Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przy okazji dzisiejszej reperacji wycieraczki wymyśliłem sobie, że warto zrobić mały DIY z tej operacji. Nic nowego w sumie (sam kiedyś wrzucałem jakieś info na ten temat), ale albo opis słaby, albo fotek mało, sami ocenicie, czy tym razem wyszło lepiej.

Pacjent to zacierający się mechanizm wycieraczki tylnej szyby w touringu, czyli rzecz dotykająca prędzej, czy później każdy egzemplarz. Ad rem:

 

1. Demontaż osłonki, wystarczy podważyć z jednej lub z drugiej strony (patrz strzałki)

 

http://i65.tinypic.com/rs7g94.jpg

 

2. Ukaże się nakrętka 13'', oczywiście robi out

 

http://i67.tinypic.com/osg387.jpg

 

3. Teraz wylatuje ramię wycieraczki i zawleczka trzpienia (drugie foto, wystarczy przytrzymać palcem tam, gdzie strzałka i użyć małego śrubokręta na drugim końcu)

 

http://i64.tinypic.com/358do46.jpg

 

http://i64.tinypic.com/ruqxp3.jpg

 

4. Teraz trzeba zdjąć też podkładkę i malutki o-ring

 

http://i68.tinypic.com/2dj43o4.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2zggu91.jpg

 

5. Demontaż osłony zamka. UWAGA: etap ten można pominąć, jednak zajmuje max. 30 sekund, a bardzo ułatwia dalszą pracę. Zaślepka out, potem dwie nakrętki 10'' i tyle

 

http://i63.tinypic.com/2nga7vs.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2yke7ip.jpg

 

6. NAJWAŻNIEJSZY ETAP. Dobrze wiecie, że wielu hardcorowców robi, jak w szkole uczyli - młotek w dłoń i wybijamy trzpień (a przy okazji również szybę :mrgreen: ). A można inaczej, należy ponownie założyć i lekko dokręcić ramię wycieraczki, włożyć mały śrubokręt w miejsce pokazane poniżej i jednocześnie poruszać wycieraczką i dociągać śrubokrętem w dół. Delikatnie i z głową, a zaraz poczujecie, że mechanizm powoli zaczyna się wysuwać. Jak szpara się powiększy, można przesiąść się na konkretny śrubsztak. W pewnym momencie ramie zacznie blokować dalszą pracę, ale to już sami wyczujecie. Wtedy należy zdjąć ramię i resztę wykonać samym śrubokrętem. Najważniejsze jest wstępne wysunięcie mechanizmu, jak pusci, to już pójdzie łatwo

 

http://i67.tinypic.com/k3rxbd.jpg

 

http://i65.tinypic.com/x55fg1.jpg

 

7. Trzpień na wierzchu, widać piękne uszkodzenia. Trzeba wyszlifować (jak to robię papierem wodnym i dowolnym preparatem typu WD-40)

 

http://i66.tinypic.com/33oia1f.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2liy8uq.jpg

 

8. Teraz warto przeczyścić również tuleję w szybie (przede wszystkim rowek na o-ring) i nasmarować delikatnie smarem (u mnie grafitowy, foto wyżej), zwracając uwagę na podkładkę sprzężynującą, co by nie złożyć całości bez niej :duh:

 

http://i63.tinypic.com/ruwtir.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2rrtdf6.jpg

 

9. Jeśli po włożeniu trzpienia do tulei można swobodnie ruszać mechanizmem ręcznie, to znaczy, że całość jest gotowa do złożenia. Postępujemy odwrotnie do kroków instrukcji i gra muzyka.

