Skocz do zawartości

Swąd gumy w okolicy lewego tylnego koła


argentorat

Rekomendowane odpowiedzi

ja nie mam żadnego szacunku, dla marki w której silniki padają po 120000 km z powodu wadliwej pompy smarowania, potwierdziło to tylko moją teorię samochodów na F. Także jak ktoś tylko na podstawi dpf'a uważa że Reanault jest lepszym autem i nie widzi innych zalet to ja nie wiem o co chodzi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam żadnego szacunku, dla marki w której silniki padają po 120000 km z powodu wadliwej pompy smarowania, potwierdziło to tylko moją teorię samochodów na F. Także jak ktoś tylko na podstawi dpf'a uważa że Reanault jest lepszym autem i nie widzi innych zalet to ja nie wiem o co chodzi :)

I w bmw podobne wpadki sie zdarzaja,prosze uwaznie czytac,ja nie napisalem ze Renault jest LEPSZE :!: Tylko ze nie widze uzasadnienia ze takie BMW jest 2-krotnie drozsze od przykladowego RENAULT :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF to nie wszystko i z calym szacunkiem dla Renault, ale nie ma porownania :P

A niby czemu :?: To moje pierwsze BMW i po roku uzytkowania owszem jestem zadowolony,to fajne autko ale nie widze uzasadnienia tak wysokiej ceny (mam na mysli nowe) Uwazam ze przeplaca sie za prestiz i uznana marke :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalaniu DPF jak najbardziej towarzyszy swąd podobny do gumy/palonej gumy. Czuć z tyłu przy lewym kole, ponieważ tam jest końcówka wydechu. Efekt różnych reakcji chemicznych które się tam dzieją.

 

Pamiętajcie też, że wypalanie DPF może odbyć się w sposób pasywny oraz aktywny. Regeneracja pasywna zaistnieje sama z siebie, w momencie np. ostrego pociskania na autostradzie. Wtedy temperatura gazów będzie na tyle wysoka, że DPF wypali się sam z siebie a ECU jedynie zarejestruje ten fakt. Natomiast regeneracja aktywna, aktywowana jest przez ECU. Wtedy zaczynają się problemy z przybywaniem oleju (dotrysk paliwa w fazie wydechu), podniesieniem obrotów biegu jałowego, wykorzystaniem przepustnicy w dolocie aby dolewać więcej paliwa bez zbytniego zwiększania obrotów czy momentu w czasie jazdy (występuje tylko w samochodach z DPF) i całą resztą kombinacji aby zainicjować regenerację nawet podczas spokojnej jazdy miejskiej. W różnych materiałach, znalazłem, że od momentu zaistnienia warunków do wypalenia potrzebne jest ok 15 minut do zakończenia cyklu. Przerwany, będzie wznawiany ponownie najszybciej jak to możliwe przy ponownym uruchomieniu silnika. Dlatego niektórzy mogą ten swąd czuć częściej.

 

To jeszcze lekki offtop :wink: To, że BMW ma problem z przybywaniem oleju to nic innego jak sprawka księgowych. Drożej jest przecież zainstalować dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze wydechowym, niż zmodyfikować oprogramowanie silnika i robić dotrysk. Renault musi bardziej walczyć o nadszarpniętą renomę i nie mogli pozwolić aby nawet te 2% samochód miało tą przypadłość bo zrobiło by się głośno. Nie będę się jednak wdawał w dyskusję która marka lepsza, szkoda na to czasu w kwestiach oczywistych. Cena BMW? Zapewnia, że Twój sąsiad raczej nie kupi sobie takiego samego jak Ty, co czyni BMW marką nieco bardziej elitarną i premium. Jak z zegarkami. Gdyby kierować się tylko rozsądkiem i funkcjonalnością, każdy z nas nosiłby na ręku Casio :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde nie widzisz innych zalet auta niż bezawaryjność która akurat w Renault jest trochę dyskusyjna??? pozatym jak pojedziesz do serwisu z taką meganką to możesz się nieźle zdziwić jak zobaczysz fakturę. Zresztą porównaj używane egzemplarze z przebiegiem 150000, może wtedy dostrzeżesz różnice. Ja na przykład nie rozumiem czemu Renault jest takie drogie w stosunku do Dacii?? Te same auta a to dugie kosztuje połowę pierwszego. Po prostu nikt o zdrowych zmysłach nie kupi Renault w cenie BMW i to samo z Dacią :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.