Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myslałem o Conti SP3 ale tez się już naczytałem co nieco i decyduję się chyba na Bridgestone S001 bez ROF 255/45r17

Zdecydowanie warto mieć oponę z "rantem" szkoda felg..

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogolnie opony vredestein sa dobrym wyborem. Ultrac sessanta mial szef w a6 trakcja super ale jemu bieznik znikal w oczach (jezdzi jak wariat) ultrac cento ma szwagier tez w a6 mowi ze super ciche. Teraz vredestein ma jakis nowy model ultrac vorti ale nie wiem o nim nic.

🙃🙃

Opublikowano

A Pirelli stosuje w ogóle rant ochronny? Szukałem w dwóch dużych sklepach z oponami i nigdzie nie było odpowiednich oznaczeń... Jedynie MO i AO, co zapewne oznacza homologację Merca i Audi.

 

Najtaniej z tych opon, z rantem i o indeksie, który potrzebuję wyjdzie Goodyear F1 Eagle Assymetric. Tylko nigdzie za bardzo nie ma opinii o tej oponie, albo nikt jej nie kupuje, ale tak dobrze się jeździ, że ludzie jeżdżą zamiast siedzieć przy komputerze ;)

Swoją drogą BMW w kompletach kół, które sprzedaje w akcji wiosna montuje Goodyear'y, tyle że NCT5 Assymetric. Nie wiem sam czy to dobra czy zła rekomendacja.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
A coś na temat opon z oznaczeniem XL powiecie? Warto do tego dopłacać, czy kupić zwykłe?
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
A coś na temat opon z oznaczeniem XL powiecie? Warto do tego dopłacać, czy kupić zwykłe?

 

Moje opony Hankook V12 EVO K110 225/45 przód i 255/40R17 tył, występowały wyłącznie jako XL. Myślę że XL to lepszy wybór niż zwykłe opony z tego względu, że opony są wzmocnione, trochę bardziej odporne na uszkodzenia oraz sztywniejsze przez co prowadzenie jest bardziej wyczuwalne (na pewno nie tak dobre jak na ROF, ale lepsze niż na zwykłych oponach). Wady to wiadomo że są cięższe i droższe.

Ja kupując opony nie Rof trochę bałem się, że auto będzie pływało, ale na oponach XL nie ma tragedii.

Moim zdaniem czym opona sztywniejsza do E9x, tym lepsze prowadzenie i wyczucie auta (bo wiadomo że nasze zawieszenia zaprojektowane jest pod opony ROF, które są bardzo sztywne - zwłaszcza dedykowany Bridgestone Potenza RE 050 AII).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No tak, z tym że z tego co zrozumiałem to wcześniej jeżdziłeś na ROF i przesiadłeś się na XL, ale w jednym i drugim przypadku 17 cali i profil ten sam. W przypadku o którym piszę, będzie zmiana z 17 cali ROF 225/50 na 18 cali 245/40 nie ROF. Problem też w tym, że XL spotykam głównie w indeksie nośności 97, natomiast do e60 (bo do tego auta potrzebuję opony) wystarczający jest 93. Dlatego obawiam się, że zastosowanie 97 XL może skutkować znacznym pogorszeniem komfortu.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
No tak, z tym że z tego co zrozumiałem to wcześniej jeżdziłeś na ROF i przesiadłeś się na XL, ale w jednym i drugim przypadku 17 cali i profil ten sam. W przypadku o którym piszę, będzie zmiana z 17 cali ROF 225/50 na 18 cali 245/40 nie ROF. Problem też w tym, że XL spotykam głównie w indeksie nośności 97, natomiast do e60 (bo do tego auta potrzebuję opony) wystarczający jest 93. Dlatego obawiam się, że zastosowanie 97 XL może skutkować znacznym pogorszeniem komfortu.

 

Opona XL zawsze wiąże się z większym indeksem nośności - po prostu nie znajdziesz w twoim przypadku opon XL z indeksem 93, bo w poszukiwanym przez ciebie rozmiarze po prostu takie nie istnieją.

