Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mega szacun za poradę . Właśnie jestem po robocie . Czas roboty - 2 piwka :)

 

Ogólnie największy problem z tym, ze trzpien nie chciał ruszyć ale udało się złapać kombinerkami i jakoś poszło.

 

Jest radość ze sprawnej wycieraczki :D

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

Opis SUPER EXTRA :cool2:

Ja zrobiłem troszkę inaczej, ale wszystko z pierwszego postu się zgadza.

Ja zrobiłem tak:

Po odkręceniu wycieraczki, odkręciłem tą dużą nakrętkę (klucz 24 lub 26, już nie pamiętam)

Od zewnątrz to wszystko tak jak w opisie.

Od wewnątrz po odkręceniu obudowy (nasadka 10), odkręciłem tą jedyną śróbę (też 10) co spowodowało wyjęcie całego mechanizmu.

Mając cały mechanizm na wierzchu popsikałem odrdzewiaczem w spraju, do usuwania smarów też w spraju, oraz środkiem do czyszczenia hamulców :D (Psikałem od góry i od dołu parę razy, zostawiałem na 5min aby zadziałało i ponownie psik)

Po ok 20min młotek w rękę, jakieś twarde podłoże (tylko ten rant wystający a ni trzpień). Pukłem z 4 razy, 2 razy mocniej, trzpień wyszedł na 1cm i z powrotem psikacze do dzieła. Po 10min młotek i z 6 razy walnąłem, i trzpień w ręku. Wyszedł bez żadnych miedzianych tulei tych co koledze wcześniej wyszło.

Mając trzpień w ręce wziąłem drobny papier ścierny i na okrągło przeszlifowałem do połysku. Przetarłem jeszcze papierem szczelinę na nim bo była zasyfiona.

Na to psikłem smarem w spraju (nie WD40)

Następnie mając tą obudowę z tulejką popsikałem jescze środkiem usuwającym smar, po 15min szmatka na cienki śrubokręt i czysto. Przed montażem popsikałem smarem tulejkę.

Następnym krokiem był montaż trzpienia w tulejkę (wszystko nasmarowane), tę gumkę trzeba wcisnąć (cienkim śrubokrętem), do tego ta mała obejma.

Wkładamy w otwór w szybie, wkręcamy nakrętkę 10 co mocuje mechanizm, oraz tą dużą nakrętkę na zewnątrza (uwaga tam jest też taka platikowa podkładka to ją przed nakrętkę dać trzeba)

Ustawiamy trzpień od dołu tak aby króciec wszedł w otwór silniczka w klapie.

Wkładamy wycieraczkę w pozycji wyjściowej (max na lewo) i skręcamy do trzpienia naketką 13.

I mamy zrobione bez żadnych szkód.

Fakt mi to trochę zajęło, ponad 1H, ale bez szkód :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wczoraj to przerabiałem w E91 z 2006 (wycieraczka chodziła bardzo ciężko, silnik nie dał rady ruszyć).

Wszystko robiłem jak w opisach, po za tym, że:

-wyciągnięte zostało na zewnątrz całe łożysko

- obudowa trzpienia podgrzana (panik z butli propan-butan)

mała uwaga ważne żeby wyczyścić dobrze w środku pomiędzy tulejami miedzianymi.

cała operacja 20 min, śmiga jak nowa.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Udało mi się dzisiaj naprawić zablokowany mechanizm :D Ja caly mechanizm wymontowałem jak jeden kolega pisał, było mi po prostu łatwiej go wtedy rozbebeszyc. Dodatkowo miałem zablokowany pin na sprężynce, który wchodzi do kołka przy silniku i sie z nim zazębia. Wystawał w połowie i uniemożliwiał prace wycieraczki - trochę wd40 i kilka wciśnięć i pomogło.

Natomiast mam problem ze spryskiwaczem tylnej szyby :(

Napięcie na kostce od pompki sprawdzone, podczas działania manetka przy kierownicy i nie dochodzi. Małe zmiany na multimetrze są, ale w okolicach 0,5V. Macie panowie jakieś sugestie?

Bezpieczniki sprawdzone wszystkie. Dodam ze przepalony był bezpiecznik 20A własnie od wycieraczki, który znalazłem przed demontowaniem mechanizmu.

Opublikowano
a czy to pomoże jeśli wycieraczka się zatrzymuje podczas pracy ? i żeby ponownie ruszyła trzeba ją ruszyć ręcznie
Opublikowano

spryskiwacz tylnej szyby naprawiony..

okazało się ze pompka była wszystkiemu winna, robiła zwarcie prosta rzecz że aż wstyd.. :duh:

Opublikowano
a czy to pomoże jeśli wycieraczka się zatrzymuje podczas pracy ? i żeby ponownie ruszyła trzeba ją ruszyć ręcznie

Owszem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja odświeże troche temat.