 

Tak ma działać po całej operacji, enjoy :wink: :

 

http://youtu.be/0KAYTm99hcQ

 

Jako, że była to akcja niezorganizowana i całkowicie spontaniczna, auto na fotkach jest brudne. Moze by kto z wdzięcznosci za fachowy poradnik zaoferował się i umył? :think:

Edytowane przez zielo
  • 8 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mega SZACUN za powyższy opis naprawy wicieraczki. Chęć do pracy + szczegóły jak naprawić = 40min pracy i wycieraczka działa :) pozdrawiam!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mega SZACUN za powyższy opis naprawy wicieraczki. Chęć do pracy + szczegóły jak naprawić = 40min pracy i wycieraczka działa :) pozdrawiam!

 

 

Dołączam się do tych słów. Podrzuciłem link kumplowi, który miał z tym problem. Kazał bardzo podziękować i przekazać, że świetny opis:)

Opublikowano
6. Można tam jeszcze czegoś napuścić, żeby łatwiej poszło i działać ze szczypcami, jeśli np. ramię pękło podczas ściągania :mrgreen: Jeszcze jest opcja kręcić szczypcami na dole i z góry pukać młotkiem Z WYCZUCIEM. Myślę, że możesz dodać w temacie E39, jest bardzo podobnie z tego, co pamiętam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mega SZACUN za powyższy opis naprawy wicieraczki. Chęć do pracy + szczegóły jak naprawić = 40min pracy i wycieraczka działa :) pozdrawiam!

 

 

Dołączam się do tych słów. Podrzuciłem link kumplowi, który miał z tym problem. Kazał bardzo podziękować i przekazać, że świetny opis:)

 

 

Co ciekawe skorzystał z tej instrukcji jeszcze znajomek z pracy, więc tym bardziej dzięki :cool2:

Opublikowano
Czy brak reakcji na spryskiwanie tylnej szyby ma coś wspólnego z zatartą wycieraczką?

Nie ma.

Opublikowano

Mam taki problem, u mnie za nic w świecie nie chce ten bolec ruszyć, w końcu podważyłem tak mocno, że aż pękło kawałek mocowania, popsikałem w około tego trzpienia naftą macie jeszcze jakiś pomysł aby to wydobyć? :(

 

ułamane mocowanie

http://images37.fotosik.pl/1949/bee1ea84e7d0dcc3m.jpg

 

 

 

mocno zapieczony trzpień (tego oringu to chyba w ogóle u mnie nie ma lub tak sparciał że go nie odróżniam od metalu :lol: :lol: )

http://images47.fotosik.pl/1708/8f18a6662bd532f4m.jpg

Opublikowano

U siebie zdemontowałem cały mechanizm, i w domu na spokojnie wybiłem trzpień i wyczyściłem wszycho .

Choć u niektórych nawet ta plastikowa raczka jest zapieczona i nie da sie tego zdemontować bez uszkodzeń.

 

 

11.JPG

Opublikowano
Czy brak reakcji na spryskiwanie tylnej szyby ma coś wspólnego z zatartą wycieraczką?

Nie ma.

 

Jednak zatarta wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby mają coś ze sobą wspólnego. Przed naprawą zatartej wycieraczki nie działała mi wycieraczka ani spryskiwacz, po naprawie zarówno wycieraczka jak i spryskiwacz działa jak należy.

Opublikowano

A widzisz, nie wpadłem na to, że nasze przypadki się różnią.

U ciebie zatarta wycieraczka to pewnie była kaplica, że ani drgnęło?

Bo u mnie jakiś tam ruch był i po chwili stawała pod obciążeniem.

 

Wnoisek taki, że jak całkiem się nie rusza, to i sprysk auto zablokowuje. Bo u mnie wycieraczka nie halo, a sprysk działał.

Opublikowano

U mnie ten trzpień był bardzo mocno zapieczony, nie wiem ile lat musiała nie działać ta wycieraczka. :)

 

Lepszym sposobem jest włożenie klucza płaskiego nr 20 w tą dźwignie, która powinna się obracać, niż obracanie za wycieraczke - łatwo można ją uszkodzić.

