Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. To mój pierwszy post :oops: Wiem, że podobne pytania już były, ale mi chodzi o konkretny - mój - przypadek.

Przymierzam się do kupna e90/91 320. Pytanie jak w temacie. Autem będę dojeżdżał codziennie do pracy 25 km w jedną stronę. Oprócz tego kilka dalszych wypadów na wakacje, ferie, itp. itd. Czy powinienem zawracać sobie w ogóle głowę dieslem, czy tylko benzyna?

Drugie pytanie - czy korzystał ktoś z forumowiczów z usług firmy Automeritum? Jeżeli tak, to jakie wrażenia ze współpracy?

Pozdrawiam

Opublikowano

Autem będę dojeżdżał codziennie do pracy 25 km w jedną stronę. Oprócz tego kilka dalszych wypadów na wakacje, ferie, itp. itd.

 

No to śmiało dieselek :cool2:

Opublikowano

Poczytaj ten temat i jeszcze kilka jest na ten sam temat

 

viewtopic.php?f=70&t=177269

 

Ja też polecam diesla bo taki mam i jestem zadowolony :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Cześć wszystkim. To mój pierwszy post :oops: Wiem, że podobne pytania już były, ale mi chodzi o konkretny - mój - przypadek.

Przymierzam się do kupna e90/91 320. Pytanie jak w temacie. Autem będę dojeżdżał codziennie do pracy 25 km w jedną stronę. Oprócz tego kilka dalszych wypadów na wakacje, ferie, itp. itd. Czy powinienem zawracać sobie w ogóle głowę dieslem, czy tylko benzyna?

Drugie pytanie - czy korzystał ktoś z forumowiczów z usług firmy Automeritum? Jeżeli tak, to jakie wrażenia ze współpracy?

Pozdrawiam

Bierz co bedzie w lepszym stanie. Diesel zima nagrzeje Ci się dopiero pod koniec jazdy. Wybór aut z silnikiem benzynowym jest niewielki, ale jak się trafi w dobrej cenie i stanie to uważam za znacznie lepsze rozwiązanie. Diesel to prawie same wady.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Bierz co bedzie w lepszym stanie. Diesel zima nagrzeje Ci się dopiero pod koniec jazdy. Wybór aut z silnikiem benzynowym jest niewielki, ale jak się trafi w dobrej cenie i stanie to uważam za znacznie lepsze rozwiązanie. Diesel to prawie same wady.

 

Takie masło maslane wyszło z tego co tu napisałeś.

1. Po pierwsze to ten diesel się nagrzeje do 6km spokojnie. (patrz 25km w jedna stronę do pracy).

2. Benzyniaka napewno łatwiej znaleźć w lepszym stanie i lepszej cenie, więc to bardziej powinien uważać przy szukaniu diesla i tu jest ten minus.

Opublikowano
Ja kupilbym benzyne gdybym jezdzil 15 000km rocznie
icon4.png
Opublikowano
Ja kupilbym benzyne gdybym jezdzil 15 000km rocznie

 

Tylko z tego co pisze hassassyn to tylko na dojazd do pracy wyjdzie mu 12 tyś rocznie + reszta to spokojnie 20 tyś kulnie.

Opublikowano

Chyba jednak trochę więcej niż 15kkm skoro do samej pracy rocznie będziesz robił 12kkm.

25km to już diesel spokojnie się nagrzeje, jednak dpf lubi być mocno wygrzany/wypalony i ja nie robisz dłuższej trasy (kilka-set km) chociaż raz w miesiącu to diesla sobie daruj.

Ja robię prywatnym 328 15kkm rocznie, głównie miasto krótkie odcinki i wcześniej diesel mi się zupełnie nie sprawdzał. Nie mówiąc o zimie, gdzie dla diesla i jego właściciela taka eksploatacja to mordęga.

Opublikowano

Diesel nie ma szans sie nagrzać przez 6 km zimą! Chyba że ktoś ciśnie od początku i dewastuje nierozgrzany silnik. Mam dwa diesle w tym jeden wyposażony w wyświetlacz temperatury i wiem jak to wyglada. Silnik jest w pełni nagrzany przeciętnie dopiero po ok 20 km. W aucie robi się wcześniej ciepło bo jest elektryczna nagrzewnica!

