgi i opony ROF i auto będzie im się gorzej prowadziło? Według mnie nie.

 

Trzecie pytanie - kolega w poprzednim poście wyczerpał odpowiedź w tym temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zimówki mam ROF a letnie zwykłe, przedtem miałem 2 komplety ROF. Auto na zwykłych jest cichsze, nie myszkuje po drodze i normalnie zachowuje się w koleinach. Zimówki też bym wymienił ale mam je 2 sezon więc jeszcze chwile poczekam. Nie ma żadnych specjalnych ustawień zawieszenia pod ROF. Opony te doskonale spisują się na równych drogach ale ja auta używam codziennie, dojazdy do pracy ok 100 km, po drogach raczej kiepskiej jakości. Na ROF auto trzęsie, podskakuje, zero komfortu.
Krzysztof
Opublikowano
Zimówki mam ROF a letnie zwykłe, przedtem miałem 2 komplety ROF. Auto na zwykłych jest cichsze, nie myszkuje po drodze i normalnie zachowuje się w koleinach. Zimówki też bym wymienił ale mam je 2 sezon więc jeszcze chwile poczekam. Nie ma żadnych specjalnych ustawień zawieszenia pod ROF. Opony te doskonale spisują się na równych drogach ale ja auta używam codziennie, dojazdy do pracy ok 100 km, po drogach raczej kiepskiej jakości. Na ROF auto trzęsie, podskakuje, zero komfortu.

Zgadzam się z przedmówcą do tej pory miałem ROF wczoraj założyłem nowe zwykłe i po przejechaniu kilkudziesięciu km już czuję różnicę in plus oczywiście, zdecydowanie lepszy komfort jazdy - nie jest tak twardo. ROF tak ale nie w Polsce... Co do stabilności pojazdu... cóż nie jeździmy przecież wyścigowo, póki co nie zauważyłem różnicy - jak dobra opona to moim skromnym zdaniem nie może być mowy o myszkowaniu itp... Poza tym opona ROF nie gwarantuje, że po jej uszkodzeniu i przejechaniu dystansu do wulkanizera da się ją naprawić więc trzeba nową - koszty.

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano

Hmmm...

 

Jesli nie wiesz czy z fabryki wyjezdzaly bez runflat to skad wiesz, ze te bez runflat maja inne nastawy zawieszenia?

 

Oczywiscie w runflatach nie ma czujnikow cisnienia. Spadek cisnienia mierzy ABS liczac obroty kol.

 

Nigdy nie slyszalem o niestabilnosci samochodu na nie runflat. Slyszalem za to, ze na oponach sportowych z homologacja na drogi (tu gdzie mieszkam nazywa sie to opona typu R) samochod jezdzi jak po szynach. Oczywiscie takie opony to nie runflaty.

Takie opony to np:

 

Pirelli

Pzero Trofeo

PZero Corsa

PZero-C

 

Bridgestone

RE540S

RE55S

 

Yokohama

A048

A032R

 

Michelin

Pilot Sport Cup

Pilot Sport Cup+

 

Dunlop

Direzza 03G

Direzza 02G

Super Sport Race

Formula-R D01J

 

Toyo

Trampio/Proxes R888

Trampio R881

Trampio R1R

Trampio RA-1

 

Kumho

Ecsta V70A

Ecsta V700 Victoracer

Ecsta MX

 

Hankook

Ventus Z211

 

Falken

Azenis Sport RT 215

 

Avon

ZZ-R

ACB10

CR500

 

Maxsport

RB5

RB4

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro w katalogu jest opcja kola dojazdowego (z adnotacją "na wybrane rynki"), to BMW dopuszcza używanie zwykłych opon. Co do masy kół podobna sytuacja - BMW oficjalnie dopuszcza opony od 16 do 18 cali. Rożnica w masie jest spora, a zatem i z tym nie ma problemu. Wg mnie jedyna zaleta opon ROF, to bezpieczniejsza jazda przy bardzo dużych prędkościach- ale to raczej nie na naszych drogach. Z całą pewnością nasze zawieszenia bardziej kochają opony zwykłe.
Opublikowano
Poza tym opona ROF nie gwarantuje, że po jej uszkodzeniu i przejechaniu dystansu do wulkanizera da się ją naprawić więc trzeba nową - koszty.

 

Opona typu run flat jest nienaprawialna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zrobisz mało kilometrów to naprawisz runflata.

 

Pod warunkiem, że znajdziesz warsztat który się tego podejmie bez uszkodzenia opony. Ja miałem taki przypadek - mimo że mieli specjalne urządzenie i tak rant opony został naruszony i niestety opona do wyrzucenia.

Opublikowano
Jak zrobisz mało kilometrów to naprawisz runflata.

