Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

posiadam e-70 4.8i 2008rok USA i taki problem.

Dziś założyłem letnie opony 20 calowe przod 275 tył 315. Żeby nie kombinować z przekładaniem czujników

kupiłem zimą fabrycznie nowe 4szt. nr czesci 6790054.

http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=6790054&showus=on

Przed zakupem zadzwoniłem do ASO upewnić się, czy czujniki będą pasowały i odpowiedzieli ze bez problemu są ok.

Pod tym linkiem w specyfikacji widzę zapis od 10/2010. Nie wiem jak to interpretować czy ta część występuje od 10/2010 czy pasuje do modeli

wyprodukowanych po 10/2010 dodam, że w ASO podałem VIN przy sprawdzeniu zgodności tej części.

W każdym razie czujniki nie chcą się aktywować. Cały czas świeci inicjacja RDC a za jakieś kilka minut zaczyna mrugać

żółta kontrolka od ciśnienia i komunikat RDC niesprawny.

Nie bardzo wiem od czego zacząć szukanie przyczyn.

demontaż dwóch kompletów kół i przekładka z zimowych, które były ok wyniesie mnie mniej wiecej tyle samo kasy co zakup

innych do tych letnich...

proszę o pomoc

pozdrawiam

Opublikowano
Od razu zaznaczam, nie znam się na tym ;) ... ale tak mi przyszło do głowy: czy przez przypadek nie trzeba usunąć/skasować tego błędu w komputerze? ...
pozdr.,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW zmienilo w 10/2010 czujniki w X5 (przynajmniej w USA), wiec zbadalbym ten temat doglebnie

 

poza tym, cos kiedys slyszalem, ze czujniki w USA dzialaja inczej niz te w wersji europejskiej (ze niby te europejskie pobieraja informacje z ABS, a te US nie...), ale nie pamietam dokladnie o co chodzilo i tu moge pisac totalne glupoty - pisze, abys mial ewentualnie jakis punkt zaczepienia

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Bono, dobrze słyszałeś :cool2: w X5 na USA, wciąż są montowane czujniki ciśnienia (w felgach), a te na Europę, tego nie mają, działają tak, jak pisałeś...
pozdr.,
Opublikowano

Kolega "ignacd" napisał wyraźnie że ma auto z USA i ma czujniki RDC w kołach. Zmieniając sezonowo zakupił NOWE 4 sztuki czujników do kół !!!

 

Te nowe pasują ale potrzeba je komputerowo zakodować aby kontaktowały się z anteną RDC. Po zmianie kół na poprzednie trzeba znowu aktywować... I tak co sezon/zmianę kół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega "ignacd" napisał wyraźnie że ma auto z USA i ma czujniki RDC w kołach. Zmieniając sezonowo zakupił NOWE 4 sztuki czujników do kół !!!

 

Te nowe pasują ale potrzeba je komputerowo zakodować aby kontaktowały się z anteną RDC. Po zmianie kół na poprzednie trzeba znowu aktywować... I tak co sezon/zmianę kół.

 

po co te wykrzykniki? ktos tu gluchy?

 

czy jesli kupilby czujniki "do 10/10" potrzebne byloby kodowanie?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Dzięki,

dziś pojadę do ASO i zobaczę co oni powiedzą. Jak trzeba zakodować to trudno, będziemy kodować.

Napiszę co i jak...

pozdrawiam i dziekuję za zainteresowanie

Opublikowano
Kolega "ignacd" napisał wyraźnie że ma auto z USA i ma czujniki RDC w kołach. Zmieniając sezonowo zakupił NOWE 4 sztuki czujników do kół !!!

 

Te nowe pasują ale potrzeba je komputerowo zakodować aby kontaktowały się z anteną RDC. Po zmianie kół na poprzednie trzeba znowu aktywować... I tak co sezon/zmianę kół.

 

po co te wykrzykniki? ktos tu gluchy?

 

czy jesli kupilby czujniki "do 10/10" potrzebne byloby kodowanie?

Może nie głuchy ale ślepy - trzeba czytać ze zrozumieniem... wykrzykniki były po to abyście odpowiadali logicznie - Kolega napisał wyraźnie o aucie z USA i o czujnikach w kołach a wy (przyznając się wprost do braku pojęcia) ględzicie coś nie na temat...

 

A to pyanie o czujniki do "do 10/10" ?

:mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to przestan walic glowka w mur, bo cie rozboli i przeczytaj co ja napisalem w pierwszym paragrafie; dodatkowo przeczytaj z jakiego rocznika jest samochod i jakie czujniki zakupil zalozyciel watku - jesli nie zrozumiesz, to popros o wytlumaczenie

 

ja pitole :duh:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Jestem po wizycie w ASO.

Panowie rozłożyli ręce i nic nie zrobili.

Po sprawdzeniu po numerze części okazuje się, że powinny pasować te czujniki.