Gdyby nie konieczność dopłaty do benzyniaka na poziomie ok 30 tys w życiu bym nie kupił diesla.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

No i znowu bajanie na temat czy lepszy d czy i :duh:

 

Niech kupi benzynę jeśli będzie jeżdził po mieście a diesla jeśli po trasie . Przy przebiegach mieszanych ok. 25-30k. km można myśleć o dieslu i nic mu nie bedzie . Bezyny jest mniej na rynku i trudniej będzie coś logicznego kupić i proszę nie przesadzajcie znowu z tym niedogrzaniem i uciążliwościa w dieslu bo słabo się robi czytając takie lamenty . Auto z tym silnikiem jest nie do zdarcia jeśli przestrzega się kilku podstawowych zasad jak z resztą w każdym aucie . :nienie:

Edytowane przez amsat
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

No właśnie tego się obawiałem - ilu użytkowników tyle opinii :?

No ale mimo wszystko dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Osobiście skłaniałbym się do motoru 320i. Mieszkam w rejonie górskim, zimy bywają długie i mroźne i mam w związku z tym wątpliwości, czy przy tak krótkiej trasie diesel będzie eksploatowany prawidłowo. Wprawdzie auto stoi w garażu, no ale pod robotą przez 8h już na zewnątrz.

Jeżeli chodzi o dostępność aut, to oczywiście 320d jest pięć razy więcej niż 320i i to nie ulega wątpliwości.

Opublikowano

Diesel jeśli ma sprawne termostaty to po 5 - 7km osiągnie temperaturę roboczą. I niewiem jak u was ale u mnie nie ma elektrycznej nagrzewnicy i wystarczy, że silnik będzie miał 50 stopni to w aucie będzie już cieplawo.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
u mnie w aucie robi sie szybko cieplo-choc termostat mam do wymiany-max 82* silnika,a wazne jest aby motor byl dogrzany a nie czy ogrzewanie szybko dziala.
icon4.png
Opublikowano

Hej!

 

Wszystko zalezy od tego ile lat chcesz trzymac samochod, ile bedziesz jezdzil, ile bedzie kosztowal konkretny egzemplarz samochodu i oczywscie cen paliwa.

 

Wzor na to jest dosyc prosty:

 

Zakladamy, ze benzyna spali Ci ok 2-2,5 litra wiecej paliwa od diesla na kazde 100km i ze rocznie robisz 15tys km.

 

15000 / 100 = 150 setek km rocznie

 

150 * 6 = 900 tyle litrow paliwa spali na tym dystansie diesel

 

150 * 8,25 = 1237,5 a tyle spali benzynka

 

(1237,5 * cena benzyny) - (900 * cena ropy) = tu wyjdzie Ci realna roznica w kosztach paliwa miedzy benzyna a dieslem.

Oczywiscie do roznic dochodzi roznica ceny ubezpieczenia, kosztow ewentualnych napraw jak i amortyzacji ceny zakupu-sprzedazy

 

 

Oczywiscie realne spalanie jest nie do oszacowania (a przynajmniej ciezkie do obliczenia jesli zalezy nam na malym bledzie wyniku).

Liczby, ktore podalem to spalanie na takim samym dystansie (7 km autostrady + 7 km drogi lokalnej) w dwoch BMW:

- kolegi 320d 2009 rok (177km) manual

- moj 318i 2010 rok (143km) automat

 

Jesli chodzi o dynamike jazdy jezdzimy bardzo podobnie.

Moj samochod nagrzewa sie przy -10 stopniach po okolo 1,5-2,5 km kolegi po okolo 7,5-8,5 km.

 

Ani u mnie ani u niego nie wystapily do tej pory zadne problemy z ukladem napedowym, przeniesieniem napedu czy wydechem.

Jego samochod ma najechane ok 90tys km a moj troszke ponad 30tys km.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
No właśnie tego się obawiałem - ilu użytkowników tyle opinii :?

 

tylko, że na dobrą sprawę każdy powiedział Ci to samo, tylko wnioski trzeba wyciągnąć samemu.

Mój wniosek jest taki, że 15kkm czy nawet 20k rocznie to za mało, żeby uzasadnić zakup diesla oszczędnością na paliwie. Zwłaszcza, jeśli na ten przebieg składają się względnie krótkie lub miejskie odcinki.