 

Pod warunkiem, że znajdziesz warsztat który się tego podejmie bez uszkodzenia opony. Ja miałem taki przypadek - mimo że mieli specjalne urządzenie i tak rant opony został naruszony i niestety opona do wyrzucenia.

 

To najwyraźniej nie potrafili używać tego sprzętu :)

Polecam poczytać to: http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opony-typu-run-flat/?id=21

Opublikowano
runflaty sa naprawialne o ile po przjechanym dystansie nie uszkodziła sie "konstrukcja" opony. jak kupowalem samochod w salonie bmw, to wzialem od razu drugi komplet felg ze zwyklymi oponami. co zreszta doradzali w samym salonie, wiec raczej to mit, ze auto jest specjalnie przygotowane pod runflaty. runflaty to bardzo dobry wynalazek tylko niestety kosztowny
Opublikowano

Te najnowsze rft są już względnie komfortowe. Jeździłem f30 po typowych polskich dziurach i komfort był zaskakująco dobry. Mimo wszystko wolę jednak zwykłe opony, przynajmniej dopóki interesujące mnie modele nie są dostępne jako runflat. Niewątpliwie zaletą rft jest zwiększone bezpieczeństwo, a jak wiadomo nie ma na nie ceny.

 

Generalnie jestem zwolennikiem tego rozwiązania i stosował bym je gdyby było bardziej popularne wśród producentów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Reasumując:

Plusy ROF:

+ Zalecane przez producenta

+ ciut pojemniejszy bagażnik

 

Minusy ROF

- Głośniejsze (z natury)

- Twardsze (na polskich nierównościach dokuczliwe)

- Myszkują na koleinach

- Po przebiciu, warsztat musi mieć przyrząd do zakładania takich opon (podejrzewam, że większość "normalnych" zakładów oponiarskich taki przyrząd ma - to dodatkowy docisk, używa się go do zakładania opon o bardzo niskim profilu), jednak nie ma pewności, że opona będzie się w ogóle jeszcze nadawała do użytku po przejechaniu "on flat".

- Droższe w kupnie i naprawie

- Mniejszy wybór

- Cięższe (ok 15%), może się to przekładać na większe opory toczenia

- Kłopotliwe, jeśli warsztat nie ma akurat opony na wymianę z tego samego kompletu jakiego używamy (czekanie na dostawę, ot choćby za granicą)

 

Wnioski raczej nasuwają się same.

Zalety klasycznych opon są przeciwieństwem minusów ROF.

Dodatkowo, jeśli samochód wyposażony jest w tzw. czujnik ciśnienia i zasygnalizuje wolniejsze toczenie jednego z kół, to możemy sobie dopompować taką oponę kompresorem zasilanym z samochodowej zapalniczki (kosztuje kilkadziesiąt zł), dojechać do najbliższego warsztatu i tam w krótkim czasie załatać usterkę (szybciej i taniej). Pomijam sytuacje, gdzie opona ulega rozerwaniu, co się w gruncie rzeczy nie zdarza.

 

Krótki czas jeździłem na ROF, zaraz po kupnie samochodu. Zimówki kupiłem klasyczne i letnie też są klasyczne (polecane Pirelli Cinturato P1, które nota bene nie ma w ROF).

 

Pojawiły się głosy, że ROF są bezpieczniejsze. Jednak czy są jakieś dowody na to, że klasyczne opony są mniej bezpieczne? Nawet przy dużych prędkościach?

Opublikowano
No bez przesady. Z kompletnie pozbawionym powietrza runflatem da się jechać niemal równie pewnie jak na napompowanej oponie. Przynajmniej na tyle by się bezpiecznie zatrzymać. To jest ogromna różnica w zakresie bezpieczeństwa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No bez przesady. Z kompletnie pozbawionym powietrza runflatem da się jechać niemal równie pewnie jak na napompowanej oponie. Przynajmniej na tyle by się bezpiecznie zatrzymać. To jest ogromna różnica w zakresie bezpieczeństwa.

Nikt przy zdrowych zmysłach chyba nie będzie jeździł z "kompletnie pozbawioną powietrza oponą" - piszę o klasycznej.

Przebita opona nie traci powietrza w ułamku sekundy (to co pisałem wcześniej o rozerwaniu opony), tylko ubytek ciśnienia jest z reguły powolny lub bardzo powolny. Zanim się zorientujemy, że powietrza zaczyna brakować, to elektronika da nam znać dużo wcześniej o tym, że coś się dzieje i trzeba interweniować (kompresor, warsztat, etc.).