Po nr VIN, że są inne. Pan ze serwisu zaprosił mnie do sprawdzenia w serwisie. za podłączenie do komp kazał sobie zapłacić 780 zł hehe.

Zapytałem czy czujniki trzeba kodować - nie potrafił mi odpowiedzieć >>> taki kompetentny...

Jedyne co usłyszałem kilkukrotnie to owe 780zł na początek. dobra rozumiem, gość mówi z przekonaniem, że trzeba zakodować to trudno albo daje 780zł i kodują albo jeżdżę

ze świecącą kontrolką. Ale żeby płacić za to, że gość nie ma pojęcia i chce sprawdzić... bo on nie wie...

już miałem na końcu języka powiedzieć " to rusz dupsko z fotela i idź się dowiedz" - co za ignorancja.

"uwielbiam" ten serwis. kilka lat temu jak chciało się zamówić część albo zapytać o cenę trzeba było przyjechać osobiście bo pani z recepcji nie chciala połączyć z częściami.

Jak zadzwoniłem do BMW Polska i o tym powiedziałem to się za głowy łapali, że jak klient telefonicznie nie może się dowiedzieć czy taka część jest dostępna i ile kosztuje.

AAA zapomniałem o reklamie... ASO Olszowiec.

 

jutro jestem umówiony z gościem nie z ASO. Napiszę co i jak

pozdr

Opublikowano

Może nie głuchy ale ślepy - trzeba czytać ze zrozumieniem...

:mad2:

 

Polecam, jak najbardziej zastosować się do swego pomysłu... i z "mniejszym ciśnieniem"..., bo po co?

pozdr.,
Opublikowano

Moze tak zaczniecie koledzy pisac na temat a nie skakac sobie do

Gardel i sie klocic...

ja tu mam powazny problem i jak odbieram mail o odpowiedzi to

licze ze ktos mi podpowie rozwiazanie a nie jakies przepychanki...

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze tak zaczniecie koledzy pisac na temat a nie skakac sobie do

Gardel i sie klocic...

ja tu mam powazny problem i jak odbieram mail o odpowiedzi to

licze ze ktos mi podpowie rozwiazanie a nie jakies przepychanki...

Pozdrawiam

 

sprawdziles dokladnie to co napisalem o zmianie czujnikow w 10/2010? sprawdziles w innym zrodle niz to gdzie byles ostatnio? wykluczyles na 100%, ze nie masz nowego typu czujnikow a potrzebujesz starych?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

 

sprawdziles dokladnie to co napisalem o zmianie czujnikow w 10/2010? sprawdziles w innym zrodle niz to gdzie byles ostatnio? wykluczyles na 100%, ze nie masz nowego typu czujnikow a potrzebujesz starych?

 

Jutro jestem umowiony... Zobaczymy co sie okaze po podpieciu do kompa.

W ASO powiedzieli, ze mimo tego ze w 2010/10 byla zmiana to w specyfikacji

czesci jest przeznaczenie dla mojego modelu i powinno chodzic.

To w dziale czesci. W dziale serwis facet kompletnie nie mial o niczym

pojecia. Tak jak pisalem wyzej.

Jutro napisze co wyszlo na kompie.

Pozdro

Opublikowano

Wczoraj pojechałem do tego gościa...

Dowiedziałem się kilku rzeczy:

- na USA i Europe wychodziły inne czujniki (niektóre auta wbrew twierdzeniom na europe tez miały czujniki)

- te co są założone mają inne parametry pomiaru niż te co powinny być - chodzi o Nm

- temp koła wynosiła 128 C, ciśnienie 6 bar, i baterii w ogóle nie widział.

- kupa błędów w układzie kontroli ciśnienia

reasumując to musze dokładnie założyć takie jak miałem na zimie. Dziś jadę zrzucić opone i sprawdzić numery.

jak się z tym wszystkim uporam to napiszę

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jak jestes zainteresowany mam takowe czujniki rdc w dobrej cenie nowe daj cynk jak co
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

jak się z tym wszystkim uporam to napiszę

 

Też podłączę się z do zapytania? i jak udało się rozwiązać problem?

pozdr.,
Opublikowano

Oki, system "oszukany", ale nie ma to wpływu na jakieś błędne zachowanie samochodu?

Komputer nie steruje układami bezpieczeństwa przy "awarii koła"? czegoś nie przyblokowuje itp.?

 

Chciałbym doprecyzować: czujniki ciśnienia informują tylko układ o ew. awarii (niskie ciśnienie w kole), ale nie wpływa to na działanie / sterowanie samochodu?

pozdr.,
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To jest tylko system info......

 

Żeby mieć pełna informacje trzeba mieć sprawne czujniki w kołach. Z naszego doświadczenia zazwyczaj problem jest w jakości baterii w czujnikach....

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.