 

Każdy będzie dokładnie tego zdania, a jeśli ma inne to teoretyzuje właśnie wyliczając zysk z jazdy na ropie. Tylko, że nie samo paliwo robi nam koszta eksploatacji. Turbo diesel z dpf jest dużo bardziej skomplikowaną konstrukcją i zawsze ewentualne awarie będą droższe, a poza tym jeszcze raz napiszę, że musi się wygrzać w trasie!

Ci którzy tak zażarcie bronią ropy, nie mają z nimi problemów dlatego, że użytkują je zgodnie z przeznaczeniem, czyli dużo jeżdżą i w tym sporo tras.

Nie jestem przeciwnikiem diesli, jedynie przeciwnikiem napalania się na nie ze względu na niskie spalanie jeżdżąc rocznie tyle co kot napłakał :)

 

Polak zawsze woli się sąsiadowi pochwalić, że jego mocny diesel pali 6/100 niż przyznać że wsadził 7k pln np w wymianę filtra dpf :)

Opublikowano

tylko, że na dobrą sprawę każdy powiedział Ci to samo, tylko wnioski trzeba wyciągnąć samemu.

 

 

To jest to samo???

 

No to śmiało dieselek :cool2:
Ja kupilbym benzyne gdybym jezdzil 15 000km rocznie

:duh:

Opublikowano

Witam

Ja w zeszłym roku kupiłem swoją E91 za pośrednictwem firmy Automeritum i jak na razie jestem zadowolony.

pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Ja w zeszłym roku kupiłem swoją E91 za pośrednictwem firmy Automeritum i jak na razie jestem zadowolony.

pozdrawiam

Długo czekałeś na znalezienie auta przez firmę?

Opublikowano
około 5 miesięcy ale miałem parę wymagań. Najtrudniejszym okazał się kolor. Ja chciałem czarny a oni mieli dużo szarych.
Opublikowano
około 5 miesięcy ale miałem parę wymagań. Najtrudniejszym okazał się kolor. Ja chciałem czarny a oni mieli dużo szarych.

To dość długo. Pozwól, że zadam jeszcze kilka pytań, bo rozważam możliwość skorzystania z ich usług.

Ile aut Ci proponowali zanim kupiłeś to właściwe, czy może było to pierwsze jakie Ci zaproponowali?

Ile więcej kosztuje auto kupione za pośrednictwem automeritum?

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak pisałem wcześniej miałem kilka wymagań co do wyposażenia. Ofert miałem sporo ale zawsze czegoś auto nie miało.

żeby nie zaśmiecać forum to pogadajmy może na PW.

Opublikowano

Jesli chodzi o dynamike jazdy jezdzimy bardzo podobnie.

Moj samochod nagrzewa sie przy -10 stopniach po okolo 1,5-2,5 km kolegi po okolo 7,5-8,5 km.

Sorry nigdy w zyciu tak szybko silnik nie jest nagrzany! To jest jedynie Temp. wody...... Diesel conajmniej w zime 25-30km, i to jeszcze nawet nie znaczy ze Olej ma 80-90°.

Trasy krotkie dla Diesla, to na dlugo jest jego smierc. Fakt jest ze przez ten czas moze zaoszczedzi pare zl. ale za to niszcza sie komponenty silnikowe jak i DPF szybciej. Co oznacza koszty.

Ja akutalnie mam 55km do pracy, i dla mnie sie oplaca miec Diesla. Gdybym musial sie przyprowadzic blizej pracy. Np ze bede mial 20km, sprzedaje auto odrazu :-)

Opublikowano

tylko, że na dobrą sprawę każdy powiedział Ci to samo, tylko wnioski trzeba wyciągnąć samemu.

 

To jest to samo???

 

No to śmiało dieselek :cool2:
Ja kupilbym benzyne gdybym jezdzil 15 000km rocznie

:duh:

 

Widzisz, posiedzisz trochę na forach i zrozumiesz, że zawsze wyskoczy ktoś kto: nie doczyta, albo napisze byle wsadzić 5 groszy, ma 13 lat i tak mu się wydaje ewentualnie przyjął za pewnik bo mu szwagier powiedział. Zauważ, że każdy kto merytorycznie uzasadnił swoją decyzję wskazał benzynę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.