Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym troche odswiezyc temat . Musze zmienic komplet i nie wiem na co sie zdecydowac . Obecnie mam 235/45/17 Nokiana teraz sie zastanawiam nad :

-Continental sport contact 5 XL

- Dunlop sport maax RT XL

- wasza propozycja

 

Macie jakies doswiadczenia z tymi modelami ? , opinie sa rózne na sieci sczegolnie na zagranicznych forach najbardziej mi zależy aby sie szybko nie zdzieraly i dobrze trzymaly sie drogi .Na Nokianach auto troche plywa.

 

A co myslicie o rozmiarze 235/45 zostawic taki jak jest czy zmieniac .

 

Model e60 525i

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ze swojej strony mogę Ci polecić opony Goodyear Eagle F1 Asymetric 2. Używam od miesiąca i jeździ się bardzo przyjemnie. Są komfortowe, ciche, nie rzuca w koleinach, bardzo dobrze trzymają (rozmiar 225/45 R17).

Wcześniej jeździłem na oponach typu RUN FLAT i byłą twardo. Zaryzykuję stwierdzenie, że jeździ się lepiej niż na zimowych 205/55 R16 typu RUN FLAT.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie zakupione dwie opony Contisport contact 5 22/45/17 SSR czyli RunFlat okazały się uszkodzone fabrycznie, mają bicia i trzęsło całym samochodem - nadal trzęsie, byłem na reklamacji i mają zwrócić kasę. Teraz zamówiłem Dunlop SP Sport MAXX TT też RunFlaty, zobaczymy jak na nich się jeździ, mają przyjechać w tym tygodniu. Dam znać czy Continental fachowo rozwiąże do końca reklamację.
Opublikowano
dzieki ! ale teraz powiedzcie mi jak mam rozmiar 235/45/17 to jaki inny rozmiar moge tam wlozyc , nie znam rozmiaru felgi .Kolego Szozdul Daj znac jak na Dunlopach ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

W tym sezonie kupiłem na tylną oś Pirelli PZERO 255/40/17 RSC na przedniej osi mam Dunlop Sport 01 225/45/17 RSC. Auto prowadzi się wzorowo . Przyczepność tylnej osi na mokrej nawierzchni jest rewelacyjna. Polecam wszystkim te gumy. Mam wersję Run Flat, ale komfort jazdy nie jest wyraźnie gorszy od zimowych Michelinów Alpine 4 225/45/17 bez ROF.

Dodam, że felgi mam 8'' zarówno z przodu jak i z tyły.

Opublikowano

Wiecie, że częśc firm stawia szczególne wymagania oponom i przeznaczone do ich aut produkty mają specjalne oznaczenie ? Jest tak np z BMW, dla którego ogumienie 205/55R16 V ma znacznie większą sztywność kierunkową niż opony np dla Opla lub Fiata. Uzycie uniwersalnego ogumienia jest dopuszczalne, ale nie zapewnia takich właściwości jakie rpzewidział konstruktor samochodu.

Przykłady oznaczeń:

* (gwiazdka, nie śnieżynka) - homologacja BMW

M3 - homologacja BMW M

M0 - homologacja Mercedes

N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche

B - homologacja Volkswagen/Audi

 

(informacja pochodzi z Motoru, nr 22/2013)

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Od 2 miesiecy jezdze na Dunlopach Sport Maxx rt XL 225x45x17 i co prawda niewiele przejechalem ale juz moge cos powiedziec:

- opona twarda pomimo ze nie rof to komfort wydaje mi sie podobny jak na rof. Nie mam bezposredniego porownania bo na zimowych jezdzilem na nokianach nie ROF - po przekładce od razu bylo czuc ze komfort jest duzo mniejszy na Dunlopach.

- Opona raczej cicha, ale chyba nie az tak cicha jak podaje plakietka

- opona rewelacyjnie prowadzi sie po mokrym - poprostu co ostre hamowanie na mokrym jestem pod wrażeniem. Jak porównam do jakiejkolwiek opony ktorą kiedykolwiek miałem jest rewelacja.

- nie mylic z odpornoscia na aquaplaning gdyz w tym wzgledzie slabiutko - co potwierdza żeźba bieznika.

