Skocz do zawartości

3.0d Szarpanie przy pelnej mocy (skrzynia automat).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

pewnikiem skrzynia, bo ja popsulem i bije sie w piersi. Wciskanie hamulca i krecenie obrotami do 1200-1500 (aby ruszyc z pelnego momentu spod swiatel i wyrwac 1s) nie bylo madrym posunieciem.

Efekty sie poglebiaja, przyspieszanie miedzy 60-140 czuc wyrazne szarpanie, z czasem coraz mocniejsze miedzy 80-120km.

Dzisiaj ruszajac spod swiatel, normalnie, tryb D powoli, szarpnelo przy okolo 2300rpm i lekko stuknelo...

 

Wymiana oleju teoretycznie (!) powinna byc kolo 100kkm- ale nie byla. Aktualnie mam 123kkm...

Moc podniesiona z 214Km do 284KM ale to nie powod do placzu, bo jak ignac stwierdzil, skrynia jest 1v1 ta sama u mnie co i w 3.0sd :)

 

Meczy mnie od miesiaca dylemat: oddac skrzynie do Samko i wyplacic od 4k do 6k i miec zregenerowana wlasna skrzynie, czy moze uderzyc na allegro, kupic uzywke za 2500zl, jechac do Gorzowa czy pod Szczecin, zaplacic za transport (laweta w moim przypadku wielce prawdopodobna), hotel, paliwo etc. podobne pieniadze a miec obca skrzynie z podobnymi obiawami za chwile lub za rok...

 

W przypadku SAMKO chcialbym, bardzo, bardzo popatrzec co tam wkladaja, jak mi skrzynie rozkladaja i "jak to dziala" w przypadku tej skrzyni :)

 

I prosze, nie uderzajcie w temat, ze mam warsztat samochodowy etc. Nie robimy skrzyn automatycznych... :P

 

Jakies sugestie,opinie ?

Opublikowano

witam

 

Papik ile czasu masz zamiar jeździć jeszcze autem?

od tego uzależnił bym naprawę

Opublikowano
no mówi się trudno, czasem trzeba coś w aucie zrobić, zakup używki to imo duże ryzyko.
Opublikowano

Moim zdaniem rozwaliłeś konwerter tym podnoszeniem obrotów i trzymaniem hamulca. To nie skrzynie DKG która ma "lunch control" .

Zanim zaczniesz coś robić to proponuję zrobić upgrade softu w skrzynie do najnowszego fabrycznego oraz adaptację i trochę spokojnego jeżdżenia. Jeśli po adaptacji problem wróci no to niestety tylko naprawa wchodzi w grę.

Wymiana oleju powinna się już odbyć, jeśli tego nie zrobiłeś to zrób choć w tym przypadku nie wiele może to pomóc.

Opublikowano
Moim zdaniem rozwaliłeś konwerter tym podnoszeniem obrotów i trzymaniem hamulca. To nie skrzynie DKG która ma "lunch control" .

Zanim zaczniesz coś robić to proponuję zrobić upgrade softu w skrzynie do najnowszego fabrycznego oraz adaptację i trochę spokojnego jeżdżenia. Jeśli po adaptacji problem wróci no to niestety tylko naprawa wchodzi w grę.

Wymiana oleju powinna się już odbyć, jeśli tego nie zrobiłeś to zrób choć w tym przypadku nie wiele może to pomóc.

 

Znowu moge to przeliczyc i IMHO lepiej od razu smigac do SAMKO. W przypadku adaptacji i wymiany oleju PRZED SAMKO zaoszczedze: Kase za usluge adaptacji i wymiany oleju + koszty samego oleju.

Poza tym, wymiana oleju w skrzyni, AFAIR wiaze sie rowniez z kosztem wymiana filtra oleju skrzyni. Tak wiec, spokojnie moge przyjac,ze 1000zl zostanie w kieszeni :(

Opublikowano
Kupuj Ravenol jak sporo użytkowników plus reszte gratów i wymieniaj oliwe z adaptacja i nowym softem.Jak się nie poprawi to remont :((

IMPORT CZĘŚCI DO KIA I HYUNDAI CZĘŚCI NOWE ORYGINALNE ORAZ ZAMIENNIKI


KONTAKT [email protected]

GG 22098562

kom 502100017

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra, Olej w skrzyni wymieniony na BMW w BMW i czesciami BMW. Dla dobra BMW i swoich kontaktow nie podam dokladnych cen :P

Szarpanie przy zmianie biegow ustalo, pozostalo szarpanie na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania miedzy 80-140km/h.