 

U mnie było tak mocno skorodowane, że musiałem użyć do tego klucza przedłużki, aż w końcu puściło. :lol: :lol:

 

Zdjęcie poniżej

 

http://images44.fotosik.pl/585/f43c4d9072ab53dcm.jpg

Opublikowano

Bardzo przydatny opis. Mechanizm wyczyszczony i poskładany, działa jak marzenie :D

Ja jednak postanowiłem nie dawać żadnego smaru tam, ani na trzpień, ani na uszczelkę.

 

Oczywiście jakieś straty muszą być :P Połamałem jedną osłonkę śrub tą czarną okrągłą.

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Mogę zaproponować operację dla całkowicie zablokowanego trzpienia u mnie tak było i operacja pomogła:

Użyłem palnika do papy którym podgrzałem trzpień co powoduje jego delikatne rozszerzenie (powiększa się troche) później poczekałem ok pół godziny aż całkowicie wystygnie (zmniejsza się trochę), następnie próbowałem rozruszać kluczem 20" tak jak koledzy pisali wcześniej.

Operacja u mnie pomogła trzpień delikatnie się ruszył, dalej to już tylko trochę cierpliwości i dużo ruszania kluczem w lewo i wprawo z jednoczesnym podważaniem.

Trzpień wyglądał strasznie, wycieraczka nie była używana przez lata.;)

Link do przykładowego palnika:

http://allegro.pl/palnik-gazowy-do-lutowania-opalania-gratis-klucz-i2981189046.html

Ja użyłem końcówki krokodyla, łatwiej nim zapanować nad płomieniem....

Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Takie małe zdjęcie przestrgoa dla mało cierpliwych ;p Było tak zapieczone, że nie dało się ruszyć i skończyło się tak :oops:

http://imageshack.us/a/img507/8071/wp000174k.jpg

 

Ale teraz to nowy chodzi jak marzenie :lol:

Edytowane przez pablo294
Sprzedam:
Opublikowano

Genialny wpis, u mnie zadziałało praktycznie bez zarzutów, wycieraczka teraz śmiga jak zła. Powstał tylko jeden mały problem i może powiecie mi o co chodzi:

Normalnie po włączeniu wycieraczki tył wykonuje ona jeden ruch i robi przerwę, teraz moja wycieraczka jeździ na non stopie i nie robi przerw - da się coś z tym zrobić?

Opublikowano

Nie wiem jak w e91 ale w e46 czas przerw ustawiasz manetką.

O ile dobrze pamiętam, jak się mylę to mnie poprawcie.

 

Włączasz manetką wycieraczkę i od razu wyłączasz, czekasz czas jaki chcesz aby wycieraczka miała zwłokę i ponownie włączasz.

Od tej pory powinno latać wg tego czasu.

Oczywiście maksymalny czas odstępów jest ograniczony, nie pamiętam dokładnie do ilu :roll:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Rozpołowiony mechanizm skręcasz i działa tak jakby był cały.

Znajomemu też tak pękło, nic nie ujmuje w działaniu.

 

Dokładnie tak. Mi też pękł na pół przy waleniu młotkiem w trzpień, Ale po skreceniu w szybie dwóch kawałków jest OK.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego ! zasługujesz na medal :) twój poradnik mi pomógł (miałem tak zapieczone że nie wiedziałem że trzpień da się wyjąć :) Niestety cały mechanizm mi pękł na pół, ale tak jak koledzy wyżej piszą nie zrażony zamocowałem i działa :)
Opublikowano
Dziękuje bardzo za ten poradnik bez niego bym nie dał rady. Największy problem miałem z wyciągnięciem tego bolca z szyby, przez pół dnia zalewałem go wd 40 potem zacząłem podważać i jak już drgnęło to ruszałem od spodu wycieraczką (użyłem klucza 20) jednocześnie delikatnie małym młotkiem ostukiwałem trzpień od zewnątrz i się udało :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.