Wszystko fajnie jest wyjaśnione tylko jak dojść do obudowy zamka skoro w moim przypadku uszkodzony jest przycisk tylnej szyby (chce go wymienić) i za nic w świecie nie moge jej otworzyć. Przez co nie mam jak dojść do obudowy zamka. Gdy otwieram tylna klapę i próbuje wywalić całe wygłuszenie i wszystkie plastiki to dochodzę do punktu w którym plastik trzyma sie na 2 śrubach których nijak nie da sie odkręcić bez otwarcia tylnej szyby

Pomocy mecze sie juz kilka dni

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeci przycisk w kluczu otwiera drzwi? U mnie w poprzedniej beemce 3 przycisk w kluczu otwierał szybę, w obecnej otwiera drzwi. Jeżeli chcesz żeby otwierała się szyba to musisz zmienić to w kompie auta, otworzysz szybę i wymienisz zamek.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

U mnie jest tak zapieczone, że cały mechanizm ani drgnie... były próby z młotkiem i wd40 i nic.. (z tym że mechanik pukał umiarkowaną siłą w trzpień, wszystko było osadzone na szybie -więc nie było dużej siły w waleniu młotkiem, zeby szyba nie pękła)

Chyba muszę spróbowac metody z kluczem albo wyjąć cały mechanizm z szyby i wtedy próbować....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzięki za ten tutorial dzięki niemu udało mi się zwojować to w godzinkę czasu wraz z czyszczeniem, demontażem i montażem. U mnie było tak zapieczone, że tragedia :shock: śrubokrętem zruszyłem ale potem jak się zablokowało to koniec nie chciało iść w końcu na dwa śrubokręty to zwalczyłem. Dobrze by było zaktualizować fotki bo ja nie miałem czasu robić fotek ale jest sposób na wyświetlenie fotek widniejących na 1 stronie. Trzeba kliknąć prawym na napis image -> pokaż informacje....-> skopiować link jaki się wyświetli i wkleić do przeglądarki :) Jeszcze raz dzięki i polecam również zabezpieczyć się w oring bo raczej nie przeżyje demontażu jeśli jest mocno zapieczony trzpień :) Pytanie na marginesie ktoś wie jaki jest numer części tego plastiku, na którym trzyma się mechanizm tylnej wycieraczki w klapie bo u siebie zauważyłem, że jest pęknięty i czasami po otwarciu szyby i zamknięciu uruchamiam wycieraczkę to słychać tylko stuk i ramie porusza się i zatrzymuje i znowu trzask porusza się i zatrzymuje ;/
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja się męczyłem luźno z godzinę - tak gadzina była zapieczona.

Najlepszy sposób chyba - zdejmujemy wszystkie śruby, podkladki, lejemy coś na poślizg, zakładamy samo ramię wycieraczki i za jego pomocą powoli walczymy ze trzpieniem. U mnie myślę, że spokojnie było 1000 ruchów lewa-prawa ale wreszcie poszło bez uszkodzeń. Składanie to 3 minuty roboty.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zdjęcia poprawione raz jeszcze. Mam nadzieję, że po raz ostatni po zrezygnowaniu z dziadowskiego imageshack'a.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie niestety porażka. Mimo prób z WD-40, gumowym młotkiem i śrubokrętem nie jestem w stanie wydobyć trzpienia z szyby. Czy są jeszcze jakieś opcje demontażu tego dziadostwa?

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dzięki chłopie za pomoc;d piękny poradnik;) rada dla tych których czeka zabawa, nie poddawajcie się w szukaniu oringa, w moim przypadku był zawalony syfem i nie bylo go widać, przez co nie było możliwe wyjęcie trzpienia.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
cześć, ja mam taki problem, że ten knutek co powinien wskakiwać w otwór już na samym silniczku jest wciśnięty do końca. Z tego co widzę po zdjęciach, rozebranie tego zupełnie nic nie da bo od drugiej strony jest to zaspawane. Jest jakiś sposób, żeby sobie z tym poradzić? Żeby go wypchnąć?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Dlaczego po wyczyszczeniu, nasmarowaniu mechanizmu i podpięciu przewodów wycieraczka co prawda działa ale tylna szyba się nie otwiera w moim E91 touning?

Kiedy odepnę przewody mogę otworzyć tylną szybę ale już mam problemy z zamknięciem.

Proszę o pomoc.

Opublikowano
Zazwyczaj problemem są przetarte kable w miejscu przejścia kabli od karoserii do klapy. W tym przegubie gumowym.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
świetnie przygotowany temat :) w weekend po wizycie na myjce, zaczęła głośno chodzić i w połowie stanęła, będę musiał próbować reanimacji
  • 5 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzewam temat :D


od jakiegoś czasu wycieraczka nie wracała do końca a później jej długo nie używałem. Aktualnie podczas deszczu i próby użycia w ogóle nie rusza się ale przy próbie ruszenia ręka bez problemu mogę wykonać jej zakres działania więc przypuszczam że nie jest to wina zatarcia a problem tkwi głębiej tzn w silniku wycieraczki.. Miał ktoś podobny problem? Czy normalnie sprawna wycieraczka powinna dać się ruszyć w normalnym zakresie ręka od prawa do lewa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.