Wrocilem z programem do serii i obserwuje co dalej. Pierwsze wrazenia - auto "nie jedzie" (spadek mocy z 284KM do 218KM :)) - szarpania nie moge namierzyc.

 

Dam znaka co dalej jak zdiagnozuje.

 

Update 19-04-2012:

- olej w skrzyni wymieniony, jak wyzej..

- "zdjecie chipa" i powrot do fabrycznych 218KM nic nie daly, szarpania byly tylko jakby nieco mniejsze...

- powrot do ukochanych 284KM...

- padl "silnik sterujacy skrzynia rozdzielcza" - koszt AFAIR 2500 z wymiana.... - szarpania sa nadal

- padla rura od intercoolera (700zl w BMW nima zamiennika etc..) - szarpania pozostaly

- wycieki na skrzynie od gory wykryte = kolektor ssacy (2500-2700 w BMW - szarpania pozostaly ale musze jeszcze adaptacje skrzyni walnac bo brzydko zmienia biegi ;)

- wymiana swiec zarowych przy okazji wymiany kolektora (komplet okolo 500zl) (jedna martwa a na drugiej przedmuchy, czyszczenie gniazd)...

 

No i chyba tyle w kwietniu... Nie pytajcie o koszta i tak ja kocham....

Aha, przebieg 123 127 km :)

 

Chce ktos meskie rajtki (hihihi) ? :norty:

 

Update 24-04-2012

- zacial mi sie przy okazji szyberdach, tylna szybka stanela... Ktos z Was rzucil na mnie klatwe ? (docelowa naprawa 1800zl)

- mam juz 100% pewnosci,ze za szarpania odpowiada skrzynia rozdzielcza... Odlaczenie jej calkowite spowodowalo przyjemne zarzucanie dupska na zakretach oraz kompletny brak szarpania :D

 

Jezdze dalej ale szukam skrzyni rozdzielczej :(

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

czytałem twoje posty, bo mam ten sam problem z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Takie samo auto , podobny przebieg , też po modyfikacji programu na 284 km i szarpanie przy pełnej mocy podczas przyspieszania , przy spokojnej jeździe usterka nie występuje. Jestem ciekaw czy po wymianie skrzyni rozdzielacza usterka ustała? Jakie koszty wymiany?

Opublikowano
Witam,

czytałem twoje posty, bo mam ten sam problem z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Takie samo auto , podobny przebieg , też po modyfikacji programu na 284 km i szarpanie przy pełnej mocy podczas przyspieszania , przy spokojnej jeździe usterka nie występuje. Jestem ciekaw czy po wymianie skrzyni rozdzielacza usterka ustała? Jakie koszty wymiany?

 

Nie mam czasu pogrzebac w swojej skrzynce.. Koszt regeneracji miedzy 3500-4000zl i pol roku gwarancji (!). Bez regeneracji, sam koszt skrzynki to jakies 7.500 + koszty wymiany...

Generalnie mam lancuch do wymiany i przy okazji olej. Silniczek mam juz wymieniony w ASO (koszt 3.000 z robocizna).

Jesli to nie lancuch to bede zamawial lozyska :) W najgorszym razie bede musial nowa skrzynke kupic.

Opublikowano

A skąd takie ceny koledzy???

Znajomy w tamtym roku regenerację robił ( wymieniono łańcuch + coś tam jeszcze ) i zapłacił 2000 pln i dostał gwarancję na rok ale od tej pory nic się nie działo złego

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Żeby nie zaczynać nowego wątku, kontynuuję ten - czy po wymianie oleju w 6hp26x zaleca się robienie adaptacji? Jakie zdanie macie na ten temat? Czy ktoś z Was to robił?

Drugie pytanie to już o samą stricte adaptację - mam Inpę 5.0 i interfejs Viaken - wszystko działa, łącze się z poszczególnymi modułami itp. ale za cholerę nie mogę znaleźć żadnej funkcji, która by była związana z adaptacją skrzyni. Jak się połączę ze skrzynią to w ACTIVATE nie ma nic o adaptacji, a jak wejdę w funkcje specjalne (shift+F3) to jest niby adaptacja skrzyni MSG (to naszej skrzyni nie dotyczy) i sekwencyjnej SSG, ale i tak po wejściu w tę funkcję nie ma żadnej możliwości skasowania adaptacji skrzyni, a wyskakuje tylko, że test aborted.

Może nie ma możliwości wykonania adaptacji naszej skrzynki? Jest to możliwe?

 

Pozdrawiam i proszę o info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.