Opublikowano
Jak zrobisz mało kilometrów to naprawisz runflata.

ile to jest mało? ja przejechalem 25000km po zakupie nowego kompletu-kolo przebite,była noc i zero autopomocy (trasa nr 11,Jarocin-Poznan-Piła-Szczecinek) wiec jechałem jeszcze 300km (co 50km odwiedzałem stacje w celu dopompowania powietrza)nastepnie wulkanizator i opona jak nowa :mrgreen:

icon4.png
Opublikowano
Ja zamienilem runflaty na zwykle opony i bardzo tego zaluje. Mieszkam w Holandii wiec glownie jezdze po autostradach i przy duzych predkosciach komfort jazdy nieporownywalny na runflatach ze zwyklymi oponami.Na zwyklych oponach auto jest malo stabilne i niepewnie sie go prowadzi natomiast na runflat jak po sznurku
Opublikowano
Ja zamienilem runflaty na zwykle opony i bardzo tego zaluje. Mieszkam w Holandii wiec glownie jezdze po autostradach i przy duzych predkosciach komfort jazdy nieporownywalny na runflatach ze zwyklymi oponami.Na zwyklych oponach auto jest malo stabilne i niepewnie sie go prowadzi natomiast na runflat jak po sznurku

 

I to jest właśnie sedno sprawy. Nie zwalajmy na BMW że wymyśliło run flaty. Przy dużych prędkościach to są najlepsze i najbezpieczniejsze opony, czyli tam

gdzie można normalnie jeździć, tak jak do tego zostało zaprojektowane BMW.

Wina leży tylko i wyłącznie po naszych cholernych drogach, gdzie ciężko o jakiś normalny odcinek drogi.

Przez to się męczymy i musimy kombinować z oponami.

Ujawnia się też przy tym jak bardzo ważnym elementem samochodu są opony i ich rozmiar.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Na you tube sa filmy jak zachowuje sie auto po naglym przebiciu na run flatach i na zwyklych oponach. Czy bez monitoringu cisnienia bezpieczniej jest na zwyklych oponach czy run flatach? Pytam bo nie zawsze systemy do konca dzialaja prawidlowo czesto z winy użytkownika. Napotkalem w sprzedazy nakretki na wentyle ktore w przypadku utraty cisnienia zmieniaja kolor na czerwony normalnie sa zielone- czy ktos sie z tym spotkal ?

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano

Hmm... 90% aut na drogach (a w Polsce pewnie blisko 100%) jeździ na klasykach, więc nie jest aż tak bardzo niebezpiecznie.

Bez monitoringu ciśnienia i bez zapasowego koła o ubytku ciśnienia dowiesz się w momencie, jak już coś będzie się działo nieprzewidywanego z samochodem i w trasie jest to moim zdaniem trochę proszenie się o kłopoty.

Jeśli masz zapas, to ok.

Jeśli masz elektronicznego wspomagacza i podręczny kompresor, to też jest ok.

Runflat jest najdroższą i najbardziej "idiotoodporną" wersją. Tam praktycznie nie trzeba robić nic. Elektronika Ci powie o ubytku, ty zjeżdżasz do warsztatu, albo naprawiają oponę, albo kupujesz nową i jest git.

Opublikowano
Witam szanownych kolegów.

3. wiemy także, że w autach z run-flat są czujniki ciśnienia - co się dzieje w sytuacji wymiany na zwykłe opony? komp pokazuje jakieś błędy itp?

quote]

 

Co do dwoch pierwszych punkow sie nie wypowiadam, bo nie wiem.

Odnosnie trzeciego: w oponach RF NIE MA CZUJNIKOW CISNIENIA. Podczas zmiany opon musisz tylko skalibrować system i po sprawie, i nie chodzi tylko o zmiane opon z RF na zwykle. Poszukaj na forum, jest wszystko w miare dokladnie wyjasnione.

 

czy tommiBMW pisal o czujnikach w oponach? nie

pomijajac te kwestie zastanawialem sie kiedys nad zmiana na zwykle opony ale jak ugryzc rozne rozmiary opon na przodzie/ tyle samochodu?

dlatego od zawsze jezdze na ROF, 17"zima, 18"lato. 19" polamalem felgi tylne w 1rok i wrocilem do 18" ROF. nie wiem czego spodziewac sie po oponach. czy jest glosniej? nie wiem bo nie mialem okazji zalozyc zwyklych z takim samym bieznikiem. czy jest twardsza? napewno. czy samochod myszkuje na nierownosciach? tak ale gdyby byl to problem kupilbym inne auto, moze forestera albo a4 alroad.

Opublikowano

jestem przed zakupem opon letnich, no i niestety w tym temacie nie znalazłem odpowiedzi, runflat czy zwykłe, do tej pory jeździłem na runflat z takimi kupiłem samochód, potwierdzam, że samochód odbija się w koleinach opony to 225/50/16, ale z drugiej strony kiedyś kupiłem jakieś miękkie continental do octavii, to niestety zmieniłem je po 500 km.

Ale jedno mogę rozwiać, złapałem gwóźdź w funflat, pojechałem do warsztatu i naprawili bez zdejmowania opony, trwało chwilę, było tak proste, że jak by mieć taki zestaw to samemu nawet bez odkręcania koła dało by się zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.