Liczba 93 to index nośności, im większa liczba, tym opona wytrzymuje większe obciążenie.

Jeśli przesiadasz się z ROF i wybierzesz opony XL zamiast zwykłych, to twój szok będzie mniejszy (w stabilności i jakości prowadzenia auta).

Ja osobiście (choć nie jeździłem) nie polecam do bmw opon bardzo miękkich np. Uniroyal Rainsport, bo auto trochę wtedy "pływa".

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

(...)

(bo wiadomo że nasze zawieszenia zaprojektowane jest pod opony ROF, które są bardzo sztywne - zwłaszcza dedykowany Bridgestone Potenza RE 050 AII).

 

Moim zdaniem nieprawda, nie ma czegoś takiego jak "zawieszenie zaprojektowane pod opony ROF", po prostu opony ROF są twardsze i w związku z tym masz poczucie lepszej kontroli nad autem, zwłaszcza przy suchym. Niby na czym to "zaprojektowanie" miałoby konkretnie polegać?

Opublikowano

(...)

(bo wiadomo że nasze zawieszenia zaprojektowane jest pod opony ROF, które są bardzo sztywne - zwłaszcza dedykowany Bridgestone Potenza RE 050 AII).

 

Moim zdaniem nieprawda, nie ma czegoś takiego jak "zawieszenie zaprojektowane pod opony ROF", po prostu opony ROF są twardsze i w związku z tym masz poczucie lepszej kontroli nad autem, zwłaszcza przy suchym. Niby na czym to "zaprojektowanie" miałoby konkretnie polegać?

 

Jeśli jeździłeś w E9x na oponach Rof a później na zwykłych, to doskonale wiesz jaka jest różnica w prowadzeniu i zachowaniu się auta - zwłaszcza na szybkich łukach. Dla mnie różnica jest mega duża i gdyby nie fatalny komfort na oponach Rof, za nic na świecie nie zmienił bym RFT Bridgestone Potenza RE050 na inne opony.

Opony ROF zupełnie inaczej tłumią nierówności, inaczej zachowują się na szybko pokonywanych zakrętach, przez co zawieszenie jest inaczej zaprojektowane.

Rof były seryjnie montowane w E9x (letnie oraz zimowe). Auto nie ma dojazdówki oraz zestawu naprawczego, czyli jest przygotowane do opon ROF tylko i wyłącznie. Nasze auta oczywiście również pojadą na zwykłych oponach, ale różnica w prowadzeniu jest naprawdę spora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Miałem re050A i nie wspominam ich najlepiej. Dramatycznie kiepski komfort, zachowanie na drodze takie sobie. Może poza wyjątkiem suchego asfaltu po dobrym rozgrzaniu opon. Obecnie jeżdżę na conti sport contact 5. Tez nie jest to ideał, ale imho są pod każdym względem lepsze od RE050A. Z tym ROF bym nie przesadzał, choć nie wykluczam jakichś zależności w tym względzie. Ztcp jakiś test opon w gazecie na e90 i nie wygrała opona ROF.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Moje Bridgestony Potenza RE50A zjechały się po ok. 35.000 km (były na I montażu). Żeby dopełnić bólu tuż przed sezonem zimowym znalazłem gwóźdź w jednej z nich i zapadła decyzja o zmianie całego kompletu. Przed tygodniem założyłem Pirelli PZero w rozmaiarach 225/45/17V RSC z przodu oraz 255/40/17V RSC z tyłu. Jak narazie jestem zadowolony, a i cena w porównaniu z Bridgestonem była konkurencyjna.

 

Ponadto zauważyłem, że w nowej trójce i zamówionej X1 Pirelli założone są w ramach fabrycznego montażu (przy 19" PZero, przy mniejszych rozmiarach Cinturato 7)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Właśnie zmieniłem ContiSportContact2 ROF 225/45/17 91V na zwykłe też ContiSportContact, ale 5.