- na suchym na zakretach wielkiej rewelacji nie odczułem ale prowadzi się pewnie i jest sztywna nie ma efektu pływania.

- Jak przyjechaly to troche niepodobal mi sie bieznik(kupowane przez internet), i pewnie jak bym je wczesniej oglądnął bym ich nie kupi, ale po przejechaniu okolo 5000km jak narazie jestem bardzo zadowolony.

Opublikowano
No ja też od 2 mies. użytkuje Dunlopach Sport Maxx rt 225x45x17 nie rof i bez Xl. Opona jest twarda ale nie tak jak ROF.Tego chciałem i jestem zadowolony. Wcześniej użytkowałem bridgestone potenza ROF 225x45x17. Na tej oponce to dosłownie było czuć wszystko pod kołami. Za to dużym plusem było prowadzenie w zakrętach.
Opublikowano
Ja wlasnie przeszlem z opon run-flat na zwykle MICHELIN PILOT SPORT 3 i z jednej strony jesli chodzi o komfort to szok :shock: tak jakbym do innego auta wsiadl,to z drugiej strony jakbym troche zatracil czucie drogi i precyzje kierowania :roll:
Opublikowano

Jezdził może ktoś z was na tych oponkach DUNLOP SP SPORT MAXX TT

225 45 ZR 17 94Y EXTRA LOAD opona z czołówki testu adac 2010r http://www.opony.com.pl/artykul/test-adac-2010-opony-letnie/?id=874 chętnie jednak posłucham waszych subiektywnych opinii .Mam okazję kupić za przyzwoite pieniądze i mnie kusi :mrgreen: jest to pewnie poprzednik modelu RT finalisty testu ADAC z 2013 r http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-adac-2013-w-rozmiarze-225-45-r17-w-y

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie zakupione dwie opony Contisport contact 5 22/45/17 SSR czyli RunFlat okazały się uszkodzone fabrycznie, mają bicia i trzęsło całym samochodem - nadal trzęsie, byłem na reklamacji i mają zwrócić kasę. Teraz zamówiłem Dunlop SP Sport MAXX TT też RunFlaty, zobaczymy jak na nich się jeździ, mają przyjechać w tym tygodniu. Dam znać czy Continental fachowo rozwiąże do końca reklamację.

 

 

Właśnie Continental oddał kase, więc jest ok. Reklamacja załatwiona bez problemów.

 

Kupiłem Dunlopy Sportmaxx TT ROF i jeździ się bardzo dobrze, najważniejsze że nie trzęsie autem :)

Opublikowano

Widzę, że każdy chwali to co aktualnie ma na felgach...:)

 

I jest w tym jakaś prawidłowość bo ja również przez wiele lat zmieniając kolejne komplety opon byłem z każdych zadowolony. To teraz przy wyborze daje mi do myślenia i uważam, że podczas normalnej jazy nie ma znaczących różnic między oponami premium a np. Barum Bravuris 2. Tak jak w wielu dziedzinach w dużej mierze ma tu niestety znaczenie marketing i koniec.

 

Wystarczy spojrzeć na testy opon. Różnice w poszczególnych kategoriach są zazwyczaj bardzo małe i bez znaczenia w codziennej jeździe. To tak jakby mówić że auto, które ma do 100km/h przyspieszenie 6,5s jest dużo szybsze od tego, które ma 6,8s:)

 

Ale aby temat się kręcił ze swojej strony polecam na ten sezon Nokian zLine. Wspaniała pod każdym względem:)!!!

 

t.

Opublikowano

Jak chcesz dobre opony to albo Michelin, Goodyear albo Dunlop .

Ja kupilem takie :

http://www.reifen-vor-ort.de/sommerreifen/goodyear-efficientgrip-2055516-67758/radius/20

Cisza i spokoj , ale w sumie to pewnie 1-sze wrazenie po zmianie ze starych na nowe :norty:

 

Ja polecam jednak run flat , ze wzgl na to ze nie mamy kola zapasowego.

 

Zarombane w Wiki :cool2: :

Opona "runflat"

Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność[5]. Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach[6].

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.