Przejechałem ze 100 km i różnica w prowadzeniu właściwie niezauważalna, natomiast komfort zdecydowanie na plus. Tak jeśli chodzi o wybieranie nierówności jak i o "głośność" opon. Generalnie dobre opony.

Tylko mam takie wrażenie, że przez tę poprawę komfortu samochód zrobił się taki trochę zwykły;) Nie umiem tego dobrze opisać;)

 

No, ale co tam... Ze trzy sezony na zwykłych oponach, a później będziemy już mieli świetne drogi, więc będzie można z powrotem zakładać ROF :lol:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie,

mam takie pytanie, mianowicie czy warto założyć na tył opony takie same jakie z przodu (z 255/40 na 225/45)?

 

Po przesiadce ze starego auta (opony 205/55 i przód napęd) dość mocno rzuca/pływa w koleinach i czy zmiana opon na węższe poprawi prowadzenie?

Opublikowano

Na 225 też będzie rzucało.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

W temacie nikt nie odpisal,wiec pisze tutaj....

Mozecie polecic jakis dobry sklep on-line z oponami w dobrej cenie?

Co polecacie ROF?

Mysle nad:

P Zero

P7 Cinturato

S001

Czy opony ktore wymienilem maja rant ochronny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez moge polecic oponeo. Kupowalem u nich dunlop sp sport 9000, wszystkie 4 sztuki co przyszly byly wyprodukowane w tym terminie co podane na stronie sklepu. Takze swiezutkie opony wtedy dostalem :D Polecam ci zobaczyc na ceneo te opony co cie interesuja i zobaczyc jakie sa roznice w cenach pomiedzy sklepami. nieraz sa to naprawde spore kwoty.

🙃🙃

Opublikowano

Co polecacie ROF?

Mysle nad:

P Zero

P7 Cinturato

 

 

P7 (nie ROF) miałem i bardzo nie polecam... zdecydowanie za miękka w zakrętach i generalnie taka se, chyba że ROF będzie dużo sztywniejsza ale myślę że bywają lepsze.

 

A co myślicie o oponach toyo proxes t1? Czeka mnie zmiana za czas jakiś a słyszałem dobre opinie o nich, ponoć trzymanie jest niesamowite...

Opublikowano
W temacie nikt nie odpisal,wiec pisze tutaj....

Mozecie polecic jakis dobry sklep on-line z oponami w dobrej cenie?

Co polecacie ROF?

Mysle nad:

P Zero

P7 Cinturato

S001

Czy opony ktore wymienilem maja rant ochronny?

 

również zamawiałem na oponeo i wszystko było OK więc polecam.

 

Mam Pirelli PZero w swojej trójce i moim zdaniem, że to bdb opony. Cinturato P7 ma ojciec w X1, ale trudno jest porównywać, bo to dwa odmienne samochody, więc i ocena opon byłaby nieobiektywna.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
W mojej 3 były ContiSportContact2 ROF 225/45/17 zmieniłem na Cinturato P7 ROF różnica w komforcie ogromna, zdecydowanie bardziej miękka opona i da się bez problemu jeździć na naszych drogach pomimo ROF. Przy ostrej jeździe różnica jest niewyczuwalna, ciut gorsze w trzymanie ale tylko w bardzo ostrych zakrętach - jest to oczywiście moja subiektywna opinia :norty: .
Opublikowano
W temacie nikt nie odpisal,wiec pisze tutaj....

Mozecie polecic jakis dobry sklep on-line z oponami w dobrej cenie?

Co polecacie ROF?

Mysle nad:

P Zero

P7 Cinturato

S001

Czy opony ktore wymienilem maja rant ochronny?

 

 

Wszystkie oponki w rodzinie zamawiamy na Oponeo.pl

Cenowo znajdziesz tańsze ale tutaj jest 100% pewnosc :cool2:

Smiało mogę polecic oponeo :D

a co do opon ja tam nie jeżdze na Rof... wiec moja opina nic nie wniesie :shock:

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, powiedzcie mi czy mogę bez obaw założyć opony o indeksie nośności 98 jeśli na naklejce w samochodzie jest podane 94 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.